بهترین قهوه ساز خانگی ارزان؛ معرفی چند مدل ارزان و باکیفیت

بهترین قهوه ساز خانگی ارزان؛ معرفی چند مدل ارزان و باکیفیت

اگر فکر می‌کنید که برای خرید یک قهوه‌ساز عالی و باکیفیت، باید میلیون‌ها تومان پول خرج کنید، خوشبختانه باید به شما بگوییم که سخت در اشتباه هستید. تعدادی قهوه ساز خانگی ارزان هم یافت می‌شوند که در عین حال که به‌خوبی می‌توانند نیازهای شما را برآورده کنند، از قیمت بسیار مناسبی هم برخوردار هستند.

در این مقاله قرار است به معرفی بهترین قهوه‌سازهای ارزان خانگی و نکات حائز اهمیت در خرید آن‌ها بپردازیم. اگر به‌تازگی تصمیم به خرید قهوه‌ساز گرفته‌اید و دنبال مدل‌های ارزان‌تر هستید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا ببینید چه مدل‌هایی می‌توانید بخرید.

 

قهوه‌ساز بخرم یا اسپرسوساز؟

ابدا نباید تصور کنید که قهوه‌ساز و اسپرسوساز، یک دستگاه هستند. اگر چه اسپرسو نوعی قهوه است، اما دستگاه اسپرسوساز، همان قهوه‌ساز نیست. اسپرسوساز برای آن دسته از افرادی مناسب است که عاشق اسپرسو و سایر نوشیدنی‌های بر پایه اسپرسو هستند.

در حالی که قهوه‌سازها قیمت ارزانی دارند، اسپرسوسازها نسبتا گران هستند و برای خرید آن‌ها باید چند میلیون تومانی را از جیب مبارکتان هزینه کنید. علاوه بر این، کار با قهوه‌سازهای خانگی در مقایسه با اسپرسوسازها که ساختار پیچیده‌تری دارند، عموما ساده‌تر است؛ بنابراین، اگر اسپرسو نوشیدنی مورد علاقه شما نیست، عاقلانه‌تر این است که قهوه‌ساز بخرید.

در ادامه، درباره مدل‌های ارزان‌قیمت قهوه‌سازهای خانگی و راهنمای خرید قهوه ساز خانگی ارزان بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

در خرید قهوه ساز خانگی ارزان به چه نکاتی توجه کنم؟

همه می‌توانند صاحب قهوه‌ساز شوند، حتی شما دوست عزیزی که نمی‌توانید مبالغ زیادی را برای خرید یک قهوه‌ساز صرف کنید. پیش از آن‌که به معرفی بهترین مدل‌های قهوه‌ساز خانگی بپردازیم، اجازه دهید مروری داشته باشیم بر نکات مهمی که در زمان خرید قهوه ساز خانگی ارزان، باید به آن‌ها توجه کنید:

 

قهوه‌ساز یک‌نفره یا چندنفره؟

مهم‌ترین پرسشی که که در زمان خرید قهوه‌ساز باید به آن پاسخ دهید، این است که آیا دستگاه تک‌نفره برای رفع نیازهای شما کافی خواهد بود یا آن‌که به دستگاهی احتیاج دارید که در آن واحد، بتواند چندین فنجان قهوه برای شما درست کند؟ دستگاه‌های تک‌نفره در هر استفاده، فقط یک فنجان قهوه درست می‌کنند. اگر همین مقدار می‌تواند نیاز شما به قهوه را برطرف کند، این نوع دستگاه‌ها بهترین انتخاب هستند.

اگر در طول روز چندین فنجان قهوه می‌نوشید یا باید برای تعداد زیادی از افراد قهوه درست کنید، به دستگاه قهوه‌ساز چندنفره نیاز خواهید داشت. اگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید که کدام‌یک از این قهوه‌سازها برای شما بهتر است، خبرهای خوبی برای شما داریم. مدل‌های ترکیبی زیادی وجود دارند که هر دو عملکرد را یک‌جا انجام می‌دهند و در عین حال از قیمت مناسبی هم برخوردار هستند. یکی از مدل‌های ترکیبی ارزان را در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد.



قابلیت برنامه‌ریزی

قهوه‌سازهایی که از قابلیت برنامه‌ریزی برخوردار هستند، این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که از قبل تعیین کنید قهوه‌تان در چه ساعتی آماده باشد. در این صورت، مثلا می‌توانید از شب قبل، قهوه‌سازتان را تنظیم کنید تا بلافاصله پس از این‌که از رختخواب بیرون می‌آیید، یک لیوان قهوه داغ و غلیظ را نوش جان کنید.

