بهترین پلوپز موجود در بازار

بهترین پلوپز موجود در بازار

تصور سفره‌ غذای ایرانی بدون وجود برنج، تقریبا غیر ممکن است و خرید بهترین پلوپز، یکی از دغدغه‌های خانواده‌هاست. خرید یک پلوپز مناسب، بهترین و سریع‌ترین راه برای پخت برنج است و نتیجه نهایی در هر بار استفاده از آن، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. دانشجویان ساکن خوابگاه، خانم‌های خانه‌دار، افراد شاغل و تمام کسانی که به دنبال سرعت و کیفیت در تهیه وعده‌های غذایی خود هستند، می‌توانند دستگاه‌های پلوپز را به عنوان یک گزینه مناسب در نظر داشته باشند. کار با دستگاه‌های پلوپز بسیار ساده است و به جز برنج، آب، روغن و کمی نمک، به چیز دیگری احتیاج ندارید.

 به کمک پلوپز شما می‌توانید تا حد زیادی در زمان خود صرفه‌جویی کنید و در زمانی که دستگاه مشغول پخت برنج است، به سایر کارهای خود بپردازید. این روزها، تنوع بالایی از لوازم آشپزخانه در بازار وجود دارد که این موضوع، می‌تواند انتخاب بهترین پلوپز را برای شما کمی مشکل کند. برندهای داخلی و خارجی مختلفی پلوپز تولید می‌کنند و هر کدام از این شرکت‌ها در تلاش هستند تا در این رقابت تنگاتنگ، پیروز شوند. برای انتخاب یک پلوپز ایده‌آل، باید تحقیق کنید و با برندهای معتبر آشنایی لازم را داشته باشید.

 در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین و پرطرف‌دارترین مارک‌ها و مدل‌های پلوپز که در بازار ایران موجود هستند، بپردازیم. چه نکاتی را باید قبل از خرید پلوپز بدانیم؟ یک پلوپز ایده‌آل و مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟ پلوپز چه مارکی ارزش خرید بالاتری دارد؟ لیروفا در این مقاله به این سوالات و موارد مشابه پاسخ داده است؛ بنابراین، اگر قصد خرید پلوپز را دارید، پیشنهاد می‌شود که ما را در این مقاله همراهی کنید.

 

دسته‌بندی پلوپزهای موجود در بازار

پلوپزها را می‌توان از چند جنبه مختلف مانند کارایی، کشور سازنده، جنس بدنه و... دسته‌بندی کرد. این موضوع که چه نوع پلوپزی مناسب‌تر است، یکی از سوالات متداول بین خریداران است. در گذشته، استفاده از پلوپزها تنها به پخت برنج محدود می‌شد؛ اما امروزه، قابلیت‌های متعددی به این دستگاه اضافه شده است. این روزها پلوپزها می‌توانند به‌سادگی جایگزینی برای لوازم پخت‌وپز متعدد باشند. بعضی از شرکت‌ها به جای پلوپز، این محصولات را با نام مولتی‌کوکر به بازار عرضه می‌کنند. بهترین پلوپز برای هر فرد یا خانواده، بر اساس نوع مصرف آن‌ها مشخص می‌شود و نمی‌توان فقط یک برند یا مدل را به عنوان برترین کالای موجود در بازار معرفی کرد. پلوپزها به دو دسته‌ اصلی تقسیم می‌شوند:

 

پلوپزهای تک‌کاره

این نوع پلوپزها، اولین مدل‌های معرفی شده هستند که توسط شرکت توشیبا به بازار عرضه شده‌اند. همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، تنها کاربرد این دستگاه‌ها پخت برنج است. استفاده از این پلوپزها بسیار ساده است و معمولا دو پیچ آنالوگ به منظور تنظیم دما و تنظیم زمان پخت دارند. امروزه پلوپزهای تک‌کاره با صفحه‌نمایش دیجیتال و دکمه‌های لمسی هم به فراوانی در بازار یافت می‌شوند. اگر به دنبال کاربری ساده هستید و تنها هدف شما از خرید پلوپز، پختن برنج است، بهترین پلوپزها برای شما دستگاه‌های تک‌منظوره هستند. این نوع از پلوپزها، قیمت مناسبی دارند و در صورتی که دچار مشکل شوند، به‌راحتی قابل تعمیر هستند. قطعات و تجهیزات جانبی این پلوپزها به‌راحتی یافت می‌شوند. با کمی خلاقیت و آشنایی با کارایی پلوپزهای تک‌کاره، می‌توانید حتی برای پخت کیک یا دم کردن ماکارانی هم از آن‌ها استفاده کنید.

