صفر تا صد خرید انواع همزن

صفر تا صد خرید انواع همزن

تنوع بالای همزن‌های موجود در بازار، خرید انواع همزن را بسیار چالش‌برانگیز کرده است. در میان انواع دستگاه‌های برقی آشپزخانه که تابه‌حال تولید شده‌اند، همزن‌ها یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها هستند و به شما کمک می‌کنند حرفه‌ای‌تر آشپزی کنید؛ به‌ویژه اگر شیفته پختن شیرینی و کیک باشید.

برای آن‌که بتوانید همزن مناسبی خریداری کنید، قبل از هر چیزی باید با انواع همزن آشنایی داشته باشید. اگر به‌تازگی تصمیم گرفته‌اید همزن بخرید، برای پاسخ به این قبیل سوالات، حتما مقاله حاضر را تا انتها مطالعه کنید. در مطلب پیش رو، هر آن‌چه که باید برای خرید انواع همزن بدانید، مورد بررسی قرار گرفته است.

 

تاریخچه اختراع همزن

در سال 1908 فردی به‌نام هربرت جانسون در یک نانوایی مشاهده کرد که نانوا خمیر نانوایی را با استفاده از قاشق فلزی بسیار بزرگی هم می‌زند. این فرایند او را به فکر فرو برد. هم‌زدن حجم زیادی خمیر با یک قاشق فلزی امری بسیار طاقت‌فرسا و زمان‌بر بود؛ او چگونه می‌توانست این فرایند را ساده‌تر کند؟

پس از این واقعه، هربرت همراه با یکی از همکارانش که مهندس مکانیک بود، دست‌به‌کار شدند تا با تولید اولین همزن ‌جهان، پیش‌قراول تحولی بزرگ در دنیای آشپزی و شیرینی‌پزی شوند. از حاصل تلاش‌های 7 ساله هربرت و همکارش، در سال 1915 همزن کاسه‌داری با ظرفیت 80 لیتر تولید شد که عمدتا در نانوایی‌های بزرگ و ارتش مورد استفاده قرار می‌گرفت.

البته هربرت بیکار ننشست و 4 سال بعد، شرکت او اولین همزن خانگی را تولید کرد. اگر چه وقوع جنگ جهانی اول مانع از آن شد که هربرت بتواند قدم به بازار لوازم خانگی بگذارد، اما مدیران شرکت هربرت کارایی این همزن را امتحان کرده بودند و همسران یکی از آن‌ها نظرش را درباره اختراع هربرت با این کلمات به زبان آورده بود: «این بهترین لوازم خانگی است که تا به‌حال داشته‌ام!»

با پیشگامی هربرت در اختراع همزن برقی، این وسیله کاربردی تاکنون پیشرفت‌های زیادی را از سر گذرانده است و به اشکال امروزی که ما می‌بینیم درآمده است. اکنون اگر شانس این را داریم که از طعم لذیذ انواع کیک و شیرینی لذت ببریم، مدیون قاشق فلزی بزرگ آن نانوایی هستیم که هربرت از آن ساده نگذشت. رحمت بر روان پاکش!

مزایای خرید انواع همزن چیست؟

فرقی نمی‌کند رویای این را در سر داشته باشید که روزی به شیرینی‌پزی ماهر تبدیل شوید یا فقط در تعطیلات و به‌عنوان تفریح کیک و شیرینی بپزید؛ در هر حال، استفاده از یک همزن همه‌چیز را برای شما تغییر خواهد داد. از مهم‌ترین مزایای استفاده از همزن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  1. به‌حداقل رساندن دخالت دست

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده و خرید انواع همزن، این است که همزن‌ها امکان پخت و آماده‌سازی غذاهای مورد نظرتان را بدون دخالت دست فراهم می‌کنند. با کمی تلاش و بدون کثیف‌کردن دستانتان، می‌توانید غلیظ‌ترین ترکیب‌ها را تهیه کنید؛ همچنین بدون نیاز به آغشته‌کردن دستانتان به آرد، خمیر پیتزا درست کنید و بدون این‌که حتی با قطره‌ای کیک دستانتان را نوچ و کثیف کنید، خوشمزه‌ترین کیک شکلاتی دنیا را درست کنید.

  

  1. تنوع کاربرد

مردم اغلب فکر می‌کنند که همزن فقط برای پخت کیک و شیرینی کاربرد دارد. اگرچه تهیه مایه کیک و شیرینی اصلی‌ترین کاربرد انواع همزن است؛ اما تنها به این حوزه محدود نمی‌شود. با توجه به مدل، تیغه‌ها، قدرت موتور (در صورت خرید همزن دستی)، و... می‌توانید از همزن برای تهیه خمیر پیتزا، پوره سیب‌زمینی و حتی کوفته هم استفاده کنید.

