لیست جهیزیه عروس سال 99

لیست جهیزیه عروس سال 99

لیست جهیزیه عروس ۹۹

برای افرادی که می‌خواهند در سال ۹۹ ازدواج کنند، استفاده از لیست جهیزیه عروس ۹۹ می‌تواند بسیار راهگشا باشد. برای کسانی که دختر دم بخت دارند و می‌خواهند با یک جهیزیه کامل و البته با قیمت مناسب او را روانه خانه بخت کنند، خواندن این مقاله می‌تواند مفید باشد. در این مقاله سعی شده است، در کنار وسایل نکته‌هایی را جهت خرید بهتر آن نیز یادآوری شود. 

جهیزیه عروس شامل طیف متنوعی از وسایل آشپزخانه، پذیرایی، نظافت، اتاق خواب و… است که هر کدام قیمت مخصوص به خود را دارند و دارای انواعی هستند که انتخاب بین مدل‌های مختلف در نظر اول ممکن است سخت برسد ولی با کمی مطالعه و پرس و جو از افراد مطلع می‌تواند بهترین انتخاب را داشت. 

 

لیست لوازم برقی جهیزیه عروس ۹۹

در بین وسایل مختلف جهیزیه عروس خرید لوازم برقی مهم‌ترین بخش کار محسوب می‌شود که در ادامه یک به یک توضیح داده می‌شود. 

انواع مختلفی از یخچال وجود دارد که نوعروسان باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. از آن جمله می‌توان به یخچال‌های دوقلو، ساید بای ساید، یخچال فریزر، یخچال‌های چهار درب اشاره کرد. در زمان خرید این محصول باید به حجم آشپزخانه و هزینه موجود توجه داشت. 



اجاق گازها به صورت رومیزی و ایستاده تولید می‌شوند. برخی از این اجاق گازها به صورت یک پارچه با فر در بازار عرضه می‌شوند و دارای زمانبندی‌های الکترونیکی هستند. برخی از مدل‌های اجاق گاز نیز قابلیت استفاده به عنوان کمد وسایل فلزی آشپزخانه را دارند. 




ماشین ظرفشویی و ماشین لباس شویی نیز جایگاه ویژه‌ای در لیست جهیزیه عروس دارند و کاربرد آن‌ها باعث می‌شود، خانم‌های خانه دار کمتر برای شستشوی ظروف و لباس‌ها وقت بگذارند. 


تلویزیون و سایر وسایل صوتی و تصویری امروزه از لوازم برقی اجتناب ناپذیر در هر خانه‌ای هستند و افراد برای ساعت‌های زیادی با این وسایل خود را سرگرم می‌کنند. امروزه اکثرا از تلویزیون‌های صفحه تخت LED در خانه‌ها استفاده می‌شود. 




برای خرید جارو برقی انتخاب یک مدل متناسب با ارگونومی بدن و با قدرت بالا مهم است. جارو برقی‌ها معمولا قابلیت تنظیم در چند سرعت مختلف مکش را دارند. 

از لوازم برقی دیگر در جهیزیه عروس می‌توان به کباب پز، ساندویچ ساز، آب میوه گیری، دستگاه چرخ گوشت، مخلوط کن و… اشاره کرد. خرید چرخ خیاطی برای خانم‌هایی که می‌خواهند کارهای خیاطی منزل را خودشان انجام دهند ضروری است و در غیر این صورت می‌توانند از خرید آن چشم پوشی کنند. پنکه برای خانه‌هایی که کولر ندارند، یکی از لوازم مورد نیاز محسوب می‌شود. 

وسایل پخت و پز

وسایل پخت و پز بخش مهم لیست جهیزیه عروس برای آشپزخانه است و به دو دسته وسایل ریز و بزرگ تقسیم‌بندی می‌شود. در بخش وسایل ریز اقلامی از قبیل چاقو، قاشق، چنگال، کفگیر، ملاقه، کاسه، بشقاب و… قرار دارد که در فراوری و خوردن مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و گرفتن جنس‌های مقاوم مانند استیل در آن اولویت دارد. 

وسایل بزرگ پخت و پز از اقلامی مانند قابلمه، ماهیتابه، دیگ، پلوپز، زودپز و… تشکیل شده‌اند و مستقیما بر روی شعله قرار می‌گیرند و باید نسبت به حرارت مقاومت داشته باشند. 




وسایل دیگری مانند قالب کیک، ماست زن، قالب ژله، شعله پخش کن، زعفران ساب و… نیز در این قسمت از لیست قرار می‌گیرند. 

لیست مواد غذایی جهیزیه عروس نیز می‌تواند شامل مواردی مانند برنج، روغن، رب و موارد دیگر باشد. 

لیست جهیزیه پلاستیک عروس

وسایل پلاستیکی بخش جدایی ناپذیر لوازمی است که در زندگی هر کسی به کار برده می‌شود. این وسایل به دلیل سبک بودن و قابلیت شکل‌پذیر و دارا بودن انواع رنگ‌ها مورد توجه بسیاری از تولید کنندگان لوازم خانگی قرار گرفته اند. 

در این لیست لوازمی مانند رنده پلاستیکی، رخت آویز، آفتابه، سبد میوه، لگن، جای نان، سطل حمام، آبکش، جا قاشقی و… قرار دارد. برای تناسب بیشتر بین وسایل پلاستیکی خریداری شده بهتر است از ست‌هایی که تمامی این وسایل را به صورت یک جا درون خود دارد خریداری کنید تا این لوازم در کنار یک دیگر نمای بهتری را در محیط خانه ایجاد کنند. 

لیست لوازم دستشویی و حمام مانند حوله، مسواک، دمپایی، جای حوله، جای شامپو، جا صابونی و… نیز در کنار سایر اقلام جهیزیه قرار دارد و به صورت جداگانه قابل خریداری است. 


 

سرویس چوب جهیزیه عروس

در سرویس چوب نیز وسایلی وجود دارند که قیمت بالایی دارند. سرویس اتاق خواب از وسایل چوبی موجود در جهیزیه است که البته نمونه‌های غیر چوی آن نیز در بازار موجود است. از وسایل دیگر چوبی می‌توان به مبلمان منزل اشاره کرد که به دو صورت عمده راحتی و سلطنتی تقسیم‌بندی می‌شود. کمد، جا کفشی و میز تلوزیون از لوازم ضروری منزل هستند که به صورت چوبی یا غیر چوبی در بازار عرضه می‌شوند. 




میز نهارخوری و میز تلفن نیز در صورتی که تصمیم به اضافه کردن آن به لیست جهیزیه خود دارید نمونه‌های چوبی دارند. پیشنهاد می‌شود سرویس چوب جهیزیه را با در نظر گرفتن ابعاد اتاق خریداری کنید، چرا که احتمال آن وجود دارد اتاق کوچک باشد و مشکلاتی در جای دادن آن در اتاق به وجود آید. 



فرش

فرش‌های ماشینی و دستباف دو گروه اصلی فرش‌ها محسوب می‌شوند که معمولا فرش‌های ماشینی قیمت پایین‌تری دارند و فرشهای دستباف از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. برای جهیزیه عروس می‌توانید تابلو فرش نیز اضافه کنید. موکت، روفرشی و پشتی نیز می‌تواند در کنار لیست خرید فرش جای بگیرد. 

لوازم تزئینی

آینه و شمعدان به صورت مرسوم در بین جهیزیه همه عروس‌ها قرار دارد و طرح‌های مختلفی از آن در بازار وجود دارد که متناسب با سلیقه می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. آینه و ساعت دکوری از موارد دیگر این لیست هستند.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها