ساعت دیواری مدرن یا ساعت دیواری سلطنتی

ساعت دیواری مدرن یا ساعت دیواری سلطنتی

در طراحی دکوراسیون خانه‌های امروزی ساعت دیواری علاوه‌بر نقش کاربردی خود، به‌عنوان یکی از المان‌های تاثیرگذار در زیبایی فضای منزل مطرح است. از مهم‌ترین نکات در خرید ساعت دیواری توجه به هماهنگی با سایر اجزا، از لحاظ نوع و سبک دکوراسیون منزل شما است.

بهتر است بدانید که از بین ساعت دیواری مدرن یا ساعت دیواری سلطنتی کدام یک هماهنگی بیشتری با دکوراسیون منزل شما دارد؟ چه زمانی ساعت دیواری‌ کلاسیک انتخاب بهتری خواهد بود؟ به­ همین سبب قصد داریم در این مقاله به بررسی نکات مهم در انتخاب ساعت دیواری بپردازیم.

 

انتخاب ساعت دیواری بر اساس سبک دکوراسیون

رنگ، مدل و چیدمان تمام اجزای منزل در کنار هم می‌بایست از تناسب و هماهنگی برخوردار باشد. انتخاب ساعت دیواری نیز بر حسب سبک دکوراسیون منزل، به اجزایی مانند مبل‌، فرش، میز تلویزیون و تابلو و حتی نوع پرده و کاغذ دیواری بستگی دارد. اگر مبل، فرش و ترکیب بقیه اجزا به سبک کلاسیک انتخاب شده باشد، ساعت‌های دیواری کلاسیک در مدل‌های چوبی و پرنقش‌ونگار متناسب‌ترین گزینه خواهد بود.

 اگر در طراحی دکوراسیون از مبل‌های سلطنتی و پرده‌های مجلل استفاده کرده‌اید، ساعت‌های سلطنتی با ترکیب رنگ‌های طلایی هماهنگی بسیاری با فضای شما ایجاد خواهد کرد. در صورتی­که تمام المان‌های دکوراسیون را به سبک مدرن انتخاب کرده‌اید، به‌دنبال ساعت‌ دیواری مدرن باشید که طراحی ساده‌تری داشته باشد و بر زیبایی دکوراسیون منزل شما بیفزاید.

ساعت دیواری کلاسیک

سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون منزل از اصالت و وقار خاصی برخوردار است. این نکته می‌بایست در انتخاب تک تک اجزای دکوراسیون مورد توجه قرار گیرد. ساعت‌ دیواری پاندولی با نقش و نگارهای خاص مانند اعداد رومی یا عقربه‌های فرم‌دار خود می‌تواند تکمیل­کننده چیدمان کلاسیک در منزل شما باشد.

اما اگر ساعت دیواری گرد را برای منزل خود بیشتر ترجیح می‌دهید، انواع ساعت دیواری گرد با رنگ‌های تیره سیاه و قهوه‌ای یا ترکیبی از این رنگ‌ها در کنار رنگ طلایی تناسب بهتری با سبک دکوراسیون شما ایجاد خواهد کرد. لازم به ذکر است که کاربرد رنگ‌های شاد در سبک کلاسیک چندان مناسب نیست.

ساعت دیواری سلطنتی

اگر در طراحی دکوراسیون منزل خود، مبلمان، پرده و سایر اجزای منزل مانند کاغذ دیواری و.. را به سبک سلطنتی و مجلل انتخاب کرده‌اید، طبیعتا در انتخاب ساعت دیواری نیز به‌دنبال ساعت دیواری سلطنتی خواهید بود. ساعت دیواری سلطنتی مانند ساعت دیواری کلاسیک اصالت خاصی را به فضای منزل شما می‌بخشد.

 با این تفاوت که ساعت دیواری کلاسیک سادگی بیشتری را به فضا القا می‌کند، حال آنکه ساعت دیواری سلطنتی تجمل و جلوه ظاهری بیشتری دارد. ساعت دیواری سلطنتی نیز در دو نوع ساده و پاندول‌دار وجود دارد، که انتخاب آن به سلیقه شخصی، فضای موجود برای قرارگیری ساعت، محل قرار‌گیری مانند سالن نشیمن یا اتاق خواب بستگی دارد.

