ایده شمع آرایی به سبک پاییزی

ایده شمع آرایی به سبک پاییزی

آیا به‌دنبال ایده‌های پاییزی برای شمع آرایی هستید؟ پس این مقاله را از دست ندهید.

خیلی از افراد عاشق تم‌های پاییزی هستند، اما نمی‌دانند که چگونه باید حال وهوای زیبا و دنج پاییزی را در تزئین وسایل خود نشان دهند. 

یک نمونه از این وسایل، شمع‌ها هستند که حس بسیار خوبی در خانه ایجاد می‌کنند. مخصوصا در فصل پاییز که هوا خنک و بارونی است، داشتن شمع‌هایی با تم پاییزی می‌تواند تصویر بسیار دلنشینی در دکور خانه شما ایجاد کند. 

شاید شما در اینترنت عکس‌های متفاوتی برای تزئین شمع‌ها دیده باشید که خیلی دور از دسترس به‌نظر می‌رسند یا به پول زیادی نیاز دارند. 

ما در این مقاله چند ایده ساده، شیک و کم‌هزینه را به شما معرفی می‌کنیم تا شما به بهترین روش شمع‌های خود را به سبک پاییزی تزئین کنید. پس با ما همراه باشید.

 

  1. طبیعت را به داخل خانه خود بیاورید


یکی از شیک‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای تزئین شمع در خانه استفاده از چوب درخت است. فقط کافی است، یک تکه چوب مناسب پیدا کنید که بتوان شمع را درون آن قرار داد. 

 اندازه این چوب را می‌توانید به میل خود انتخاب کنید. همچنین اگر چند عدد شمع دارید بهتر است که از تکه چوب‌های دراز استفاده کنید تا تمام شمع‌ها در آن جا شوند. همچنین می‌توانید از میوه کاج برای بیشتر شدن جذابیت کار خود استفاده کنید.

  1. استفاده از شیشه‌های رنگی

امروزه شیشه‌های مختلف مربا و ترشی در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند. شما می‌توانید این شیشه‌ها را براساس رنگ‌های پاییزی رنگ کنید و با استفاده از وسایل جزئی مانند نخ کنفی یا برچسب‌های مختلف آن را تزئین کنید. 

 اگر دوست دارید شمع شما از بیرون دید داشته باشد، می‌توانید هنگام رنگ زدن از یک شابلون طرح برگ استفاده کنید تا هم شیشه شما طرح پاییزی به خود بگیرد و هم شمع شما از بیرون معلوم باشد. 

این روش همچنین برای شمع آرایی تولد و هم کاربرد دارد و باتوجه به رنگ‌هایی که برای شیشه‌ها انتخاب می‌کنید، در مناسبت‌ها و فصل‌های مختلف می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: ساخت گیفت تولد و عروسی با شمع

  1. حلقه گل دور شمع

یکی از ساده‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌ها برای تزئین شمع، استفاده از حلقه گل است. این حلقه‌ها به‌طور آماده برای شمع آرایی عروسی به فروش می‌رسند. اما اگر در بازار حلقه‌ای به سبک پاییزی پیدا نکردید اصلا نگران نباشید؛ چون می‌توانید به‌راحتی و طبق سلیقه خودتان آن را در خانه درست کنید. 

برای این کار به یک چسب حرارتی و مقداری وسایل تزئینی کوچک مانند برگ مصنوعی، مخروط کاج، میوه‌های کوچک مصنوعی و… نیاز دارید. در نظر داشه باشید که بیشتر وسایل شما باید طیف نارنجی و زرد داشته باشند تا حس پاییزی ایجاد کنند.

  1. استفاده از میوه‌های پاییزی

یکی از جذابترین گزینه‌ها در شمع‌آرایی استفاده از میوه‌های طبیعی است. شما می‌توانید از میوه‌های مختلف پاییزی مانند سیب و پرتقال برای شمع آرایی و به عنوان جزئی از دکور خانه خود استفاده کنید. 

برای این کار قسمت بالایی میوه را جدا کنید، اندازه شمع خود را در نظر بگیرید و داخل میوه را خالی کنید؛ به‌طوری که ظاهر آن خراب نشود. حالا می‌توانید شمع خود را در داخل میوه قرار دهید. 

شما می‌توانید تعداد زیادی از این میوه‌ها درست کنید و در مکان‌های مختلف خانه خود قرار دهید تا با روشن کردن شمع‌های داخل آن‌ها، فضای زیبایی ایجاد شود. همچنین می‌توانید این میوه‌ها را در سبدی قرار دهید تا نقطه مرکزی دکور خانه شما را تشکیل دهد.

  1. استفاده از شمع‌های رنگی

اگر شما وقت کافی برای شمع‌آرایی ندارید یا اینکه به‌دنبال ایده‌های ساده و زیبا هستید، ما این روش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

شما می‌توانید از شمع‌هایی که طیف رنگی آن‌ها زرد و نارنجی است استفاده کنید. این شمع‌ها به‌تنهایی جلب توجه نخواهند کرد؛ اما کافیست کمی جزئیات به آن‌ها اضافه کنید تا زیبایی آن‌ها چند برابر شود. 

برای مثال شمع‌های رنگی خود را در ظرفی زیبا بچینید و دور آن‌ها را با یک روبان رنگی تزئین کنید. حتی می‌توانید کف ظرف خود را با برگ‌های خشک شده بپوشانید تا تم پاییزی شما کامل شود.

