چیدمان دکوراسیون برای بزرگتر نشان دادن خانه

چیدمان دکوراسیون برای بزرگتر نشان دادن خانه

داشتن خانه ای بزرگ آرزوی همه است، اما این امر با افزایش قیمت کالاهای خانگی امکان پذیر نیست. شما چیدمان منزل خود را به گونه ای انجام دهید که خانه ای کوچک و نقلی خود را بزرگتر از آن چیزی که هست نشان بدهید. در این مقاله سعی داریم  ترفندهایی را آموزش دهیم که در بزرگتر نشان دادن خانه کمک می‌کند پس با ما همراه باشید.

داشتن خانه‌ای کوچک به این معنی نیست که مجبور باشید همه چیز را روی همدیگر تلنبار کنید، به گونه‌ای که در یک فضای کوچک و گرفته احساس خفگی به شما دست بدهد. یک خانه کوچک باید به شما احساس امنیت و صمیمیت را القا کند و در عین حال نور و هوا، به خوبی در آن جریان داشته باشد. خانه باید فضایی برای آرامش خاطر شما ایجاد کند و و این آرامش را به افراد خانواده نیز برگرداند.شما می‌توانید با ترفندهایی که در ادامه به آن اشاره می‌شود، خانه خود را بزرگتر نشان دهید.

 

برای بزرگتر نشان دادن خانه مبلمان را به دیواره‌های خانه نچسبانید



زمانی که مبلمان و میزها را به دیوارها می‌چسبانید، فضا خود به خود احساس تنگی و کوچکی را به شما القا می‌کند. سعی کنید میز ناهارخوری را در وسط فضا قرار دهید و یا تخت خود را با فاصله کمی از دیوار بگذارید، وقتی در اطراف مبلمان شما فضای خالی ایجاد شود، این احساس به بیننده القاء می‌شود که اتاق بزرگتر از اندازه واقعی خودش است.

دیوارها را با رنگ روشن رنگ آمیزی کنید

شاید استفاده از رنگ‌های تیره در دکوراسیون داخلی واقعاً وسوسه انگیز و زیبا باشد، ولی این نکته را فراموش نکنید که رنگ‌های تیره فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد. بهتر است از انواع رنگ‌های خنثی و روشن مانند سفید، کرم و طوسی روشن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ایمن‌سازی منزل برای کودکان


از مبلمان لوازم چند کار استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه، استفاده از مبلمان و لوازم منزل چند کاره است. به عنوان مثال می‌توانید از گنجه به عنوان میز وسط استفاده کنید، تا هم لوازم پذیرایی خود را درون آن نگهداری کنید و هم به عنوان میز برای پذیرایی از مهمان‌ها استفاده کنید.

از آینه استفاده کنید

آینه‌ها راحت‌ترین و سریع‌ترین روش برای بزرگ‌تر نشان دادن خانه هستند. شما می‌توانید به روش‌های مختلف از آینه استفاده کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید یک آینه تمام قد را به یکی از دیواره‌های اصلی تکیه دهید، و یا روی طاقچه اتاق یا روی یکی از کمدها یک آینه بگذارید. قاب آینه را همرنگ دیوار انتخاب کنید.

از مبلمان تاشو استفاده کنید

میزهای ناهارخوری و یا مبل‌های تک نفره‌ای وجود دارند که می‌توانید در صورت عدم استفاده از آن‌ها، مبلمان را تا کنید و در یک گوشه بگذارید، با این کار فضای خیلی زیادی از خانه آزاد و خانه بزرگتر نشان داده می‌شود.

از الگویی رنگ تک رنگ استفاده کنید

الگوی تک رنگ به این معنا است که از تناژهای مختلف، تنها یک رنگ در رنگ آمیزی و طراحی دکوراسیون خانه استفاده کنیم.

پرده‌ها را نازک انتخاب کنید

استفاده از پرده‌های ضخیم و بلند فضای خانه را دلگیر می‌کند، شما می‌توانید از نور طبیعی روز نهایت استفاده را ببرید و بگذارید فضای خانه با نور آفتاب بزرگتر و دلبازتر دیده شود.

از یک تکه مبل بزرگ استفاده کنید



برای بزرگ‌تر نشان دادن منزل بهتر است، یک عدد مبل چند نفره بزرگ و حجیم را در خانه خود بگذارید. بزرگی این مبل و فضایی که به لطف نبودن مبل‌های کوچک‌تر آزاد می‌شود خانه شما را بزرگ و دلباز نشان می‌دهد.

 

فرش مناسب را انتخاب کنید

در هنگام خرید به اندازه فرش توجه داشته باشید. فرش‌هایی که بیش از حد کوچک باشند، فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهند، فرش باید حداقل تا زیر پایه اول مبل را بپوشاند. سعی کنید طرح‌های شلوغ و رنگ‌های تیره را انتخاب نکنید زیرا فضا را کوچکتر نشان می‌دهد. فاصله گذاشتن بین فرش‌ها و ایجاد فضا خالی میان آن‌ها، باعث بزرگ جلوه دادن خانه می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به شما ترفندهایی را یاد بدهیم که در بزرگ‌تر نشان دادن خانه به شما کمک کند. اگر شما نکات دیگری در چیدمان دکوراسیون خانه دارید، که ما در بالا به آن اشاره نکردیم می‌توانید در قسمت درج نظرات دیدگاه ارزشمند خود را برای ما ارسال کنید.