مزایای استفاده از زودپز چیست؟ چرا باید از زودپز ها استفاده کنیم؟

مزایای استفاده از زودپز چیست؟ چرا باید از زودپز ها استفاده کنیم؟

مزایای استفاده از زودپز چیست؟

بسیار شبیه به هر چیز دیگری در زندگی زودپز هم دارای مزایا و معایب است. اولین نوع زودپز، توسط دنیس پاپین در سال 1679 به جهان معرفی شد. در آن زمان به عنوان "هضم کننده بخار" معروف بود ، اما اصل یکسان بود. امروزه زودپز با آنچه که در آن زمان بود فاصله زیادی دارد زودپزهای نسل ما دارای ویژگی های شیک و اقدامات ایمنی هستند.

امروزه انواع مختلفی از زودپزها در بازار وجود دارد که شما می توانید با توجه به بودجه خود به صورت خرید نقدی یا خرید اقساطی لوازم خانگی خرید نمایید.

مزایای زودپز

پخت و پز یک روش پخت است که مواد مغذی را در غذاها به طور موثر حفظ می کند. هنگامی که جوشانده یا بخارپز می شود، ویتامین های محلول در آب ممکن است از غذاها کم شود و این باعث می شود که غذا از نظر مغذی کمتر باشد.

مواد مغذی اغلب در معرض دمای بالا برای مدت طولانی از بین می روند. زودپز در دماهای پایین کار می کند اما به دلیل فشار اضافی هنوز می تواند غذا را بسیار سریع بپزد. بنابراین مواد مغذی برای مدت کوتاهی در معرض حرارت قرار می گیرند. از دست دادن مواد مغذی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

هرگونه مواد مغذی که در طول فرایند از بین می رود در مایعات محبوس شده در اجاق گاز تحت فشار وجود دارد. توصیه می شود برای اطمینان از مصرف مواد مغذی از مایعات برای تهیه آبگوشت، آب میوه یا سوپ استفاده کنید.

زودپز ترکیبات بالقوه مضر ایجاد نمی کند

پختن غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند سیب زمینی ممکن است منجر به تشکیل آکریل آمید شود. یک ترکیب مضر که با ایجاد انواع مختلف سرطان و ناباروری ارتباط دارد. هنگامی که غذا پخته یا برشته می شود، این ترکیب با سرعت بسیار بیشتری تشکیل می شود. غذاهایی که با بخار تحت فشار پخته می شوند در مقایسه با سایر روش ها حاوی مقدار کمی آکریل آمید هستند.

علاوه بر این، زودپز می تواند سطح لکتین و آفلاتوکسین را در غذاها به طور مثر کاهش دهد و بنابراین، راهی عالی برای پخت لوبیا، برنج، گندم و ذرت است.

لکتین یک ماده مغذی است که مانع جذب برخی مواد مغذی در بدن ما می شود. آفلاتوکسین ها توسط کپک تولید می شوند و ممکن است زمانی وجود داشته باشند که برنج، گندم، ذرت یا لوبیا در مکان های مرطوب ذخیره شده اند.
جوشاندن مواد غذایی که میزبان آفلاتوکسین ها هستند آنها را از بین نمی برد، اما پخت و پز با فشار می تواند آفلاتوکسین ها را به سطحی برساند که برای ما مضر نیست.

بیشتر بخوانید : تفاوت بین خردکن غذا و غذاساز چیست؟

این غذا سریعتر از بسیاری از روش های دیگر پخت غذا را می پزد

از آنجا که زودپزها بسته می شوند، بخار تولید شده در آنها جایی برای رفتن ندارد، این امر به نوبه خود باعث افزایش فشار داخل ظرف با افزایش بخار بیشتر می شود. افزایش فشار، نقطه جوش آب ظرف را تا 250F/121C افزایش می دهد (در سطح دریا آب در 212/100C می جوشد).

بدون فشار، آب نمی تواند به دمای بالای 121 درجه برسد و بخار می شود. در عوض، گرما درون ظرف نگهداری می شود که به نوبه خود باعث می شود محتویات زودپز بسیار سریعتر از اکثر روش های دیگر (به جز اجاق های مایکروویو) پخته شود. افزایش فشار همچنین گرما را مجبور به ورود به غذاها می کند. این دو عامل می توانند زمان پخت و پز را تا 70 درصد در اجاق گاز تحت فشار کاهش دهند.

ظرف طعم را حفظ می کند

هر چیزی که درون زودپزها قرار گیرد و در مایعات حل شود، طعم ها را به مراتب موثرتر از حالت مرطوب و بخار حفظ می کند. هنگام پختن گوشت، زودپز اطمینان می دهد که گوشت با تلاش بسیار کمی از استخوان می افتد.
علاوه بر این آب میوه هایی که غذاها در آن پخته می شوند، جذب گوشت می شوند و هم آبدار و هم نرم می شوند.

همچنین بخوانید : بهترین زودپز های مارک آلمانی چیست؟

مدل های گران قیمت، ارزان و با قیمت متوسط ​​وجود دارد.

خوشبختانه قیمت زودپزها متغیر است. مدل های ارزان تر هنوز می توانند کار کنند اما بیشتر برای کمپینگ و مسافرت استفاده می شوند. اگر قصد دارید به طور منظم از زودپز خود استفاده کنید ، پیشنهاد می کنم چیزی با قیمت متوسط ​​تهیه کنید، آنها دارای ویژگی ها، عملکردهای بیشتر و اغلب محصولات با کیفیت بالاتر هستند.
البته بستگی به نظ شما دارد. شما می توانید زودپزهای گران و با کیفیت هم از طریق خرید اقساطی لوازم خانگی خرید نمایید.

برق زیادی مصرف نمی کند

وقتی به آن فکر می کنید، باورنکردنی به نظر نمی رسد درست است؟ با توجه به اینکه زودپز می تواند زمان پخت و پز را تا 75 cut کاهش دهد، منطقی به نظر می رسد که از انرژی کمتری نیز در هر زمان استفاده می کند.

یکی از مزایای استفاده از زودپز، این است که مواد مغذی را در غذاها به طور موثر حفظ می کند. هنگامی که جوشانده یا بخارپز می شود،

 

 

 

 

 

برچسب‌ها