  1. استفاده از چوب دارچین

دارچین یک طعم گرم و محبوب است که بیشتر در فصل سرما در غذا استفاده می‌شود. شما به‌راحتی می‌توانید چوب آن را در تزئین شمع‌های خود به کار ببرید و عطری گرم در خانه خود ایجاد کنید. 

چند عدد چوب دارچین تهیه کنید و با مقداری چسب حرارتی آن‌ها را دور شمع بچسبانید. در آخر با مقداری روبان یا گل خشک آن را تزئین کنید و از عطر دارچین درخانه لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: روش‌های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون خانه با شمع

  1. از برگ درخت استفاده کنید

برگ‌های خشک زرد و نارنجی یکی از معروفترین نمادهای پاییز هستند که شما می‌توانید از آن‌ها در شمع‌آرایی استفاده کنید. استفاده از این برگ‌ها دو حالت دارد: 

 اگر می‌خواهید شمع شما درون ظرف قرار بگیرد، تمام برگ‌های خشک را به سطح ظرف بچسبانید و شمع را درون آن قرار دهید. تلفیق نور شمع با رنگ برگ‌ها، فضایی بسیار آرامش بخش ایجاد می‌کند که می‌توانید از آن در غروب‌های سرد پاییزی استفاده کنید و آرامش بگیرید. 

در حالت دیگر اگر دوست ندارید که شمع شما درون ظرف قرار گیرد، باید در انتخاب برگ‌ها دقت بیشتری داشته باشید. 

برگ‌های بزرگ و زیبا جمع کنید و دور هر شمع یک برگ بپیچید و آن را با نخ کنفی محکم ببندید. این کار را برای چند شمع انجام دهید و آن‌ها را کنار هم قرار دهید تا نمایی زیبا ایجاد کنند.

  1. سینی پاییزی بچینید

برای پیاده‌سازی این طرح قبل از هر چیزی به یک سینی نیاز داریم. در زیباترین حالت می‌توانید از سینی مسی استفاده کنید که رنگ آن به فصل پاییز و حال و هوای آن شبیه است. اما اگر سینی مسی ندارید اصلا نگران نباشید؛ چون می‌توانید با استفاده از یک پارچه خوشرنگ پاییزی سینی را بپوشانید. 

شمع‌های خود را درون سینی بچینید و هر وسیله دیگری که فکر می‌کنید به فضای پاییز نزدیک است، از میوه کاج گرفته تا دانه‌های قهوه و کدوهای ریز و درشت نارنجی را درون سینی و دور آن قرار دهید. 

با شروع شدن فصل پاییز، خیلی از افراد از این سبک شمع آرایی در خانه خود استفاده می‌کنند. با این حال به‌خاطر زیبایی بی‌نظیر آن، سینی پاییزی هیچوقت تکراری نمی‌شود.

  1. از فانوس‌های شیشه‌ای استفاده کنید

یکی از جذابترین ابزارهای مدرن که امروزه در بازار دیده می‌شود، فانوس‌های شیشه‌ای هستند. به‌طور کلی این فانوس‌ها ابزارهای بسیار جذابی برای دکور خانه به‌شمار می‌روند که شما می‌توانید با ایجاد کمی تغییرات آن‌ها را به سبک پاییزی درآورید. 

شما می‌توانید از این فانوس‌ها در سینی پاییزی خود استفاده کنید و دور آن را با کدوهای نارنجی و وسایل دیگر بچینید. 

یا اینکه از آن به‌تنهایی در شمع‌آرایی میز استفاده کنید و با اضافه کردن مقداری روبان به بالای آن فضای پاییزی در خانه خود ایجاد کنید. 

بهترین رنگ این فانوس‌های شیشه‌ای برای فصل پاییز، رنگ قهوه‌ای است که با شعله شمع درون آن ترکیب می‌شود و فضایی آرامش بخش ایجاد می‌کند.

  1. شمع‌های شناور بسازید

در پاییز بیشتر از هر فصل دیگری، ارتباط انسان با طبیعت بیشتر شده و زیبایی‌های آن خیره کننده‌تر می‌شود. اگر می‌خواهید با استفاده از شمع‌آرایی حس طبیعت را بیشتر در خانه خود زنده کنید، از ایده شمع‌های شناور استفاده کنید. 

چند عدد لیوان شیشه‌ای تهیه کنید و مقداری آب درون آن‌ها بریزید. برای اینکه شمع‌های شناور شما جلوه‌ای خاص داشته باشند، می‌توانید مقداری چوب خشک در اندازه‌های کوچک داخل لیوان‌ها قرار دهید. بعد از آن‌ها شمع‌ها را روی آب بگذارید. 

گرچه این ایده درحالت عادی بسیار جذاب است، اما با روشن کردن شمع‌ها می‌بینید که ترکیب شعله آن‌ها با چوب خشک شده چه فضای زیبایی ایجاد می‌کند.

جمع‌بندی

پاییز فصلی است که افراد هنردوست بیشتر از هرزمان دیگری به فکر کارهای خلاقانه می‌افتند. در این مقاله ما سعی کردیم که کار را برای شما اسان کنیم و چند ایده ساده معرفی کردیم. 

ایده‌هایی که در این مقاله گفته شد به‌گونه‌ای بودند که تمام افراد بی‌تجربه یا حرفه‌ای می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. امیدواریم که شما با استفاده از این روش‌ها بتوانید در خانه زیباترین شمع آرایی‌ها را انجام دهید.