راهنمای انتخاب یک تعمیرگاه لوازم خانگی قابل اطمینان

راهنمای انتخاب یک تعمیرگاه لوازم خانگی قابل اطمینان

تعمیرگاه لوازم خانگی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که در خانه درحال امور روزانه‌تان هستید که ناگهان با خرابی بعضی از وسایل خانه مواجه می‌شوید. در این لحظه اگر تعمیرگاه لوازم خانگی بیشتر از سوپرمن تاثیرگذار نباشد، کمتر نخواهد بود! گرچه عده‌ای همیشه علاقه دارند همه‌فن‌حریف باشند، اما بعضی وقت‌ها دیگر نمی‌شود ادای تعمیرگاه لوازم خانگی را درآورد! باید یک گوشه ایستاد، نکات ایمنی را رعایت و در کمال آرامش به تعمیرگاه لوازم خانگی تلفن کرد. مطمئنا تعویض موتور یخچال مثل لامپ عوض‌کردن نیست که به‌راحتی بتوان آن را انجام داد. اصطلاح «کار را به کاردان سپردن» برای همین مواقع به‌کار می‌رود. 

اما… اما بعضی اوقات می‌توان بدون مراجعه به تعمیرگاه لوازم خانگی، دستی به سر و گوش وسایل کشید و آن‌ها را تعمیر کرد. به همین منظور مقاله‌ای ترتیب داده‌ایم تا هم بتواند آگاهی شما را نسبت به انتخاب یک تعمیرگاه لوازم خانگی قابل اطمینان افزایش دهد، و هم راهنمایی باشد برای افراد همه‌فن‌حریفی که می‌خواهند خودشان یک‌تنه از پس امور برآیند.

 

تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

برای استفاده‌کنندگان محصولات لوازم خانگی، وجود یک تعمیرگاه لوازم خانگی در اطراف منزلشان که دسترسی آسانی به آن داشته باشند مهم است اما وجود یک تعمیرگاه «مجاز» لوازم خانگی از اهمیت بالاتری برخوردار است، حتی اگر در نزدیکی منزلشان نباشد. پس می‌توان به این نتیجه رسید که مقبولیت و رسمیت داشتن یک تعمیرگاه لوازم خانگی، از هرچیز دیگری برای استفاده‌کنندگان مهم‌تر است. 

اما چه عواملی مقبولیت و رسمیت یک تعمیرگاه لوازم خانگی را تعیین می‌کنند؟ برای رسیدن به این جواب، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

انتخاب تعمیرگاه مناسب برای تعمیرات لوازم خانگی



در موضوع قبل به این نتیجه رسیدیم که وجود یک تعمیرگاه لوازم خانگی مورد اطمینان مهم‌ترین شرطی‌ست که یک تعمیرگاه لوازم خانگی باید داشته باشد. در این بخش می‌خواهیم به عواملی بپردازیم که در این اطمینان تاثیرگذارند.

