ساخت گیفت تولد و عروسی با شمع

ساخت گیفت تولد و عروسی با شمع

گاهی اوقات برگزار‌کننده‌ی تولد یا عروس و داماد در جشن عروسی‌شان دوست دارند به عنوان یادبود هدیه‌ای به مهمانان بدهند. به این هدیه گیفت می‌گویند. گیفت‌های تولد و عروسی با هزینه‌ی کمی درست می‌شوند و می‌توانید با وسایل مختلف در خانه درست کنید.
شمع هم یکی از وسایل‌ها است که طرفداران زیادی دارد و بیشتر مردم از شمع‌های تزئینی خوش‌شان می‌آید. با ما همراه باشید تا طرز تهیه ساخت گیفت تولد و عروسی با شمع را به شما یاد بدهیم. این گیفت‌ها هدایای کوچک و منحصربه‌فردی هستند که یاد شما را در ذهن مهمانان زنده می‌کنند.

گیفت چیست؟



گیفت‌ها همان هدیه‌های کوچکی هستند که میزبان و برگزارکننده‌ی مهمانی به عنوان یادبود به مهمان‌ها می‌دهد و آنها را خوشحال می‌کند. معمولا برای گیفت هزینه‌ی زیادی خرج نمی‌کنند و آنها را با وسایل ساده‌ی موجود در خانه درست می‌کنند. گیفت‌های تولد و جشن عروسی متفاوت هستند. برای تولد می‌توانید از شمع، گل‌سر، کاپ کیک، بسته‌های خوراکی، شکلات‌های دست‌ساز، بوک مارک کتاب، زیرلیوانی و چیزهای دیگر استفاده کنید. گیفت‌هایی عروسی هم متنوع هستند.

سبدهای گل کوچک، قیف‌های شکلاتی، شمع‌های تزئینی، بطری‌های حاوی گل خشک، بسته‌های هدیه، قلب‌های نمدی، بسته‌ها و توری‌های پر از گل خشک نمونه‌هایی از گیفت عروسی هستند. حتی یک کاردستی کاغذی با طرح عروس و داماد هم می‌تواند به عنوان گیفت عروس استفاده شود. با شمع‌ هم می‌توانید گیفت درست کنید.

شمع‌ها را با توجه به جشنی که دارید تزئین کنید. شمع‌های رنگی و شاد برای جشن تولد مناسب هستند و شمع‌هایی با رنگ سفید، بنفش، صورتی، نقره‌ای و طلایی هم برای عروسی استفاده می‌شوند. گیفت‌ها فقط برای عروسی و تولد نیستند، در جشن‌های مختلف مثل عقد و نامزدی هم می‌توانید به مهمانان گیفت بدهید.

آموزش کامل شمع‌سازی در خانه


چند نوع شمع داریم؟

شمع‌های گوناگونی در بازار وجود دارند. شمع معطر، شمع کلاسیک، شمع بدون شعله، و شمع دست‌ساز از انواع شمع هستند. می‌توانید شمع‌هایی که خودتان درست کردید را با اسانس‌های میوه و میوه‌های خشک معطر کنید. شمع‌ها فانونسی ژله‌ای هستند و ظاهر شفافی دارند. بعضی از شمع‌ها هم به شمع‌های بدون شلعه معروف هستند. این شمع‌ها با باطری کار می‌کنند و برای جاهای مختلف استفاده می‌شوند. البته توصیه می‌کنیم که از شمع‌های بدون شعله برای گیفت استفاده نکنید.

شمع‌های تزئینی و شمع‌های اکلیلی هم از انواع دیگر شمع‌ها هستند. شمع‌های اکلیکی را می‌‌توانید به عنوان گیفت تولد و عروسی خودتان در خانه درست کنید. برای ساخت شمع‌های اکلیکی، شمع‌های قدیمی را آب کنید. از بطری‌های فلزی یا لیوان یک بار مصرف محکم استفاده کنید. بعد از ریختن شمع‌های آب شده در قالبی که درست کردید، قالب را باز کنید و دور شمع را با اکلیل تزئین کنید. روبان، گل، و نوارهای کنفی هم برای تزئین شمع‌های اکلیکی استفاده می‌شوند.

چگونه با شمع گیفت درست کنیم؟



می‌توانید از شمع‌های ساد و لیوانی برای این کار استفاده کنید. مثلا تعداد زیادی شمع معمولی بخرید، شمع‌ها را آب کنید و بعد پارافین به دست آمده را در لیوان‌های یک بار مصرف محکم بریزید. فتیله‌ها را هم با یک خودکار و نخ در وسط لیوان قرار دهید. می‌توانید شمع‌ها را گل‌های خشک، روبان‌های رنگی، مهره‌ها، سنگ‌های سفید و تور تزئین کنید.

