بررسی انواع برنامه‌های ماشین‌ لباسشویی مدرن

بررسی انواع برنامه‌های ماشین‌ لباسشویی مدرن

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بیش از نیمی از افرادی که لباسشویی می‌خرند و از آن استفاده می‌کنند، کار با برنامه‌های مختلف آن را بلد نیستند و اغلب روی تنظیمات شستشوی سریع (30 یا 15 دقیقه‌ای) می‌گذارند تا لباس‌هایشان را با سرعت تمام بشویند.

اما کاربرد ماشین لباس‌شویی به ­همین یک مورد ختم نمی‌شود. اگر کار با انواع برنامه‌ ماشین لباسشویی را بلد باشید، دیگر لباس‌های­تان چروک، بی‌رنگ‌ و‌ رو، حساسیت‌زا و در کل خراب نخواهد شد. ما سعی می‌کنیم در اینجا، بررسی انواع برنامه‌ ماشین لباسشویی مدرن را با شما انجام دهیم.

اما قبل از این که شروع به معرفی برنامه‌های ماشین لباسشویی مدرن کنیم، باید نکته‌ای را حتماً ذکر کنیم. آن هم این است که تعداد برنامه‌های ماشین لباسشویی متنوع است. برخی از ماشین‌های لباسشویی حدود 8 تا برنامه دارند، برخی 10 تا و همینطور الی آخر.

اما تعداد برنامه‌ها و کاربردهای آن، خیلی هم اهمیت ندارد. چیزی که بیش از پیش در مورد برنامه ماشین لباسشویی مهم است این است که نحوه کارکرد آن و کاربرد آن‌ها را بلد باشیم تا بتوانیم از خدمات یک ماشین لباسشویی مدرن، نهایت استفاده را ببریم. همانطور که می دانید، ماشین لباس شویی یکی از لوازم جهزیه عروس نیز می باشد.

در این مقاله سعی می‌کنیم تمام برنامه‌های ماشین لباسشویی مدرن موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.



برنامه مخصوص شستشوی لباس‌های پنبه‌ای و کتان/
Cotton

برنامه‌ای که مخصوص شستن لباس‌های پنبه‌ای، کتان و همینطور پشم باشد، با نام Cotton روی دستگاه ماشین لباسشویی درج می‌شود. با کمک این برنامه، لباس‌ها با دمای نسبتا بالایی شسته می‌شوند.

در حقیقت، برنامه‌ی Cotton ماشین‌های لباسشویی مدرن، برای شست‌وشوی لباس‌های نخی سبک بسیار مناسب هستند.



برنامه مخصوص شستشوی لباس‌های پنبه‌ای و کتان، با مصرف انرژی کمتر/ Cotton Echo


کاربرد این برنامه مشابه با نمونه‌ی Cotton است، اما کمی اقتصادی‌تر از آن عمل می‌کند. یعنی لباس‌ها را در دمای کمتر و با مصرف انرژی پایین‌تر می‌شویید. لازم به ذکر است که این برنامه در تمام لباسشویی‌ها وجود ندارد، فقط برخی از مدل‌ها هستند که آن را دارند.

برنامه مخصوص شستشوی لباس‌های نخی و پشمی ماشین لباسشویی/ Wool

برنامه Wool ماشین لباسشویی مخصوص شست‌و‌شوی لباس‌های نخی و پشمی است. کاربرد این برنامه این است که لباس‌ها را در دمای پایین می‌شویید و چرخش موتور ماشین لباسشویی در این حالت، در کم‌ترین حد خودش هست که مبادا لباس‌ها خراب شوند.

برنامه مخصوص شستشوی سریع یا کوئیک واش ماشین لباسشویی/ Quick Wash

 

برنامه شستشوی سریع، همانی هست که در ابتدای مقاله گفتیم بیش از نیمی از افراد، تمام لباس‌های خود را با آن می‌شویند. عملکرد این برنامه به ­صورتی است که در زمانی کوتاه (30 دقیقه و در برخی دیگر 15 دقیقه) تمام لباس‌ها را می‌شویید.

نکته‌ی اصلی استفاده از این برنامه این است که صرفاً لباس‌هایی که خیلی کثیف نیستند را با آن می‌توان شست. با استفاده از برنامه‌های دیگر می‌توان لباس‌های حجیم و خیلی کثیف را شست.

