مزایای خرید قسطی لوازم خانگی

مزایای خرید قسطی لوازم خانگی

 شاید شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که درمورد خریدهای قسطی شک دارند و بر این باورند که این خریدها همیشه به نفع فروشندگان هستند. با ما همراه باشید تا خلاف این موضوع را به شما ثابت کنیم.

قطعا نرخ بهره اقساط باعث ایجاد این باور غلط درمورد خریدهای قسطی شده است؛ اما با نگاهی عمیق به این موضوع متوجه خواهیم شد که این روش پرداخت می­تواند در خیلی از موقعیت­‌ها به نفع شما تمام ­شود.

 حال از خود می­پرسید که چگونه این امکان وجود دارد؟ این مقاله را مطالعه کنید تا نظرتان کاملا نسبت به خریدهای قسطی تغییر کند.  

خرید قسطی بهتر است یا خرید نقدی؟

سال­های زیادی است که خریداران هنگام پرداخت با دو گزینه پرداخت قسطی و نقدی روبه­رو هستند. اما برخی افراد به شدت مخالف این روش پرداخت هستند؛ زیرا اعتقاد دارند که این راه به ضررشان تمام می­شود. در ادامه این مقاله می­خوانید که این باور کاملا اشتباه است.

 نکته مهم در مورد روش­های پرداخت این است که هرگز نمی­توان گفت خرید قسطی همیشه بصرفه­ تر از خرید نقدی است یا بالعکس. در واقع، این موضوع باید توسط خود خریدار بررسی شود تا با توجه به شرایط، بهترین گزینه را انتخاب کند.

 بنابراین، هم خرید قسطی و هم خرید نقدی مزایای خاص خود را دارند که فروشگاه لیروفا هر دو گزینه را برای خرید لوازم خانگی در اختیار شما قرار می­دهد.

مسئله اصلی این است که چطور بفهمیم کدام روش پرداخت با توجه به شرایط مالی ما تصمیم بهتری است؟ چه عواملی بر این موضوع تاثیرگذارند؟ در ادامه پاسخ درست این سوال­ها را بررسی می­کنیم.

در چه مواقعی باید خرید قسطی انجام دهیم؟

 اولین سوالی که هنگام خرید باید از خود بپرسید این است که آیا پس­انداز کافی دارید؟ پس انداز یکی از مهمترین عوامل در تصمیم­گیری­های مالی افراد است.

مقدار پس­اندازتان باید به اندازه کل هزینه­های یک یا دو ماه شما باشد تا در صورت ایجاد بیماری، تصادف یا موارد اضطراری دیگر به مشکل مالی برنخورید.

داشتن پس انداز کافی، حس دلگرمی و امنیت در شما ایجاد می­کند. بنابراین، اگر پس­ انداز کمی دارید استفاده از آن برای خرید نقدی کالا منطقی نخواهد بود. در این شرایط خرید قسطی گزینه بهتری برای شما است تا به کالای مورد نیاز خود رسیده و همچنین پس­اندازتان را هم حفظ کنید.

عامل دوم، در نظر گرفتن شرایط و نرخ سود اقساط است. در بعضی مواقع پیش می­آید که شما پول کافی برای خرید یک کالا را دارید ولی شرایط خرید قسطی آن کالا بسیار ایده­آل بوده و نرخ بهره اقساط آن بسیار کم است. شما می­توانید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشید.

شاید از خود بپرسید که چطور با وجود بهره در خرید قسطی، می­توان از آن به نفع خود استفاده کرد؟

فرض کنید که شما برای خرید یک کالا 20 میلیون تومان پرداخت کرده و آن را دریافت می­کنید. در این شرایط شما کالای مورد نیاز خود را دارید ولی دیگر خبری از آن 20 میلیون تومان نیست!

 در حالت دیگر، نرخ بهره اقساط را با دقت بررسی می­کنید و به جای پرداخت آنی، تصمیم می­گیرید که با برنامه­ریزی درآمد و هزینه­ هایتان، مبلغ کل کالا را طی چند قسط پرداخت کنید.

 با این کار شما هم به کالای مورد نظر می­رسید و هم می­توانید به نیازهای دیگر خود که با مبلغ 20 میلیون تومان برطرف می­شوند رسیدگی کنید.

