نکات مهم برای خرید جهیزیه عروس

نکات مهم برای خرید جهیزیه عروس

خرید جهیزیه از دغدغه‌های نوعروسان و خانواده ها در ماه های قبل از عروسی است. بسیاری از سوالاتی است که ذهن کسانی را که می‌خواهند جهیزیه تهیه کنند را درگیر خود می‌کند و می‌خواهند با یافتن پاسخ این سوالات بهترین نوع جهیزیه را خریداری کنند. پیدا کردن وسایل جهیزیه با قیمت پایین نیز از مسائلی است که ذهن خانواده‌ها را به خود مشغول می کند. در این مقاله تلاش می‌کنیم نکاتی را به شما ارائه دهیم که با استفاده از این نکات بتوانید جهیزیه کاراتری را بخرید.



                   
تعیین مقدار بودجه برای خرید جهیزیه

اینکه شما بدانید چه مقدار پول دارید یکی از اصلی‌ترین پارامترها در انتخاب وسایل جهیزیه است. در طول خرید جهیزیه باید به صورت مداوم توجه شما به مقدار بودجه باقی مانده باشد و این پول باقی مانده را به درستی مدیریت کنید. باید اولویت اصلی شما در هزینه کرد بودجه، وسایل ضروری جهیزیه باشد و درصورتی که پول شما اضافه است، می‌توانید به خرید وسایل غیر ضروری اقدام کنید. 

در یک روش تنظیم بودجه شما می‌توانید برای هر بخش از جهیزیه مقداری پول را اختصاص دهید و سپس اقدام به خرید قسمت‌های مختلف نمایید. در این حالت وقتی که مثلا ۴ میلیون تومان برای خرید وسایل غیر ضروری کنار گذاشته‌اید، دیگر به خودتان اجازه نمی‌دهید از پول وسایلی مانند یخچال کم کنید و وسایل تزئینی بخرید.



   

راهنمای خرید وسایل برقی جهیزیه

وسایل برقی جهیزیه از جمله مواردی هستند که نیاز به دقت بالایی در هنگام خرید دارند. این وسایل ممکن است در اثر بی‌دقتی در زمان خرید، خراب شوند یا اصلا کارایی لازم را برای انجام وظیفه خود نداشته باشند. به طور مثال یخچال خریداری شده ممکن است به خوبی قابل تنظیم نباشد و باعث یخ زدن مواد غذایی موجود در آن شده یا سرمای لازم را نداشته باشد و مواد موجود در آن خراب شوند. 

هر یک از وسایل برقی موجود در بازار انواع مختلفی دارند که خریداران می‌توانند بین آن‌ها مدلی را که بیشتر می‌پسندند و نیازهای آن‌ها را بهتر برآورده می‌کند، را انتخاب کنند. در زمان خرید جهیزیه به مقدار مصرف انرژی وسایل برقی نیز توجه داشته باشید؛ چرا که در صورت بالا بودن مصرف برق، باید پول برق بالاتری را بپردازید و از جهت دیگر باید گفت که چنین وسایلی معمولا کیفیت ساخت پایین‌تری نیز دارند. 

وسایل برقی معمولا دارای استانداردهایی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از کیفیت محصول خریداری شده اطمینان پیدا کنید. در صورتی که جنس مورد نظر استانداردهایی از سازمانهای معتبر جهانی گرفته باشد نشانه خوبی است مبنی بر این که کیفیت خوبی دارد.

از وسایل برقی که معمولا در لیست خرید جهیزیه قرار دارد، می‌توان به تلویزیون، یخچال، جارو برقی، اتو، مایکروویو و… اشاره کرد. امروزه وسایل برقی با امکان تنظیم توان ارائه می‌شوند و شما می‌توانید حجم هوای مکشی جاروبرقی را تنظیم کنید، توان مایکروویو را تغییر دهید و زمان خاموش شدن آن را تنظیم کنید، دمای یخچال را بالا و پایین ببرید. این عامل سبب می‌شود تا شما بتوانید در موقعیت‌ها مختلفی از وسیله خریداری شده استفاده کنید. هر چقدر امکان تنظیم وسایل برقی بیشتر باشد، آزادی عمل بیشتری به شما خواهد داد.

