چگونه رسوب و جرم کتری را از بین ببریم؟

چگونه رسوب و جرم کتری را از بین ببریم؟

چگونه رسوب و جرم کتری را از بین ببریم

چگونه رسوب و جرم کتری را از بین ببریم- برای اینکه چگونه رسوب و جرم کتری را از بین ببریم روش هایی وجود دارد. به شما توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید رسوب و جرم کتری های خود را به راحتی از بین ببرید.

در خانه های ایرانی، مرسوم ترین نوشیدنی، چای است. ممکن است که شما زیاد اهل چای نباشید ولی نیاز است زمانی که مهمان به منزل شما آمد چای پذیرایی کنید.

 اکثر ایرانی‌ها آنقدر چای می نوشند که امروزه متخصصان زیادی در این زمینه کار می کنند و به طعم چای اهمیت زیادی می دهند.

همچنین بخوانید : سرخ کن بدون روغن

 برای تهیه آب جوش برای درست کردن چای چند روش وجود دارد. یک روش، روش سنتی است که با استفاده از سماور انجام می شود. روش بعدی این است که‌ کتری روی اجاق گذاشته می شود و روش سوم استفاده از کتری برقی یا چای ساز می باشد. شما می توانید هر کدام از این سه روش را برای تهیه چای استفاده نمایید.

 در بازار هر سه مدل وجود دارد هر چند دارای قیمت های مختلفی هستند. شما می توانید به صورت نقدی یا خرید اقساطی لوازم خانگی اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید. خرید اقساطی لوازم خانگی به شما کمک می کند تا محصولات خود را به صورت اقساطی تهیه و مورد استفاده قرار بدهید.

زمانی که کتری یا سماور جدید خرید می کنید متوجه می شوید که طعم آب متفاوت است یا با مواد شیمیایی مخلوط شده است. یا اینکه شما زمان زیادی از کتری استفاده کرده اید و ممکن است به خاطر رسوبات و جرم‌ها، طعم آب کمی تغییر کند و دیگر مزه قبلی خود را ندارد.
همچنین بخوانید : بهترین چای ساز

از بین بردن بوی کتری های نو

اگر کتری جدیدی که خرید کرده اید از استیل است برای از بین بردن بوی آن نیاز به حوصله و صبر دارد. در روش اول شما برای رفع بوی بد کتری استیل، می‌توانید آب را را در داخل کتری بجوشانید و سپس خالی کنید. این روش برای کتری های برقی و سماور‌ها هم مناسب می باشد.

در روش دوم شما می توانید  برای از بین بردن بوی کتری، از محلول سرکه و آب استفاده کنید.  ابتدا کتری را پر از آب کنید و محلول سرکه را در آن بریزید و سپس بگذارید چند دقیقه حال خود بماند.

در روش سوم شما می توانید برای از بین بوی کتری استیل نو، از جوش شیرین و سرکه  استفاده نمایید. در این روش کتری را پر از آب کنید، یک فنجان سرکه سفید و دو قاشق جوش شیرین داخل کتری بریزید و روی اجاق بگذارید.

 بعد از اینکه آب به جوش آمد چند دقیقه صبر کنید و سپس اجاق را خاموش کنید. بعد از اینکه کتری کمی سرد شد آب آن را خالی کنید و با آب و اسفنج نرم و مایع ظرفشویی آن را بشویید.

یکی از بهترین روش‌های جدید برای از بین بردن بوی کتری استیل نو، این است که شما کمی شیر در کتری بریزید و روی اجاق قرار دهید.

 زمانی که شیر جوش بیاید کتری را بر دارید و با حرکت چرخشی، شیر را به تمام دیواره های داخلی کتری استیل پخش کنید. بعد آن را خالی کنید و با اسفنج نرم و مایع ظرفشویی و آب سرد کتری را بشویید.

همچنین بخوانید : قیمت قهوه ساز

چگونه رسوب و جرم کتری را از بین ببریم

برای اینکه چگونه رسوب و جرم کتری را از بین ببریم روش هایی وجود دارد که عبارتند از:

روش اول برای کتری‌هایی که لایه نازکی از رسوب و جرم در آنها است مناسب می باشد. ابتدا کتری را روی اجاق بگذارید و کتری بایستی خالی باشد، شعله را زیاد کنید تا کتری داغ شود. لازم نیست خیلی داغ شود بعد با یک دستگیره کتری را بردارید و اجاق خاموش کنید.

 سپس چند قطعه یخ در کتری بیندازید. این کار موجب می شود آهک ها از دیواره کتری کنده شوند. بعد با آب و مایع ظرفشویی کتری را بشویید و خشک کنید.

روش دوم برای از بین بردن جرم و رسوب در کتری، این است که کتری را پر از آب کنید و روی اجاق بگذارید. زمانی که آب به نقطه جوش رسید، نصف فنجان سرکه به آن اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه بجوشد.

 سپس اجاق را خاموش کنید و اجازه دهید تا کتری سرد شود. با یک برس پلاستیکی ظرفشویی دیواره های داخلی کتری را بشویید. این روش برای کتری هایی که دارای لایه ضخیمی از رسوبات هستند مناسب است.

بنابراین می توانید این نکات را برای کتری هایی که به صورت نقدی یا خرید اقساطی لوازم خانگی خرید کرده اید به کار ببرید.

برچسب‌ها