ترندهای دکوراسیون

ترندهای دکوراسیون

اگر قصد دارید که برای اولین بار دکوراسیون خانه‌ی خود را شکل دهید یا قصد تعویض آن را دارید، باید زمان کافی در اختیار داشته و هم‌چنین با انواع ترندهای دکوراسیون آشنا باشید. زمان مناسب  برای تغییر دکوراسیون در آغاز سال نو است. اگر مدت زمان زیادی را با دکوراسیون قبلی زندگی کرده‌اید، بهتر است به فکر تغییر دکوراسیون خانه‌ی خود باشید. اگر مدل دکوراسیون خانه‌ی شما به سبک قدیمی است، بهتر است از رنگ‌های برتر سال استفاده کنید.
در ادامه چند ترند جهانی برای تغییر دکوراسیون خانه‌ی شما پیشنهاد می‌شود که می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

 انواع ترندهای دکوراسیون چیست؟

ترندهای مختلفی برای دکوراسیون وجود دارد. سبک‌های دکوراسیون هر سال متفاوت با سال قبل است. این بدین معنا نیست که شما مجبور به انتخاب ترندهای همان سال هستید. می‌توانید با انواع مختلف سبک‌های دکوراسیون آشنا شوید و سپس با توجه به روحیات خود سبک مناسب را انتخاب کنید.

دکوراسیون به سبک روستایی


این سبک از دکوراسیون را به‌طور معمول پسند همه‌ی افراد می‌شود. این سبک از دکوراسیون برای خانه‌هابی که در قدیم به سبک مدرن بوده است، بیش‌تر استفاده می‌شود. اگر بخواهید جزئیات بیش‌تری را به دکوراسیون خانه‌ی خود اضافه کنید از این سبک می‌توانید استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که برای استفاده از این سبک فضای خانه‌ی شما باید دارای سازه‌های ساختمانی همانند تیغه باشد.
همچنین این سبک از دکوراسیون نیازمند کفپوش‌های چوبی است. به طورکل برای استفاده از سبک روستایی باید توجه داشته باشید که تناسب بین وسایل قدیمی خانه و وسایل جدید وجود داشته باشد. قطعات جدیدی که برای این سبک استفاده می‌کنید در تناقض با قطعات قدیمی خانه نباشند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین خوراک ها و غذاهای فصل بهار

دکوراسیون به سبک صنایع دستی


یکی از ترندهای دکوراسیون در جهان استفاده از صنایع دستی است. استفاده از صنایع دستی یک جنبش نمادین علیه استفاده از ماشین‌آلات و اثرات مخرب آن‌ها است. همچنین یکی دیگر از دلایل استفاده از صنایع دستی بالارفتن ارزش صنایع دستی است.

دکوراسیون به سبک سواحل دوردست


ممکن است محیط‌هایی همانند دریا و ساحل، آرامش برای شما به‌همراه داشته باشد. یکی از ترندهای دکوراسیون در سال ۲۰۲۱ الهام‌گرفتن از فضای دریا و سواحل است. طراحان دکوراسیون به‌شکلی فضای خانه‌ی شما را طراحی می‌کنند که یادآور محیط‌های گرمسیری و دریا باشد. در این صورت با قرارگرفتن در محیط خانه، آزامش به شما تزریق می‌شود. در این سبک از دکوراسیون می‌توانید از گل وگیاه طبیعی یا از پارچه‌ها و پرده‌هایی به شکل گیاه استفاده کنید.

دکوراسیون به سبک قدیمی



ممکن است سلیقه‌ی شما با سبک مدرن مغایرت داشته باشد. در این صورت می‌توانید از سبک قدیمی استفاده کنید. برای استفاده از سبک قدیمی می‌توانید از عتیقه‌جات و تابلوهای قدیمی استفاده کنید. برای این‌که دکوراسیون قدیمی خانه‌تان جلوه‌ی بیش‌تری داشته باشد، سعی کنید از رنگ‌های قوی استفاده کنید.

