نکاتی برای خرید وسایل آشپزخانه

نکاتی برای خرید وسایل آشپزخانه

آشنایی با نکات مهم در خرید وسایل آشپزخانه برای نوعروسان و افرادی که می‌خواهند وسایل قدیمی خود را تعویض کنند اهمیت بالایی دارد. با توجه به اینکه غذای مورد استفاده ما در آشپزخانه درست می‌شود، وسایل آشپزخانه می‌تواند تاثیر مستقیمی روی سلامتی اعضای خانواده داشته باشند و در خرید آن باید دقت لازم را داشت. از نظر زیبایی هم بسیاری از افراد دوست دارند شیک‌ترین وسایل آشپزخانه را داشته باشند و از این نظر لازم است با انواع مدل‌های موجود در بازار آشنا شوند.

لیست وسایل مورد نیاز آشپزخانه

این لوازم را می‌توان از جهت‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد. وسایل ریز آشپزخانه از جمله مواردی است که در زمان خرید در لیست قرار می‌گیرد و شامل تعداد زیادی از وسایل مانند انواع قاشق، انواع چاقو، انواع چنگال، کفگیر، ملاقه و… می‌شود. وسایل ریز آشپزخانه معمولا به طور مستقیم در پخت غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند. 
این نوع وسایل ساعات زیادی در روز با رطوبت در ارتباط هستند و باید ضد زنگ باشند. امروزه بیشتر از استیل ضد زنگ در تولید قاشق چنگال و چاقوی میوه‌خوری استفاده می‌شود.


در لیست وسایل مورد نیاز آشپزخانه ست قابلمه و تابه نیز وجود دارد. جنس این نوع وسایل معمولا از آلومینیوم ساخته می‌شود، ولی انواع مختلفی از فلزات مانند مس و روی نیز در بازار وجود دارد. برای نچسبیدن غذا به کف قابلمه و ماهیتابه از تفلون، مواد سرامیکی و گرانیت به صورت لایه‌ای بر روی فلز استفاده می‌شود. از انواع دیگر این ست می‌توان به دیگ، کاسه، بشقاب و… اشاره کرد.

وسایل برقی آشپزخانه جدید

در لیست وسایل آشپزخانه لوازم برقی جایگاه ویژه‌ای دارند و هزینه زیادی برای خرید آن‌ها خرج می‌شود. از جمله این وسایل می‌توان به یخچال، مایکرویو، مخلوط کن، آبمیوه گیر، چای ساز برقی و… اشاره کرد. این وسایل ساختار پیچیده‌ای دارند و در زمان خرید آن باید دقت لازم را داشته باشید. 

از موارد مهمی که در خرید وسایل برقی آشپزخانه باید مورد توجه قرار گیرد استانداردهایی است که این وسایل دارا هستند. مقدار مصرف انرژی این وسایل معمولا روی برچسب آن نوشته می‌شود و لوازمی که مصرف انرژی کمتری دارند برق کمتری نیز مصرف می‌کنند و برای خرید مناسب هستد. 

به دلیل بزرگی حجم یخچال و لوازم برقی، ست کردن آن با دکوراسیون آشپزخانه نیز مهم است و باید رنگ‌هایی خریداری شود که با رنگ دیوارها و کابینت آشپزخانه ست باشد. خانه‌هایی که آشپزخانه کوچکی دارند، می‌توانند از لوازم برقی که به صورت چند کاره هستند مانند یخچال فریزر و اجاق گاز مجهز به فر مایکروویو استفاده کنند.

از جدیدترین وسایل برقی آشپزخانه می‌توان به یخچال‌های دو قلو و ساید بای ساید، ساندویچ ساز، اسپرسو ساز، سالاد ساز، زودپزهای مدرن و… اشاره کرد. امکانات موجود در این گونه وسایل شرایط آشپزی را آسان کرده و قابلیت‌های متنوعی مانند تنظیم خاموشی خودکار، افزایش سرعت، افزایش قدرت و… در آن وجود دارد.

