بهترین سرویس قابلمه چدن

بهترین سرویس قابلمه چدن

در این مقاله می خواهیم بدانیم چگونه می توان بهترین سرویس قابلمه چدن را شناسایی کنیم و خرید کنیم

ظروف چدن در دو مدل است. در بعضی  از آنها از فلز چدن برای ساختن استفاده می شود و یک لایه نچسب دارند. این مدل کیفیت بهتری دارد و جنس آن ماندگارتر است.
قابلمه های چدن حرارت را در خود نگه می دارند و خیلی داغ می شوند بدون اینکه از خود مواد سمی آزاد کنند.
به همین خاطر می توان در این قابلمه ها به راحتی انواع گوشت و مرغ را بدون روغن پخت و پز کرد و مواد غذایی گوناگون را گریل کرد.

انواع متفاوتی از قابلمه ها وجود دارد که می توان به قابلمه هایی مانند قابلمه چدنی، قابلمه گرانیت، قابلمه سرامیک اشاره کرد.
قابلمه ها عموما از چدن و ​​آلومینیوم تولید می شوند و روی بدنه آنان پوشش های گوناگونی مانند پوشش های گرانیتی قرار می‌گیرد تا برای مصرف افراد مناسب باشد.

امروزه نوع قابلمه و بهداشت آن حائز اهمیت است. به همین خاطر بیشتر افراد به دنبال خرید ظروف چدنی هستند.


 راه تشخیص قابلمه چدن اصل

 برای تشخیص بهترین سرویس قابلمه چدن راه هایی وجود دارد که در ذیل بیان می شود

در میان ظرف های آشپزخانه، ظروف آشپزخانه گرانیت یا چدن که پوشش آنها از گرانیت هست به خاطر کیفیت بالاتر و عملکرد خوبشان طرفداران زیادی به دست آورده اند.

مواد درونی قابلمه گرانیت چدن است که با گرانیت پوشانده شده است. سوال مطرح می شود که چگونه می توان ظرف اصلی چدن را از تقلبی تشخیص داد؟ 

قابلمه های چدنی اصل، وزن زیادی دارند و زمانی که آنها را در دست می گیریم احساس سنگینی زیادی می کنیم.

جنس قابلمه چدن اصل از آهن است و برای تشخیص دادن آن می توان یک قطعه آهنربا را به ظرف نزدیک کرد. در این صورت آهنربا بایستی به وسیله ظرف چدن جذب شود . این روش برای تشخیص قابلمه چدن اصل از تقلبی بسیار مناسب است

قابلمه چدن قابلیت قرار دادن در اجاق و مایکروویو است

قابلمه چدن اصلی برای مدت  زمان طولانی گرما را حفظ می کند.

قابلمه چدن اصلی دارای ماندگاری و دوام بالایی است 

 

ویژگی های قابلمه های چدن اصل

 

 عمر طولانی دارند و در مقابل حرارت مقاوم هستند

 شست و شوی آنها آسان است

 سلامت افراد را تامین می کند.

 با محیط زیست سازگار است.

 کمی گران تر از بقیه است.

قابلمه های چدن عمر زیادتری نسبت به بقیه قابلمه های دیگر دارند. این قالبمه ها  برای پخت و پز طولانی با دمای متوسط تا بالا هستند. اگر قابلمه ها فاقد آلومینیوم باشند، بهترین گزینه برای پخت و پز  به حساب می آیند. این قابلمه ها به طور یکسان و هماهنگ حرارت را پخش می کنند و به خاطر مقاومت شان در مقابل دمای بالا برای سرخ کردن، پختن یا در فر قرار دادن خیلی مناسب هستند.

شما می توانید از فروشگاه ها لوازم خانگی، قابلمه های چدن را خریداری کنید. اگر توان مالی ندارید که هزینه محصولات خریداری شده را یکجا پرداخت کنید می توانید به صورت خرید اقساطی جهیزیه اقدام کنید. شما می توانید هر محصول را که بخواهید با هدف خرید اقساطی لوازم خانگی خرید و مورد استفاده قرار بدهید. 



نکات لازم در استفاده کردن از قابلمه های چدن

در این مقاله چند مورد از نکاتی  که بایستی  در مورد قابلمه های چدن رعایت کرد بیان می کنیم تا مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد

 یکی از مواردی که در استفاده کردن از  قابلمه های چدن وجود دارد، پر کردن قابلمه به وسیله آب و نمک است. شما باید قابلمه چدن را با آب و نمک پر کنید و روی حرارت قرار بدهید و بگذارید به جوش بیاید. بعد از جوشیدن آب را خالی کنید و قابلمه را بشویید و سپس از آن استفاده کنید.

 راه بعدی این است که شما قابلمه چدن را با یک ابر نرم و مایع ظرفشویی بشویید. باید مواظب باشید که هرگز از سیم و اسفنج های زبر استفاده نکنید. زیرا این کار باعث می شود لایه های آستر قابلمه آسیب ببیند و خراب شود.

 بعد از شستن قابلمه ها با روغن داخل قابلمه را چرب کنید و با پارچه ی تمیز روغن ها را پاک نمایید و روی شعله ی گاز قرار بدهید و آشپزی را شروع کنید.

 باید دقت کنید زمانی که  قابلمه برروی حرارت است نباید حرارت خیلی زیاد باشد. زیرا این کار موجب می ود رنگ بیرونی  قابلمه ها تغییر یابد

 هیچ وقت  نباید قابلمه چدن را بدون غذا روی شعله گذاشت. حرارت زیاد رنگ قابلمه را تغییر می دهد.

 بعد از استفاده کردن از قابلمه های چدن حتما آنها را بشویید و خشک کنید. زیرا این قابلمه ها برای نگهداری غذا در یخچال مناسب نیستند.

 برای هم زدن غذای درون قابلمه، شما باید از قاشق های ویژه قابلمه چدن و یا قاشق های چوبی استفاده کنید تا در کف قابلمه خش ایجاد نشود.

 شما باید سایز قابلمه را مطابق با نیاز خود انتخاب کنید تا  مواد غذایی درون قابلمه سرریز نشود، گاهی اوقات ریختن غذا بر روی دیواره های قابلمه، لکه هایی ایجاد می کند که همیشه ماندگار می ماند

 

 شما باید پیش از استفاده کردن از قابلمه های چدن ابتدا قابله ها را کمی گرم کنید، به این شکل که قابلمه را روی شعله قرار بدهید و بعد از چند دقیقه چند قطره آب در آن بچکانید. اگر آب درون قابلمه سریع تبخیر شد به این معنی است که حرارت مناسب است.

بعد از شستن قابلمه ها  را خشک کنید و در مجاورت هوا  قرار بدهید. سپس در  جای خود در کابینت قرار بدهید.

 

برچسب‌ها