مقایسه بهترین ظروف برای آشپزخانه

مقایسه بهترین ظروف برای آشپزخانه

در این پست می‌خواهیم به مقایسه بهترین ظروف آشپزخانه بپردازیم این که طبخ غذا در کدام ظروف سلامتی افراد را به خطر نمی‌اندازد، کدام ظروف بهتر می‌توانند در برابر حرارت از خود مقاومت نشان دهد، کدام ظرف را انتخاب کنیم تا سبب تغییر رنگ و طعم غذا نشود، یا این که کدام ظرف می‌تواند دکوراسیونی شیک برای آشپزخانه خانه خلق کند و ... پس از شما می‌خواهیم تا پایان این پست ما را همراهی بفرمایید.

بهترین ظروف آشپزخانه برای طبخ غذا

یقینا کسانی که دستی بر هنر آشپزی دارند سلامتی اطرافیان برایشان بسیار حائز اهمیت است و همواره آن را در اولویت قرار می‌دهند. از این‌رو تمام سعی خود را می‌کنند تا با طبخ غذاهای مفید و مقوی سلامتی را به ارمغان بیاورند. باید بگوییم که این تنها مواد خوراکی نیستند بر روی سلامتی اثر می‌گذارند بلکه جنس ظرف در طبخ نیز حائز اهمیت است. چون از دیدگاه پزشکی نباید غذا را در برخی از ظروف طبخ کرد. بر این اساس می‌خواهیم ببینیم که بهترین ظروف آشپزخانه برای پخت و پز کدام‌اند.

ظروف مسی: از قدیم می‌گفتند که طبخ غذا در ظروف مسی برای درمان کم خونی مناسب است، اما امروزه تحقیقات نشان می‌دهد مس اگر دچار اکسیدگی شود برای سلامتی مفید نیست. با این حال از ویژگی‌های خوب این نوع از قابلمه‌ها، هادی خوبی برای حرارت هستند که می‌توان با آن غذایی خوشمزه طبخ کرد.

ظروف چدنی: از ابتدایی‌ترین ظروف آشپزخانه به حساب می‌آیند گرچه گرمای اجاق گاز را دیرتر به غذا انتقال می‌دهند، اما حرارت را به‌طور یکنواخت به غذا می‌رساند و از مقاومت بالایی نیز برخوردار هستند.

ظروف آلومینیومی: این ظرف یکی از پرمصرف‌ترین ظروف موجود در بازار است که ما بیشتر آن‌ها را با اسم رویی می‌شناسیم. طبخ غذا در ظروف آلومینیومی به‌دلیل آزاد شدن سم، مضر است.


ظروف شیشه‌ای: ظروف پیرکس به‌خوبی می‌توانند حرارت را تحمل کنند. پیرکس سالم‌ترین ظرف برای طبخ غذا به حساب می‌آید.


ظروف سرامیکی: این ظروف از مقاومت بالایی در برابر حرات برخوردارند و گرما را به طور یکنواخت پخش می‌کنند. نقاط ضعف آن این است که اگر پوشش سرامیکی از بین برود لایه زیرین آن که آلومینیوم است با غذا واکنش نشان می‌دهد.

بهترین ظروف آشپزخانه برای دکوراسیون



ظروف دکوری از دیگر دسته بندی ظروف آشپزخانه است که استفاده از آن‌ها می‌تواند جلوه‌ای شیک و زیبا به دکوراسیون آشپزخانه و منزل ببخشد. این ظروف در طرح و مدل‌های متنوعی تولید و طراحی می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به دیزاین منزل‌تان از آن‌ها استفاده کنید. به‌عنوان نمونه می‌توانید از سرویس قابلمه سرامیکی با رنگ‌های جذاب، نقطه کانونی چشمگیری را برای آشپزخانه خود به ارمغان بیاورید.

بهترین مارک ظروف آشپزخانه

ظروف آشپزخانه یکی از پرمصرف‌ترین وسایل موجود در بازار هستند. وقتی که به یک آشپزخانه نگاه می‌کنیم با طیفی از ظروف که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند رو به رو می‌شویم. انواع سرویس قابلمه، سرویس قاشق و چنگال، ظروف دکوری و تزیینی و ... نمونه‌ای از این ظروف هستند که می‌توان آن‌ها را در هر آشپزخانه‌ای پیدا کرد. این کاربردی بودن و تنوع بالا عاملی شده که بسیاری از شرکت‌های داخلی و خارجی روی به تولید آن‌ها بیاورند.

از بهترین برندهای خارجی در ظروف پخت و پز می‌توان اشاره‌ای به تی وی سی، تفال، یونیک، دیسینی، هاردستون، آزا، نیولایف، السی، زولینگ، ماویل و ... کرد. مارک عرشیا، عروس، زرساب و پارس استیل نیز از بهترین مارک‌های حال حاضر ایرانی هستند.

نکات مهم در خرید بهترین ظروف آشپزخانه

همان طور که گفتیم ظروف آشپزخانه طیف وسیعی از وسایل را در بر می‌گیرد که شاید خرید تمام آن‌ها بودجه‌ای بسیار زیاد را بطلبد. از این‌رو باید سعی کرد از میان آن‌ها، وسیله‌ای که کاربردی‌تر است، بهترین کیفیت را دارد، از قیمتی مناسب برخوردار است و بیشتر مورد نیاز است را انتخاب و در نهایت خریداری کرد.  


خرید بهترین ظروف آشپزخانه از فروشگاه لیروفا

فروشگاه لیروفا که در زمینه فروش انواع لوازم آشپزخانه و سایر لوازم خانگی به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کند زمینه‌ای را فراهم آورده تا مشتریان بتوانند انواع وسایل آشپزخانه مد نظر خود را در آنجا مشاهده کنند و پس از بررسی قیمت، جنس، رنگ، کاربرد، ویژگی و سایر مشخصات فنی در صورت پسند بهترین وسیله را برای خود خریداری کنند. شما خریداران گرامی می‌توانید پس از درخواست، سفارش خود را با تحویل اکسپرس درب منزل دریافت کنید.