 

پلوپزهای چندمنظوره

این دستگاه‌ها، می‌توانند بهترین پلوپز برای کسانی باشند که به دنبال چند ویژگی مختلف در یک وسیله هستند. پلوپزهای چندمنظوره باعث می‌شوند آشپزخانه‌ شما همیشه مرتب وچشم‌نواز باشد و در استفاده از فضا صرفه‌جویی می‌شود. پلوپزهای چندمنظوره قیمت بالاتری نسبت به پلوپزهای ساده دارند؛ اما باید توجه داشته باشید که با خریداری این دستگاه، می‌توانید هم‌زمان از امکانات چند وسیله‌ مختلف بهره‌مند شوید. امروزه بسیاری از شرکت‌های داخلی و خارجی، این دستگاه‎ها را تولید می‌کنند؛ چرا که در سال‌های اخیر، شاهد افزایش تقاضا برای پلوپزهای چندمنظوره بوده‌ایم.

قابلیت‌‌های پلوپزهای چندمنظوره

پلوپزهای چندمنظوره، کاربردهای مختلفی دارند که در ادامه، به چند مورد از این کاربردها اشاره می‌کنیم:


  • پلوپز
  • آرام‌پز
  • زودپز
  • کیک‌پز
  • نان‌پز
  • بخارپز
  • هواپز
  • تخم‌مرغ‌پز

 

پلوپز ایرانی بخریم یا خارجی؟

یکی از اولین سوالات خریداران پلوپز، این است که کالای داخلی بخرند یا نمونه‌ خارجی تهیه کنند؟ در پاسخ به این سوال، باید چند فاکتور را مد نظر قرار دهید و باید بدانید که معمولا پلوپزهای ایرانی نسبت به برندهای معتبر خارجی همچون فیلیپس و بایترون، قیمت مناسب‌تری دارند. اگر قصد شما خرید پلوپزی چندمنظوره با قیمت مناسب است، بهتر است یک پلوپز ایرانی تهیه کنید. در صورتی که برای خرید پلوپز بودجه‌ بیشتری در نظر گرفته‌اید یا هدف شما خرید یک دستگاه چندمنظوره است، احتمالا خرید یک پلوپز خارجی انتخاب بهتری خواهد بود.

در کنار کیفیت ساخت دستگاه، برای خرید یک پلوپز باید ذائقه‌ خود را هم در نظر داشته باشید. برنج به مقدار کمتر یا بیشتر در تمام نقاط جهان مصرف می‌شود؛ اما مردم هر منطقه با توجه به طبع غذایی خود آن را تهیه می‌کنند. به عنوان مثال در شرق آسیا، مردم حتی در وعده‌ صبحانه هم برنج می‌خورند و معمولا برنج را بسیار نرم‌تر از حد معمول طبخ می‌کنند؛ چرا که در این حالت، خوردن برنج با استفاده از چاپستیک راحت‌تر است. دستگاه‌های پلوپز تولید شده در کشورهایی مانند تایوان، چین و ژاپن معمولا برنامه‌های آماده‌ای برای تهیه‌ برنج به صورت نرم‌تر دارند و ممکن است کمی طول بکشد تا با استفاده از تنظیمات بتوانید برنج را به شیوه‌ دلخواه خود طبخ کنید. عملکرد پلوپزهای خارجی به نحوی است که برنج کاملا یکدست پخته شود؛ به همین خاطر، دیگر خبری از ته‌دیگ دوست‌داشتنی نیست! اگر شما هم مثل بسیاری دیگر از مردم کشور به ته‌دیگ و برگرداندن قالبی برنج علاقه ‌دارید، بهتر است یک پلوپز ایرانی خریداری کنید.

پلوپز بوش مدل MUC22C42

شرکت آلمانی بوش، یکی از خوش‌آوازه‌ترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در جهان است. پلوپزهای مولتی‌کوکر این برند، بسیار پرطرف‌دار هستند و درصد رضایتمندی بالایی برای این کالا به چشم می‌خورد. مدل MUC22B42 یکی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت در سال‌های اخیر بوده است. این پلوپز دارای شانزده برنامه‌ آماده برای پخت انواع خوراک و پلوهای ترکیبی است. در این دستگاه از تکنولوژی Smart  Auto Cook استفاده شده است که با استفاده از این ویژگی، می‌توانید تنظیمات مورد نظر خود برای هر نوع غذایی را در حافظه دستگاه ذخیره کنید. این مدل پلوپز، پنج لیتر ظرفیت دارد که برای ده الی یازده نفر مناسب است. محفظه داخلی آن از سرامیک نسوز ساخته شده است و جنس بدنه هم پلاستیک مقاوم به حرارت است. در جعبه محصول، یک محفظه بخارپز، یک سبد سرخ‌کن، یک ملاقه و یک کفگیر قرار دارد.

