دستگاه مایکروویو

دستگاه مایکروویو

دستگاه مایکروویو - می خواهیم شما را با مزایا و معایت دستگاه مایکروویو آشنا کنیم تا بهتر بتوانید از این دستگاه در جهت درست استفاده کنید.

تعریف مایکروویو

اجاق میکروویو یا دستگاه مایکروویو یا مایکروفر یا تندپز، نوعی ا ز اجاق است که ازطریق تابش الکترومغناطیسی ریزموج و با حرکت دادن ملکول های آب و قطبیده، غذا را گرم می کند. این کار موجب می شود در زمان بسیار کم غذا پخته شود و اماده مصرف گردد.

امواج مایکروویو

فرکانس و امواج  های مایکروویو از امواج مرئی نور کمتر است. به همین خاطرانرژی کمتری دارند. علت گرم‌شدن مواد غذایی با امواج های مایکروویو این است که مولکول‌های مواد هم مانند بقیه اجسام، فرکانس طبیعی مانند فرکانس رزوناس دارند. فرکانس های طبیعی آن‌ها، فرکانس ارتعاشات نامنظم که نام آن آکاتوره‌ای است می باشد.

زمانی که فرکانس امواج در محدوده فرکانس طبیعی مولکول قرار بگیرد می‌توانند دامنه جنبش مولکول‌های قطبی را افزایش بدهند و به  سرعت و شدت نوسان مولکول‌ها اضافه کنند.
این نوسان‌های کوچک، می‌توانند نوسان‌های بزرگ‌تر تبدیل گردند .

ویژگی های مایکروویو

ویژگی های مایکروویو که اکثر شما آن را با نام مایکروفر می شناسید، یکی از لوازم آشپزخانه است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
امروزه وسایل گوناگونی برای پخت و پز غذا به کار برده می شود که از راه های مختلفی برای پخت و پزغذا استفاده می کنند و تاثیرات گوناگونی روی مواد غذایی می گذارند.

با توجه به این که افزایش یافتن مدت زمان پخت غذا موجب از بین رفتن بیشتر مواد مغذی موجود در غذا می گردد پس استفاده کردن از مایکروویو بسیار مناسب است.
زیرا پخت و پز را در مدت زمان کمتری انجام می دهد و مواد مغذی بیشتری در غذا باقی می ماند.
دستگاه مایکروویو امروزه در بیشتر خانه ها وجود دارد، ولی شاید به طور کامل با ویژگی ها وطرز استفاده ی آن آشنا نباشید.

ویژگی های مایکروویو ،یکی دیگر از ویژگی های مایکروفریا مایکروویوهای امروزی برنامه ریزی تاخیری می باشد که با استفاده از این توانایی شما می توانید دستگاه را در زمان مورد نظر خود تنظیم کنید که راه اندازی شود.
مثلا بایستی صبح زود برای آماده کردن غذایی بیدار شوید.

اما با داشتن این قابلیت در مایکروفر دیگر نیازی به بیدار شدن شما نیست. تنها کافی است که شب قبل، مواد اولیه غذا را در مایکروفر بگذارید تا فردا غذای آماده را تحویل بگیرید.

از ویژگی های مهم مایکروفر که هنگام خرید مایکروفر که باید به آن توجه کرد قابلیت یخ زدایی آن می باشد.این قابلیت و توانایی این امکان را به شما می دهد که مواد یخ زده ی داخل یخچال را بلافاصله یخ زدایی کنید و مورد استفاده قرار بدهید.مدت زمان یخ زدایی به نوع ماده ی غذایی و وزن آن بستگی دارد. برای این کار شما نوع ماده ی غذایی را از صفحه کلید مایکروفر انتخاب می کنید و وزن آن را نیز وارد می کنید تا دستگاه یخ زدایی را انجام دهد.

مزایای استفاده از اجاق مایکروویو

اجاق مایکروویو برای یخ‌زدایی مواد غذایی که یخ‌زده  هستند مثل انواع گوشت و سبزیجات مناسب است که در مدت زمان چند دقیقه انجام می‌شود.

مزیت دیگری که مایکروویوت دارد این است که عطر طبیعی غذا را حفظ می کند. این کار موجب می‌شود نمک یا شکر بیشتر از مقدار لازم به غذا اضافه نشود.
دستگاه مایکروویو غذا را با رطوبت خودش می‌پزد بنابراین لازم نیست چربی های اضافی یعنی کره یا روغن به آن افزوده شود.

دستگاه مایکروویو، غذا را در زمان کمی بدون افزودن آب یا چربی می‌پزد. از طرفی همه انرژی در دستگاه مایکروویو صرف پخت‌وپز می‌شود و برای گرم کردن ظرف یا طبقاتی که در فر هستند هدر نمی‌رود.
بنابراین دستگاه مایکروویو وسیله‌ای سازگار با مصرف بهینه انرژی است.

نکته: دستگاه مایکروویو نیاز به نگهداری و تمیز شدن مداوم دارد. زیرا مواد غذایی که داخل اجاق مایکروویو برای گرم شدن قرار می‌گیرد بر اثر حرارت دیدن، روغن یا آب موجود در آن‌ها به دیواره‌های دستگاه می‌چسبد.
بنابراین بهتر است هر چند وقت یک‌بار با یک پارچه نمدار درون آن تمیز شود.

خرید قسطی دستگاه مایکروویو

افرادی هستند که دوست دارند این محصول را خریداری کنند اما به خاطر هزینه آن از خرید خود صرف نظر می کنند. خوشبختانه فروشگاه هایی وجود دارند که به محصولاتشان را به صورت قسطی می فروشند.
مشتریان می توانند از طریق خرید اقساطی لوازم خانگی اقدام کنند و محصول خود را انتخاب و خرید کنند و سپس از طریق خرید اقساطی لوازم برقی ماهانه مبلغی بپردازند.

برچسب‌ها