پس در نهایت این برنامه فقط منجر به صرفه‌جویی در وقت و انرژی می‌شود. به ­همین علت هم مکررا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برنامه‌ی مخصوص شستشوی پارچه‌های نازک مثل پرده‌ها و ملحفه‌ها/ Delicate

 

برنامه ماشین لباسشویی Delicate، برای شستشوی لباس‌ها و پارچه‌های ظریف و نازک مناسب است. معمولاً پرده‌های ظریف و حساس و هر نوع پارچه‌ای که زود خراب شود را با این برنامه ماشین لباسشویی می‌توان شست.




برنامه‌ی مخصوص شستشوی لباس‌هایی که دارای الیاف مصنوعی هستند/ Synthetics

برنامه ماشین لباسشویی Synthethics، مخصوص شستشوی لباس‌ها و پارچه‌هایی است که الیاف مصنوعی دارند. در مورد این برنامه ماشین لباسشویی، شباهت‌های زیادی با برنامه Cotton وجود دارد. تنها چیزی که این دو را از هم متفاوت می‌کند، دمای شستشوی لباس است.

دمای شستشوی لباس در برنامه ماشین لباسشویی Cotton بیشتر از Synthetics است. علت هم این است که دمای کمتر مانع از خراب شدن لباس‌های با پارچه الیاف مصنوعی شود.



برنامه ماشین لباسشویی Hand Wash

شاید گاهی اوقات لازم باشد برای شستشوی برخی از لباس‌های ظریف که نیاز به شستشوی عمیق لباس ندارند، با دستان خود شروع به شستن آن‌ها کنید. شما می‌توانید با استفاده از برنامه ماشین لباسشویی Hand Wash این کار را به راحتی انجام دهید.

 

برنامه ماشین لباسشویی مخصوص شستشوی لباس‌های ورزشی/ Sports
Wear

اگر برای از بین بردن بو و عرق لباس‌های ورزشی نیاز به شستن آن‌ها دارید، بهتر است آن را با برنامه ماشین لباسشویی Sports Wear بشویید.

این برنامه ماشین لباسشویی به­ طوری طراحی شده که هیچ اثری از بود بد عرق را روی لباس‌های ورزشی شما نمی‌گذارد و آن را به ­طور کامل تمیز می‌کند.

برنامه ماشین لباسشویی مخصوص لکه‌بری لباس‌ها/ Stain Removal

 این برنامه ماشین لباسشویی لکه‌های لباس را راحت‌تر از بین می‌برد. حتما می‌پرسید چگونه؟ در واقع کارکرد آن مانند خیساندن ساده‌ی لباس است. البته با این کار، لکه‌ها خیلی بهتر و راحت‌تر از بین می‌روند؛ مخصوصاً اگر این کار با آب سرد انجام شود.


برنامه ماشین لباسشویی مخصوص پاک کردن لباس‌ها از پودر/ Extra Rinse

کارکرد برنامه ماشین لباسشویی Extra Rinse، همان آبکشی ساده است که به­ کمک آن هر پودری که روی لباس ریخته شده، به­ راحتی پاک می‌شود و مانع از ایجاد حساسیت پوستی شما می‌شود.

برنامه ماشین لباسشویی شستشوی حبابی/ Bubble Wash

برنامه ماشین لباسشویی شستشوی حبابی (Bubble Wash)، یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های ماشین لباسشویی‌های مدرن است. با کمک این برنامه، حباب‌های ریزی در ماشین لباسشویی به ­هنگام شستشوی لباس به ­وجود می‌آید که به بهتر شسته شدن لباس‌ها و نفوذ مواد شوینده به تار و پود لباس کمک می‌کند.

برنامه‌ ماشین لباسشویی چرخش مضاعف/ Extended Tumble

این برنامه‌ ماشین لباسشویی، کابردی شبیه به باز کردن چروک دارد. اما بین این دو تفاوتی هم هست؛ آن هم این است که اگر لباس شما از قبل شستشو چروک باشد، با انجام چند چرخش دیگر، از چروک آن کم می‌کند و کارتان برای اتوکشی راحت‌تر و آسان‌تر می‌شود.

برنامه ماشین لباسشویی ضدحساسیت/ Skin Care

 

با کمک برنامه ماشین لباسشویی Skin Care، می‌توانید هر لباسی را که مستقیماً با پوست در تماس است، مثل حوله‌ی حمام یا لباس زیر، به ­راحتی بشویید و از ایجاد حساسیت آن برای پوست­تان جلوگیری کنید.

 

برنامه ماشین لباسشویی اقتصادی/ Echo

برای این که بتوانید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید و لباس‌هایی که کم‌تر کثیف هستند را به ­خوبی بشویید، می‌توانید از برنامه ماشین لباسشویی Echo برای آن استفاده کنید.