  • مجوز: بدیهی‌ترین فاکتور در خصوص معتبر بودن یک تعمیرگاه لوازم خانگی، داشتن مجوزهای مربوطه است. اگر تبلیغ تعمیرگاه لوازم خانگی جلو در خانه‌تان افتاد و با تیتر «ما به شما نزدیک هستیم» نظرتان را جلب کرد، بهتر است قبل از هرچیز ببینید آیا مجوزهای لازم را در اختیار دارند یا خیر. حواستان باشد کلاهبرداری‌ها شکل و شمایل جدید و حرفه‌ای‌تری به‌خود گرفته‌اند، پس هوشمندانه رفتار کنید.
  • سابقه: یکی از فاکتورهایی که می‌تواند نسبی باشد، سابقه است. به این دلیل می‌گوییم نسبی چون نمی‌توان به‌طور قطع گفت که هر تعمیرگاه لوازم خانگی‌ای که سابقه‌اش بیشتر باشد، مقبول‌تر است. زیرا ممکن است یکی به‌تازگی شروع به‌کار کرده باشد که تمام شرایطی که می‌گوییم را داشته باشد، به‌همین خاطر نمی‌توان صرفا بخاطر نداشتن سابقه طولانی‌مدتی، اعتبارشان را زیر سوال برد. اما خب روشن است که تعمیرگاه لوازم خانگی‌ای که سابقه بیشتری داشته باشد، امتحان‌های بیشتری را پس داده و از طرف مردم بیشتر مورد ارزیابی قرار گرفته است. پس اگر چنین تعمیرگاه‌هایی بتوانند رضایت مشتری را جلب کنند، قطعاً می‌توانند در لیست تعمیرگاه‌های مجاز لوازم خانگی قرار بگیرند.
  • هویت: موضوع هویت موضوع گسترده‌ای است که سعی می‌کنیم خیلی مختصر به آن اشاره کنیم. هویت یعنی یک تعمیرگاه لوازم خانگی دارای برند ثبت‌شده و لوگوی انحصاری باشد. این دو فاکتور به هر کسب‌وکاری هویت می‌بخشد، چه برسد به تعمیرگاه لوازم خانگی که معتبر و باهویت بودن حرف اول را می‌زند. به‌طور مثال به تعمیرگاه لوازم خانگی دوو توجه کنید. هم دارای برند و نام مشخص است، و هم یک لوگوی انحصاری دارد که با آن همه جا شناخته می‌شود. پس وقتی به‌دنبال تعمیرگاهی می‌گردید، مطمئن شوید که دارای هویت مشخص و ثبت‌شده باشد.
  • یونیفرم: لباس مخصوص کار نشانه‌ی نظم و انضباط یک تعمیرگاه لوازم خانگی است. وقتی شخصی وارد منزل شما می‌شود که لباس کار مخصوص به‌تن داشته و روی لباسش لوگو و نام و نشان تعمیرگاه لوازم خانگی ثبت شده، ناخودآگاه به شما حس اطمینان می‌دهد. متوجه می‌شوید شرکتی که برای شما نیروی کار فرستاده، برای مشتری اهمیت ویژه‌ای قائل است. پس همراه‌داشتن لباس کار و یونیفرم، می‌تواند در رضایت و اطمینان مشتری تاثیر بسزایی داشته باشد.
  • دانش تخصصی: بی‌شک مهمترین خصوصیت یک تعمیرکار، میزان دانش تخصصی اوست. بدین معنا که وقتی وارد منزل شما می‌شود بتواند دلیل خرابی و چگونگی تعمیر آن را به‌درستی تشخیص دهد. قاعدتا شما در قبال تعمیر یک وسیله، هزینه پرداخت می‌کنید، پس باید پولتان جایی خرج شود که مطمئن باشید خرج دوباره‌ای روی دستتان نمی‌گذارد.
  • کیفیت قطعات: مسلما وقتی یکی از وسایل خانگی شما خراب می‌شود، می‌بایست قطعه‌ای از آن را تعویض یا تعمیر کرد. پیرامون تخصص در تعمیر در بخش قبلی توضیح دادیم که یک تعمیرکار باید دانش تخصصی بالایی داشته باشد. اما در مورد تعویض یک قطعه، دیگر تعمیرکار مد نظر ما نیست، بلکه تعمیرگاه لوازم خانگی طرف حساب ماست. زیرا موظف است در قبال پولی که پرداخت می‌کنید، یک جنس آکبند، فابریک و پلمپ‌شده به شما تحویل دهد. تعمیرگاه‌های مجاز لوازم خانگی همگی به‌خوبی می‌دانند که جنسی که در اختیار مشتری قرار می‌گیرد، باید درجه‌یک و آکبند باشد.
  • ضمانت‌نامه: از وظایف بدیهی هر تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی این است که ضمانت‌داشتن فعالیتش را جزو خدماتش قرار دهد. یعنی وقتی قطعه‌ای را تعمیر یا تعویض می‌کند، باید یک ضمانت‌نامه هم به شما بدهد تا به این اطمینان برسید که خدماتی که به شما ارائه داده باکیفیت بوده و اگر تا فلان مدت‌زمان دستگاه شما مجددا عیب کرد، بدون دریافت هزینه‌ای و به‌صورت رایگان آن را تعویض یا تعمیر خواهند کرد.
  • پاسخگویی: بعضی مواقع ممکن است شما فقط به یک مشاوره نیاز داشته باشید. تعمیرگاه لوازم خانگی می­بایست افرادی را به­ عنوان پشتیبان استخدام کند که قادر باشند برای مشکلات شما، بهترین راه حل را با نهایت ادب و احترام ارائه دهند. گاهی اوقات حضور یک تکنسین کاربلد در پشت تلفن، به ­راحتی می­تواند مشکل لوازم شما را حل کند.
  • سرعت خدمات‌دهی: قطعاً وقتی شما تلفن را برمی‌دارید و به یک تعمیرگاه لوازم خانگی زنگ می‌زنید، توقع دارید صرف امروز یا فردا یک متخصص به داد شما برسد! تعمیرگاه‌های مجاز لوازم خانگی به‌خوبی می‌دانند که اگر کمی در ارائه خدمات تعلل کنند، شخص دیگری جایشان را خواهد گرفت. لذا تمام تعمیرگاه‌هایی که به‌دنبال جلب رضایت مشتری بوده و برای مشتری ارزش قائلند، در کمترین زمان ممکن نیرو می‌فرستند.
  • بیمه: تعمیرکارانی که زیر نظر تعمیرگاه‌های مجاز لوازم خانگی فعالیت می‌کنند، می‌بایست بیمه‌شده باشند. سر و کله زدن با لوازم خانگی ممکن است با حادثه همراه باشد. لذا صاحبان تعمیرگاه لوازم خانگی موظفند تعمیرکاران خود را زیر پوشش بیمه قرار دهند.