برای گیفت عروسی سعی کنید از شمع‌های سفیدرنگ، گل‌های صورتی و قرمز و روبان‌های رنگی یا تور برای تزئین شمع استفاده کنید. نخ‌های کنفی قهوه‌ای رنگ هم برای تزئین دور شمع مناسب هستند. می‌توانید شمع‌ها را در لیوان‌های رنگی درست کنید و دیگر شمع را بعد از سفت‌شدن از لیوان خارج نکنید. برای تزئین می‌توانید از ربان‌، گل و میوه‌ی خشک، برگ، و نوارهای کنفی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روش‌های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون خانه با شمع


ساخت گیفت‌های ارزان با شمع برای عروسی و تولد

برای ساخت گیفت با شمع همیشه به پارافین و شمع‌های قدیمی احتیاج نداریم. می‌توانیم با استفاده از موم‌های ورقه‌ای هم شمع‌های رنگی درست کنیم. این شمع‌ها چون با موم‌ درست شدند، زیبایی خاصی دارند و همیشه برای مهمانان به یادماندنی هستند. برای ساخت گیفت شمعی با موم ورقه‌ای به موم ورقه‌ای، فتیله، قیچی و خط‌کش، کیسه‌ی کوچک، مهر و استامپ و سشوار یا فندک احتیاج دارید. فتیله و موم‌ها را با توجه به اندازه‌‌ای که مشخص کردید، برش بزنید. بهتر است فتیله‌ها را نیم سانت بیشتر ببرید.

موم‌ها را با توجه به اندازه‌ی دلخواه‌تان ببرید و بعد فتیله را روی نوار مومی بگذارید و آرام بپیچید. اگر موم نمی‌پیچید، می‌توانید از سشوار برای گرم‌کردنش استفاده کنید. برای اینکه فتیله به بدنه‌ی موم خوب بچسبد، آخرین قسمت موم را با سشوار گرم کنید. شمع‌ها را داخل کیسه‌های پارچه‌ای کوچک بگذارید. می‌توانید این کیسه‌ها را از فروشگاه‌های وسایل تزئینی یا شهرکتاب‌ها تهیه کنید، یا از کیسه‌های کوچک و ساده برای این کار استفاده کنید. این کیسه‌ها به راحتی با مهره‌ها، نوارهای رنگی، رنگ‌های مخصوص پارچه یا مهرهای مختلف تزئین می‌شوند.

ساخت گیفت تولد با شمع



برای ساخت گیفت تولد با شمع می‌توانید شمع‌هایی که درست کردید را با اول مهمان‌ها تزئین کنید. اگر مهمان‌ها کودک یا نوجوان هستند، سعی کنید از طرح‌های شاد و رنگی، پاپیون، قلب، روبان، گل‌های پارچه‌ای و نمدی برای تزئین استفاده کنید. برای گیفت‌های تولد بچه‌ها می‌توانید از ایده‌های مختلفی استفاده کنید و شمع را به شکل‌های مختلفی درست کنید.

مثلا روی شیشه‌ی شمع با ما‌ژیک و دکمه تصویر حیوانات را درست کنید یا با نمد روی شیشه را تزئین کنید. نمدها هم گزینه‌ی خوبی را تزئین گیفت‌های شمعی تولد هستند. با نمد دایره یا قلب درست کنید و دور شمع را تزئین کنید. اگر تم خاصی برای تولدتان درنظر گرفتید، می‌توانید گیفت‌ها را با آن ست کنید. شمع‌های صورتی، آبی برای تم‌های رنگی مناسب هستند. رنگ شمع‌ها را متناسب با تمی که درنظر گرفتید انتخاب کنید.

ساخت گیفت تولد و عروسی با شمع وارمر

شمع وارمر معمولا هدیه‌ی خوبی برای جشن‌ها است.شمع‌های وارمر از یک  فتیله و توده‌ی جامد از سوخت درستند این شمع‌ها معمولا در جا‌شمعی‌های کوچک گذاشته می‌شوند و رنگ‌های متنوعی دارند. شمع‌های وارمر قلبی برای جشن عروسی مناسب هستند. این شمع‌ها برای گرم نگهداشتن غذا در مهمانی‌ها استفاده می‌شوند، ارتفاع کمی دارند و در جاشمعی‌های ساده و آلومینیومی قرار گرفتند. این شمع‌ها یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گیفت تولد و عروسی هستند، چون عمر طولانی مدتی دارند و فاقد بو و دود هستند. 

بیشتر بخوانید: چیزهایی که هنوز درباره خرید آینه و شمعدان عروس نمی‌دانید


جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم ساخت گیف تولد و عروسی با شمع را به شما یاد دهیم. گیفت‌های شمعی هدیه‌های کوچکی هستند که به کمک آنها می‌توانید همیشه در ذهن مهمانان‌تان بمانید. گیفت‌های شمعی را می‌توانید با توجه به تم مهمانی مشخص کنید. لازم نیست برای ساخت گیف هزینه زیادی خرج می‌کنید. با کم‌ترین هزینه، گیفت‌های شمعی خودتان را درست کنید.