همه چیز درباره قاشق چنگال فانتری

همه چیز درباره قاشق چنگال فانتری

قاشق چنگال فانتزی نوع خاصی از وسایل ریز آشپزخانه است که طرح‌های زیبا و هنری روی آن انجام شده است. این طرح‌ها ممکن است از طریق رنگ روی قاشق و چنگال به وجود آمده باشد یا خود این وسایل به صورت فانتزی ساخته شوند. افراد زیادی هستند که دوست دارند از وسایل آشپزخانه با رنگ‌های متفاوت‌تر از رنگ‌هایی که به طور معمول وجود دارد، استفاده کنند به این افراد توصیه می‌شود از انواع فانتزی این محصولات استفاده کنند که در ادامه به معرفی ویژگی‌ها و انواع آن می‌پردازیم. 

قاشق چنگال فانتزی کودک

کودکان دوست دارند از وسایلی که طرح و رنگ شاد و جذابی داشته باشد، استفاده کنند به همین خاطر است که خانواده‌ها قاشق و چنگال فانتزی را برای غذا دادن به فرزندان خود انتخاب می‌کنند. خرید این وسایل باعث می‌شود بچه‌ها علاقه بیشتری برای خوردن غذا داشته باشند. پدر و مادر می‌توانند با استفاده از وسایل غذاخوری جذاب به کودکان خود روش صحیح خوردن غذا را بیاموزند. این وسایل همچنین برای بازی کودکان نیز ساخته می‌شود. 

مواد اولیه‌ای که برای ساخت قاشق چنگال فانتزی کودک مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولا پلاستیک است. انواع پلاستیک به دلیل قابلیت شکل‌پذیری و داشتن انواع رنگ‌ها برای این کار مناسب هستند. 



روش رنگ‌آمیزی قاشق چنگال فانتزی

در مواردی که این محصولات از جنس استیل ساخته می‌شوند و رنگ‌آمیزی مستقیما روی استیل انجام می‌گیرد، چندین روش برای رنگ کردن استیل وجود دارد. در روش اول که رنگ‌آمیزی تحت خلا نام دارد ذرات فلز تیتانیوم با برخی گازها مخلوط می‌شوند و در خلا یا نبود هوا به ساختار فولاد جذب می‌شوند. در این نوع رنگ کاری به دلیل‌عدم استفاده از رنگ‌های شیمیایی، کاربرد این وسایل ضرری به سلامتی نمی‌رساند و ماندگاری بیشتری دارد. 

روش‌های رنگ‌آمیزی یونی هم وجود دارند که یون‌های فلزات به صورت محلول جذب بدنه استیل می‌شوند. روش استفاده از رنگ‌های شیمیایی قابلیت اطمینان کمتری دارند. 


 

ساختار دسته در قاشق چنگال فانتزی

در بسیاری از طرح‌های این نوع وسایل غذاخوری دسته را از مواد دیگری می‌سازند. ساخت دسته از جنس‌هایی مانند پلاستیک، چینی، چوبی و سرامیکی انجام می‌شود. نغییر جنس دسته باعث می‌شود تا امکان ایجاد طرح‌های فانتزی بیشتر ممکن باشد. 

دسته‌های چینی و سرامیکی قابلیت خیلی خوبی برای اسجاد طرح‌های جالب دسته قاشق و چنگال را دارا هستند و در سایت تصویر نمونه‌های جالبی از این نوع دسته‌ها وجود دارد که می‌توانید تماشا کنید و یکی از آن‌ها را ببرای خرید انتخاب کنید. 

دسته‌های پلاستیکی کاربرد گسترده‌تری برای تولید قاشق و چنگال مدل فانتزی دارند و انواع تصاویر روی این دسته‌ها چاپ می‌شود که هرکسی متناسب با سلیقه خود می‌تواند یکی از این طرح‌ها را انتخاب کند. امکان ایجاد دسته‌های ارگونومیک و خلاقانه نیز در دسته‌های پلاستیکی بیشتر است. به همین خاطر است که قسمت بزرگی از بازار قاشق و چنگال به این مدل‌ها اختصاص یافته اند. 



خرید قاشق چنگال فانتزی

از جمله معدود انواع قاشق یا چنگال که در بسته‌بندی دوتایی (یک قاشق و یک چنگال) در سایت لیروفا عرضه می‌شوند، این مدل می‌باشد. این نوع مدل به دلیل اینکه یک کالای نفیسی محسوب می‌شود، در بسته‌بندی‌های با تعداد کمتر نیز به فروش می‌رسد. بسته‌های ۴ تایی، ۶.۱۲ و ۲۴ نیز در سایت وجود دارند که می‌توانید به صورت اینترنتی خریداری نمایید. 

در صورتی که از ست‌های چند پارچه فانتزی خریداری کنید، می‌توانید انواع وسایل ریز آشپزخانه مانند انواع قاشق، انواع چنگال، چاقوی میوه‌خوری و غیره را به صورت هماهنگ با یکدیگر داشته باشید و فضای جذاب‌تری را در زمان خوردن غذا برای خانواده خود ایجاد کنید. 

 

قیمت قاشق چنگال فانتزی

این مدل از وسایل با توجه به ارزش هنری که دارند قیمت متفاوتی نیز برای خود دارند. نوع فانتزی قاشق و چنگال معمولا قیمت بالاتری نسبت به انواع غیر فانتزی دارد. وزن ماده اولیه که در زمان تولید این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت آن محسوب می‌شود. 

جنس موادی که در ساخت آن به کار رفته است نیز در قیمت آن تاثیر گذار است. جنس پلاستیک معمولا قیمت کمتری از سرامیکی دارد و استیل ضد زنگ گران‌تر از انواع دیگر استیل است. 

جا قاشق چنگال فانتزی

معمولا به همراه قاشق و چنگال جا قاشقی نیز طراحی می‌شود. این جا قاشق و چنگال‌ها به صورت هماهنگ با قاشق و چنگال طراحی می‌شوند و به دلیل حجم بزرگتری که دارند امکان ایجاد طرح‌های فانتزی روی آن بیشتر است. انتخاب این نوع از محصول می‌تواند بر زیبایی آشپزخانه بیفزاید و محل مناسبی برای قرار گیری قاشق و چنگال باشد. 

نکته: درصورتی که از قاشق یا چنگال فانتزی استفاده می‌کنید بهتر است شستشوی آن را با دست انجام دهید چون ممکن است در ماشین ظرف شویی روی آن خش بیفتد.

برچسب‌ها