معرفی بازارهای لوازم خانگی در ایران

معرفی بازارهای لوازم خانگی در ایران

خرید از بازار لوازم خانگی یکی از سخت‌ترین عملیات خرید است. در این بازار دنیایی از برندها، مارک‌ها، اصطلاحات تخصصی و فنی، آپشن‌های گیج کننده و تقلبات عجیب و غریب وجود دارد. در این میان آپشن‌ها و مشخصات فنی و اصطلاحات تخصصی دستاویز خوبی شده است تا بسیاری از فروشندگان با طرح اعداد و ارقام نجومی و نسبت دادن آن به عملکرد وسیله مورد نظر مشتری را فریب دهند.

ممکن است با برخی از مراکز خرید لوازم خانگی آشنا باشید، که هر کدام از این مراکز برای فروش بخشی از لوازم خانگی معروف هستند. در ادامه به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم.

خیابان شریعتی



با اینکه از فروشگاه‌های خیابان شریعتی می‌توانید لوازم تولید داخلی را هم پیدا کنید، اما این مرکز بهترین مکان برای پیدا کردن لوازم خانگی وارداتی است. در بین این فروشگاه‌ها تعداد زیادی فروشگاه، فروش لوازم صوتی و تصویری هم وجود دارد. از ویژگی‌های خیابان شریعتی می‌توان به نمایندگی‌های رسمی از برندهای معتبر اشاره نمود.

خیابان سهروردی شمالی

خیابان سهروردی شمالی بهترین مرکز خرید لوازم آشپزخانه توکار است. در این خیابان لوازم آشپزخانه غیر توکار را هم می‌توانید در این خیابان پیدا کنید، اما به خاطر تنوع بالا ، بیشترین خریداران برای انتخاب لوازم توکار به این خیابان می‌آید. از ویژگی‌های این خیابان می‌توان به وجود نمایندگی شرکت‌هایی که تنها لوازم توکار تولید می‌کنند، خدمات نصب و تعمیر لوازم توکار اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: مزایای خرید قسطی لوازم خانگی


بازار بزرگ تهران

برای خریدن لوازم برقی بهتر است سراغ بازار بزرگ نروید. در راسته لوازم خانگی بازار می‌توانید انواع ظروف آشپزخانه را با تنوع برند و مدل بالا پیدا کنید، اما گاهی می‌توانید لوازم خرد برقی آشپزخانه و یا لوازمی مانند اتو را هم پیدا کنید. از ویژگی‌های منفی بازار بزرگ می‌توان به شلوغی بیش از خیابان‌های اطراف و دشواری پیدا کردن مسیر اشاره کرد.

 سه راه امین حضور

این خیابان برای خرید لوازم خرد آشپزخانه، ظروف و لوازم صوتی و تصویری مناسب نیست. این مرکز خرید یکی از بزرگ‌ترین مراکز فروش لوازم درشت آشپزخانه در تهران است. از ویژگی های سه راه امین حضور می‌توان به اجناس بدون گارانتی با قیمت پایین‌تر، مدل‌های لوازم تولید داخلی نیز اشاره کرد.

خیابان جمهوری

خیابان جمهوری بهترین محل برای خریدن لوازم صوتی و تصویری است. البته تعداد فروشگاه‌های لوازم خانگی هم در این راسته کم نیستند، اما به طور معمول به عنوان مرکز خرید لوازم صوتی و تصویری شناخته می‌شوند. از  ویژگی‌های منفی خیابان ‌جمهوری می‌توان به قرار گرفتن این مرکز در محدوده طرح ترافیک و نداشتن جای پارک که خریداران را با مشکل مواجه می‌کند اشاره کرد.

میدان شوش

لوازم جانبی و قطعات یدکی بهترین اجناسی هستند که می‌توانید از میدان شوش بخرید، اما بعضی از لوازم خرده‌ریز آشپزخانه و ظروف و لوازم را هم می‌توانید در فروشگاه های این میدان پیدا کنید. از ویژگی‌های منفی میدان ‌شوش می‌توان به این اشاره نمود که این مرکز چندان گزینه مناسبی برای خرید خانم‌ها به حساب نمی‌آید. اگر در تشخیص اجناس اصلی از تقلبی خبره نیستید، مراقب خریدهایتان باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب یک تعمیرگاه لوازم خانگی قابل اطمینان


خرید آنلاین از وب سایت



شما اگر آشنایی کاملی با برندها، مارک‌ها، اصطلاحات تخصصی و فنی و آپشن‌های گیج کننده لوازم خانگی نداشته باشید، ممکن است فریب شعارهای تبلیغاتی را بخورید. اغراق یکی از شگردهای شرکت‌ها و فروشندگان است. فروشندگان با توجه به سود خود کالا را به شما می‌فروشند و ممکن است تمام حقیقت را در مورد کالای مورد نظر با شما در میان نگذارند.
بهترین راه برای اینکه فریفته تبلیغات شعاری آنها نشوید، درباره آن کالا و معایب آن پرس‌وجو کنید. اگر می‌خواهید به صورت کاملا شفاف با ویژگی‌های یک کالا آشنا شوید و چندین کالا را با همدیگر مقایسه نموده و بهترین خرید را انجام دهید، بهترین راه خرید از وب سایت معتبر است.
وب‌سایت لیروفا به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به راحتی کالاها را با همدیگر مقایسه نموده و با توجه به ویژگی‌ها و هزینه، کالای مورد نظر خود را انتخاب نموده و همچنین در صورت درخواست مشاوره با متخصصان لیروفا تماس بگیرید تا در کمترین زمان، بهترین راهنمایی را دریافت کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با معروف‌ترین مراکز خرید لوازم خانگی آشنا نماییم و همچنین بهترین راه خرید، یعنی خرید آنلاین از طریق وب سایت لیروفا را معرفی کنیم. اگر شما تجربه‌ای در خرید لوازم خانگی دارید و یا مراکز خرید دیگری که ما در این مقاله به آن اشاره نکردیم را می شناسید، در قسمت درج نظرات و دیدگاه ارزشمند خود را برای ما ارسال کنید.