طرح‌های لوکس مخصوص اتاق خواب

طرح‌های لوکس مخصوص اتاق خواب

در دنیای امروز، طرح‌ها و مدهای لوکس بسیاری وجود دارد. این طراحی‌های لوکس به طراحی داخلی و خانه‌های ما هم نفوذ کرده است. خیلی از زوج‌ها و خانواده‌ها دوست دارند، طراحی خانه‌ و اتاق خواب‌شان شیک و منحصر به فرد باشد. در طراحی داخلی لوکس، عوامل زیادی دست به دست هم می‌دهند. عوامل و اجزایی که الهام‌بخش و مد روز هستند. در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی طراحی لوکس اتاق خواب صحبت کنیم و چند تا از طراحی‌های لوکس اتاق را به شما نشان دهیم. به کمک ایده‌هایی که ما به شما می‌دهیم می‌توانید اتاق خواب رویایی‌تان را طراحی کنید.

یکی از طرح‌های لوکس و جدید استفاده از کنتراست رنگ آبی و سفید است. با استفاده از نکاتی که ما به شما می‌گوییم می‌توانید مبلمان، میز و تخت‌تان را متناسب با رنگ آبی و سفید در اتاق بگذارید. رنگ آبی رنگ خنکی است و در طراحی لوازم مربوط به اتاق خواب، جلوه‌ی زیبایی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: رنگ اتاق خواب از نظر روانشناسی

 

برای اینکه تخت‌تان را لوکس نشان دهید، سعی کنید از پارچه‌ی مخمل استفاده کنید. پارچه مخمل نرم است و ظاهر گرم و جذابی دارد. پارچه‌های کریستالی پرزدار هم برای روتختی مناسب هستند. ترکیب رنگ سفید و آبی پررنگ می‌تواند فضای آرامی برای اتاق خواب ایجاد کند. به علاوه این رنگ‌ها برای وسایل تزئینی داخل اتاق هم عالی هستند.

برای وسایل تزئینی و دکور اتاق خواب لوکس‌تان می‌توانید از مجسمه‌، ساعت دیواری و ساعت‌های کلاسیک بزرگ استفاده کنید. رنگ سفید خالص هم برای اتاق خواب گزینه‌ی مناسبی است. این رنگ با تمام رنگ‌های دیگر هماهنگ‌ است و فضای آرامش‌بخشی هم ایجاد می‌کند. در یک اتاق خواب سفیدرنگ می‌توانید از بالش‌های لوکس و تزئینی با رنگ‌های سرد استفاده کنید. برای اینکه اتاق خواب سفیدتان را لوکس نشان دهید، می‌توانید از خز استفاده کنید. مبلمان و روتختی مخملی با رنگ‌های کرم و صورتی گزینه‌های مناسبی هستند.

علاوه بر رنگ سفید و آبی، ترکیب رنگ طوسی و سفید، قهوه‌ای و سفید، آجری و سفید هم برای اتاق خواب مناسب هستند. برای ترکیب رنگ طوسی و سفید، می‌توانید از تخت سفیدرنگ با بالش‌های طوسی و طرح‌دار استفاده کنید. چراغ‌های لوکس هم برای همچین دکوراسیونی مناسب است.

یکی از وسایلی که می‌توانید برای لوکس‌‌کردن اتاق خواب استفاده کنید، آینه است. آینه‌ها دکوراتیو و قدی، آینه‌ میز آرایش به خوبی می‌توانند با سبک یک اتاق خواب لوکس هماهنگ شوند. تابلو و قاب عکس هم گزینه‌های خوبی هستند. با کنار هم گذاشتن قاب عکس‌های کوچک بالای تخت، طرح لوکس و زیبایی برای دیوار اتاق خواب ایجاد کنید.
تابلوهای نقاشی بزرگ یا چند تکه هم برای اتاق خواب مناسب هستند. می‌توانید بخشی از اتاق خواب‌تان را به گل و گلدان‌های دکوری و فانتزی اختصاص دهید. گلدان‌های کوچک برای کنار تخت مناسب هستند. گلدان‌های بزرگ را هم می‌توانید در گوشه‌های اتاق استفاده کنید. یکی دیگر از عواملی که به لوکس شدن اتاق خواب شما کمک می‌کند، چراغ و نورپردازی است. چراغ اتاق خواب را می‌توانید با توجه به سلیقه و دکور اتاق خواب انتخاب کنید. آباژور هم می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

بیشتر بخوانید: روش‌های تزئین اتاق‌خواب با شمع

 

اگر از رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی اتاق خواب استفاده می‌کنید، رنگ چراغ هم می‌تواند سفید باشد. چراغ‌های مدرن با رنگ‌های سفید، کرم و طلایی برای اتاق خواب مناسب هستند. آباژورها هم می‌توانند با توجه به رنگ اصلی اتاق خواب انتخاب شوند. مثلا اگر از ترکیب رنگ آبی و سفید استفاده کردید، دوتا آباژور آبی رنگ ظاهر اتاق خواب شما را لوکس نشان می‌دهد.

فراموش نکنید که یک اتاق خواب لوکس علاوه بر اینکه وسایل تزئینی و دکوری دارد، باید محل آرامش شما باشد. بنابراین وسایل اضافی را در اتاق خواب‌تان نگذارید. تلویزیون یا میزتحریرهایی که فضای زیادی را اشغال می‌کنند مخصوص اتاق خواب نیستند. کف پارکت یکی از لوکس‌ترین چیزهایی است که می‌توانید برای اتاق خواب استفاده کنید. ترکیب پارکت و موکت طوسی یا آبی برای اتاق خواب بهترین گزینه است.