مقایسه عملکرد یخچال ساید بای ساید با یخچال دوقلو (یخچال دوقلو)

مقایسه عملکرد یخچال ساید بای ساید با یخچال دوقلو (یخچال دوقلو)

می‌خواهید یخچال بخرید ولی انتخاب بین یخچال ساید بای ساید و یخچال دوقلو برایتان مشکل است؟ نمی‌دانید کدام بیشتر مناسب شما است؟ پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید. چراکه به مقایسه کامل عملکرد یخچال ساید بای ساید و یخچال دوقلو می‌پردازیم. قطعا کمک بزرگی برای یک انتخاب درست و اصولی خواهد بود.

 

رقابت بین فروش یخچال ساید بای ساید و یخچال دوقلو

تصمیم‌گیری در خرید لوازم برقی بزرگ برای آشپزخانه همیشه از مهم‌ترین چالش‌هایی است که بیشتر خانواده‌ها آن را تجربه کرده‌اند. به‌ویژه کسانی که تازه ازدواج کرده‌اند و می‌خواهند برای شروع زندگی خود وسیله‌هایی کارآمد و باکیفیت را انتخاب و خریداری کنند.

یخچال فریزر هم از این قاعده مستثنی نیست و اتفاقاً می‌توان آن‌ را در گروه پربحث‌ترین لوازم برقی خانه قرارداد.

جالب است بدانید یکی از متداول‌ترین سوال‌هایی که هنگام تصمیم‌گیری برای تهیه این وسیله مهم و اصلی آشپزخانه مطرح می‌شود، میزان کارایی آن‌ها است. درواقع بیشتر افراد به دنبال پاسخ این سوال هستند که «یخچال ساید بای ساید بخرم یا یخچال دوقلو؟».

شاید همین سوال و توجه مردم به خرید کالایی مناسب‌ و مرغوب‌تر باعث شده تا تولیدکنندگان به طراحی و ساخت مدل‌های متنوع بپردازند.

به‌نظر می‌رسد، فروش یخچال دوقلو در بین خانواده‌ها از استقبال بیشتری برخوردار است و تعداد زیادی از نوعروسان برای آشپزخانه خود این نوع کالا را انتخاب می‌کنند. دلایل مختلفی برای این انتخاب وجود دارد که به آن خواهیم پرداخت.

البته یخچال ساید بای ساید هم طرفداران خاص خود را دارد و بیشتر کسانی که توجه زیادی به استفاده از تکنولوژی روز و در عین حال بسیار شیک با فناوری پیشرفته دارند، این محصول را ترجیح می‌دهند. از این رو شاید ‌بتوان بازار فروش این دو وسیله برقی بزرگ و اصلی آشپزخانه را رقابتی درنظر گرفت.

 

عملکرد یخچال ساید بای ساید و یخچال دوقلو



همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، برای آن‌که بتوان تصمیم درست و منطقی در مورد انتخاب و خرید یک وسیله مناسب بگیریم، بهتر است با عملکرد آن آشنا شویم. در ادامه به طور جامع به عملکرد هرکدام از این کالاها می‌پردازیم سپس آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

عملکرد یخچال ساید بای ساید

همانطور که می‌دانید، یخچال‌های ساید بای ساید نوع جدیدی از یخچال با دو تا چهار در هستند. مهم‌ترین ویژگی آن‌ها را در ادامه بخوانید.

