طراحی یک اتاق نشیمن رویایی

طراحی یک اتاق نشیمن رویایی

خانه همان جایی است که همه افراد حاضر در آن دوست دارند بعد از یک روز طولانی که در محیط کار پر استرس داشته‌اند، در آن به آرامش برسند. 

خانواده‌های بسیاری هستند که ساعاتی از روز را در کنار هم به معاشرت می‌گذرانند از یکدیگر و محیطی که در آن قرار می‌گیرند آرامش و لذت کسب می‌کنند. 

اتاق نشیمن دقیقا همان جایی است که می‌تواند به مکانی برای آرامش و آسایش خانواده تبدیل شده است. از این رو، خانم‌ها سعی می‌کنند این اتاق را به‌گونه‌ای طراحی کنند که افراد با قرار گرفتن در آن حس لطیف بودن در خانه و آرامش داشتن را کسب کنند. در این مقاله لیروفا تصمیم دارد ایده‌هایی به شما ارائه دهد تا با کمک آن‌ها بتوانید اتاق نشیمن‌تان را به بهترین حالت ممکن طراحی نمایید. 

در دنیایی که همه افراد با اینترنت بهم متصل هستند و می‌توانند از هم ایده بگیرند، برای اتاق نشیمن و طراحی آن، ایده‌های Bohemin بسیار باب شده و افراد زیادی آن را در خانه خود پیاده‌سازی می‌کنند. 

با توجه به اهمیت اتاق نشیمن در حال افراد خانه و رواج پیدا کردن این سبک از دکوراسیون داخلی ایده‌های مطرح شده در این مقاله برگرفته از سبک Bohemin می‌باشد.

استفاده از رنگ خاکستری در اتاق نشمین



اتاق نشیمن باید دنج، زیبا و مملو از آرامش باشد. استفاده از رنگ‌های خنثی می‌تواند شما را یک قدم به این سبک نزدیک نماید. بهترین رنگی که می‌توانید انتخاب نمایید خاکستری است. یک کاناپه راحتی با روکش خاکستری ملایم می‌تواند گزینه خوبی برای این اتاق باشد.

بیشتر بخوانید: نکات و راهنمای انتخاب و خرید مبلمان


استفاده از مبلمان یا میز با اشکال هندسی خاص

هر چه مبلمان، صندلی و میزی که در این اتاق به کار رفته باشد دارای طراحی خاص‌تری باشد، افراد را بیشتر به خود جذب می‌کند. در این اتاق می‌توانید از مبمان خیلی خاص استفاده کنید و تاثیر آن ‌را به وضوح ببینید. 

در کنار یک کاناپه خاکستری رنگ روشن، یک میز قهوه‌ای با یک شکل هندسی خاص که هم زیبا باشد و هم راحت می‌تواند گزینه بسیار عالی برای اتاق نشمین باشد.

از هیچ قانون و قاعده­ای پیروی نکنید.

برای دیزاین و چیدمان اتاق نشمین‌تان از هیچ قاعده، باید و نبایدی اطاعت نکنید. راحت باشید و اتاق را با ایده‌های خلاقانه خود طراحی نمایید. از یک فرش پتینه با کوسن‌های بزرگ و کوچک استفاده کنید تا راحتی بی‌نظیری را به اتاق خود هدیه کنید.

در اتاق نشیمن­تان یک آینه قرار دهید.

برای اینکه بتوانید به اتاق نشمین‌تان یک جلوه و ظرافت خاصی اضافه نمایید یک آینه با قاب چوبی استفاده نمایید. آینه می‌تواند نور و آرامش موجود در این اتاق را منعکس کند و آن‌ را افزایش دهد. بهترین رنگ و نوع چوبی که برای آینه انتخاب می‌کنید چوب بلوط است.

انتخاب رنگ خنثی برای دیوارهای اتاق نشیمن



دیوارهای یک اتاق می‌تواند تاثیر زیادی در روحیات اعضای خانواده داشته باشد. برای اتاق نشیمن بهترین رنگی که می‌توانید داشته باشید، رنگ سفید به عنوان خنثی‌ترین رنگ موجود می‌باشد. 

دیوارهای سفید که با المان‌های رنگی مانند آبی آسمانی و رنگ چوب تزیین و آراسته شده است.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع


خلاصه کلام

می‌توانید منزل خودتان را با هر سلیقه‌ای که دارید بچینید تا همه اعضای خانواده علاقه‌مند به حضور در آن داشته باشند و به آرامش برسند. 

مهم‌ترین اتاق برای یک خانواده، اتاق نشیمن است که نیازمند یک طراحی و دیزاین خاصی است. در دنیا سبک بوهمین برای اتاق‌های نشمین بسایر رواج یافته و به‌نوعی ترند شده است. این سبک می‌تواند آرامش موجود در خانه را افزایش دهد و موجب ایجاد علاقه‌مندی بودن به حضور در خانه در همه اعضاء خانواده شود. با ایجاد تغییرات کوچکی می‌توانید این سبک خاص از طراحی و دکوراسیون را در اتاق نشیمن پیاده‌سازی کنید.