روش‌های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون خانه با شمع

روش‌های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون خانه با شمع

طراحی دکوراسیون خانه شما باید با هدفی والاتر از زیبایی صورت گیرد. آرامش، راحتی، لذت، رایحه‌ای خوش و مهم‌تر از همه، طراحی دکوراسیون شیک و ساده، هدیه‌ایست که طراحی دکوراسیون خانه، باید برای شما به ارمغان ‌آورد.

با این اهداف، طراحی دکوراسیون شیک و ساده، پیش از یک معنا پیدا خواهد کرد. این اهداف تمامی حواس‌های دیداری، بویایی و لامسه را پوشش داده و باعث تقویت آن‌ها می‌شود.

بسیاری از ابزارها و وسایل تزئینی وجود دارند، که در طراحی دکوراسیون شیک و ساده کمک‌کننده هستند. اما ابزاری وجود داشته که بسیاری از این اهداف را پوشش می‌دهد. طراحی دکوراسیون خانه با شمع؛ شمع‌های کوچک، بزرگ، معطر و با اشکال مختلف، توجه تمام افراد را به خود جلب کرده و بهترین ابزار برای تزئین خانه به شمار می‌رود.

طراحی دکوراسیون خانه با شمع باعث می‌شود تا در تمام فضای خانه هماهنگی ایجاد شده و خانه‌ای پر مهر برای زندگی حاضر کنید. رایحه هر اتاق، خبر از جریانی پر عشق می‌دهد تا صاحبان خانه به نحو احسنت از مهمانانشان پذیرایی کرده و به آن‌ها عشق و محبت هدیه دهند.

در صورتی که اجزای خانه با هم به طور دقیق هماهنگ باشند، فضایی باکیفیت‌تر طراحی خواهد شد. در این مقاله با شما از راز هماهنگی در طراحی دکوراسیون خانه با شمع صحبت خواهم کرد.

 

دکوراسیون خانه با شمع با هدف افزایش تم طراحی


 

استفاده از شمع در طراحی دکوراسیون خانه باعث افزایش تم و همچنین راه انتقال و ارتباطی بین هر اتاق خواهد شد. بهترین راه برای داشتن طراحی دکوراسیون شیک و ساده، استفاده از شمع با موضوع هر قسمت از خانه است. برای مثال، اگر حمام خود را متناسب با تم‌ دریا طراحی کرده‌اید، انتخاب یک ظرف شیشه‌ای که با شن‌، ماسه، صدف‌های دریایی‌ و چند شمع سفید با سایزهای متنوع طراحی شده باشد، کار هنرمندانه‌ای است.

برای بهتر شدن طراحی می‌توانید از رایحه‌هایی الهام‌گرفته از دریا استفاده کرده و کمی به آن‌ها اضافه کنید. این ترکیب زیبا را در کنار حوله‌هایتان قرار داده تا زیبایی را به شما هدیه دهند.

طراحی دکوراسیون خانه با آویختن شمع بر دیوار

 

طراحی دکوراسیون شیک و ساده با استفاده از آویختن شمع بر دیوار، به نظر کمی خطرناک می‌آید. طراحی و ساخت نگهدارنده‌هایی با هدف آویختن شمع، این کار را ممکن و بی‌خطر کرده است.

این دیوارآویزهای فلزی، جلوه‌ای مدرن به سبک طراحی دکوراسیون خانه، می‌بخشند. استفاده از شمع و نگهدارنده‌ها در راهروها و اتاق نشیمن، اثری هنری بر خانه شما خواهد داشت.

نگهدارنده‌ها در انواع و تعداد متنوعی وجود دارند که بسته به سلیقه، نیاز شما و متناسب با طراحی دکوراسیون خانه باید خریداری شوند.

 

بهترین زمان استفاده از شمع در طراحی دکوراسیون خانه

 

طراحی دکوراسیون خانه با شمع را تنها به یک روز خاص محدود می‌کنید؟

با قرار دادن شمع‌های مناسب، می‌توانید در تمام روزهای سال، احساسات، عشق و رایحه لذت‌بخشی به خانه و خانواده هدیه کنید.

روش‌های بسیار ساده و متنوعی برای این کار موجود است، به عنوان مثال شما می‌توانید تنها دو شمع با رایحه مناسب را در دو طرف تخت‌خواب بگذارید. همچنین می‌توانید برای ایجاد یک دفترکار باکیفیت، تنها یک شمع را روی میز کار خود یا در کنار پنجره اتاق روشن کنید. قرار دادن چند شمع در شمعدانی‌های زیبا روی اُپن یا کابینت آشپزخانه هم می‌تواند ایده ساده و آرامش‌بخشی باشد.

زمانی که تمایل به روشنایی زیادی ندارید، بهتر است چندین شمع را در برابر آینه قرار داده و روشن کنید. این کار علاوه بر جلوه ظاهری، امری خلاقانه و هوشمندانه‌ای است.

استفاده از شمع در سرویس بهداشتی را فراموش نکنید. بهتر است در حمام و اطراف وان یا جلوی آینه از شمع استفاده کنید.

در صورتی که محل زندگی شما، نورگیری طبیعی ندارد، شمع یکی از بهترین ابزارها برای شبیه‌سازی نور طبیعی است.

چندین شمع در ظرف شیشه‌ای قرار داده و آن را روی میزی در اتاق نشیمن بگذارید. نوری که از شیشه منعکس می‌شود، حس و حالی سنتی به خانه شما می‌بخشد.