  • فضای بهینه: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یخچال ساید بای ساید، فضای بهینه و مناسبی است که برای نگهداری مواد غذایی در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد. در واقع قسمت‌های مختلفی از فضای یخچال مانند قفسه‌ها، درها و داخل یخچال مکان‌هایی برای قرارگیری انواع خوراکی و نوشیدنی تعبیه شده‌است.
  • طراحی شیک و منحصربه‌فرد: به ­دلیل طراحی زیبا و امکانات مختلفی که در برخی از مدل‌های این محصول وجود دارد، طرفداران زیادی به‌ویژه زوج‌های جوان تمایل به خرید آن دارند. یخ‌ساز اتوماتیک، آب‌سردکن، بار، صفحه نمایش هوشمند و فناوری اثرانگشت تنها بخشی از این امکانات است.
  • فضای یخچال و فریزر: جالب است بدانید که در این نوع کالا، فضای یخچال نسبت به فریزر بزرگ‌تر است. و خانواده‌های پرجمعیت یا کسانی که تمایل زیادی به نگهداری مقدار قابل توجهی از مواد غذایی منجمد دارند، بهتر است در مدل و حجم آن هنگام خرید دقت کنند.
  • دسترسی آسان به مواد غذایی و نوشیدنی‌ها: همانطور که قبلا هم گفته شد، به دلیل بهینه‌ بودن فضای یخچال ساید بای ساید دسترسی اعضای خانواده به مواد غذایی و انواع نوشیدنی‌هایی که در داخل یا بار نگهداری می‌شود، راحت است. ضمن این‌ که طراحی زیبا، شیک و جذاب آن را به یکی از محصولات دوست‌داشتنی و پرطرفدار در سال‌های اخیر تبدیل کرده‌است.
  • قیمت بالا؛ کیفیت مناسب: قیمت ساید بای ساید در بیشتر مدل‌ها نسبت به سایر کالاهای مشابه، بالاتر است. در حالی که کیفیت، استحکام و طول عمر آن‌ها هم به نسبت بیشتر و مناسب‌تر است. مصرف‌کننده تا مدت‌زمانی که از این محصول استفاده می‌کنند، تا مدت‌ها نگران مصرف بالای برق و خرابی یا تعمیر زودهنگام دستگاه خود نخواهند بود. همین نکته، دلیل اختلاف قیمت را مشخص می‌کند.
  • تنوع بالا: خوشبختانه یکی از ویژگی‌های مثبت و خوب ساید بای ساید، تنوع محصولات ارائه‌شده توسط شرکت‌های سازنده است. در واقع با حضور در فروشگاه‌های این محصولات با مدل‌های مختلفی از این کالا روبه‌رو خواهیدشد که می‌توانید با در نظر گرفتن سلیقه، نیاز و انتظاری که از کارایی آن دارید، یکی را انتخاب و خریداری کنید.
  • حمل‌ونقل سخت: متاسفانه یکی از ویژگی‌های منفی ساید بای ساید، حمل‌ونقل سخت آن‌ها است. به دلیل یکپارچه بودن قسمت یخچال و فریزر، این کالا دارای وزن زیادی است و جابه‌جایی آن بسیار سخت خواهدبود. به‌طوری که برای حمل اصولی آن نیاز به 4 نفر انسان قوی است.


عملکرد یخچال دوقلو

خوب حال که با عمکرد و ویژگی‌های کلی ساید بای ساید آشنا شدیم، نوبت یخچال دوقلو است تا بدانیم چه عملکردی دارد و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن چیست.

