بهترین مارک خردکن برقی در سال 1401 کدام است؟

بهترین مارک خردکن برقی در سال 1401 کدام است؟

اگر بهترین مارک خردکن برقی در خانه شما باشد، مطمئن باشید همیشه سالادهای خوشمزه در دسترستان است. همه ما به اهمیت مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه آگاه هستیم؛ اما یکی از بزرگ‌ترین موانع استفاده نکردن از آن‌ها، سختی بریدن و خرد کردن سبزیجات به صورت دستی و زمان‌بر بودن این کار است.

اگر یک خردکن داشته باشید که کار با آن راحت باشد، سرعت و توان کافی برای رفع نیازهای شما را داشته باشد و تیغه‌های آن از بهترین جنس موجود در بازار و بسیار تیز باشند، مطمئنا می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی زیادی کنید و با کمترین تلاش و زمان ممکن، خوش‌طعم‌ترین سالادها و غذاها را تهیه کنید. برای انتخاب بهترین مارک خردکن برقی باید عوامل مختلفی مانند ظرفیت مخزن، کیفیت مواد، عملکرد و قیمت را در نظر داشته باشید. با توجه به تمام موارد فوق، در این مقاله بهترین خردکن‌های برقی موجود در بازار ایران را معرفی می‌کنیم؛ اما در ابتدا، فاکتورهایی که هنگام خرید خردکن باید به آن‌ها توجه داشته باشید را با جزئیات بیشتری شرح می‌دهیم.

در خردکن برقی باید به دنبال چه چیزی باشید؟

اگر سری به بازار خرید لوازم برقی خانگی بزنید و دنبال بهترین مارک خردکن برقی باشید، مطمئنا اولین سوالی که از شما می‌شود، این است که می‌خواهید دستگاه شما چه مشخصاتی داشته باشد؟ در ادامه مهم‌ترین خصوصیاتی که هنگام خرید خردکن باید در نظر بگیرید را به اختصار شرح می‌دهیم.

 

ظرفیت و ذخیره‌سازی

قبل از اینکه اقدام به خرید خردکن کنید، پاسخ این سوالات را برای خود مشخص کنید؛ آیا خانواده شما بزرگ و پررفت‌و‌آمد است؟ چند بار قصد استفاده از دستگاه را دارید؟ پاسخ شما مشخص خواهد کرد که آیا نیاز به خرید یک خردکن برقی بزرگ و محکم را دارید یا یک مینی‌چاپر برای شما کافی است. حداکثر ظرفیت خردکن 6 فنجان و حداقل آن 1.5 فنجان است. توجه داشته باشید که هر اندازه دستگاه شما بزرگ‌تر باشد، به فضای بیشتری برای نگهداری آن نیاز دارید؛ بنابراین فضا و وسعت آشپزخانه خود را هم در نظر بگیرید.

 

تیغه با کیفیت بالا

اگر به دنبال خردکنی هستید که عمر طولانی داشته باشد، ابتدا تیغه‌ها را بررسی کنید. تیغه‌های استیل ضد زنگ، دوام زیادی دارند، زنگ نمی‌زنند و محکم هستند.

 

بدنه دستگاه

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید، قاب بدنه است. بدنه‌های ساخته شده از مواد پلاستیکی در مقایسه با دستگاهی که بیشتر بدنه آن از فلز ساخته شده است، دوام کمتری دارند.

 

تمیز کردن آسان و قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی

سهولت در شستشوی قطعات یک دستگاه، اهمیت زیادی دارد. اگر دوست دارید خردکن برقی شما برای مدت طولانی دوام بیاورد، هر بار پس از استفاده، آن را تمیز کنید. هنگام خرید خردکن مطمئن شوید که تیغه‌ها به‌راحتی جدا می‌شوند و همچنین به‌راحتی در جای خود قرار می‌گیرند. دستگاهی را انتخاب کنید که مونتاژ و جدا کردن قطعات آن آسان باشد.

اگر ماشین ظرفشویی دارید و برای شما مهم است که قطعات دستگاه قابلیت قرار دادن داخل ماشین را داشته باشند، به این موضوع توجه کنید. اگر بتوانید کاسه و بقیه قطعاتی که باید تمیز شوند را با خیال راحت در ماشین ظرفشویی قرار دهید، یک مزیت بزرگ برای شما محسوب می‌شود.