معرفی وسایل آشپزخانه

ماشین‌های ظرفشویی برای شستن انواع مختلفی از وسایل غذاخوری مورد استفاده قرار می‌گیرند. حجم ماشین ظرف شویی ممکن است کوچک در حد مایکروویو باشد و برای شستن وسایل ریز آشپزخانه استفاده شود یا مانند ماشین لباس شویی بزرگ باشد و امکان شستن قابلمه و دیگ بزرگ را نیز داشته باشد. 

این ماشین به سه صورت توکار، رومیزی و ایستاده مورد استفاده قرار می‌گیرد و متناسب با مساحت آشپزخانه و سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری نمایید. از انواع جدید این وسیله می‌توان به ماشین ظرفشویی بخارشوی اشاره کرد که با تولید حجم زیادی از بخار آب باعث شسته شدن بهتر ظروف آشپزخانه می‌شود. 

از لوازم جدید آشپزخانه می‌توان به سرخ کن‌ها اشاره کرد این وسایل قابلیت سرخ کردن سیب زمینی و… را دارند. انواع سرخ کن به دو گروه برقی و گازی تقسیم‌بندی می‌شوند. سرخ کن‌های برقی با استفاده المنت‌های مخصوص حرارت مورد نیاز برای سرخ کردن مواد غذایی را تامین می‌کنند. سرخ کن‌های ایر فرایر بدون استفاده از روغن باعث سرخ شدن غذاها می‌شوند و برای افرادی که می‌خواهند مصرف روغن خانواده خود را کاهش دهند بسیار مناسب هستند.

کاربردی‌ترین وسایل آشپزخانه

لوازم آشپزخانه مدرن و جدید مورد توجه بسیاری از خریداران هستند و امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. 

چاقوهای همه کاره قابلیت استفاده برای کاربردهای مختلفی مانند خرد کردن سزیجات، سیب زمینی، پیاز، گوشت و… را دارند و بسیاری از کارهای آشپزخانه را آسان می‌کنند. 



رنده و خرد کن نیز از لوازم کاربردی آشپزخانه محسوب می‌شوند و برای ریزتر کردن مواد غذایی و ایجاد طرح حای مختلف روی می‌توانند کار ساز باشند. 

ساندویچ سازها امکان پخت گوشت و گریل کردن سبزی‌جات را فراهم می‌کند. انواع وافل ساز و پیتزا ساز این محصول نیز وجود دارند که می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

جدیدترین وسایل پلاستیکی آشپزخانه

وسایل آشپزخانه با جنس پلاستیکی به دلیل تنوع رنگ و طرح بالایی که دارند مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارند. قابلیت شستشوی لوزم پلاستیکی بهتر از انواع دیگر وسایل است و رطوبت نمی‌تواند هیچ گونه آسیبی به این وسایل برساند. 

از وسایل پلاستیکی می‌توان برای نگهداری ادویه‌جات و حبوبات استفاده کرد. یا در فریزر مواد غذایی را در داخل آن گذاشت. سبد نان را می‌توان به صورت پلاستیکی ساخت. برای نگه داری ترشیجات بهترین نوع ظرف پلاستیکی یا شیشه‌ای است. ظروف پلاستیکی نگهداری تخم مرغ نیز در بازار موجود هستند. انواع سرویس‌های پلاستیکی ۶۴.۴۰، ۲۲ و ۶ پارچه در بازار موجود هستند که طیف گسترده‌ای از لوازم آشپزخانه را شامل می‌شوند.

قیمت وسایل برقی آشپزخانه

وسایل برقی آشپزخانه قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر دارند و در بین وسایل برقی نیز یخچال بیشترین قیمت را به خود اختصاص داده است. مقدار برق مصرفی وسایل الکترونیکی از عواملی است که روی قیمت آن تاثیر گذار است لوازمی که باعث صرفه جویی در مصرف برق می‌شوند قیمت بالاتری دارند. مهمترین عامل تاثیر گذار در قیمت این وسایل حجم و امکانات آن است.

 

 

برچسب‌ها