 

  1. قدرت و کنترل بیشتر

همزن‌ها (به‌ویژه همزن‌های برقی) به شما کمک می‌کنند که حتی سخت‌ترین خمیرها را هم به‌خوبی مخلوط کنید و از نیروی دست و بازوانتان کمتر استفاده کنید. در نتیجه، حین آشپزی و شیرینی‌پزی کمتر خسته خواهید شد و بیشتر لذت خواهید برد.

 

معرفی انواع همزن‌های موجود در بازار

تصمیم دارید با پختن پن‌کیک عصرانه را به ضیافتی کوتاه و به‌یادماندنی برای اعضای خانواده‌تان تبدیل کنید؟ شاید هم قصد دارید کیک هویج و دارچین درست کنید. اگر فرزندان دلبندتان از شما خواسته باشند برای‌شان پیتزا بپزید و تصمیم بگیرید خمیر پیتزا درست کنید چه؟ در هر حال، رد پایی از نیاز به یک همزن کاربردی حس می‌شود.

خوشبختانه همزن‌ها در انواع گوناگونی تولید شده‌اند و افرادی که قصد خرید انواع همزن را دارند، مدل‌های کاربردی فراوانی را با توجه به نیازها و بودجه‌شان پیدا خواهند کرد. ادامه مطلب را حتما مطالعه کنید تا با انواع پرکاربرد همزن آشنا شوید:

 

  1. همزن دستی ساده (Whisk)

Whisk ساده‌ترین نوع همزن است که با استفاده از یک سیم انعطاف‌پذیر ضخیم ساخته شده است و به شکل یک بالون است. با توجه به شکل و شمایل ساده آن، به‌راحتی می‌توان حدس زد که از این نوع همزن، هم‌زدن خمیر در حجم کم، مخلوط‌کردن مایه‌های رقیق، هم‌زدن تخم‌‌ مرغ، تهیه خمیر پن‌کیک و استفاده‌های ساده این‌چنینی را فقط می‌توان انتظار داشت.

علاوه بر این، Whisk برای هم‌زدن مواد از نیروی دست شما مدد می‌گیرد، نه نیروی ماشین. اگر در طولانی‌مدت با استفاده از این هم‌زن کیک درست کنید، پس از مدتی ممکن است فشار و درد زیادی را در دست و بازوان خود احساس کنید.

  1. همزن دستی برقی

اگر فضا و زمان کمی در اختیار دارید، همزن دستی برقی بهترین گره‌گشای شما خواهد بود. از این همزن می‌توانید برای هم‌زدن سریع خمیر، مرنگ، پودینگ و سایر مخلوط‌های رقیق استفاده کنید. این میکسر آشپزخانه به‌راحتی قابل نگهداری، کم‌حجم، قابل حمل و نسبتا ارزان است.

با توجه به این‌که این نوع همزن‌ها طراحی ساده‌ای دارند، به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را تمیز کنید. همزن دستی برقی یکی از پرکاربردترین همزن‌ها در مقیاس خانگی است و همان‌طور که از نام آن مشخص است، برای استفاده از این همزن باید همیشه آن را با دست بگیرید. با توجه به سبک و کم‌حجم‌بودن همزن، حین استفاده از آن دستتان خسته نخواهد شد و از آن‌جایی که این همز‌ن نیروی مورد نیاز خود را از برق تامین می‌کند، با استفاده از آن می‌توان حجم زیادی از مواد را ترکیب کرد.

  1. همزن ایستاده

همزن ایستاده در نگاه اول تفاوت چندانی با همزن دستی ندارد؛ اما چیزی که آن را از همزن دستی متمایز می‌کند، این است که این نوع همزن دارای پایه‌ای ثابت است و لازم نیست که حین هم‌زدن، آن را دائم در دست بگیرید. همچنین، همزن ایستاده به کاسه‌ای برای مخلوط‌کردن‌ مواد مجهز است.

با توجه به این‌که ظرف همزن از گنجایش بسیار بالایی برخوردار است، عمدتا برای کاربردهای حرفه‌ای و پخت نان و شیرینی در مقیاس زیاد خریداری می‌شود. اگر زیاد نان درست می‌کنید، به یک همزن حرفه‌ای نیاز دارید که دارای قلاب خمیر باشد و از قدرت کافی برای هم‌زدن خمیر برخوردار باشد.