طراحی دکوراسیون خانه با شمع، به حداقل تلاش شما نیاز دارد، اما بهتر است برای ایجاد ارتباط بین اجزای خانه، شمع‌هایی با رنگ‌ها و مدل‌های مناسب و هماهنگ تهیه کنید. گاهی اوقات استفاده از یک شمع، می‌تواند فضای کسل‌کننده‌ای را ایجاد کند و در مقابل برخی مکان‌ها را باید تنها با یک شمع تزئین کرد. انتخاب نوع طراحی دکوراسیون شیک و ساده، باید متناسب با شرایط محیطی خانه شما باشد. برای این انتخاب بهتر است سری به خلاقیتتان زده و از آن کمک بخواهید.

 

4 نکته استفاده از شمع برای بهبود طراحی دکوراسیون خانه با شمع

 

با رعایت یک‌سری اصول و تکنیک‌ها، شما می‌توانید از شمع‌ها برای بهبود دکوراسیون خانه‌ خود بهره‌مند شده و به طراحی دکوراسیون شیک و ساده دست پیدا کنید. این تکنیک‌ها را در ادامه با شما در میان خواهم گذاشت:

 

  1. از شمع ها به عنوان جز اصلی خانه استفاده کنید

در صورتی که میز غذاخوری، دیوارهای اتاق نشیمن و آشپزخانه، کابینت‌ها و... خالی از هرگونه وسیله‌ی تزئینی هستند، چند عدد شمع بزرگ یا کوچک را انتخاب کرده و روی میز یا دیواری قرار دهید.

هنگام استفاده از روشنایی این شمع‌ها، می‌توانید رایحه‌های خاص و متنوعی را به فضای خانه هدیه داده تا آرامش بیشتری فراهم کنید.

 

  1. تعدادی شمع تنها در یک گوشه از خانه با جنبه‌ای هنری، چیدمان کنید

شمع‌هایی که در گوشه‌گوشه خانه قرار داده‌اید را جمع کرده و با ایجاد یک مکان مناسب مانند یک میز در کناری از خانه‌تان، تمام شمع‌ها را با سبکی هنری بچینید.

چیدمان شمع تنها در یک مکان ایده مناسبی برای طراحی دکوراسیون خانه با شمع به حساب آمده و سبکی مدرن را به طراحی دکوراسیون خانه شما می‌بخشد. در چیدمان شمع‌ها با اندازه‌ها و طرح‌های مختلف باید خلاق بوده تا میزان روشنایی درست و هماهنگی ایجاد کنید. شمع‌ها در کنار یکدیگر، ویژگی‌های همدیگر را جذب کرده و فضا را هنرمندانه خواهند کرد.

 

  1. قرار دادن شمع روی میز کار

ایده طراحی دکوراسیون خانه با شمع، تنها با هدف زیبایی نیست. شما می‌توانید با استفاده از شمع در اتاق کارتان، به افزایش تمرکز و بهبود کیفیت کارتان کمک کنید.

در صورتی که در خانه، اتاقی به عنوان دفترکار قرار داده‌اید، بهتر است با طراحی دکوراسیون خلاقانه‌ای آن را برای شروع کارتان آماده کنید. تعدادی شمع را در سینی زیبایی چیده و آن را در کنار میزکار یا پنجره قرار دهید.

با ایجاد یک محیط خلاقانه برای کار، علاوه بر بهبود تمرکز خودتان و کیفیت کارتان، علاقه‌مند خواهید شد تا زمان بیشتری را در اتاق‌کار بگذرانید.

بیشتر بخوانید: انواع شمع برای دکوراسیون

 

  1. استفاده از شمع‌ها در تزئین کتاب‌خانه

اگر در خانه‌تان، کتاب‌خانه شخصی دارید، می‌توانید برای طراحی دکوراسیون شیک و ساده آن، شمع‌هایی را درون قوطی‌های شیشه‌ای قرار داده و آن‌ها را در بین طبقات قرار دهید.

برای محافظت از کتاب‌ها، باید شمع‌ها را در ظروفی بلند قرار داده و مانع از برخورد آن‌ها با کتاب‌ها شویم. استفاده از شمع در زمان مطالعه، احساس آرامش بیشتری خواهید کرد و از تمرکز بالاتری برخودار خواهید شد.

در صورتی که علاقه‌مند‌ به ایجاد رنگ‎‌های متنوع در بین کتاب‌ها، بهتر است از شمع‌هایی با رنگ‌های روشن و متنوع استفاده کنید. اما درصورتی که می‌خواهید رسمیت کتاب‌خانه را حفظ کنید، بهتر است از شمع‌هایی با تم رنگی کتاب‌ها استفاده کنید. استفاده از شمع‌هایی با رنگ‌های خنثی یا سفید با هر تمی ترکیب خواهد شد.

 

چند نکته در بابت حفظ امنیت استفاده از شمع


 

در صورت طراحی دکوراسیون خانه با شمع، خطر آتش‌سوزی را باید در نظر داشته باشید. برای جلوگیری از این مشکل، شمع‌ها را درون ظروف شیشه‌ای قرار دهید.

در آخر اگر فرزند کوچکی در خانه دارید، اطمینان حاصل کنید شمع‌ها در فاصله مناسبی از سطح زمین قرار دهید.

 

حرف آخر

ایده‌‌های خلاقانه و متنوعی در طراحی دکوراسیون شیک و ساده وجود دارد که با استفاده از آن‌ها شما می‌توانید محیطی جذاب و آرامش‌بخشی را برای خانه خود فراهم کنید. طراحی دکوراسیون خانه با شمع را تنها با هدف زیبایی انجام ندهید و از آن برای هدف‌های مهم‌تری بهره‌مند شوید.