بهترین  همزن برقی ، راهنمای خرید انواع همزن برقی

بهترین همزن برقی ، راهنمای خرید انواع همزن برقی

فرقی نمی‌کند که شیرینی‌پزی برای‌تان حکم سرگرمی را دارد یا این‌ که به‌صورت حرفه‌ای کیک و شیرینی می‌پزید؛ در هر حال، داشتن بهترین همزن برقی، همه‌چیز را برای‌تان تغییر خواهد داد؛ اما کدام همزن بهتر از بقیه، نیازهای شما را برآورده خواهد کرد؟ مشخصه‌های یک همزن خوب چیست؟ در خرید همزن به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر تصمیم دارید همزن جدیدی بخرید، حتما مقاله حاضر را تا انتها مطالعه کنید. در این مطلب با شما درباره بهترین همزن برقی و هر آن‌چه که برای خرید آن باید بدانید، صحبت کرده‌ایم. همراه ما باشید.

 

انواع همزن برقی

پیش از آن ‌که نسبت به خرید همزن برقی جدید اقدام کنید، باید با انواع همزن‌های موجود در بازار آشنا شوید. غیر از همزن دستی ساده که عموما در خانه‌های اکثر ما یافت می‌شود، همزن‌های برقی به دو نوع معمولی و کاسه‌دار تقسیم می‌شوند. برای آن‌ که بدانید کدامیک از آن‌ها با نیازها و اولویت‌های شما هم‌خوانی بیشتری دارند، حتما ادامه مطلب را مطالعه کنید.

 

همزن برقی معمولی

این نوع همزن‌ها، بسیار سبک و کم‌حجم هستند و فضای بسیار کمی را در کابینت‌های شما اشغال خواهند کرد. علاوه‌ بر این، کار با این نوع همزن‌ها بسیار ساده است و در زمان بسیار کمی می‌توانید مواد مورد نظرتان را با یکدیگر مخلوط کنید.

بهترین همزن برقی معمولی، طراحی بسیار ساده‌ای دارد و به‌راحتی شست‌وشو می‌شود. از این همزن می‌توانید برای هم‌زدن تخم‌مرغ، درست کردن مایه پنکیک، کیک‌های ساده و مخلوط‌کردن مواد غذایی برای پخت انواع غذا، استفاده کنید. به این نوع همزن، همزن دستی هم گفته می‌شود؛ چون حین استفاده، باید دائما آن را در دست نگه دارید.

همزن کاسه‌دار یا ایستاده

هم‌زن کاسه‌دار، بر خلاف همزن معمولی، دارای پایه‌ای ثابت است که باعث می‌شود به‌راحتی روی سطوح قرار بگیرد (به همین دلیل است که نام دیگر آن، همزن ایستاده است). به موجب این پایه، لازم نیست که همزن را دائما در درست نگه دارید. همزن کاسه‌ای، امکان درست‌کردن خمیر انواع نان را هم برای شما فراهم می‌کند.

با توجه به این ‌که همزن ایستاده از توان و ظرفیت بیشتری در مقایسه با همزن معمولی برخوردار است، بیشتر برای افرادی مناسب است که به‌صورت حرفه‌ای به کار شیرینی‌پزی و کیک‌پزی مشغول هستند. این نوع همزن، جای زیادی را اشغال می‌کند و تمیزکردن آن در مقایسه با همزن معمولی سخت‌تر است.

همزن برقی چه کاربردهایی دارد؟

اگر فکر می‌کنید که همزن فقط به درد شیرینی‌پزی می‌خورد و صرف‌کردن پول برای آن، خرج اضافی است، سخت در اشتباه هستید! همزن‌ها نه‌تنها برای پختن کیک و شیرینی، که برای درست‌کردن انواع غذاها و خمیر نان هم کاربرد دارند. کیفیت خمیری که با استفاده از یک همزن درست می‌شود، همانند خمیری است که ساعت‌ها ورز داده شده باشد.

در حقیقت، سخت‌ترین مرحله در درست‌کردن انواع غذا و شیرینی، ترکیب کردن مواد اولیه و به‌دست‌آوردن مایه‌ای یک‌دست است. استفاده از همزن، انجام این کار را تا حد بسیار زیادی تسهیل می‌بخشد و با افزایش سرعت مخلوط‌کردن مواد، مانع از خستگی شما می‌شود.