دکوراسیون به سبک رنگ‌های اقیانوسی

استفاده از رنگ‌های اقیانوسی در دکوراسیون خانه یکی از ترندهای دکوراسیون در سال ۲۰۲۱ است. رنگ‌های اقیانوسی شامل رنگ‌هایی همانند فیروزه‌ای و آبی تیره است. این رنگ‌ها نماد صلح ودوستی است و تا حدودی به شما آرامش می‌دهند. به‌همین دلیل می‌توانید از این رنگ‌ها به‌عنوان رنگ اصلی دکوراسیون خود استفاده کنید.

دکوراسیون به سبک سنت‌گرایی کلاسیک


استفاده از سبک سنت‌گرایی کلاسیک از قرن ۱۸ و ۱۹ الهام‌گرفته شده است. در صورتی که استفاده از این سبک، در دکوراسیون منزل بسیار زیبا است. در این سبک از هنرهای کلاسیک، عتیقه‌جات و قطعات تاریخی استفاده می‌شود. تلفیق سنت‌گرایی و سبک کلاسیک در دکوراسیون باعث می‌شود تا نظم و هماهنگی در فضای خانه ایجاد شود. هم‌چنین این سبک سنت‌گرایی کلاسیک باعث متقارن‌شدن خانه‌ی شما می‌شود. در این صورت کار شما برای چیدمان خانه راحت‌تر است. می‌توانید به‌راحتی مبل‌ها و سایر وسایل خانه را متناسب با فضای سنتی یا کلاسیک دکوراسیون خانه بچینید.

دکوراسیون به سبک داخلی شیک


در این سبک از دکوراسیون، بر روی استفاده از وسایل قدیمی لوکس تاکید می‌شود. به‌طور مثال می‌توانید در سبک داخلی شیک از وسایلی همانند لوستر یا آینه استفاده کنید که در صورت قدیمی‌بودن، زیبا هستند. هم‌چنین می‌توانید از وسایل قدیمی زیبایی که دچار مشکل هستند را تعمیر و پس از آن در دکوراسیون خانه استفاده کنید.

دکوراسیون به سبک استفاده از گیاهان خانگی



استفاده از گیاهان خانگی نه‌تنها هیچ‌گاه در دکوراسیون خانگی قدیمی نمی‌شود، بلکه همیشه در تمامی ترندهای دکوراسیون وجود دارد. می‌توانید از گیاهان آپارتمانی برای زیبایی خانه‌ی خود استفاده کنید. گیاهان علاوه بر این‌که باعث زیبایی دکوراسیون خانه می‌شوند، بر سلامت روحی شما نیز تأثیرگذار هستند.

نکات پایانی

اگر قصد تغییر دکوراسیون خانه‌ی خود را دارید، باید با انواع سبک‌هایی که برای دکوراسیون استفاده می‌شود، آشنا باشید. برای تغییر دکوراسیون نیازمند زمان زیادی هستید تا با سبک متناسب با روحیه‌ی خود آشنا شوید. پس از آن می‌توانید وسایلی که برای سبکی که انتخاب کرده‌اید، متناسب است را خریدداری کنید. گاهی نیاز به خرید وسایل نو برای تغییر دکوراسیون نیست. می‌توانید از وسایل قدیمی که نیازمند تعمیر هستند، استفاده کنید. 

سعی‌کنید در انتخاب رنگ دکوارسیون خانه‌ی خود دقت کنید. رنگ‌هایی که در دکوراسیون خانه‌ی خود استفاده می‌کنید، بسیار تأثیرگذار در روحیات شما هستند. اگر قصد دارید دکوراسیون منزل خود را به‌صورت قدیمی تغییر دهید، از رنگ‌هایی استفاده کنید که بتواند نگاه بازدیدکنندگان را به وسایلی که تهیه نموده‌اید، جلب کند.