خرید میوه خشک کن

خرید میوه خشک کن

در این مقاله در مورد خرید میوه خشک کن و مواردی که در مورد استفاده آن لازم است بیان خواهیم کرد. میوه خشک کن یکی از لوازم برقی است که مورد استفاده بانوان قرار می گیرد.

خرید هر وسیله‌ای مطمعنا با دلیل موجهی روبه رو است. دستگاه‌های خشک کن مواد غذایی برای جلوگیری کردن از فساد خوراکی‌ها و حفظ ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد استفاده قرار می گیرند.

علت  اصلی فساد مواد غذایی به خاطر آبی است که در آن وجود دارد. اغلب خوراکی‌ها بین ۲ تا ۹۶ درصد آب  دارند.  این رطوبت برای باکتری‌ها و قارچ‌ها  فرصت مناسبی است تا رشد کنند.

ولی دستگاه خشک‌کن‌ها با از بین‌بردن آب  خوراکی‌ها مانع رشد عوامل باکتری ها می شود. علاوه بر آن موجب افزایش ماندگاری مواد غذایی تا ماه‌ها یا حتی سال‌ها می‌شوند.

روش استفاده از  دستگاه میوه خشک کن

دستگاه  میوه خشک‌کن‌ها آب مواد غذایی را بدون هیچ پختی خشک می‌کنند. دستگاه‌های میوه خشک‌ کن برای انجام این فرایند به المنت حرارتی و فن مجهزند. المنت حرارتی گرما تولید می‌کند و فن گرمایی که  تولیدشده را داخل دستگاه به‌گردش درمی‌آورد

آیا ممکن است میوه ها را با فر خشک کرد؟

اگر میوه ها را با دستگاه فر خشک کنیم نتیجه کار در فر به‌خوبی  دستگاه میوه خشک‌ کن‌‌ درنمی‌آید. دستگاه فرهای ترکیبی یا کامبی فرهایی هستند که یک‌جا دارای سیستم بخارپز و کانوِکشن  هستند. این دستگاه ها برای خشک کردن میوه ها مناسب نیستند. البته دستگاه های فر مدل‌بالاوجود دارد که غالبا تنظیمات مخصوص خشک‌کردن میوه ها را دارند.

ولی  بیشتر دستگاه های فر کانوکشن یا فن‌دار یا فرهای معمولی قادر به تولید کردن گرما با مختصات لازم برای خشک‌کردن مواد غذایی نیستند و نقاط غیر هم‌دما تولید می‌کنند

دمای اغلب دستگاه فرها برای خشک‌کردن بیشتر انواع میوه‌ها و مواد غذایی زیادی داغ است. و این دما برای خشک کردن میوه ها مناسب نیست. زمانی که دما از حد لازم بالاتر باشد، مواد غذایی به‌جای خشک‌شدن پخته می شوند. بدین صورت قسمت قابل‌توجهی از طعم و مواد مغذی‌ که در مواد غذایی هستند از بین می‌رود.

لازم به ذکر این نکته هست که دستگاه‌های خشک‌ کن مواد غذایی از نظر مصرف برق در مقایسه با دستگاه فر برتری دارند.

آیا دستگاه میوه خشک کن تنها برای خشک کردن میوه مناسب است؟

دستگاه میوه خشک کن در حقیقت برای خشک‌کن مواد غذایی است. ولی به خاطر اینکه اکثرمردم

هدفشان از خرید دستگاه میوه خشک کن، خشک‌کردن میوه است، این دستگاه بیشتر به ‌اسم میوه خشک کن معرفی شده است.

خوب است بدانیم که دستگاه‌های خشک‌کن مواد غذایی علاوه‌بر خشک‌کردن میوه برای خشک‌کردن انواع سبزیجات، غلات، گوشت و حتی گُل هم مورد استفاده قرار می گیرد

از موارد قابل استفاده از دستگاه میوه خشک کن می توان درست کردن لوشاک خانگی . گرانولا اشاره کرد. همچنین برای تهیه تِمپه اندونزیایی، ناتوی ژاپنی استفاده می شود. و برای ماست تازه و رسپی‌هایی که به دمای ملایم و مداوم نیاز دارند مورد استفاده قرار می گیرند

 

خرید اقساطی دستگاه میوه خشک کن

فراد لوازم برقی خانگی را هم می توانند به صورت نقدی خریداری کنند و هم به صورت قسطی.
نقدی که شخص خریدار مبلغ مشخص شده را پرداخت می کند و محصول خود را خریداری می کند. اما برای خرید اقساطی لوزام برقی روش ها متفاوت است. روش خرید اقساطی لوازم برقی بستگی به نظر فروشنده ها دارد.

زیرا هر کدام برای پرداخت قسطی مبلغ مشخصی را معین می کنند.
بنابراین در مورد خرید اقساطی لوازم برقی نمی توان نظر قطعی داد.
برخی از فروشنده ها نصف مبلغ را ابتدا  اخذ می کنند و مابقی را ماهانه. برخی همه را به صورت اقساطی حساب می کنند.

یکی از این محصولات هم که به صورت اقساطی به فروش می رسد دستگاه میوه خشک کن است. افرادی که مبلغ مشخص شده از طرف فروشنده را دارند می توانند نقد خرید کنند. ولی اگر نتوانستند این مبلغ را خرید کنند می توانند به صورت قسطی خرید کنند و هر ماه مبلغ معینی را بپردازند.

برخی فروشنده ها چک دریافت می کنند برای اینکه مطمعن شوند خریدار هر ماه مبلغ معین شده را می پردازد. اما برخی از فروشنده ها با خریدار آشنا هستند و به صورت لفظی تعهد می کنند که خریدار هر ماه مبلغ مشخص شده را بپردازد.

 

برچسب‌ها