 

تعمیرات لوازم خانگی توسط خودتان

در مقدمه گفتیم که همیشه یک قشری هستند که به‌جای مراجعه به تعمیرگاه لوازم خانگی، 

همیشه سعی دارند خودشان کارهای منزل را یک‌تنه پیش ببرند. به این افراد «همه‌فن‌حریف» گفتیم. اما آیا واقعا لازم است که همیشه برای تعمیر وسایل، به تعمیرگاه لوازم خانگی مراجعه کنیم؟ جواب خیر است! 

اگر می‌خواهید بعضی اوقات تعمیرات لوازم خانگی را خودتان دست بگیرید، به موارد زیر توجه فرمایید:

  • چنانچه اجاق گاز شما به‌خوبی کار نمی‌کند، در ابتدا ببینید به‌درستی وصل شده یا نه. همچنین توری آن را بررسی کرده و تمیز نمایید. زیرا گاهی اوقات تجمع چربی و مواد غذایی باعث بروز اشکالات متعدد می‌گردد. سالم‌بودن فندک و تمیزی شعله‌پخش‌کن، از مواردی‌ست که باید به آن توجه نمایید.
  • اگر یخچال شما دما را پایین نمی‌آورد، نیازی نیست که سریع به تعمیرگاه لوازم خانگی سامسونگ مراجعه کنید. اولین عاملی که باعث می‌شود دمای یخچالتان افزایش پیدا کند، پربودن یخچال است. کم‌کردن حجم مواد غذایی داخل یخچال، هم باعث کاهش دما می‌گردد و هم به موتور فشار نمی‌آورد.
  • اگر ماشین لباسشویی شما به‌درستی کار نکرد، ابتدا سری به پریزها و شلنگ‌ها زده و از سالم‌بودنشان مطمئن شوید. همچنین بررسی کنید ببینید آیا در ماشین لباسشویی به‌خوبی بسته می‌شود یا خیر. این موارد نیازی به مراجعه به تعمیرگاه لوازم خانگی ندارد.
  • مشکلات ماشین ظرفشویی ممکن است ناشی از تاخوردگی‌های شلنگ آّب یا بسته‌بودن ورودی آب باشد. همچنین فیلتر ظرفشویی را نگاه کنید که پر نشده باشد. گاهی اوقات با همین بررسی‌های ساده می‌توانید از خسارت‌ها و ضررهای مالی آنچنانی جلوگیری نمایید.
  • داغ‌شدن جاروبرقی و صدای ناهنجار موتور آن، می‌تواند به‌خاطر پربودن کیسه‌ی جاروبرقی باشد. اگر با چنین موردی مواجه شدید، دستگاه را باز کرده و کیسه‌ی جاروبرقی را بررسی نمایید.

 

در پایان...

نخست نگاهی گذرا داشته باشیم بر مواردی که ذکر کردیم:

  • تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی
  • شرایط تعمیرگاه مناسب برای تعمیرات لوازم خانگی
  • تعمیرات لوازم خانگی توسط خودتان

همانطور که ملاحظه فرمودید، تعمیرگاه لوازم خانگی باید دارای شرایط و ضوابط استاندارد باشد تا بتواند مورد رضایت مشتری قرار بگیرد. تعمیرگاه لوازم خانگی بدون داشتن شرایط کافی نمی‌تواند محل مناسبی برای سپردن وسایلتان به آن جا باشد. همچنین قرار نیست همیشه لوازم منزلتان را به آن جا ارسال نمایید. گاهی پیش می‌آید که یک تعمیرگاه لوازم خانگی، یک تعمیرکاری را برای تعمیر وسایلتان می‌فرستد. قطعا شما نمی‌خواهید پای هر شخصی به خانه‌ی شما باز شود. پس بهتر است قبل از هرچیز، با مطالعه‌ی دوباره‌ی این مقاله، به‌دنبال تعمیرگاه لوازم خانگی‌ای باشید که بتواند مقبول و قابل اطمینان باشد.