انواع تلویزیون

انواع تلویزیون

 

انواع تلویزیون - امروزه انواع تلویزیون های گوناگون با ابعاد، سایز و کیفیت های مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام دارای قیمت های متفاوتی می باشند.
ما به شما توصیه می کنیم قبل از خرید تلویزیون مطالب این مقاله را‌ به خوبی مطالعه نموده و سپس اقدام به خرید نمایید.

امروزه به خاطر پیشرفت تکنولوژی مدل های جدیدی از تلویزیون به بازار آورده می شود.

به‌همین‌خاطر افراد برای خرید تلویزیون دچار تردید می شوند ولی از طرف دیگر هم برخی از افراد به خاطر گرانی نمی توانند تلویزیون دلخواه خود را خرید کنند.

خوشبختانه امروزه فروشگاه های لوازم خانگی محصولات خود را به صورت اقساطی به مشتریان خود ارایه می دهند. مشتریان می توانند از طریق خرید اقساطی لوازم خانگی اقدام به خرید نمایند.

بهترین سایز تلویزیون

یکی از مهمترین نکات هنگام خرید تلویزیون سایز ان می باشد. شما نباید فورا فریب ظاهر تلویزیون بخورید و اقدام به خرید کنبد. ابتدا باید بسنجید که سایز کدام تلویزیون برای منزل شکا مناسب است.
اگر مکان تلویزیون در خانه شما کوچک باشد شما نمی توانید اقدام به خرید تلویزیون بزرگ نمایید. مثلا دوست دارید در آشپزخانه با اتاق خواب از تلویزیون استفاده نمایید می توانید از تلویزیون های سایز۲۴و ۳۲ اینچ خریداری کنید و اگر برای اتاق پذیرایی، کتفرانس و فضای بزرگتر تلویزیون لازم دارید سعی کنید تلویزیون های بالای ۴۰اینچ خریداری نمایید.

اندازه فاصله استاندارد تا تلویزیون

برای اندازه فاصله  استاندارد نشستن شخص تا تلویزیون مقدار مشخصی وجود دارد که عبارت است از

برای تلویزیون ۳۲اینچ حداقل فاصله ۱۲۰سانتی متر و حداکثر فاصله ۲۴۰سانتی متر

برای تلویزیون های ۴۰اینچ حداقل فاصله ۱۵۰سانتی متر و حداکثر فاصله ۳۰۰سانتی متر می باشد

برای تلویزیون های ۴۸اینچ حداقل فاصله ۱۸۲ سانتی متر و حداکثر ۳۶۵ سانتی متر هست

برای تلویزیون ۵۴اینچ حداقل فاصله ۲۰۵سانتی متر و حداکثر فاصله ۴۱۵سانتی متر می باشد

برای تلویزیون ۶۰اینچ حداقل ۲۲۵سانتی متر و حداکثر ۴۵۰سانتی متر می باشد

حتما در زمان انتخاب تلویزیون به فاصله تان تا تلویزیون دقت نمایید، زیرا رعایت نکردن فاصله استاندارد موجب ضعیف شدن چشم هایتان می شود.


 

وضوح تصویر

بعد از انتخاب سایز تلویزیون و رعایت فاصله استاندارد با تلویزیون نوبت به وضوح تصویر تلویزیون می رسد. هرچقدر رزولوشن تصویر تلویزیون بیشتر باشد تصاویر درون تلویزیون با کیفیت تر، شارپ تر و جزییات با وضوح بیشتری به نمایش گذاشته می شود.

انواع  تلویزیون براساس وضوح تصویر

در زیر انواع تلویزیون با توجه به وضوح تصویر بیان خواهیم کرد که خوب است هنگام خرید چه خرید نقدی و چه خرید اقساطی لوازم خانگی به این نکات توجه کنید : 

  SD تلویزیون

این نوع مدل تلویزیون ها دارای کمترین رزولوشن ۴۸۰ p نسبت به سایر تلویزیون ها می باشند و اکثر جزییات به صورت واضح در تلویزیون مشخص نیست.

HD تلویزیون

این نوع تلویزیون ها بعد تلویزیون های اس دی وارد بازار شدند و کیفیت تصویر این تلویزون ها        720پی می باشد. کیفیت این نوع تلیویزون ها نسبت به تلویزیون های جدیدی که بعدا تولید شد کمتر می باشد.
  

  FUll HDتلویزیون
 

این نوع تلویزیون ها دارای رزولوشن ۱۰۸۰در ۱۹۲۰ می باشد.

UHD 4 یا  k تلویزیون  

تلویزیون های مدل فورکی بعد از تلویزیون های اچ دی وارد بازار شدند.به خاطر کیفیت خوب تصویر این تلویزیون ها  ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ در بین افراد محبوب گشت.

۸K  تلویزیون 

این نوع تلویزیون ها نسبت به سایر تلویزیون ها دارای کیفیت بسیار عالی می باشد. وضوح تصاویر این نوع تلویزیون ها دو برابر تلویزیون های مدل فورکی می باشد

 

 

ویژگی تلویزیون های هوشمند چیست؟

امروزه تلویزیون های هوشمند طرفداران زیادی در بین خانواده ها پیدا کرده است. این مدل تلویزیون ها قابل اتصال به اینترنت و امکان نصب انواع نرم افزارهای اندروید را دارند

این مدل تلویزیون ها نسبت به سایر تلویزیون ها دارای وضوح تصویر بالایی هستند و بسیار هوشمند می باشند.

شمامی توانید هر برنامه ای که دوست دارید را در تلویزیون هوشمند نصب کنید و از آن استفاده کنید. می توانید انواع بازی های پرهیجان خود را روی تلویزیون هوشمند نصب کنید و با کیفیت و سایز بزرگترین بازی را ادامه بدهید.

با توجه به اینکه قیمت این نوع تلویزیون ها نسبت به سایر تلویزیون ها بالاتر است شما می توانید از طریق خرید اقساطی لوازم خانگی اقدام به خرید آن نمایید

 

بنابراین شما با توجه با آگاهی به دست آمده از مطالعه این مقاله می توانید هر کدام از تلویزیون ها را بدون نگرانی در مورد زیاد بودن هزینه آن به صورت خرید اقساطی لوازم خانگی خرید کنید  و مورد استفاده خود و خانوادتان قرار بدهید
برچسب‌ها