 

پلوپز هانس مدل HMC-163467

این پلوپز کارایی بی‌نظیری دارد و  با استفاده از برنامه‌های آماده‌ آن، حتی می‌توانید در هر سه لبه‌ ظرف، ته‌دیگ درست کنید! این مدل شش لیتر ظرفیت دارد و محفظه آن از جنس تفلون است. با استفاده از این دستگاه همه‌کاره، حتی می‌توان ماست، پنیر و مربا تهیه کرد. در این مدل از پلوپزهای هانس، امکان تهیه هرگونه خمیر و نان وجود دارد. این دستگاه تمام قابلیت‌های سرخ‌کن، آرام‌پز و بخارپز را هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

پلوپز فلر مدل RC90

این پلوپز، پنج لیتر ظرفیت دارد که برای هشت نفر مناسب است. این مدل دارای قابلیت‌های متعددی از جمله تهیه‌ ته‌دیگ، ماست، سوپ و حلیم است. این دستگاه برای بخارپز کردن  انواع گوشت و سبزیجات هم مناسب است. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این مدل، امکان گرم کردن برنج است و با استفاده از آن، حتی برنج وعده قبل که در یخچال گذاشته بودید، عطر و طعم برنج تازه می‌گیرد. بدنه دستگاه ترکیبی از پلاستیک و فلز است و ظرف آن هم فلز با روکش سرامیک است.

 

پلوپز تفال مدل RK812160

این دستگاه، معروف‌ترین پلوپز شرکت تفال است و 45 قابلیت مختلف برای آن تعریف شده است. جنس بدنه این دستگاه، آلومینیوم با روکش سیلیکون است و قابلمه آن از جنس تفلون است. این مدل، جای بسیار کمی اشغال می‌کند و با تهیه‌ آن از خرید تعداد زیادی از لوازم پخت‌وپز بی‌نیاز خواهید شد. این پلوپز مثل یک گجت حرفه‌ای در آشپزخانه‌ شما عمل می‌کند و حتی دارای تراشه‌ای برای تشخیص نوع مواد غذایی است. پلوپز تفال با وجود عملکرد‌ها و قابلیت‌های فوق‌العاده، قیمتی بسیار مناسب دارد؛ بنابراین، ارزش خرید این دستگاه بسیار بالاست.

 

پلوپز فیلیپس مدل HD3038 Fuzzy Logic

این محصول که توسط شرکت مشهور فیلیپس ساخته شده است، طراحی بسیار زیبایی دارد. این دستگاه مدرن و حرفه‌ای، عملکردهای فراوانی مانند پخت کیک، بخارپز کردن انواع سبزیجات، پخت سوپ و حتی گرم کردن مجدد غذا را دارد. با استفاده از پلوپز فیلیپس، شما می‌توانید انواع مختلفی از برنج را به صورت کته یا همراه با ته‌دیگ طبخ کنید. این دستگاه به اندازه‌ ده نفر ظرفیت دارد، همچنین پنج برنامه برای پخت برنج و چهار برنامه برای پخت غذا دارد. جنس بدنه‌ دستگاه، ترکیبی از استیل ضد زنگ و پلاستیک است و برای آن، دستگیره‌هایی جهت حمل آسان هم در نظر گرفته شده‌اند.

پلوپز هاردستون مدل RCS4700

در حال حاضر، این مدل، بهترین پلوپز شرکت معروف هاردستون است که طراحی حرفه‌ای و چشم‌نوازی دارد. این محصول، چندکاره است و امکانات متعددی را در اختیار خریدار قرار می‌دهد. ظرفیت این پلوپز، چهار لیتر است که برای شش الی هشت نفر کفایت می‌کند. ظرف پخت این محصول، فلزی با روکش نچسب است و به شما امکان تهیه‌ برنجی با ته‌دیگ عالی را می‌دهد که به صورت قالبی از ظرف خارج می‌شود. این دستگاه دارای پنل لمسی و صفحه‌نمایش دیجیتال برای اطلاع پیدا کردن از وضعیت پخت است.

