زودپزها چه معایبی دارند؟ بررسی کامل زود مزایا و معایب زودپز

زودپزها چه معایبی دارند؟ بررسی کامل زود مزایا و معایب زودپز

معایب زودپز ها چیست؟

زودپزها چه معایبی دارند؟- زودپزها چه معایبی دارند؟

یکی از مشکلات زودپزها این است که در ابتدا یادگیری نحوه درست پخت و پز با آنها طول می کشد. تجربه کلی آشپزی متفاوت است و همچنین پخت غذا به موقع دشوارتر است. با این حال، اگر آشپزی را دوست دارید، به سرعت خواهید فهمید که چگونه زودپز خود را به درستی کار کنید و نباید خیلی نگران باشید. آنقدرها هم سخت نیست.

زودپزها می توانند گران باشند.

یک زودپز خوب می تواند گران باشد. برای به دست آوردن یک محصول واقعا خوب، باید هزینه زیادی  پرداخت کرد. با این حال، خرید یک محصول خوب اغلب در دراز مدت نتیجه می دهد زیرا می توانید از بسیاری مشکلات جلوگیری کنید و حتی ممکن است برای یک عمر کامل از یک زودپز تک فشار استفاده کنید.

علاوه بر این، می توانید مقدار زیادی انرژی و پول صرفه جویی کنید و صرفه جویی در مقایسه با استفاده از قابلمه معمولی ممکن است از هزینه های زندگی شما بیشتر باشد.  ممکن است شما مجیور شوید برای خرید زودپز با کیفیت اقدام به خرید اقساطی لوازم خانگی نمایید و متحمل پرداخت هزینه به صورت اقساطی شوید.
بیشتر بخوانید : نکات مهم قبل از خرید زودپز

نمی توانید نگاه کنید غذا پخته است یا خیر

یکی دیگر از نقاط منفی اجاق گازهای زودپز این است که هنگام پختن نمی توانید بررسی کنید که آیا غذای شما آماده است یا خیر، زیرا باید بخار داخل زودپز را در خود نگه دارید تا بتواند به درستی کار کند. بنابراین، شما باید تجربه داشته باشید که چقدر طول می کشد تا غذاهای مختلف آماده شوند، زیرا نمی توانید در طول پخت آن را بررسی کنید.معایب زودپز

شما نمی توانید طعم را در طول فرایند پخت تنظیم کنید.

شما نمی توانید طعم را در طول فرایند پخت تنظیم کنید. همچنین نمی توانید طعم های اضافی را در طول فرایند پخت اضافه کنید، زیرا قابلمه شما باید بسته باشد تا بخار را در خود نگه دارد. بنابراین، یا باید اطمینان حاصل کنید که همه مواد لازم را در ابتدا اضافه کرده اید یا باید غذای خود را بعد از پخت و پز چاشنی کنید.

اگر عاشق آشپزی هستید ، اغلب نگاهی به نحوه ظروف خود می اندازید و همچنین از طعم و مزه های آن لذت زیادی می برید. با این حال، با استفاده از اجاق گازهای تحت فشار ، این امر امکان پذیر نخواهد بود زیرا دیگ بسته می ماند.معایب زودپز

فقط برای انواع خاصی از ظروف مناسب است

زودپزها نیز برای انواع ظروف مناسب نیستند. اگر می خواهید خورشت بپزید، عالی هستند، اما برای پخت استیک یا سایر غذاهایی که باید در دمای بالا سرخ شوند مناسب نیستند.
بیشتر بخوانید : بهترین زودپز های مارک آلمانی

بنابراین ، تعداد بسیار کمی از ظروف وجود دارد که می توان از زودپز برای آنها استفاده کرد و شما باید خودتان تصمیم بگیرید که آیا از زودپز خود به اندازه کافی استفاده می کنید تا سرمایه اولیه ارزش آن را داشته باشد.معایب زودپز

نمی توانید زمان های مختلف پخت غذاهای مختلف را در نظر بگیرید.

مسئله دیگر زودپزهای فشاری این است که نمی توانید غذاهایی را که زمان پخت آنها متفاوت است فقط در یک قابلمه بپزید. در حالی که برخی از غذاها تنها پس از چند دقیقه آماده می شوند، برخی دیگر ممکن است خیلی بیشتر طول بکشد و اگر همه آنها را فقط در یک اجاق گاز تک پز بپزید، برخی از غذاها بیش از حد پخته می شوند در حالی که برخی دیگر سر جایش هستند.

بنابراین برای غذاهایی که زمان پخت آنها متفاوت است زودپزها ممکن است راه درستی نباشند.معایب زودپز

پخت بیش از حد ممکن است یک مشکل باشد

پخت بیش از حد ممکن است یک مشکل باشد، به خصوص اگر هنوز آنقدر تجربه کار با اجاق گازهای فشاری را نداشته اید، احتمال دارد غذای خود را بیش از حد بپزید زیرا به زمان پخت غذاهای معمولی عادت کرده اید و زمان پخت در زودپزها معمولا بسیار کوتاهتر است. بنابراین در ابتدا، ممکن است مجبور باشید مقدار زیادی غذای پخته بخورید. با این حال با افزایش تجربه می توانید غذای خود را به صورت ثابت به صورت ثابت بپزید.

بیشتر بخوانید : فواید و مزایای استفاده از زودپز

ممکن است مجبور شوید حلقه آب بندی را تمدید کنید.

 حتی اگر زودپزهای خوب نیازی به نگهداری زیادی ندارند، باز هم ممکن است مجبور باشید دیر یا زود حلقه آب بندی را عوض کنید. حلقه آب بندی به گونه ای است که تمام بخار را درون اجاق گاز نگه می دارد تا بتواند به بهترین نحو کار کند. با این حال با گذشت زمان، حلقه آب بندی دیگر به درستی کار نمی کند و باید تعویض شود که می تواند کمی پول اضافی هزینه کند.معایب زودپز

موارد ارزان قیمت ممکن است به درستی کار نکنند.

 زودپزهای خوب فقط به سطوح بسیار کمی از نگهداری نیاز دارند و می توانند سال ها یا حتی برای یک عمر دوام بیاورند. با این حال مدلهای ارزان قیمت اغلب پس از یک دوره زمانی مشخص دیگر به درستی کار نمی کنند و این مدل های ارزان قیمت نیز ممکن است از نظر مصرف انرژی کم باشند. بنابراین شما به خاطر نداشتن بودجه برای خرید زودپز از طریق  خرید اقساطی لوازم خانگی مجبور می شوید از زودپزهای ارزان قیمت استفاده نمایید که دوام کمی دارند.

یکی از مواردی که زودپزها چه معایبی دارند؟ این است که در ابتدا یادگیری نحوه درست پخت و پز با آنها طول می کشد. تجربه کلی آشپزی با آن متفاوت است.

برچسب‌ها