اسکلت کاناپه تخت خواب شو باید از چه جنسی باشد؟

اسکلت کاناپه تخت خواب شو باید از چه جنسی باشد؟

امروزه با گسترش زندگی آپارتمان‌نشینی و مهاجرت افراد به خانه‌های مجردی، کاناپه‌های تخت خواب شو با استقبال زیادی مواجه هستند. این نوع از مبلمان یا بهتر است بگوییم راحتی، به دلیل فضای محدود و چند کاره بودنش، صرفه اقتصادی خوبی داشته و گزینه مناسبی برای خرید هستند. 

اما در خرید کاناپه تخت خواب شو، مواردی وجود دارد که باید قبل از خرید به آن‌ها توجه داشت تا خریدی صحیح و کم خطا را تجربه نمود. 

مثل هر انتخاب دیگری، قبل از اینکه قصد خرید کاناپه تخت خواب شو را داشته باشید، بهتر است ابتدا دلایل خرید، فضای مورد استفاده و بودجه‌ای که برای خرید کاناپه تخت خواب شو قصد دارید، هزینه کنید را مشخص کرده، بنا به نیاز و هزینه، به سراغ گزینه‌های انتخابی رفته و از میان آن‌ها بهترین را انتخاب نمایید. 

فضایی که قرار است، کاناپه تخت خواب شو در آن قرار گیرد، از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که انواع کاناپه تخت خواب شو، به شکل‌های گوناگونی در بازار عرضه شده و هر تولیدکننده بنا به خلاقیت و مواد به کار رفته در تولید کاناپه تخت خواب شو، به طریقی کاناپه را به تخت خواب مبدل می‌سازد. 



البته عموماً تبدیل کاناپه به تخت خواب، به صورت تاشو یا کشویی است. یعنی در برخی از مدل‌ها شما ابتدا باید نشیمن کاناپه را بلند کرده و سپس به سمت بیرون بکشید اما در برخی دیگر، تنها کافی است، پشتی کاناپه را بخوابانید. همین تغییر به ظاهر ساده در تبدیل کاناپه به تخت‌خواب در خانه‌هایی با فضای محدود، بسیار با اهمیت است.

در چنین مواردی تشک، کاناپه را یکی دوبار خود به تخت‌خواب تبدیل کرده و سپس به حالت کاناپه در آورید. اگر هنگامی که کاناپه را به تخت‌خواب تبدیل می‌کنید، این کار به سختی قابل انجام بود یا اینکه لق‌خوردن زیادی داشت، از خرید این کاناپه صرف‌نظر کنید، چرا که جنس مواد و اسکلت کاناپه تخت خواب شو مناسب نبوده و در کوتاه مدت خراب می‌شود.
از طرفی برخی از کاناپه‌های دو نفره بسیار بزرگ بوده و تبدیل‌کردن آن‌ها به تخت‌خواب به راحتی انجام نشده و بسیار آزاردهنده بوده و در طولانی مدت برروی سلامت افراد تاثیر سو دارد. بنابراین قبل از اینکه به خرید کاناپه تخت خواب شو اقدام نمایید، بهتر است آن را چندین بار از حالت کاناپه به تخت‌خواب و بالعکس تبدیل کنید.

در انتخاب کاناپه تخت خواب شو دو مورد اساسی و مهم هستند :

  • فضایی که قرار است کاناپه در آن قرار گیرد.
  • نحوه تبدیل کاناپه به تخت خواب است.

مورد بعدی که باید نسبت به پاسخ آن گزینه مناسبی را انتخاب نمود. این است که کاناپه‌ای که قصد خرید آن را دارید در بیشتر مواقع به شکل تخت خواب است یا کاناپه، در واقع کاربرد تخت‌خواب آن برای شما مهم‌تر است یا کاناپه و راحتی آن، پاسخ این سوال در انتخاب تشک کاناپه بسیار مهم است. 

اگر کاربرد کاناپه برای شما مهم باشد، نیازی به تشک نرم ندارید، ولی در زمانی که قصد استفاده بیشتر و دائمی از تخت‌خواب را دارید، باید تشک طبی، مناسب و یک دستی داشته باشد که طبیعتا کاناپه تخت خواب شو با همچین تشکی قیمتی بالاتر دارد. 



معمولاً در کاناپه و تخت‌خواب‌ها برای جلوگیری از تورفتگی تشک از توری‌های فلزی در زیر الیاف رویی استفاده می‌شود. این توری‌ها در طولانی‌مدت و پس از نشستن‌های دراز مدت یا استفاده از تخت‌خواب‌ها کاربرد خود را به نمایش گذاشته و فرو رفتن‌های سطح را کاهش می‌دهند. البته در هنگام خرید، شما فقط می‌توانید به فروشنده یا کارخانه سازنده اعتماد کنید، به این جهت که تا زمانی که تشک به صورت کامل باز نشده و لایه‌های درونی آن خارج نشود، از کیفیت این توری‌ها نمی‌توان اطمینانی حاصل کرد. 

به یاد داشته باشید، در زمان خرید کاناپه‌های تخت خواب شو از فروشنده در مورد نحوه تعویض تشک کاناپه سوال کنید. برخی از کاناپه‌ها قابلیت تعویض تشک را نداشته و در صورت خرابی باید در کارگاه‌های ساخت و تعمیر مبلمان، تشک تعویض شود.

به طور معمول جنس تشک‌های کاناپه‌های تخت خواب شو از سه نوع ساخته می‌شود.