با برنامه ماشین لباسشویی Baby Care، لباس‌های بچه را بشویید

با کمک برنامه ماشین لباسشویی Baby Care می‌توانید دمای شستشوی لباس را بالا ببرید و کل پودر ماشین لباسشویی به ­راحتی از روی لباس برداشته و تمیز می‌شود. در نتیجه، پوست فرزند شما دچار حساسیت نخواهد شد.



برنامه ماشین لباسشویی Mix، مخصوص شستشوی انواع لباس‌ها با هم است

شما می‌توانید لباس‌های مختلف را با هم و با کمک برنامه ماشین لباسشویی Mix بشویید.

برنامه ماشین لباسشویی Intensive 60 مخصوص شستشوی بهینه لباس

فقط در برخی از ماشین‌های لباسشویی، برنامه‌ی Intensive 60 وجود دارد که برای شستشوی لباس نخی مناسب است. البته شستشوی لباس با این برنامه ماشین لباسشویی در 60 دقیقه اتفاق می‌افتد و به­ صورت کاملاً بهینه است.

Spin، برنامه ماشین لباسشویی مخصوص خشک‌ کردن لباس است

با این برنامه ماشین لباسشویی می‌توانید تمام لباس‌های خیس را به­ خوبی خشک کنید.

تا اینجا در مورد برنامه‌های ماشین لباسشویی صحبت کردیم، اکنون وقت آن است که در مورد دکمه‌های روی ماشین لباسشویی با شما صحبت کنیم.

دکمه‌های روی پنل ماشین لباسشویی

احتمالاً شما هم برای شستن لباس‌های­تان از برنامه‌ ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید. اما چندین دکمه روی آن قرار دارد که هر یک از آن‌ها امکانات خاصی را ارائه می‌دهند. در ادامه دکمه‌های روی لباسشویی را معرفی می‌کنیم.

 

دکمه Pre-wash ماشین لباسشویی: با استفاده از این دکمه می‌توانید لباس‌های خیلی کثیف را پیش‌شستشو کنید تا کمی از کثیفی‌های آن‌ها کم‌تر شود و آماده‌ی شستشوی عمیق‌تر شوند.

دکمه Temp ماشین لباسشویی: اگر تصمیم دارید که خودتان دمای شستشوی لباس را تنظیم کنید می‌توانید از این دکمه استفاده کنید؛ در غیر این­صورت، هر برنامه ماشین لباسشویی که از آن برای شستشو استفاده می‌کنید، خودش به­ صورت اتوماتیک آن را تنظیم می‌کند و لباس‌ها را می‌شوید.

دکمه Delay End یا Time Delay ماشین لباسشویی: این دکمه که با دو نام متفاوت، آن هم فقط در برخی از انواع لباسشویی‌ها وجود دارد، مخصوص تنظیم ساعت شروع به کار ماشین لباسشویی است.

یعنی شما می‌توانید با کمک این دکمه برای خودتان یک ساعتی را تنظیم کنید (دو ساعت بعد؛ یا سه ساعت دیگر) تا ماشین لباسشویی شروع به شستن لباس‌های شما کند.

 

دکمه Easy Care یا Easy Iron ماشین لباسشویی: از این دکمه به ­عنوان «اتوکشی آسان» یاد می‌شود. چون شستشو با این دکمه، بدون ایجاد هرگونه چروک انجام می‌شود.

اکنون در مورد دکمه‌ها هم اطلاعات جامعی دارید. یک­سری نکاتی هم هست که باید قبل از استفاده از ماشین لباسشویی، آن را بدانید.

مثلاً، نباید به هوای استفاده از برنامه ماشین لباسشویی Mix، لباس‌های سفید و سیاه را با هم به داخل ماشین بیندازید و بشویید.

زیپ‌های باز لباس‌ها را ببندید تا به درب و بدنه‌ی ماشین لباسشویی خراشی وارد نکند.

 

سخن آخر

حدس می‌زنم شما هم تا الان خیلی از این برنامه‌های ماشین لباسشویی را استفاده نکرده‌اید. اشکالی ندارد. هنوز هم دیر نیست. با کمک این راهنما می‌توانید از هر کدام این برنامه‌ها، بیشترین استفاده را ببرید.

شما از تجربه‌های خودتان بگویید و همینطور اگر فردی را می‌شناسید که فقط کار با شستشوی سریع را بلد است، شاید بهتر است این مطلب را برای او هم بفرستید. همچنین می توانید در رابطه با جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباس شویی اطلاعات بیشتری کسب کنید.