نکات چیدمان لوازم آشپزخانه

نکات چیدمان لوازم آشپزخانه

آشپزخانه کاربردی‌ترین فضای خانه است که خانم‌های خانه‌دار بیش‌ترین زمان خود را در آن سپری می‌کنند.به این علت باید سعی کنیم تا جایی که امکان دارد چیدمان آشپزخانه را کاربردی و متناسب با استفاده خود انجام دهیم.
شاید آرزوی هر خانم خانه‌داری داشتن یک آشپزخانه با فضای بزرگ باشد که بتواند در آنجا به راحتی رفت و آمد کرده و آشپزی کنند، تا زمان سپری شده در  آشپزخانه برایش دلپذیر و مفید باشد. در زندگی آپارتمان نشینی امروزی، امکان بزرگ و دل باز بودن آشپزخانه برای همگان میسر نیست، باید سعی کنیم این مشکل را با چیدمان مناسب حرکت کرده تا از زمان سپری شده در آشپزخانه لذت ببریم.

در ادامه سعی داریم به شما در دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه کمک نموده، و نکاتی را از زبان طراحان برتر که به آن کمتر توجه می‌شود اشاره کنیم.

 

به آشپزخانه‌تان شکل و شخصیت بدهید



 لوازم جانبی به خصوص لوازم قدیمی زیبا را اضافه کنید تا حس خوبی به آشپزخانه‌تان بدهد. ایده دیگر این است که صندلی‌های آشپزخانه را با رنگ روشن تزئین کنید.

ایجاد یک فضای سازمان یافته

سازماندهی خوب، کلید داشتن یک آشپزخانه زیبا و مناسب است. اگر چیدمان آشپزخانه شما درست باشد، همه چیز خوب خواهد شد.

هوای داخل آشپزخانه را مدیریت کنید

هودهای آشپزخانه معمولا بهترین راهکار در این زمینه هستند که می‌توانند، علاوه بر تمیز نمودن هوا، دود و چربی غذاها را نیز به خود جذب کرده و از آلوده شدن سطوح آشپزخانه جلوگیری کند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی محصولات خانه و آشپزخانه سامسونگ


ادویه و روغن را در کابینت دم دست بگذارید

یکی دیگر از ویژگی‌های آشپزخانه خوب این است که مواد غذایی و ادویه‌ها زمانی که آشپزی می‌کنید، در دسترس شما باشند. شما می‌توانید در نزدیکی اجاق گاز کابینتی را برای نگهداری ادویه، روغن و مواد افزودنی در نظر بگیرید.

در صورت داشتن آشپزخانه کوچک از لبه‌های پنجره‌ها استفاده کنید



با توجه به زندگی آپارتمان نشینی شاید فضای آشپزخانه شما کوچک باشد، اگر برای چیدن وسایلی که مایلید در دسترس شما باشد فضای کافی نداشتید، می‌توانید از لبه‌های پنجره نیز استفاده کنید، همچنین شما می‌توانید از لبه پنجره‌ها از لوازم کوچک و تزئینی استفاده کنید، آویزان کردن قابلمه و ماهیتابه جلوی پنجره آشپزخانه ممکن است باعث صرفه جویی در استفاده از فضای آشپزخانه شود.

وسایل را در گوشه نگذارید

باید برای راحت باز و بسته شدن درها، و همچنین جهت چرخش راحت درب آشپزخانه فضایی را مد نظر بگیرید، به همین خاطر باید از گوشه گذاشتن وسایل خودداری نمایید.

ارتفاع مناسب را برای ماکروویو پیدا کنید

ارتفاع و مکان صحیح برای یک فرد ماکروویو بسته به آشپز وآشپزخانه متفاوت است. برای بزرگسالان ۱۰ سانت بالاتر از سطح کانتر یک ارتفاع خوب برای مایکروویو  است.

بیشتر بخوانید: معرفی محصولات خانه و آشپزخانه دیپوینت


فضاهای ورودی را به درستی تنظیم کنید

در هنگام چیدمان آشپزخانه ۱۰ سانت از کانتر را در هر طرف اجاق گاز یخچال خالی بگذارید، فضا در نزدیکی مایکروویو نیز مهم است که خالی باشد.

مکان مناسب برای وسایل

برای قابلمه و ماهیتابه بهتر است در نزدیکی محدوده آشپزی فضایی را مد نظر داشته باشید. کاسه‌هایی که برای مخلوط کردن غذا از آن استفاده می‌کنید را از نزدیک مکان آماده کردن مواد غذایی بگذاری. بشقاب، لیوان و ظروف لب تخت در نزدیکی با ماشین ظرفشویی باشد.

 از ظروف شیشه‌ای استفاده کنید

وسایل کوچک آشپزخانه را در کابینت نگهداری کنید و در صورت امکان، از قوطی‌هایی استفاده کنید که داخل آن دیده می‌شود و دارای برچسب است که خواندن و پیدا کردن آسان است. به همین خاطر بهتر است از ظروف شیشه‌ای استفاده کنید تا بتوانید محتویات داخل ظرف را به راحتی مشاهده کنید.

 

مرتب کردن محدوده آشپزی

یک قفسه در کنار یا پشت اجاق خود را قرار دهید تا روغن‌های طبخ غذا، لوازم آشپزخانه و ادویه را دم دست نگه دارید. شما می‌توانید قلابی را در بالای ظرفشویی آویزان کرده ، تا لیوان‌ها را راحت خشک کند و برای استفاده در دسترس تان باشد.

بیشتر بخوانید: با انواع چیدمان آشپزخانه با سبکهای جدید آشنا شویم


بازیافت را آسان کنید

از یک کابینت با جاهای جداگانه برای شیشه، پلاستیک و فلز استفاده کنید، همچنین یک کشوی یدکی می‌تواند وسایل قدیمی را نگه دارد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم نکاتی را برای چیدمان لوازم آشپزخانه بیان کنیم تا به شما برای داشتن یک آشپزخانه مناسب کمک کند. اگر نکته‌ای برای چیدمان اصولی در نظر دارید که ما در بالا به آن اشاره کردیم، می‌توانید در قسمت درج نظرات دیدگاه ارزشمند خود را برای ما ارسال کنید.