نکات استفاده و نگهداری از ماکروفر

نکات استفاده و نگهداری از ماکروفر

ماکروفر یکی از دستگاه‌های برقی است که با استفاده از انرژی برق می‌تواند مواد غذایی را گرم کند. هم‌چنین یکی دیگر از فواید استفاده از ماکروفر، طبخ سریع غذا است. می‌توانید از این دستگاه برای پخت سریع غذا استفاده کنید. اکثر کسانی که از ماکروفر استفاده می‌کنند، بیش‌تر برای گرم‌کردن مواد غذایی از آن بهره می‌برند.
ممکن است یکی از دلایل استفاده از ماکروفر فقط برای گرم‌کردن موادغذایی، عدم آشنایی با دیگر ویژگی‌های ماکروفر یا استفاده صحیح آن است. اگر شما هم جزء کسانی هستید که به‌تازگی اقدام به خرید ماکروفر کرده‌اید یا در گذشته خریداری کرده‌اید ولی با طرز کار آن آشنا نیستید، می‌توانید در ادامه با روش‌های استفاده ار ماکروفر و نگهداری از آن آشنا شوید.

 

تکنیک‌های استفاده از ماکروفر چیست؟



دستگاه‌های ماکروفر دارای پنل لمسی یا دیجیتالی است. به وسیله‌ی این پنل، تنظیمات ماکروفر صورت می‌گیرید. بر روی پنل‌های ماکروفر انواع مختلفی دکمه یا گزینه وجود دارد که برای برنامه‌های مختلف پخت‌وپز و گرم‌کردن غذا استفاده می‌شود.

برنامه‌ی micro

از این برنامه برای گرم‌کردن و پخت‌پز مواد غذایی می‌توانید استفاده کنید. این برنامه دارای سه توان مختلف است. که بر اساس کمترین به بیش‌ترین توان تقسیم‌بندی می‌شود. شما می‌توانید بر اساس نیاز خود و مدت زمانی که در اختیار دارید، هر یک از این توان‌ها را انتخاب کنید. برای شروع این برنامه دوبار کلید micro را فشار دهید و پس از آن دکمه start را لمس کنید. پس از مدت زمانی که مشخص کرده‌اید، دستگاه با صدای بیب اعلام می‌کند که زمان به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: 10 مورد استفاده از مایکروویو که تا به حال نمی‌دانستید


برنامه‌ی Grill

این برنامه بر روی اکثر ماکروفرها وجود دارد. از این برنامه برای سرخ‌کردن و برشته‌کردن مواد غذایی استفاده می‌شود. همچنین برای گریل‌کردن مواد غذایی همانند مرغ نیز از این برنامه استفاده می‌شود. برای استفاده از این برنامه هم می‌توانید ابتدا دکمه‌ی Grill را فشار دهید و پس از آن دکمه‌ی start را لمس کنید. در ماکروفر دو نوع تورهای فلزی پایه کوتاه و بلند وجود دارد. برای گریل‌کردن مواد غذایی باید از تورهای پایه بلند استفاده کنید.

برنامه Convection

این برنامه برای گرمایش قبلی دستگاه استفاده می‌شود. هم‌چنین برای پخت انواع کیک و شیرینی از این برنامه استفاده می‌شود. در این برنامه ابتدا دکمه‌ی convectionرا لمس نموده و بعد از تنظیم دما در رنج مشخصی، دکمه‌ی استارت را فشار دهید. میانگین دمایی که در این برنامه استفاده می‌شود، ۱۰۰ تا ۲۵۰ درجه است. در این برنامه دمای ۴۰ درجه نیز وجود دارد که برای حالت تخمیر همانند پخت غذاهایی مثل نان و پیراشکی استفاده می‌شود. در زمان استفاده از این برنامه ممکن است دستگاه بو کند یا دود خارج شود که به‌دلیل پرت‌شدن تکه‌های مواد غذایی است که امری طبیعی است و جای نگرانی ندارد. در برنامه‌ی کانوکشن، از توری‌های فلزی پایه کوتاه استفاده می‌شود.

برنامه‌ی یخ‌زدایی و Defrost

از این برنامه برای یخ‌زدایی مواد منجمد استفاده می‌شود. در این برنامه ابتدا درجه حرارت و زمان را مشخص کرده و پس از آن دکمه‌ی استارت را فشار دهید. وقتی که زمان دستگاه به نیمه‌ی خود رسید، دستگاه به شما آلارم می‌دهد تا شما بتوانید درب دستگاه ماکرووفر را باز کرده و غذا یا ماده‌ی منجمد را برعکس کنید تا تمامی قسمت‌های ماده‌ی منجمد ذوب گردد.

 

نگهداری از ماکروفر



به‌طور کل هر وسیله‌ای برای بهبود کارکرد و افزایش طول عمر، نیازمند به مراقبت و نگهداری است. ماکروفر نیز از این قاعده مستثنی نیست. طولی عمر که برای دستگاه ماکروفر در نطر گرفته می‌شود، ۵ تا ۱۰ سال است که شما می‌توانید با نگهداری و مراقبت از ماکروفر خود طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید. 

برای گرم‌کردن مواد غذایی یا پخت‌وپز به‌هیچ وجه از ظروف فلزی استفاده نکنید. پس از هر بار استفاده از ماکروفر بهتر است آن را تمیز کنید. این‌کار باعث افزایش ایمنی و سلامت شما می‌شود. اگر دستگاه خود را مدت زمان طولانی تمیز نکنید، ممکن است مواد غذایی که در داخل ماکروفر باقی‌مانده است باعث آتش سوزی یا نشت ماکروفر شود. هم‌چنین تمیز نکردن ماکروفر باعث سخت کارکردن آن می‌شود. 

از آسیب‌زدن به ماکروفر بپرهیزید. درب ماکروفر بیش‌ترین احتمال خرابی را دارد. سعی کنید در زمان کارکردن ماکروفر از باز و بسته‌کردن درب آن خودداری کنید. این‌کار باعث آسیب به درب ماکروفر می‌شود. تنها در صورتی ماکروفر را روشن کنید که ماده‌ی غذایی یا مایعات در داخل آن وجود داشته باشد. در غیر این‌صورت باعث آسیب به ماکروفر می‌شود.

 

 نکات پایانی استفاده و نگهداری از ماکروفر

ممکن است در خانه‌ی شما ماکروفر وجود داشته باشد و فقط برای گرم‌کردن مواد غذایی از آن استفاده کنید یا به‌تازگی اقدام به خرید آن کرده‌اید. به طور کل باید با تکنیک‌های استفاده از ماکروفر و روش‌های نگهداری و مراقبت از آن آشنا باشید

فروشگاه آنلاین لیروفا، این امکان را برای شما فراهم آورده تا بتوانید انواع محصولات لوازم خانگی را آنلاین و بدون دردسر خریداری کنید. هم‌چنین می‌توانید پس از خرید هر کالا به‌وسیله‌ی تحویل اکسپرس، کالا را به‌صورت رایگان در درب منزل خود تحویل گیرید. هم‌چنین انواع ماکروفر و برندهای مختلف را می‌توانید از فروشگاه آنلاین لیروفا خرید کنید.