 همزن ایستاده از برق به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند و قدرت موتور آن بسیار بیشتر از یک همزن دستی است. با توجه به امکاناتی که همزن ایستاده دارد، جای تعجبی نیست که قیمت همزن پایه نسبت به همزن دستی بیشتر باشد. به‌علاوه، این نوع همزن فضای زیادی را اشغال می‌کند و جابه‌جایی و تمیزکردن آن بسیار سخت است.

نکات مهم در خرید انواع همزن

برای آن‌که بتوانید بیشترین بهره را از مزایای خرید انواع همزن ببرید و حین استفاده از آن تجربه‌ای لذت‌بخش را برای خود رقم بزنید، بهتر است حین خرید، نکاتی را مد نظر قرار دهید. نکات مهم در زمان خرید انواع همزن عبارتند از:

  1. راحتی

فرقی نمی‌کند همزنی که خریداری کرده‌اید چقدر کاربردی‌ست یا متعلق به برندی معروف است و هزینه زیادی را برای خرید آن صرف کرده‌اید؛ اگر هنگام در دست گرفتن آن احساس راحتی نمی‌کنید، انتخابتان از اصل اشتباه بوده است. با توجه به این‌که هنگام استفاده از همزن مدت‌زمان زیادی باید آن را در دست داشته باشید، به راحتی و سبک‌بودن آن توجه داشته باشید. اگر با توجه به نیازهایتان همزن ایستاده را انتخاب کرده‌اید، حتما وزن آن را در نظر بگیرید. اگر چه این همزن‌ها کار شما را از جهات بسیاری ساده می‌کنند؛ اما جابه‌جایی و خارج‌کردن آن از قفسه‌ها نباید اذیت‌کننده باشد.

 

  1. سرعت

اکثر همزن‌ها از قابلیت تنظیم سرعت برخوردار هستند و حین هم‌زدن مواد مختلف می‌توانید درجه سرعت را تغییر دهید. این مسئله علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، مانع از بیرون‌پاشیدن مواد از ظرف می‌شود. علاوه بر این، به سروصدایی که حین روشن‌بودن از موتور به‌گوش می‌رسد هم توجه داشته باشید. اگر حین استفاده از همزن، صداهای مهیب و گوش‌خراشی تولید می‌شود، همزن مذکور فاقد ارزش خرید است.

 

  1. میزان برق مصرفی و قدرت موتور

هر چقدر که توان موتور همزن بالاتر باشد، میزان برق مصرفی هم بیشتر است و مواد غذایی هم با سرعت بیشتری ترکیب می‌شوند. حال خودتان باید ببینید که با توجه به کاربردها و مصارف روزانه‌تان، توان موتور همزن چقدر باید باشد.

 

  1. جنس پایه‌های همزن

جنس پایه‌هایی که همزن با استفاده از آن، مواد را هم می‌زند هم از دیگر موارد حائز اهمیت در خرید انواع همزن است. این پایه‌ها مستقیما با مواد غذایی در ارتباط هستند و بر سلامتی شما تاثیر می‌گذارند. اکیدا توصیه می‌کنیم همزن‌هایی را خریداری کنید که جنس تیغه‌های آن‌ها از استیل ضد زنگ است تا به مرور زمان و بر اثر مجاورت با مواد غذایی، زنگ نزنند.

 

  1. طراحی کلی همزن

این‌که همزن طراحی ارگونومیک داشته باشد، از دیگر موارد حائز اهمیت است که حین خرید همزن نباید از آن چشم‌پوشی کنید. طراحی همزن باید به‌گونه‌ای باشد که استفاده از آن، کاملا راحت باشد و دست حین روشن‌بودن آن خسته نشود. در غیر این صورت، بهتر است درباره انتخابتان بیشتر فکر کنید.

 

سخن پایانی

فرقی نمی‌کند که برای خوشحال‌کردن عزیزانتان دست به پختن کیک و شیرینی می‌زنید یا این‌که به‌صورت حرفه‌ای در حوزه شیرینی‌پزی فعالیت می‌کنید؛ در هر حال، به یک همزن حرفه‌ای و کارآمد احتیاج خواهید داشت. در مقاله حاضر با شما درباره دنیای همزن‌ها و نکاتی که حین خرید انواع همزن باید به آن‌ها توجه کنید، صحبت کردیم. در بخش نظرات، بهترین همزنی را که تابه‌حال تجربه استفاده از آن را داشته‌اید، به مخاطبین ما معرفی کنید.

برچسب‌ها