کاری که قاشق و چنگال در عرض چند دقیقه و چند ساعت انجام می‌دهند، با استفاده از همزن در عرض چند ثانیه یا نهایتا چند دقیقه قابل انجام است. با استفاده از همزن، می‌توانید انواع کیک، شیرینی، خمیر نان، بستنی و بعضی غذاها را درست کنید و نهایت لذت را از آشپزی و شیرینی‌پزی ببرید.

مزایای استفاده از همزن و کاربردهای بی‌شمار آن، افراد را وسوسه کرده است که یک همزن برقی برای آشپزخانه‌شان تهیه کنند. اگر شما هم از این دست افراد هستید اما نمی‌دانید چه همزنی را خریداری کنید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

یک همزن برقی خوب، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یک‌سری ویژگی‌ها بر این ‌که یک همزن به‌خوبی بتواند از عهده رفع نیازهای شما بربیاید و عملکرد راضی‌کننده‌ای داشته باشد، اثرگذار هستند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

 

تعداد سری (تیغه‌ها)

هر چه تعداد تیغه‌های یک همزن بیشتر باشد، کارایی آن هم مسلما بیشتر خواهد شد. ممکن است در زمان خریدن همزن، کارکردهای متعددی را برای آن در نظر داشته باشید و بخواهید که انواع مواد غذایی را با آن هم بزنید. مسلما تیغه‌ای که برای هم‌زدن مایه کوکو مورد استفاده قرار می‌گیرد، با تیغه‌ای که برای درست‌کردن خمیر کاربرد دارد، یکی نیستند؛ بنابراین، داشتن چند تیغه برای مصارف گوناگون، اولین ویژگی یک همزن خوب است.

 

قدرت چرخش

توان الکتریکی همزن، قدرت چرخش پره‌های آن را تعیین می‌کند. هر چقدر که توان موتور یک همزن بیشتر باشد، تیغه‌های آن با سرعت بیشتری به گردش درخواهند آمد و مایه‌ای که در نهایت به‌دست خواهد آمد، یک‌دست‌تر و هم‌گن‌تر خواهد بود. اگر چه توان بالا، مصرف بیشتر برق را به‌همراه دارد، اما با توجه به این ‌که کارایی همزن در مخلوط‌کردن مواد را بهبود می‌بخشد و فشار روی موتور در طولانی‌مدت را کاهش می‌دهد، می‌توان آن را از دیگر ویژگی‌های یک همزن خوب به شمار آورد.

 

قابلیت تنظیم سرعت

هم‌زدن انواع مواد غذایی با استفاده از یک سرعت یکسان امکان‌پذیر نیست. بعضی از مواد غذایی باید با سرعت بالاتری مخلوط شوند و برای بعضی‌های دیگر، سرعت و شدت کمتری مورد نیاز است. بهترین همزن، همزنی‌ست که از قابلیت تنظیم سرعت برخوردار باشد و شدت سرعت آن را بتوان با توجه موادی که قرار است هم زده شوند، تعیین کرد.

در هنگام خرید همزن برقی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای آن ‌که همزنی که خریداری می‌کنید، به‌خوبی بتواند از عهده رفع نیازهای شما بربیاید، در هنگام خرید باید یک‌سری موارد را مد نظر قرار دهید. این مسئله با توجه به قیمت بالای لوازم برقی آشپزخانه، اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. نکات مهم در زمان خرید همزن برقی عبارتند از:

 

طراحی کلی

مهم‌ترین مشخصه‌ای که در هنگام خرید همزن باید به آن توجه کنید، طراحی کلی دستگاه و سهولت استفاده از آن است. این مسئله به‌ویژه در مورد همزن‌های دستی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بهترین همزن آن است که کاربرد و جابه‌جایی آن ساده باشد.

راحتی کار با همزن

بهتر است همزن‌هایی را امتحان کنید که طراحی ارگونومیک دارند و در زمان استفاده، دست خسته نمی‌شود. هنگام خرید همزن، حتما آن را در دست بگیرید و ببینید که کار با آن برای‌تان راحت است یا خیر. اگر فشار زیادی به دستتان وارد می‌کند یا با آن راحت نیستید، بهتر است مدل دیگری را انتخاب کنید.

 

قابلیت شست‌وشوی همزن

با توجه به این ‌که مواد غذایی، مستقیما با تیغه‌های همزن در تماس هستند، تمیزی آن‌ها بر کیفیت چیزی که در نهایت مصرف خواهد شد و سلامتی شما تاثیر خواهد گذاشت. سعی کنید همزن‌هایی را خریداری کنید که تمیزکاری‌شان به‌سادگی انجام‌پذیر است و تیغه‌های آن‌ها به‌راحتی برای شست‌وشو جدا می‌شوند.