 

پلوپز میگل مدل GRC860

این مدل، پرفروش‌ترین محصول در بین پلوپزهای برند میگل است و ظرفیت آن، برای مصرف هشت الی ده نفر کافی است. این مدل پرطرف‌دار علاوه بر برنج، برای تهیه‌ ماکارانی هم مناسب است. در این دستگاه، برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده‌اند و حتی امکان تهیه‌ ماست، سوپ، حلیم و فرنی هم با این مدل وجود دارد. این دستگاه می‌تواند به عنوان بخارپز و آرام‌پز هم استفاده شود.

 

پلوپز پاناسونیک مدل SR-970D

این پلوپز، بسیار مناسب برای مصرف خانواده‌هاست و برای استفاده روزمره مناسب است. این مدل به عنوان بهترین پلوپز برند پاناسونیک شناخته می‌شود و ظرفیت آن، مناسب استفاده‌ یک خانواده‌ چهارنفره است. این مدل از پلوپز پاناسونیک، قیمت بسیار مناسبی دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است. این دستگاه به شما امکان انتخاب ته‌دیگ در سه نوع کمرنگ، متوسط و پررنگ را می‌دهد. جنس ظرف این مدل، تفلون است و قابلیت استفاده به عنوان آرام‌پز یا گرم‌کن غذا را هم دارد. بدنه‌ دستگاه از جنس اپوکسی نسوز است و در شیشه‌ای آن، به شما امکان نظارت بر نحوه‌ پخت برنج را می‌دهد.

 

پلوپز پارس‌خزر مدل DMC-181P

پارس‌خزر یکی از برندهای ایرانی باکیفیت است که پلوپزهای آن هم در منازل بسیاری از ما وجود دارند. این مدل پارس‌خزر، یک پلوپز ساده نیست و دارای امکاناتی متعدد و جذاب است. در این مدل 21 برنامه‌ پخت متنوع در نظر گرفته شده است و ظرفیت دولیتری آن، برای مصرف هشت نفر مناسب است. این مدل، یکی از بهترین پلوپزها در بین محصولات ایرانی است. این دستگاه به عنوان آرام‌پز و بخارپز هم کاربرد دارد و با استفاده از آن، می‌توانید تا چندین ساعت غذاها را گرم نگه دارید. بدنه‌ این دستگاه از پلاستیک مقاوم در برابر حرارت ساخته شده است و جنس ظرف آن، تفلون نچسب است. برنامه‌های این دستگاه، هنگام قطع برق، پاک نمی‌شوند و پس از رفع قطعی، دستگاه با همان برنامه به کار خود ادامه می‌دهد. تمامی قطعات این مدل، از دستگاه جدا می‌شوند و می‌توانید از ماشین ظرفشویی برای شست‌وشوی آن‌ها استفاده کنید.

 

پلوپز پارس‌خزر مدل RC-61 Tyan

یکی از مدل‎‌های منحصر‌به‌فرد پلوپز در بازار، پلوپز تیان شرکت پارس‌خزر است. علت اصلی محبوبیت این مدل، سایز کوچک آن است. این مدل برای مصرف یک الی دو نفر طراحی شده است و برای خانواده‌های دونفره، افراد مجرد و دانشجویان ساکن خوابگاه، انتخابی بسیار مناسب است. این پلوپز زیبا، تنها در رنگ سفید تولید می‌شود و جنس بدنه‌ آن فلزی است. کار با این دستگاه بسیار ساده است و به دلیل اندازه کوچکی که دارد، بسیار سریع برنج را به عمل می‌آورد.

سخن پایانی

پلوپزها دستگاه‌هایی بسیار پرکاربرد در منازل ما ایرانی‌ها هستند و به کمک آن‌ها، می‌توانیم در سریع‌ترین زمان ممکن، برنجی با عطر و طعمی دلپذیر تهیه کنیم. در انتخاب بهترین پلوپز، عوامل متعددی نقش دارند؛ اما کیفیت ساخت، مهم‌ترین عامل است. در خرید پلوپز، تعداد اعضای خانواده‌ خود را در نظر داشته باشید و دستگاهی مطابق با نیاز خود خریداری کنید. ایمنی دستگاه، طراحی، کاربری آسان و تجهیزات جانبی از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب بهترین پلوپز هستند.

برچسب‌ها