نکاتی در مورد قاشق چنگال های رنگی

نکاتی در مورد قاشق چنگال های رنگی

آیا قاشق چنگال رنگی بخریم؟

قاشق چنگال رنگی از جمله انتخاب‌هایی است که باعث افزایش زیبایی چیدمان سفره شما می‌شود. با کمک این محصولات می‌توانید هنرنمایی بیشتری روی سفره و آشپزخانه خود داشته باشید. استفاده از رنگ‌های روشن باعث افزایش شور نشاط و اشتهای اعضای خانواده می‌شود و ایده جالبب برای خرید لوازم غذاخوری است.

قاشق و چنگال‌ها با چه رنگ‌هایی در بازار وجود دارند؟

بیشترین رنگی در بازار قاشق چنگال دیده می‌شود، قاشق با رنگ خود استیل است که معمولا بدون افزودن هر گونه رنگی و به صورت طبیعی تولید می‌شود و بسیاری از افراد دوست دارند از این رنگ استفاده کنند. 

رنگ طلایی شاید بیشترین کاربرد را بعد از رنگ استیل دارد و افرادی که به رنگ‌های طلایی علاقه دارند از این رنگ استفاده می‌کنند. از ویژگی‌های این رنگ می‌توان به زیبایی و مدرن بودن آن اشاره کرد. به طور معمول در خانه‌های تجملاتی از این رنگ که حس طلایی بودن جنس قاشق و چنگال را منتقل می‌کند، استفاده می‌کنند. در بازارهای عتیقه فروشی برخی قاشق‌هایی از جنس طلا نیز به فروش می‌رسانند که ارزیابی عیار آن کاری تخصصی است.

قاشق چنگال رنگی نقره‌ای از رنگ‌های مورد استفاده امروزی است که جلوه خوبی را به ظروف غذا می‌دهد. از رنگ‌های دیگر مورد استفاده در تولید این محصولات می‌توان به رنگ قرمز که اغلب در قاشق یا چنگال مسی مورد استفاده قرار می‌گیرد اشاره کرد. این رنگ که جزو رنگ‌های شاد و محرک محسوب می‌شود، کمتر در سرویس آشپزخانه مورد توجه قرار گرفته که می‌تواند در آینده جایگاه خود را در بازار پیدا کند. 

رنگ‌هایی مانند بنفش نیز در بازار وجود دارند که فضای رنگی بازتری را در سفره ایجاد می‌کنند و برای مهمانی‌ها مناسب هستند.



رنگ کردن قاشق چنگال چگونه انجام می‌شود؟

برای رنگ کردن قاشق از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که از بدترین روش آن را می‌توان استفاده از رنگ‌های شیمیایی به شیوه‌های رنگ کاری سنتی دانست. 

از روش‌های جدیدی که برای این کار ابداع شده است می‌توان به تکنیک PVD اشاره کرد. در این روش که با عنوان رنگ‌آمیزی تحت خلا نیز یاد می‌شود، از جذب فلز تیتانیوم در خلا برای ایجاد رنگ مناسب روی فلزات استفاده می‌شود. 

ترکیب تیتانیوم با گازهای مختلف باعث به وجود آمدن رنگ‌های متفاوت بر روی چنگال و قاشق می‌شود. این روش علاوه بر اینکه باعث آسیب رسیدن به محیط زیست نمی‌شود، از به خطر افتادن سلامتی افراد نیز جلوگیری می‌کند. با توجه به این که تیتانیوم به ساختار فولاد جذب می‌شود مقاومت بالایی را در برابر شستشو و خش از خود نشان می‌دهد.

از دیگر روش‌های رنگ‌آمیزی می‌توان به جذب یون طلا توسط فلزات اشاره کرد. در این روش با توجه به این که دو فلز دارای بار مخالف مثبت و منفی هستند، با عبور جریان الکتریکی از محلول حاوی یون طلا این یون‌ها جذب فولاد یا فلز دیگر می‌شوند و یک لایه رنگ بر روی آن تشکیل می‌دهند. 

استفاده از روش‌های رنگ‌آمیزی ایمن در ظروفی که برای خوردن غذا استفاده می‌شوند از اهمیت بالایی برخوردار است و در انتخاب این گونه اجناس باید دقت لازم را داشته باشید.



رنگ دسته‌های پلاستیکی

قاشق چنگال رنگی را می‌توان به دو گروه با دسته‌های رنگی و کلا رنگی تقسیم‌بندی کرد. قاشق‌هایی که در آن‌ها از دسته‌های رنگی استفاده شده است، به طور گسترده‌تری از قاشق‌هایی تماما رنگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

به دلیل ویژگی خاصی که در دسته‌های پلاستیکی وجود دارد، امکان به وجود آوردن انواع رنگ‌ها بر روی آن وجود دارد. در این روش با استفاده از چندین رنگ طرح‌های زیبایی نیز بر روی بدنه کار می‌شود و بر زیبایی سفره می‌افزاید. 

استفاده از دسته‌های پلاستیکی امکان دادن حالت ارگونومیک به قاشق چنگال را فراهم می‌کند و به همین دلیل است که این محصولات با طراحی‌های مختلفی عرضه می‌شوند. 

البته باید گفت که در برخی مدل‌های با دسته پلاستیکی شستشو با ماشین ظرف شویی به صورت تمیز امکان‌پذیر نیست که در زمان انتخاب باید روی مدلی که انتخاب می‌کنید، دقت لازم را داشته باشید.



قاشق چنگال رنگی مخصوص کودک

کودکان دنیای مخصوص به خود را دارند و دوست دارند از وسایلی که با رنگ‌ها و شکل‌های شاد طراحی شده است، برای خوردن غذا استفاده کنند. قاشق چنگال رنگی کودکان معمولا به صورت تماما پلاستیکی ساخته می‌شود. 

با خرید این لوازم کودک احساس می‌کند، والدین اهمیت بالایی برای او قائل هستند. کودکان از این وسایل برای بازی کردن نیز استفاده می‌کنند که قبل از خوردن غذا باید به خوبی مورد شستشو قرار گیرند. 

برای ساخت وسایل مخصوص کودک باید از طرح‌ها و رنگ‌های جذابی استفاده کرد که کودک را به خوردن غذا ترغیب کند. به همین دلیل است که بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند، برای کودکان ست‌های جداگانه مخصوص کودک را خریداری کنند.

این لوازم برای آموزش غذا خوردن به کودکان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و قابلیت شستشو در ماشین‌های ظرف شویی را دارند.



نکاتی برای نگهداری از قاشق چنگال رنگی

در صورتی که تصمیم گرفته‌اید از قاشق چنگال رنگی برای غذا خوردن استفاده کنید، باید نکاتی را در استفاده از آن‌ها مورد توجه قرار دهید. 

انتخاب مایع ظرفشویی باید به گونه‌ای صورت گیرد که باعث خوردگی این محصول نشود. استفاده از موادی که سطح اسیدیته و یا قلیایی بودن بالایی دارند، ممکن است به رنگ این نوع لوازم آسیب برساند. 

به طور کلی باید گفت که ظروف آشپزخانه بعد از هر بار استفاده هر چه سریعتر شسته شوند و زود خشک گردند. 

 از برخورد و کشیده شدن اجسام سخت بر روی قاشق و چنگال جلوگیری کنید تا روی آن خش نیفتد. این نوع از محصولات را در برابر حرارت مستقیم شعله گاز قرار ندهید.

برچسب‌ها