 

تهیه لیست خرید جهیزیه

قبل از خرید جهیزیه شما باید لیستی از وسایلی را که می‌خواهید خریداری کنید، تهیه کنید. این لیست کمک می‌کند تا ارزیابی بهتری بر روی خرج کردن بودجه خود داشته باشید. در لیستی که نوشته‌اید، بهتر است بین وسایل مختلف اولویت‌بندی انجام دهید و برای لوازمی که ضرورت بیشتری دارد اولویت بیشتری را لحاظ کنید. با این کار شما می‌توانید تا جایی که بودجه‌تان اجازه می‌دهد وسایل ضروری را بخرید و در صورت اضافه ماندن بودجه آن را صرف خرید وسایل با اولویت کمتر کنید. 

لیست جهیزیه شامل وسایل اتاق خواب که بیشتر چوبی هستند، لوازم پذیرایی، لوازم آشپزخانه، لوازم سرویس و حمام می‌شود. هر یک از این موارد شامل تعداد زیادی از وسایل است که در زمان تهیه لیست باید مورد توجه شما قرار گیرد.






لوازم آشپزخانه

غیر از وسایل برقی آشپزخانه که قبلا تا حدودی به آن اشاره شد، لوازم برقی دیگری مانند، ماشین ظرفشوی، ماشین لباسشویی، کباب ساز برقی، پلو پز برقی، آب میوه گیر، چرخ گوشت و… نیز وجود دارند که مدل‌های مختلفی دارند و با توجه به نکات گفته شده می‌توانید خرید خود را انجام دهید. 

وسایل غیر برقی آشپزخانه نیز یک بخش مهمی در خرید جهیزیه به شمار می‌آیند. به منظور تهیه این قسمت شما می‌توانید با تهیه یک ست قاشق چنگال چند پارچه تعداد زیادی از این وسایل را به صورت یک جا و هماهنگ خریداری نمایید. در این ست‌ها معمولا وسایلی مانند قاشق و چنگال غذا خوری، قاشق چایخوری، قاشق سوپ خوری، کارد میوه خوری، کفگیر، ملاقه و… وجود دارد که برای پختن و خوردن غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

وسایل دیگر مانند قابلمه و ماهیتابه، کاسه، بشقاب، لیوان و… نیز وجود دارند که در ست‌های جداگانه‌ای به فروش می‌رسند و در زمان خرید این وسایل بهتر است به متناسب بودن آن‌ها با یکدیگر دقت کنید.

 



خرید وسایل چوب جهیزیه

وسایل مانند تخت خواب، مبلمان، جا کفشی و… در بین وسایل چوب جهیزیه قرار می‌گیرند. بهتر است مبلمان و تخت خواب بعد از تهیه سایر اقلام خریداری کنید. این وسایل جای بیشتری را اشغال می‌کنند و در زمان جا به جا کردن ممکن است دچار آسیب شوند. همچنین نگهداری طولانی مدت آن در انباری ممکن است باعث آسیب رسیدن به آن‌ها شود. 

نوع چوبی که ساختار این وسایل را تشکیل می‌دهد یکی از مهم‌ترین عوامل در دوام آن محسوب می‌شود و بهتر است از چوب‌های با دوام مانند راش و گردو در ساخت آن استفاده شده باشد. عامل تاثیر گذار دیگر در دوام این وسایل نوع فوم یا ابری است که در داخل آن قرار داده می‌شود و در صورتی که کیفیت این مواد پایین باشد خیلی زود خاصیت خود را از دست می‌دهد.



برچسب‌ها