دکوراسیون خانه‌های ۵۰ متری

دکوراسیون خانه‌های ۵۰ متری

ممکن است این باور را داشته باشید که خانه‌های ۵۰ متری به‌دلیل پایین‌بودن متراژ محل مناسبی برای زندگی نیست و دکوراسیون و چیدمان خوبی ندارد. در صورتی که شما می‌توانید با رعایت‌کردن نکات مربوط به دکوراسیون، چیدمان خوبی داشته باشید و هم‌چنین از تمامی فضای خانه به‌خوبی استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که شما با یک دکوراسیون صحیح می‌توانید به‌راحتی در خانه‌هایی با متراژ پایین زندگی کنید.

چه نکاتی را باید در زمان طراحی دکوراسیون خانه‌های ۵۰ متری رعایت کنید؟



به‌دلیل کوچک‌بودن فضای خانه‌های ۵۰ متری بهتر است به نکاتی دقت کنید که باعث بزرگ‌تر شدن فضای خانه می‌شود. این نکات توجه به وسایل و دکوراسیون خانه را شامل می‌شود.

از وسایل کم­تر استفاده کنید

در اولین قدم طراحی دکوراسیون خانه‌های ۵۰ متری، انتخاب درست وسایل است. سعی کنید در چیدمان خانه‌های ۵۰ متری استفاده از وسایل بزرگ و بلااستفاده همانند بوفه، میزهای چند نفره بزرگ، اشیاء تزئئینی را کم‌تر کنید. 

استفاده از وسایل بزرگ در خانه‌های ۵۰ متری باعث می‌شود تا فضای در دسترس خانه کاهش پیدا کند و خانه شلوغ شود. به‌همین دلیل باعث می‌شود که خانه‌ی شما کوچک‌تر از قبل دیده شود. 

سعی کنید به انتخاب مبلمان خانه‌های ۵۰ متری توجه کنید. باید مبلمانی که انتخاب می‌کنید از نظر اندازه متناسب با اندازه‌ی فضای خانه باشد. بهتر است برای مبلمان خانه از رنگ‌های روشن استفاده کنید. هم‌چنین یک دست مبل برای فضای خانه ۵۰ متری کافی است. 

رنگی که برای دکوراسیون خانه‌های ۵۰ متری انتخاب می‌کنید بهتر است از ترکیب دو رنگ روشن باشد. می‌توانید از ترکیب رنگ‌هایی همانند کرم و سبز برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. رنگ‌های روشن باعث می‌شود که خونه‌ی شما بزرگ‌تر از قبل دیده شود. می‌توانید در دکوراسیون خانه‌ی خود از لوسترهای با رنگ مشکی یا هر رنگ دیگر استفاده کنید. سعی کنید لوستری که انتخاب می‌کنید، بیش از حد بزرگ نباشد. هم‌چنین لوستر باید متناسب با دکوراسیون خانه باشد.

بیشتر بخوانید: ترندهای دکوراسیون

 

استفاده از کفپوش

می‌توانید از پارکت‌هایی استفاده کنید که براق هستند. بعضی از مدل‌های کفپوش بر روی روکش چوبی خود، یک روکش گلاسی دارند که باعث براق شدن کفپوش می‌شود. یکی از راه‌هایی بزرگ‌تر نشان دادن خانه، انعکاس نور است. شما می‌توانید با استفاده از این مدل کفپوش‌ها خانه‌ی خود را بزرگ‌تر از قبل نشان دهید. هم‌چنین طراحان دکوراسیون نیز استفاده از این مدل کفپوش‌ها را برای بزرگ شدن خانه پیشنهاد می‌دهند. 

اگر مایل به استفاده از کفپوش نیستید، می‌توانید از پنل‌های چوبی به رنگ تیره استفاده کنید. استفاده از پنل‌های چوبی می‌تواند خانه را از قبل بزرگ‌تر نشان دهد. از پنل‌های چوبی تیره رنگ در دیوارهای مختلف استفاده می‌کنند. بهترین مکان برای استفاده از این مدل از پنل‌ها، دیوارهای ورودی است. پنل‌های تیره که بر روی دیوار جانمایی می‌شود، زیبایی که به‌دلیل تناقض رنگ سفید دیوار و پنل‌ها تیره به وجود می‌آید، باعث افرایش زیبایی خانه‌ی شما می‌شود.

 

آشپزخانه­



یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه، آشپزخانه است. آشپزخانه قلب خانه است. در زمانی طراحی دکوراسیون آشپزخانه باید به رنگ و طرح کابینت‌ها توجه ویژه‌ای کنید. چرا که عنصر اصلی آشپزخانه، کابینت است. به‌همین دلیل مهم است رنگ کابینتی که انتخاب می‌کنید متناسب با متراژ خانه‌ی شما و دکوراسیون کلی آن باشد. 

کابینت‌های کف آشپزخانه باید متناسب با رنگ کفپوش‌های آشپزخانه باشند. بهتر است برای کابینت‌های کف آشپزخانه از رنگ‌های روشن استفاده کنید. کابینت‌های بالا را سعی کنید رنگ تیره انتخاب کنید. چرا که تناقض در رنگ تیره و روشن کابینت‌ها باعث زیبایی بیش‌تر آشپزخانه می‌شود. برای سرامیک‌های بین کابینت‌ها نیز می‌توانید از سرامیک‌های تیره همانند خاکستری یا مشکی استفاده کنید. استفاده از این نوع سرامیک‌ها باعث جلوه‌ی بیش‌تر کابینت‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: 8 ایده دکوراسیون پذیرایی ساده و شیک

 

اتاق خواب

به طور مععول در هر خانه‌ی ۵۰ متری یک عدد اتاق خواب مجزا وجود دارد. اتاق خواب خانه‌های ۵۰ متری به دلیل کوچک‌بودن فضای در دسترس، باید توجه ویژه‌ای به دکوراسیون آن شود. سعی کنید از تخت‌خواب‌های کوچک استفاده کنید. تخت‌خواب‌های تاشو نیز گزینه‌ی مناسبی برای اتاق‌خواب‌های کوچک هستند. برای رنگ دیوارها یا پرده‌های اتاق خواب بهتر است رنگ‌های روشن استفاده کنید. رنگ‌های روشن تأثیر به‌سزایی در بزرگ دیده‌شدن اتاق خواب دارد.

 

نکات پایانی

ممکن است محلی که در آن زندگی می‌کنید، متراژ پایینی داشته باشد. در این صورت برای راحتی و زیبایی بیش‌تر فضای خانه خود باید نکاتی را رعایت کنید. در این صورت می‌توانید علاوه بر زیباسازی خانه‌ی خود، فضای در دسترس خانه را بیش‌تر کنید. 

یکی از نکات مهمی که باید رعایت کنید، انتخاب درست لوازم دکوارسیون است. سعی کنید لوازمی را انتخاب کنید که بیش از حد بزرگ نباشند و رنگ آن  متناسب با دکوراسیون خانه باشد. برای هارمونی رنگ دکوراسیون خانه نیز بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید. 

آشپزخانه و اتاق خواب نیز دو مکان مهم در خانه است که باید به آن توجه کرد. کابینت آشپزخانه می‌توانید تأثیر به‌سزایی در زیبایی آشپزخانه و خانه‌ی شما داشته باشد. برای اتاق‌خواب‌ها نیز بهتر از رنگ‌های روشن استفاده کنید. این رنگ‌ها باعث می‌شود که فضای اتاق خواب شما بازتر از قبل دیده شود. هم‌چنین سعی کنید از تخت‌خواب‌های کوچک و تا حد ممکن تاشو استفاده کنید.