  • تشک‌های پنبه‌ای یا پلی‌استر
  • تشک‌های فومی
  • تشک‌های فنری

تشک‌های پنبه یا پلی‌استر، با ضخامت‌های متفاوتی ساخته می‌شوند، اما برای تشک کاناپه‌های تخت خواب شو، بهتر است که حداقل ۲۰ سانتی‌متر ضخامت داشته باشند. 

تشک‌های فومی به دلیل تراکم بالایی که دارند، ضخامت کمتری داشته و برای تشک‌های کاناپه تخت خواب شو ۱۲سانتی‌متر، ضخامت مناسبی خواهد بود. اما مشکلی که در این نوع از تشک‌ها وجود دارد این است که بعد از مدتی که از تشک استفاده می‌شود، دارای تورفتگی و فرورفتگی شده و کیفیت مناسب اولیه را از دست می‌دهند. 

تشک‌های فنری، دارای یک هسته فنری از جنس استیل هستند. با اینکه ضخامتی در حدود۱۲ سانتی‌متر داشته و با ضخامت تشک‌های فومی برابر هستند، اما به دلیل همان هسته فنری، با گذر زمان دچار فرورفتگی نمی‌شوند. گرچه همه تشک‌های فنری کیفیت بالایی ندارند، اما این ویژگی بارز تشک‌های فنری است. 



در زمان خرید کاناپه تخت خواب شو، در تمام قسمت‌ها و سطح کاناپه بنشینید، اجازه دهید، حس لامسه شما یکسان‌بودن سطح را حس کند. تمام سطح کاناپه باید به یک اندازه فرورفته و نرم باشد. 

بهترین کاناپه برای استفاده، کاناپه‌ای است که در زمان نشستن شما، پا بر روی زمین قرار گرفته و پشتی کاناپه به گونه‌ای باشد که گودی کمر شما را بپوشاند. 

اسکلت کاناپه تخت خواب شو بسیار مهم است. چرا که دوام و کیفیت‌کار به اسکلت بستگی دارد.

بهترین و مناسب‌ترین اسکلت از جنس استیل است، اما هزینه بالاتری دارد. انتخاب جنس بدنه در طول عمر مفید کاناپه و هزینه‌ای که بابت آن باید پرداخت کنید، بسیار با اهمیت است. اما نگران ظاهر کاناپه نباشید، چراکه در کاناپه‌هایی با اسکلت فلزی، پایه‌ها بنا به ظاهر، مدل و روکش کاناپه طراحی می‌شوند و لزوما فلزی نیستند. 

اگر کاناپه شما دارای اسکلت چوبی است، توجه کنید که چوب آن کاملا خشک و بدون محفظه باشد تا از خردگی و آسیب‌هایی مثل خردگی یا به‌وجود آمدن حشرات، در طولانی مدت در امان باشید و همچنین بهتر است که پایه‌ها به بدنه از طریق چسب متصل شده باشند نه به کمک میخ. چرا که استفاده از میخ در طولانی‌مدت ممکن است باعث لق‌شدن و ازبین‌رفتن تعادل کاناپه در زمان تبدیل به تخت‌خواب شود و همچنین در زمان استراحت باعث به وجود آمدن صدا بشود. 

چوب مورد استفاده در اسکلت کاناپه‌ها معمولا از دو نوع چوب سفید یا چوب روس هستند. چوب روس به دلیل بافتی که دارد برای مناطقی با رطوبت بالا و شرجی مناسب‌تر هستند. 

راه ساده‌ای که برای سنجش کیفیت اسکلت کاناپه وجود دارد، این است که آن را کمی از زمین بلند کنید. اسکلتی مناسب است که نه خیلی سنگین و نه خیلی سبک باشد در واقع وزن متعادل و مناسبی داشته باشد. 

تا به اینجا در مورد اسکلت کاناپه تخت خواب شو و نحوه تبدیل این نوع کاناپه‌ها به تخت‌خواب‌ها صحبت کردیم، مورد دیگری که باید در زمان انتخاب این نوع کاناپه‌ها به آن توجه شود، روکش و پارچه کاناپه است.

در نگاه اول این مورد ظاهری و سلیقه‌ای است. اما به یاد داشته باشید، پارچه‌هایی با بافت‌های درشت یا نقش‌های برجسته مناسب کاناپه‌های تخت‌خواب‌شو نیستند. چرا که این نوع از پارچه‌ها گرچه زیبا بوده و حتی قیمت بالاتری دارند، اما مناسب زمان خواب و استراحت نبوده و باعث تحریک پوست بدن می‌شوند، در نتیجه اگر قصد خرید، کاناپه‌ای را دارید که بیشتر جنبه تخت‌خواب دارد، حتما به روکش آن دقت کنید. 

البته برخی از کاناپه‌ها به همراه خود، روکش مناسب تخت‌خواب داشته و دیگر نیازی به هزینه اضافه نیست. اما در مقابل کاناپه‌هایی هستند که حتی بالش نداشته و برای استفاده به عنوان تخت‌خواب نیاز به یک سرویس کامل خواب دارید.

 

و در نهایت

برای خرید کاناپه تخت‌خواب‌شو مثل هر خرید دیگری ابتدا تحقیق کنید و با توجه به نیاز و بودجه مورد نظر خود، موردی را انتخاب کنید. توصیه می‌شود برای خرید این کالا به صورت حضوری مراجعه کرده و ویژگی‌های تشک و وزن کاناپه را به دقت بررسی کنید. به یاد داشته باشید، هزینه بالا حتما نشان از کیفیت بالایی نیست. نظر افرادی که از کاناپه انتخابی شما استفاده کرده و تجربه عملی دارند، راهنمای بسیار مناسبی در انتخاب و خرید هوشمندانه است. 

فروشگاه لوازم خانگی لیروفا