  • مجزا بودن سیستم فریزر و یخچال: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یخچال دوقلو، جدا بودن سیستم فریزر و یخچال از یکدیگر است. درواقع در یخچال های دوقلو شاهد یک سیستم یگانه و متصل برای دو بخش نیستیم. سازندگان این کالا را با دو سیستم کاملاً جدا از یکدیگر طراحی و تولید کرده‌اند. البته نباید از این نکته غافل شد که هر دو در یک مجموعه طراحی و تولید می‌شود. از این رو فضایی که در این مدل یخچال در اختیار داریم، بزرگ‌تر و بیشتر است.
  • فریزر جادار مخصوص خانواده‌های پرجمعیت: همانطور که در قسمت قبل گفته‌شد، به ­دلیل طراحی خاص یخچال دوقلو، فضای این محصول به‌ویژه در قسمت فریزر بسیار زیاد است. بنابراین خانواده‌های پرجمعیت یا کسانی که به هر دلیلی مایل به نگهداری مواد غذایی منجمد هستند، می‌توانند از این امتیاز استفاده کرده و تا ماه‌ها ذخیره مواد غذایی داشته‌باشند.
  • هر قسمت موتور و کمپروسور مخصوص خود را دارد: گفتیم که سیستم یخچال و فریزر در یخچال دوقلو از یکدیگر کاملا جدا است. بنابرین هر کدام از این دو قسمت با یک موتور و کمپرسور مخصوص خود کار می‌کند. این ویژگی در صورت بروز مشکل یا خرابی در هر بخش، منجر به پرداخت هزینه‌ کمتری هم خواهدشد.
  • قیمت پایین: اگر بودجه در انتخاب این وسیله مهم آشپزخانه در اولویت شما قرار دارد، بد نیست بدانید که یخچال دوقلو قیمت کمتری نسبت به ساید بای ساید دارد. البته باید بدانید که مصرف برق این وسیله هم بیشتر است. پس اگر برایتان هزینه مهم است، باید به این مسئله هم توجه کنید.
  • طراحی ساده: تولیدکنندگان یخچال دوقلو، طراحی ساده و البته زیبایی را برای این محصول درنظر گرفته‌اند. درواقع بدنه یخچال به نسبت ساید بای ساید معمولی‌تر و ساده‌تر است. امکانات جانبی که بیشتر برای جذابیت ظاهری و طراحی آشپزخانه ارائه می‌شود، در این نوع محصولات وجود ندارد.
  • تولید توسط بسیاری از شرکت‌های معتبر جهانی: خوشبختانه اگر طرفدار یخچال دوقلو هستید، بد نیست بدانید که اکثر شرکت‌های معتبر جهانی به طراحی و تولید این کالا می‌پردازند و شما می‌توانید خریدی مطمئن، باکیفیت و بادوام را از بین آن‌ها داشته باشید.
  • حمل‌ونقل آسان: به دلیل طراحی یخچال دوقلو (جدا بودن یخچال و فریزر از یکدیگر)، حمل‌ونقل این محصول آسان‌تر است. در واقع خانواده‌هایی که مستاجر هستند یا به دلایل مختلف مجبور به تعویض منازل خود در چندسال متوالی می‌شوند، برای حمل آسان‌تر می‌توانند این وسیله برقی را انتخاب کنند.

 

مقایسه عملکرد یخچال ساید بای ساید با یخچال دوقلو

در بالا به طور جامع در مورد عملکرد هرکدام از یخچال‌های ساید بای ساید و دوقلو صحبت کردیم. حال به مقایسه کلی این دو کالا با یکدیگر می‌پردازیم.

  • بیشتر یخچال‌های سایدبای‌ساید مجهز به تنظیم دستی دما هستند، ولی یخچال دوقلو چنین امکانی ندارد.
  • قیمت یخچال سایدبای‌‌ساید بیشتر از یخچال دوقلو است.
  • فریزر یخچال دوقلو بزرگ‌تر و مناسب خانواده‌های پرجمعیت است.
  • یخچال دوقلو دو موتوره و سایدبای‌ساید تک‌ موتوره است.
  • مصرف برق یخچال سایدبای‌ساید کمتر است
  • یخچال ساید‌بای‌ساید دارای امکانات و فناوری پیشرفته‌ بیشتری مانند سیستم انجماد و سرمایش سریع، فیلتر آب و هوا، قفل کودک، بار، یخساز اتوماتیک، آبسردکن، سیستم ذوب اتوماتیک و ... هستند
  • سایدبای‌ساید نسبت به یخچال دوقلو فضای کمتری اشغال می‌کند.
  • طراحی بدنه و ظاهر سایدبای‌ساید زیباتر، مدرن‌تر و جذاب‌تر است.
  • در هر دو یخچال می‌توان تنوع رنگ را مشاهده کرد.
  • بیشتر شرکت‌های تولیدکننده مطرح در سراسر جهان، هر دو محصول را تولید می‌کنند.
  • یخچال سایدبای‌ساید دو تا چهار در و یخچال دوقلو فقط دو در دارد.
  • حمل‌ونقل یخچال دوقلو به‌مراتب بهتر و آسان‌تر از ساید‌بای‌ساید است.
  • در اکثر یخچال‌های سایدبای‌ساید قابلیت تنظیم دمای دستی وجود دارد.

 

و اما کلام آخر...

در این مطلب سعی کردیم از عمکرد و کارایی یخچال سایدبای‌ساید و یخچال دوقلو بگوییم. این‌که هرکدام چه قابلیت‌ها و امکاناتی دارد. ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاص هریک را توضیح دادیم. به این امید که بتوانید انتخاب درست و مناسبی در خرید این محصولات داشته باشید.