قیمت ظروف چوبی آشپزخانه در بازار

قیمت ظروف چوبی آشپزخانه در بازار

آشنایی با قیمت ظروف چوبی از عواملی است که در زمان خرید این محصولات مفید بوده و به شما در انتخاب مناسب‌ترین جنس کمک می‌کند. ظروف چوبی طیف گسترده‌ای از لوازم موجود در آشپزخانه را در بر می‌گیرند و افرادی که به این نوع از لوازم علاقه‌مند هستند، می‌توانند با عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن‌ها در این مقاله آشنا شوند و در صورت تمایل یکی از این ظروف را خریداری کنند.

انواع چوب مورد استفاده برای تولید ظروف چوبی

چوب‌های مختلفی در تولید ظروف آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند که ما در اینجا به معرفی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم تا ارزش هر نوع چوب را بدانیم و بهتر بتوانیم قیمت آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. 

چوب بامبو از پر مصرف‌ترین انواع چوب در تولید این نوع از لوازم خانگی است و در بین مصرف کنندگان نیز محبوبیت بالایی دارد. این نوع گیاه در شرایط سخت قابلیت رشد دارد و چوب با کیفیتی را در اختیار صنایع ظرف‌سازی قرار می‌دهد. از ویژگی‌های این نوع چوب می‌توان به شکل‌پذیری خوب آن اشاره کرد. این خاصیت باعث شده است تا بتوان از این چوب در ساخت انواع ظرف‌های چوبی استفاده کرد و ریزه کاری‌های لازم را روی آن انجام داد.



لوازم آشپزخانه ساخته شده از چوب بامبو

از دیگر مزایای چوب بامبو می‌توان به قابلیت شستشوی آن اشاره کرد که بعد از هر بار استفاده می‌توان را با استفاده از آب ولرم و مواد شوینده مناسب شست. این چوب در برابر شکستگی نیز مقاوم است و در صورت استفاده درست می‌توان برای مدت طولانی از آن بهره برد. بامبو مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارد و از برخی فلزات نیز محکم‌تر است. این نوع گیاه خاصیت ضد باکتریال و ضد قارچ نیز دارد و از نظر بهداشتی جنس مناسبی به شمار می‌آید. 




از دیگر چوب‌هایی که برای ساخت ظروف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، چوب اقاقیا است. این چوب طرح زیبایی را به ظروف می‌دهد و خوش رنگ است. برای مراقبت بهتر از ظروف ساخته شده از چوب اقاقیا یک لایه چسب یا لاک به آن اضافه می‌شود. ظروف ساخته شده از این چوب قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را ندارند و نباید به مدت طولانی در برابر نور مستقیم آفتاب قرار گیرند. از اقاقیا برای تولید تخته‌های پذیرایی و برش استفاده می‌شود. 


درخت گردو نیز چوب محکمی را برای ساخت ظرف‌های مورد استفاده در آشپزخانه دارد. جلا دادن این چوب با روغن‌های خوراکی باعث افزایش کیفیت آن می‌شود و می‌توان از آن برای ظروف سالادخوری و میوه‌خوری استفاده کرد. از دیگر چوب‌های مورد استفاده در این محصولات می‌توان به چوب چنار نیز اشاره کرد استفاده از این چوب‌ها به صورت دکور نیز امکان‌پذیر است و نمای طبیعی و زیبایی را در محیط خانه ایجاد می‌کند.




قیمت ظروف چوبی بر اساس کاربرد

خاصیت چوب به گونه‌ای است که می‌توان از آن برای ساخت انواع مختلفی از ظرف‌های مورد استفاده در خانه بهره برد. 

استفاده از چوب برای تولید تخته‌های خرد کردن مواد غذایی از گذشته‌های دور مرسوم بوده است و امروزه با توجه به پیشرفتی که در این زمینه شده است تخته‌هایی با طرح‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند که سطح آن می‌تواند صاف یا به صورت منحنی باشد. امروزه این تخته‌ها دارای دسته نیز هستند که امکان جابجایی و آویزان کردن آن را راحت‌تر کرده است. نوع دیگر این تخته‌ها تخته‌هایی پذیرایی و تخته‌های سرو هستند. نوع چوب و طرح تاثیر زیادی در افزایش قیمت ظروف چوبی دارد. 



از چوب برای ساخت زیر قابلمه‌ای یا زیر استکانی هم استفاده می‌شود. این نوع ظروف چوبی ممکن است به صورت شبکه‌ای یا مکعبی ساخته شوند یا سطح یک نواختی داشته باشند. بزرگی و کوچکی این محصولات در تعیین قیمت ظروف چوبی تاثیر بالایی دارد. 

کاسه و بشقاب از دیگر ظروفی هستند که از جنس انواع مختلف چوب ساخته می‌شوند. از این نوع کاسه و بشقاب بیشتر برای خوردن و نگهداری غذاهای خشک استفاده می‌شود و امکان استفاده در سرو سالاد و میوه را نیز دارند.

ظرف اردوخوری در طرح‌های مختلف چند خانه و به شکل قلب یا گل تولید می‌شود و برای سرو آجیل و گذاشتن ظروف شیشه‌ای روی آن مناسب می‌باشد. انواع سینی نیز از جنس چوب ساخته می‌شود و کاربرد زیادی در پخش چایی و مهمانی‌ها دارد.



قیمت قاشق و کفگیر چوبی

در زمان بررسی قیمت ظروف چوبی، قاشق و کفگیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که این وسایل در بیشتر خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ظروف تفلنی و سایر ظروفی که نسبت به خش خوردگی توسط فلزات حساس هستند، استفاده از قاشق‌های چوبی ضروری است. سطح نرم چوب باعث می‌شود تا هنگام برخورد با سطوح قابل خش خوردن مانند تفلن، آسیبی به آن‌ها نرسد و همین امر از آلوده شدن غذا به مواد مضر موجود در تفلن نیز جلوگیری می‌کند.\



انواع قاشق ها و کفگیرهای چوبی

قاشق و کفگیر چوبی در ست‌های ۴ تایی یا بیشتر در بازار به فروش می‌رسد و متناسب با نوع چوب، طرح و اندازه آن قیمت متفاوتی دارند.


قابلیت شستشو

از عوامل دیگری که بر روی قیمت ظروف چوبی تاثیر گذار است، قابلیت شستشوی آن می‌باشد. ظروفی را که بتوان در ماشین ظرف شویی مورد شستشو قرار داد از قیمت بالاتری برخوردار هستند. ظروفی که آب را به خود جذب می‌کنند و با چندین بار شستشو ترک می‌خورند، قیمت پایین‌تری دارند. 

نکته دیگر این که بسیاری از چوب‌ها با شسته شدن توسط مواد شوینده چربی و مواد نگهدارنده خود را از دست می‌دهند و به مرور متلاشی می‌شوند. به همین منظور نباید از مواد شوینده قوی برای شستشوی این نوع چوب‌ها استفاده کرد. 

با توجه به نکاتی که گفته شد شما می‌توانید قیمت انواع ظروف چوبی را در سایت ما مشاهده کرده و نسبت به خرید آن اقدام کنید.