عوامل گفته شده در بالا، از موقعیت­هایی هستند که استفاده از خرید قسطی در آنها گزینه بهتری است. اما آیا خرید قسطی در شرایط دیگر کاملا ضرر است؟ آیا در موقعیت­های دیگر نباید از آن استفاده کرد؟

مزایای خرید قسطی در ایران

  1. بدون برنامه ­ریزی در بلندمدت، با خیال راحت خرید کنید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده که مجبور باشید برای خرید یک کالا، صبر کرده و برای بودجه خود در بلندمدت برنامه­ریزی کنید. این کار زمان زیادی می­برد که اگر کالای مورد نیاز شما ضروری باشد، زندگی را برای شما سخت می­کند.

 در این شرایط می­توانید از خرید قسطی استفاده کنید تا نیازهای ضروری و پیشبینی نشده خود را پوشش دهید.  با خرید قسطی، این هزینه ­های ضروری طوری در بین هزینه­ های دیگر قرار می­گیرند که از نظر مالی به شما فشار نیاید.

فروشگاه لیروفا این روش پرداخت را فعال کرده تا مشتریان، به­ خصوص افرادی که سرپرست­ خانواده هستند تحت فشار مالی ناگهانی قرار نگیرند و بدون ضربه زدن به بودجه کلی، نیاز خانه را برطرف کنند.

  1. آمار هزینه ­های خود را بهتر داشته باشید

قطعا اولین تصوری که از خرید قسطی در ذهن مردم ایجاد می­شود، کنار گذاشتن یک مبلغ معین به صورت ماهانه است. این تصور باعث وحشت خیلی از افراد می­شود ولی اگر کمی با دقت به این قضیه نگاه کنیم، می­بینیم که آثار مثبتی در زندگی ما خواهد داشت.

شما می­توانید مبلغ قسط هر ماه را به هزینه­ های ماهانه دیگر اضافه کرده و برای هزینه­ های غیرضروری خود حد و حدود تعیین کنید. این کار تاثیر مثبتی در مقدار پس انداز شما خواهد داشت و باعث می­شود که نسبت به دخل و خرج خود هوشیار باشید.

علاوه برآن، تعیین هزینه­ های ضروری ماهانه به شما کمک می­کند که مدیریت بهتری برای درآمد خود داشته باشید و اگر درآمد یک ماه شما با این هزینه ­ها برابری نکرد، زودتر به ­دنبال راه حل بگردید.

  1. هزینه­ خریدهای خود را در بازه­های زمانی قابل کنترل پرداخت کنید

خرید قسطی به شما امکان خرید کالاهایی را می­دهد که در حالت عادی توانایی خرید آنها را ندارید یا با پرداخت نقدی آنها، از نظر مالی دچار مشکل می­شوید.

با استفاده از این روش، شما درآمد خود را نظر گرفته و هزینه کالا را در قسط­های متعدد و بازه­های زمانی دلخواه پرداخت می­کنید. فروشگاه لیروفا امکان خرید قسطی لوازم خانگی با سقف پرداخت 24 ماه را در نظر گرفته تا شرایطی ایده­ آل برای مشتریان ایجاد شود .

در نتیجه، افرادی که بودجه کمی دارند می­توانند به راحتی از این روش پرداخت استفاده کنند تا به جای پرداخت مبلغی زیاد، هزینه ­هایشان در چند ماه تقسیم شود و از نظر مالی به مشکل برنخوردند.

جمع بندی

 هنوز برخی افراد نسبت به خریدهای قسطی مطمئن نیستند. به عقیده آنها، پرداخت قیمت واقعی یک کالا خیلی منطقی­تر از پرداخت اقساط با بهره آن است. اما در این مقاله خواندید که این روش همیشه هوشمندانه نیست و باید شرایط خریدار را در نظر گرفت.

فروشگاه لیروفا با فعال کردن گزینه خرید قسطی، موقعیت تمام مشتریانش را در نظر گرفته است. شما می­توانید با توجه به شرایط مالی خودتان، هنگام خرید لوازم خانگی از این فروشگاه روش پرداخت قسطی را انتخاب کرده و از مزایای آن در زندگی خود استفاده کنید.

ورود به فرم خرید قسطی