ساعت دیواری مدرن

ساعت دیواری مدرن در مقایسه با ساعت‌های کلاسیک و سلطنتی ابعاد بزرگ‌تری دارند‌ و معمولا قاب و چارچوب مشخصی ندارند. همین موضوع باعث می‌شود که آزادی عمل بیشتری در طراحی المان‌های دیگر داشته باشید. یکی از انواع ساعت‌ دیواری‌های مدرن و شیک که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، ساعت‌های استیکری هستند. این نوع ساعت‌ها دارای مجموعه‌ای از قطعات مجزاست که بر روی دیوار چسبیده می‌شود.

 اکثر افراد ساعت دیواری مدرن را گزینه بهتری برای استفاده در اتاق خواب و آشپزخانه می‌دانند. نوع دیگری از ساعت دیواری مدرن نیز وجود دارد که به شکل المان طراحی می‌شود و با فرم‌های به‌خصوص سعی در انتقال یک مفهوم دارد. به‌عنوان مثال ساعت دیواری طرح کارد و چنگال یک المان مناسب برای آشپزخانه است که اشتهای شما را تحریک می‌کند.

ساعت‌ دیواری مدرن محدودیتی در استفاده از متریال مختلف ندارد، به‌‌همین سبب به‌راحتی با مبلمان و سایر اجزای دکوراسیون همخوانی پیدا می‌کند. طراحی خلاقانه و ساده ساعت دیواری مدرن یکی دیگر از مشخصه‌های آن به‌شمار می‌رود که باعث می‌شود به‌سادگی با انواع دکوراسیون خود را تطبیق دهد.

محل قرارگیری ساعت دیواری

انتخاب ساعت دیواری مدرن یا سلطنتی و کلاسیک را می‌توان بر حسب محل قرارگیری آن نیز انجام داد. در این حالت به‌طور معمول برای فضایی مانند اتاق خواب از ساعت‌های مدرن، کم صدا گزینه بهتری خواهد بود. اگر چه ممکن است در خانه‌هایی با فضای بزرگ که فضای اتاق خواب بزرگ است، چیدمان آن به سبک مجلل و سلطنتی باشد و از ساعت‌ دیواری سلطنتی استفاده شود.

معمولا ساعت دیواری سلطنتی در اندازه‌های بزرگ وجود دارد که برای قرارگیری در فضاهای بزرگ مانند سالن پذیرایی مناسب‌تر است. این ساعت‌ها اگر در یک فضای کم به‌کار گرفته شود، فضا را محدودتر نشان می‌دهد. از سوی دیگر اگر خواستید از یک ساعت کوچک در یک فضایی بزرگ استفاده کنید، بهتر است با قرار دادن المان‌هایی مانند قاب عکس، تابلو نقاشی و.. در کنار آن، ناهماهنگی ایجاد شده را پوشش دهید.

رنگ و متریال ساعت دیواری

ساعت دیواری در رنگ‌ها  و متریال مختلفی در بازار وجود دارد که انتخاب رنگ و متریال آن کاملا به سلیقه و سبک شخصی شما مرتبط است. به‌طور معمول قاب و صفحه ساعت دیواری جنس‌هایی مانند فلز، چوب یا سرامیک دارد. قاب‌های چوبی بیشتر در ساعت دیواری کلاسیک به‌کار می‌رود و ساعت دیوار سلطنتی را با قاب فلزی می‌سازند. ساعت چوبی در ایجاد فضایی گرم و دلنشین نقش موثری دارد، به‌همین دلیل بهترین گزینه برای سبک دکوراسیون کلاسیک به شمار می‌رود.

رنگ ساعت دیواری مشخصه دیگری است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. ساعت دیواری مدرن اغلب در رنگ‌های ملایم و خنثی وجود دارد و ساعت های سلطنتی را بیشتر در رنگ‌های تیره و طلایی با طرح چوبی خواهید دید. اگر به ساعت‌هایی با رنگ‌های شاد علاقه دارید، باید در میان ساعت دیواری‌های مدرن و فانتزی به‌دنبال آن باشید. دقت داشته باشید که نمی‌توانید در دکوراسیون کلاسیک یا سلطنتی منزل خود به‌راحتی ساعت دیواری با رنگ شاد را قرار دهید.

جمع‌بندی

با توجه به تمام نکات مطرح شده، در انتخاب ساعت دیواری مدرن یا سلطنتی لازم است، زمان کافی را برای یافتن ساعت دیواری متناسب با سبک دکوراسیون منزل خود صرف کنید. همواره به‌خاطر داشته باشید که ساعت دیواری یکی از اجزای مهم دکور منزل شماست که در اولین لحظات ورود به منزل به چشم می‌آید. پس سعی کنید انتخابی زیبا و هوشمندانه داشته باشید.

برچسب‌ها