بهترین خوراک‌ها و غذاهای تابستان

بهترین خوراک‌ها و غذاهای تابستان

تابستان فصل خوراکی‌ها و غذاهای رنگی و خوشمزه است. غذاهایی که با میوه‌های فصل و با طبع سرد آماده می‌شوند. به علاوه این غذاها برای کسانی که مزاج گرمی هم دارند، مناسب هستند. در واقع این افراد با مصرف خوراکی‌ها و غذاهای مناسب تابستان، بدن‌شان را خنک می‌کنند. در این مقاله قصد داریم چند تا از بهترین خوراک‌ها و غذاهای تابستان را معرفی کنیم. امیدواریم با درست‌کردن این غذاها از فصل تابستان لذت بیشتری ببرید.

سالاد سبزیجات

یکی از بهترین خوراک‌های فصل تابستان سالاد است. سالاد سبزیجات را می‌توانید با هر نوع سبزی‌ای که دوست دارید. درست کنید. ساده‌ترین سالاد ترکیب کاهو، گوجه‌فرنگی و خیار است. می‌توانید برای سس از آب آبلیمو یا سس سالاد استفاده کنید. تره فرنگی، ریحون، اسفناج و ذرت هم می‌توانید به سالادتان استفاده کنید. می‌توانید آویشن و روغن زیتون هم برای طعم دادن بیشتر به سالادتان اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی محصولات خانه و آشپزخانه ال جی


آب دوغ خیار

آب دوغ خیار پیش‌غذای مخصوص روزهای تابستان است. امکان ندارد خانواده‌های ایرانی عاشق این پیش‌غذا نباشند. هر کدام از خانواده‌ها هم با توجه به ذائقه‌ای که دارند مغزها و سبزیجات مختلف را به آب دوغ خیار اضافه می‌کنند. در ساده‌ترین روش می‌توانید با ترکیب دوغ، ماست و خیار، این پیش‌غذا را درست کنید. می‌توانید به این ترکیب سبزی‌های خشک یا سبزی تازه مثل جعفری، ترخون، مرزه و ریحون هم اضافه کنید. گردو و کشمش و پیازچه هم مزه‌ی فوق‌العاده‌ای به آب دوغ خیارتان می‌دهد.

دلمه برگ مو



دلمه هم از جمله غذاهایی است که تقریبا اکثر ایرانی‌ها دوستش دارند و درست‌کردنش خیلی هم راحت نیست. بعضی‌ها دلمه‌ی برگ مو را شیرین و بعضی‌ها ترش درست می‌کنند. اگر شما هم دوست دارید دلمه‌تان را شیرین بخورید می‌توانید کمی آب و شکر اضافه کنید. برای ترش‌شدن دلمه هم روی دلمه‌ها گوجه سبز بگذارید یا کمی آبغوره اضافه کنید. ماد‌ه‌ی اصلی دلمه پیاز، گوشت چرخ کرده، برنج و لپه است. سبزی‌هایی هم که به این ترکیب اضافه می‌شوند، گشنیز، جعفری، مرزه، ریحون، نعنا، پیازچه، ترخون و تره هستند.

حمص

حمص یکی از پیش‌غذا یا غذاهای خاورمیانه‌ای است که به صورت سرد خورده می‌شود. ماده‌ی اصلی این غذا نخود و ارد است. به خاطر همین انرژی زیادی دارد و بسیار هم خوشمزه است. طرز تهیه‌ی حمص خیلی ساده است و پیچیدگی خاصی هم ندارد. سریع آماده می‌شود و برای مهمانی‌های عجله‌ای هم مناسب است. برای درست‌کردن حمص به نخود، روغن زیتون، ارده، سیر و آب لیمو احتیاج دارید. نخودها را از شب قبل خیس کنید. همه‌ی مواد را داخل غذاساز بریزید و مخلوط کنید و با توجه به ذائقه‌تان نمک و فلقل اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید در مورد غذاساز، کاربردها و موارد استفاده آن بدانید


اوتمیل سرد

اوتمیل یا جوپرک سرد یک صبحانه‌ی عالی برای روزهای تابستان است. اوتمیل سرد را می‌توانید با مخلوط جوپرک، شیر، دانه‌ی چیا، انواع میوه و مغزها درست کنید. برای اینکه اوتمیل‌تان برای صبحانه حاضر باشد. باید آن را از شب قبل آماده کنید. یک لیوان شیشه‌ای یا بطری شیشه‌ای بردارید. شیر و جوپرک و دانه‌ی چیا را مخلوط کنید. بعد هر میوه‌ای که دوست دارید را اضافه کنید. میوه‌های مختلف را باهم مخلوط نکنید و برای هر میوه یک شیشه‌ی جدا بردارید. برای شیرین‌شدن صبحانه‌ی خوشمزه و مقوی‌تان هم می‌توانید از عسل یا شیره استفاده کنید.

سالاد ماکارونی و سالاد الویه

این دو سالاد خوشمزه هم به دلیل سرد بودن‌شان برای ظهرها و شب‌های تابستان عالی هستند. سالاد الویه را خیلی راحت می‌توانید با مرغ، تخم‌مرغ، خیارشور، سیب‌زمینی و ذرت درست کنید. بعضی‌ها هویج و نخود سبز هم اضافه می‌کنند. به جای مرغ هم می‌توانید کالباس استفاده کنید. سالاد ماکارونی هم با ماکارونی آب‌کشی و نخود سبز، فلفل دلمه، هویج و خیارشور درشت می‌شود. می‌توانید روغن زیتون هم اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی محصولات خانه و آشپزخانه پارس خزر


بورانی اسفناج

بورانی اسفناج هم یک پیش‌غذاهای عالی برای روزهای تابستان است. خنک و مقوی است و خیلی راحت درست می‌شود. برای درست‌کردن بورانی اسفناج به ماست، اسفناج، گردو، و سیر احتیاج دارید. البته می‌توانید فقط با ماست و اسفناج بورانی‌ را درست کنید. ولی اضافه‌کردن سیر و گردو عطر و طعم خیلی خوبی به بورانی‌ می‌دهد.

آلبالو پلو



اگر تا به حال آلبالو پلو نخوردید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما این غذای خوشمزه را در فصل تابستان درست کنید. برای درست‌کردن آلبالو پلو به آلبالوی بدون هسته، سبزی‌های معطر و گوشت‌چرخ کرده احتیاج دارید. اگه دوست دارید آلبالو پلو شیرین بشود، شکر اضافه کنید. بعضی‌ها هم آلبالو پلو را ترش می‌خورند و لواشک آلبالو را برای ترش شدن اضافه می‌کنند.