 

سرعت

سرعت چرخش تیغه‌ها و قابلیت تنظیم آن از دیگر نکات حائز اهمیت در خرید همزن است. یک همزن خوب، همزنی‌ست که از قابلیت تنظیم سرعت برخوردار باشد تا سرعت هم‌زدن مواد با توجه به نوع آن‌ها تعیین شود. به سروصدایی که حین استفاده از دستگاه به گوش می‌رسد هم توجه کنید. همزنی که در زمان استفاده، سروصدای زیادی ایجاد کند، گزینه مناسبی نیست؛ به‌ویژه اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید.

 

جنس پایه‌ها (تیغه‌های) همزن

ترجیحا همزن‌هایی را انتخاب کنید که جنس تیغه‌های آن‌ها استیل ضد زنگ باشد. به دلیل اینکه این تیغه‌ها، تماس مستقیم با مواد غذایی دارند، ممکن است به مرور زمان زنگ بزنند. با خرید همزنی که پایه‌های آن از جنس استیل ضد زنگ است، خیالتان از بابت زنگ‌نزدن پایه‌ها راحت خواهد شد و تا مدت‌ها از خرید همزن جدید بی‌نیاز خواهید بود.

 

جنس کاسه همزن

اگر به همزن حرفه‌ای نیاز دارید و تصمیم گرفته‌اید که همزن کاسه‌ای بخرید، جنس کاسه از جمله مسائل حائز اهمیتی است که حتما باید به آن توجه داشته باشید. جنس کاسه همزن‌های کاسه‌دار، عموما از استیل یا پلاستیک است. با توجه به این‌ که عمر کاسه‌های پلاستیکی کمتر است، پیشنهاد می‌کنیم کاسه‌های استیل را انتخاب کنید. کاسه‌های استیل بادوام‌تر هستند، در برابر ضربه مقاوم‌اند و به مرور زمان و بر اثر مجاورت با مواد غذایی، زنگ نمی‌زنند.

 

وزن همزن

اگر انتخاب شما همزن برقی معمولی است، باید به وزن آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. چون در تمام مدت استفاده، این همزن را باید در دست نگه دارید و وزن بالای همزن نباید فشار زیادی را به دستان شما وارد کند. طبیعتا هر چه وزن همزن کمتر باشد، فشار کمتری به دستتان وارد می‌کند و در طول آشپزی، کمتر خسته خواهید شد.

 

میزان برق مصرفی همزن

هر چه توان موتور همزن بیشتر باشد، با سرعت بیشتری مواد را هم می‌زند و به‌تبع، مصرف برق آن هم بالاتر خواهد بود. با توجه به تاثیر سرعت بر کیفیت، یک‌دستی مایه نهایی و طول عمر موتور، بهتر است هنگام خریدن همزن به توان آن هم توجه کنید.

 

قسمت مخصوص هم‌زدن در همزن

این بخش، همان بخشی است که داخل مواد قرار می‌گیرد و آن‌ها را هم می‌زند؛ بنابراین، کیفیت این قسمت و تنوع تیغه‌های همزن بر کیفیت مایه‌ای که در نهایت به‌دست می‌آید، تاثیر خواهد گذاشت. سعی کنید همزنی بخرید که چند تیغه مختلف برای هم‌زدن مواد غذایی داشته باشد و جداسازی و شست‌وشوی تیغه‌های آن راحت باشد.

 

جمع‌بندی

شاید تا همین چند وقت پیش، خرید همزن اقدامی غیر ضروری تلقی می‌شد؛ اما با توجه به پیشرفت طراحی و تولید همزن‌ها، کاربرد آن‌ها هم افزایش یافته است و به بخش ضروری آشپزخانه‌های ما تبدیل شده است. با توجه به این‌ که قیمت لوازم برقی آشپزخانه بالاست و همزن هم وسیله‌ای‌ست که برای استفاده طولانی‌مدت خریداری می‌شود، خرید همزن خوب چالش‌برانگیز است.

در این مقاله سعی کردیم هر آن‌چه را که برای خرید همزن لازم است بدانید، در اختیار شما قرار دهیم و شما را در انتخاب همزن مناسب یاری برسانیم. امیدوارم با استفاده از مطالب ارائه‌شده در این مطلب، بتوانید بهترین همزن را با توجه به بودجه و نیازهایتان خریداری کنید و نهایت لذت را از آشپزی برای خودتان و عزیزانتان ببرید.

برچسب‌ها