این قابلیت عموما باعث افزایش قیمت قهوه‌سازها می‌شود. اگر قابلیت برنامه‌ریزی برای‌تان مهم است و دوست دارید که سال‌ها از این قابلیت بهره‌مند شوید، بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید و دستگاه‌های پیشرفته‌تری را خریداری کنید. اگرچه بعضی از قهوه‌سازهای ارزان با این قابلیت روانه بازار می‌شوند، اما ممکن است فقط تا چند ماه قابل برنامه‌ریزی باشند.

 

سهولت استفاده

چند قابلیت کوچک وجود دارند که در عین حال که باعث افزایش قیمت قهوه‌ساز نمی‌شوند، بلکه سهولت استفاده از دستگاه را هم به‌همراه دارند. به‌عنوان مثال، مدرج بودن پارچ قهوه‌ساز این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون آن‌که آب را از قبل اندازه کنید، به همان اندازه که دوست دارید قهوه درست کنید، داخل مخزن آب بریزید.

خاموش‌شدن خودکار یکی دیگر از این قابلیت‌ها و البته مهم‌ترین آن‌هاست. حتی اگر فراموش کرده باشید که دستگاه را خاموش کنید، این قابلیت مانع از سوختن قهوه می‌شود. علاوه بر این، خاموشی خودکار موجب می‌شود که فشار کمتری به دستگاه وارد شود و عمر مفید آن افزایش پیدا کند.

 

کیفیت پارچ

بهتر است قهوه‌سازی را خریداری کنید که پارچ آن نشکن و قابل شست‌وشو باشد و چکه نکند. البته متاسفانه این قابلیت در مدل‌های ارزان‌تر قهوه‌سازهای خانگی یافت نمی‌شود و اگر کیفیت پارچ برای شما حائز اهمیت است، می‌توانید پس از خرید دستگاه مورد نظرتان، پارچ آن را عوض کنید.

 

معرفی 5 مدل قهوه ساز خانگی ارزان

قهوه خوب است؛ اما خرید یک قهوه‌ساز باکیفیت و ارزان، از آن هم بهتر است. اگر به دنبال قهوه‌سازی مرغوب برای استفاده در منزل، محل کار یا مسافرت هستید اما بودجه محدودی در اختیار دارید، ادامه مطلب را حتما مطالعه کنید. در این بخش شما را با 5 قهوه ساز خانگی ارزان آشنا خواهیم کرد.

1. قهوه‌ساز ساحلی همیلتون (Hamilton Beach)


اگر به دنبال یک قهوه‌ساز همه‌کاره ارزان هستید، عاشق قهوه‌ساز ساحلی همیلتون خواهید شد. این دستگاه، یک قهوه‌ساز تک‌نفره است و با توجه به پارچی که در سمت دیگر آن قرار گرفته است، امکان درست‌کردن چند فنجان قهوه به‌صورت همزمان را برای شما فراهم می‌کند.

سمت پارچ‌دار قهوه‌ساز، مجهز به تکنولوژی قطع خودکار است؛ به این معنی که در صورت برداشتن پارچ برای ریختن قهوه، فرایند دم‌کردن به‌طور خودکار متوقف می‌شود. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا قهوه داغ را سریع‌تر داخل فنجان‌های مورد نظرتان بریزید.

این مدل همچنین از قابلیت برنامه‌ریزی برخوردار است که برای دستگاهی با این قیمت کم، بسیار قابل توجه است. اگر می‌خواهید با قهوه از خواب بیدار شوید، این دستگاهی است که قطعا به کارتان خواهد آمد. در مجموع، این دستگاه را می‌توان بهترین قهوه‌ ساز خانگی ارزان موجود در بازار معرفی کرد.

مزایای خرید این دستگاه:

  • قابلیت قطع خودکار دم‌کردن قهوه
  • امکان استفاده از پودر یا دانه قهوه
  • برخورداری از قابلیت برنامه‌ریزی
  • قابل تنظیم بودن جای فنجان در بخش تک‌نفره

 

2. قهوه‌ساز 12 فنجانی کنمور (Kenmore)


یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های قهوه‌ساز کنمور، این است که پیش از دم‌کردن قهوه، دانه‌ها را خیس می‌کند. این مسئله باعث می‌شود که قهوه عطر و طعم بهتری پیدا کند. علاوه بر این، دستگاه حاضر، به قابلیت قطع خودکار دم مجهز شده است. با توجه به مدرج‌بودن پارچ، می‌توانید مقدار آب مورد نیاز برای دم‌کردن قهوه را تنظیم کنید. این ویژگی به شما کمک می‌کند که با توجه به تعداد دقیق فنجان‌هایی که می‌خواهید، مخزن را پر کنید و در زمانتان صرفه‌جویی کنید.

تنها ایراد دستگاه حاضر، این است که پارچ آن هنگام ریختن قهوه در فنجان‌ها اندکی چکه می‌کند. اگر این ایراد پارچ رفع می‌شد، به‌جرئت می‌توانستیم این مدل را بهترین قهوه‌ ساز خانگی ارزان موجود در بازار بدانیم.

