بهترین لوازم خانگی برای هدیه به زوج‌های تازه ازدواج کرده

بهترین لوازم خانگی برای هدیه به زوج‌های تازه ازدواج کرده

سخت‌ترین کار دنیا بعد از کار در معدن، هدیه خریدن است. هدیه خریدن برای عزیزان‌مان علاوه بر اینکه سخت است، شیرین هم است. تا حالا برای زن و شوهرهایی که تازه ازدواج کردند، هدیه خریدید؟‌ به نظرتان بهترین هدیه برای آنها چه چیزی می‌تواند باشد؟ برای زوج‌هایی که تازه سر خانه و زندگی‌شان رفتند، بهترین هدیه لوازم خانگی است.

چای ساز

یکی از بهترین هدیه‌ها برای زوج‌ها چای ساز است. همه اهل نوشیدن چای هستند، برای همین چای ساز هدیه‌ای کاربردی است. ولی چای ساز چه تفاوتی با کتری دارد؟ اولا اینکه چای ساز برای جوشاندن آب به زمان کمی نیاز دارد و انرژی کمتری هم مصرف می‌کند. به طور کلی سه نوع چای ساز برقی در بازار وجود دارد: چای ساز دم آور، چای ساز استنددار و چای ساز بدون قوری.
چای ساز دم آور یک چای اصیل دم می‌کند و چای را آرام آرام روی بخار کتری دم می‌آورد. چای سازهای استنددار کمتر زیاد رایج نیستند. در این نوع چای سازها، کتری و قوری روی یک صفحه نگهدارنده قرار گرفتند. در انتخاب چای ساز باید جنس آن را بررسی کنید. به علاوه، دسته‌ی نگهدارنده چای ساز هم نباید زیاد داغ بشود. بهترین برندهای چای ساز، بوش، فیلیپس، فلر و تفال هستند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید چای ساز


توستر



توستر یک هدیه‌ی جذاب برای زوج‌ها است. یک توستر خوب سریعا گرما ایجاد می‌کند و نان را توست می‌کند. به علاوه توستر برای توست کردن نان‌ها باید دمای مشخصی داشته باشد و داخلش هم به راحتی تمیز بشود. آون توستر با توستر فرق دارد. در آون توسترها می‌توانید یک غذای کامل هم درست کرد. بعضی از آون توسترها جوجه گردان دارند و با آنها می‌توان جوجه کباب درست کرد.
آون توستر هدیه‌ای کاربردی تر است، اما توستر فقط برای گرم کردن نان استفاده می‌شود. برای انتخاب یک آون توستر باید ظرفیت، تعداد قفسه و حداکثر درجه حرارت آن را بررسی کنید. اگر آون توستر جوجه‌گردان یا تایمر داشته باشد، قیمتش گران‌تر می‌شود.

مخلوط کن



مخلوط کن هم هدیه‌ی مناسبی برای تازه عروس‌ها است، چون برای خیلی از غذاها به مخلوط کن احتیاج دارند و تهیه‌ی نوشیدنی، مخلوط میوه و رب هم با مخلوط کن انجام می‌شود. مخلوط کن‌ها انواع مختلفی هستند و می‌توانند دستی یا برقی باشند. مخلوط کن‌های معمولا تک کاره و دوکاره هستند. مخلوط کن‌های دو کاره می‌توانند آسیاب کردن را هم انجام بدهند. برای خرید مخلوط کن باید به تیغه‌ها و موتورش نگاه کنید. اگر نمی‌توانید زیاد هزینه کنید، می‌توانید مخلوط کن ساده بخرید. این مخلوط کن‌ها برای کارهای روزمره مثل درست‌کردن اسموتی و شیرموز مناسب هستند.

بیشتر بخوانید: معرفی کم صداترین نوع مخلوط‌کن


کتری و قوری

کتری و قوری در جهیزیه همه‌ی خانم‌ها پیدا می‌شود. اما کتری برقی یا قوری‌های لعابی و گلدار می‌تواند هدیه‌ی خوبی برای زوج‌ها باشد. قطعا هر خانمی در خانه‌اش به یکی دوتا قوری احتیاج دارد. بنابراین کتری و قوری هدیه‌ای به صرفه و کاربردی است. کتری‌های برقی آب را سریع‌تر جوش می‌آورند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند. به علاوه چون این کتری فیلتر مخصوص دارند، رسوب‌ها و املاح آب را جمع می‌کنند.
برای خرید قوری هم به جنس آن دقت کنید. قوری‌ها سرامیکی، چینی، استیل و شیشه هستند. قوری‌های شیشه‌ای زیباتر هستند و هدیه‌ی شیکی به حساب می‌آیند. قوری‌های استیل مقاوم هستند، ولی چای را زود خنک نمی‌کنند. در هنگام انتخاب قوری و کتری به اندازه، دهانه، درپوش و دسته توجه کنید.

میکسر

میکسر یا خوردکن در انواع مختلفی به فروش می‌رسد و می‌تواند برقی یا دستی باشد. خردکن‌های برقی انواع مختلفی دارند و می‌توانند میوه، سبزی، گوشت و یخ را خرد کنند. برای خرید میکسر یا خردکن باید به مواردی مثل وزن، جنس بدنه، جنس ظرف، قابلیت شست‌وشو و از همه مهم‌تر برند سازنده توجه کنید. میکسر یک وسیله‌ی بسیار کاربردی برای زوج‌ها است، چون آنها اول زندگی شاید برای این وسیله اولویت بالایی قائل نباشند، برای همین با خرید میکسر می‌توانید آنها را خوشحال کنید.