مزایای این قهوه‌ساز:

  • مدرج‌بودن پارچ
  • قطع خودکار دم
  • خیس‌کردن دانه‌های قهوه پیش از دم‌کردن
  • برخورداری از فیلتر کربنی چندبار مصرف

 

3. قهوه‌ساز 12 فنجانی Mr Coffee


گاهی اوقات سادگی، اوج زیبایی است و قهوه‌ساز 12 فنجانی Mr. Coffee با طرف‌داران بی‌شمار خود، این مسئله را ثابت کرده است. برخورداری از قابلیت قطع دم، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که قبل از این‌که کل قهوه دم بکشد، یک فنجان قهوه برای خودتان بریزید. همچنین مدرج‌بودن پارچ آن به شما کمک می‌کند که بدون اندازه‌کردن آب، به همان اندازه که قهوه می‌خواهید، داخل پارچ آب بریزید.

کار با این قهوه‌ساز بسیار ساده است؛ کافی‌ست فقط یک سوییچ را بچرخانید تا دستگاه، دم‌کردن قهوه را آغاز کند. صفحه مادامی که کلید را مجددا فشار ندهید و دستگاه را خاموش نکنید، داغ خواهد ماند. این قابلیت به شما کمک می‌کند که در تمام طول روز، قهوه گرم داشته باشید. اگر به‌دنبال یک قهوه‌‌ساز با کارایی بالا و قیمت پایین هستید، این قهوه‌ساز مناسب شماست.

مزایای این قهوه‌ساز:

  • قطع خودکار دم
  • مدرج‌بودن پارچ
  • قیمت عالی
  • سهولت در استفاده

4. قهوه‌ساز تک‌نفره CHULUX


اگر به‌دنبال قهوه‌سازی کم‌حجم و جمع‌وجور هستید، قهوه‌ساز تک‌نفره CHULUX گزینه بسیار مناسبی برای شماست. کار کردن با این قهوه‌ساز بسیار ساده است و تنها با فشاردادن یک دکمه، می‌توانید به وصال قهوه برسید. توجه داشته باشید که این قهوه‌ساز بسیار پرسروصداست و برای فضاهای اداری یا جاهایی که میزان سروصدا باید به‌حداقل برسد، مناسب نیست.

مزایای این قهوه‌ساز:

  • امکان استفاده از چند لیوان با اندازه‌های مختلف
  • سهولت در استفاده
  • جمع‌وجور و کوچک بودن

 

5. قهوه‌ساز 5 نفره هولشتاین (Holstein)


اگرچه ممکن است برند این قهوه‌ساز چندان برای شما نام‌آشنا نباشد، اما قیمت آن در مقایسه با کارایی‌اش به‌اندازه‌ای پایین است که مقاومت در برابر خرید آن را بسیار سخت می‌کند. این قهوه‌ساز دارای پارچ مدرج است و بدون نیاز به اندازه‌گیری آب، می‌توانید تعیین کنید که قهوه‌ساز چند فنجان قهوه برای شما درست کند. علاوه بر این، کارکردن با این دستگاه بسیار ساده است و تنها با فشاردادن یک دکمه، می‌توانید دستگاه را به‌ کار بیندازید.

توجه داشته باشید که این دستگاه در زمان روشن‌بودن، سروصدای زیادی را ایجاد می‌کند؛ بنابراین، برای استفاده در محیط کار مناسب نیست و اگر سروصدای پایین برای شما در اولویت است، شاید بهتر باشد که از تصمیم خود صرف‌نظر کنید. چکه‌کردن پارچ هنگام ریختن قهوه در فنجان‌ها از دیگر مواردی‌ست که ممکن است شما را نسبت به خرید این دستگاه پشیمان کند.

مزایای این قهوه‌ساز:

  • سهولت در استفاده
  • قابلیت جابه‌جایی سبد فیلتر
  • مدرج‌بودن پارچ قهوه

 

جمع‌بندی

صرف‌نظر از اندازه فضای خود یا سبک قهوه مورد علاقه‌تان، مطمئنا قهوه ساز خانگی ارزان قیمت و باکیفیتی را در بازار پیدا خواهید کرد که بتواند از عهده رفع نیازهای شما بربیاید. خواه به‌دنبال بهترین دستگاه اسپرسوساز ارزان باشید و خواه صرفا به یک دستگاه قهوه‌ساز مقرون‌به‌صرفه احتیاج داشته باشید، مدل‌هایی که در این مقاله ارائه شده‌اند، در حال حاضر از جمله باکیفیت‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌های موجود در بازار هستند.

اسپرسوساز و قهوه‌ساز مورد علاقه شما کدام مدل است؟
برچسب‌ها