 

چندکاره بودن

با خرید دستگاهی که چند کار مختلف انجام می‌دهد، می‌توانید بیشترین استفاده را از هزینه خود ببرید! مدل‌هایی وجود دارند که نه‌تنها سبزیجات را خرد می‌کنند، بلکه ویژگی‌هایی مانند آب‌گیری، مخلوط کردن، آسیاب کردن یا رنده کردن را هم ارائه می‌دهند. اگرچه ممکن است مجبور باشید هزینه بیشتری بابت آن‌ها بپردازید؛ اما این دستگاه‌ها مفیدتر و راحت تر هستند و باعث می‌شوند از زمان خود بهترین بهره را ببرید.

 

خردکن بدون BPA

BPA یک ماده شیمیایی مضر است که برای تولید مواد پلاستیکی بادوام استفاده می‌شود. بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که فاقد BPA باشد. این موضوع در جعبه یا دفترچه راهنمای دستگاه مشخص شده است. اگر بدنه دستگاه شما تا حدی پلاستیکی است، از این موضوع مطمئن شوید تا خود و خانواده‌تان را در معرض خطر قرار ندهید.

 

موتور بالا یا موتور پایین؟

یکی از مواردی که هنگام خرید خردکن باید به آن توجه کنید، محل قرارگرفتن موتور است. در بعضی خردکن‌های برقی، موتور در بالا قرار می‌گیرد و اصطلاحا به آن موتور بالا گفته می‌شود؛ اما در بعضی دیگر، موتور دستگاه در پایین قرار داده می‌شود که به آن موتور پایین می‌گویند. قدرت موتور در مدل‌های موتور پایین بیشتر است و با آن‌ها می‌توانید مواد غذایی سفت مانند انواع گوشت را خرد کنید؛ اما خردکن‌های برقی موتور بالا، تنظیمات سرعت و تعداد تیغه‌های بیشتری دارند.

 

بهترین مارک خردکن برقی موجود در بازار ایران

پس از اینکه نوع خردکن موردنظر خود را انتخاب کردید و مشخصات آن را فهمیدید، نوبت به انتخاب برند می‌رسد. خرید از یک برند معتبر می‌تواند تضمین‌کننده طول عمر بالا باشد. در ادامه، بهترین مارک‌های خردکن برقی موجود در بازار ایران را معرفی می‌کنیم.

 

خردکن برقی مولینکس

مولینکس یک برند فرانسوی معتبر و از قدیمی‌های بازار ایران و جهان است و کمتر کسی است که نام آن را نشنیده باشد. مولینکس در حال حاضر، زیرمجموعه گروه سپ (SEP Groupe) قرار دارد. کیفیت محصولات مولینکس نیاز به توضیح ندارد و تقریبا همه با آن آشنا هستند. خردکن مولینکس یکی از محصولات باکیفیت این برند نام‌آشنا است که در انواع مدل‌های موتور بالا و موتور پایین عرضه می‌شود. جنس مواد به‌کار‌رفته در خردکن برقی مولینکس از بهترین کیفیت و تیغه‌ها از استیل ضد زنگ و بسیار تیز هستند.

 

خردکن بوش

قدرت و کیفیت محصولات بوش آلمان، شهرت جهانی دارند. این برند معتبر دارای 140 کارخانه در 128 کشور جهان است که همگی تحت لیسانس بوش آلمان در حال فعالیت هستند. نام بوش را می‌توانید هم در لوازم برقی بزرگ مانند یخچال و ماشین ظرفشویی و هم در لوازم برقی کوچک مانند خردکن برقی ببینید. البته طیف محصولات بوش محدود به لوازم برقی خانگی نمی‌شود و در حوزه‌های مختلف از ارتباطات گرفته تا فناوری اتوماسیون و روبات‌سازی فعالیت دارد.

خردکن بوش بهترین مارک خردکن برقی است که می‌توانید در بازار پیدا کنید. این محصول بسیار بادوام و کاربردی است و در بعضی مدل‌های آن، تیغه‌های خردکن یخ و حتی همزن وجود دارد. اگرچه قیمت محصولات بوش ممکن است بالا باشد، اما مطمئنا ارزشش را دارد.

 

خردکن فیلیپس

فیلیپس یک برند معروف هلندی است که با عرضه محصولات متنوع و کاربردی، نشان داده است که به شعار خود یعنی "همیشه راهی برای بهترشدن زندگی وجود دارد." پایبند است. این شرکت بزرگ چندملیتی، اهداف بسیار انسان‌دوستانه و خیرخواهانه‌ای دارد؛ به عنوان مثال، بهبود زندگی 2.5 میلیارد انسان تا سال 2030 جزو چشم‌اندازهای آن است.

تولید لوازم کوچک برقی خانگی تنها یکی از حوزه‌های فعالیت برند فیلیپس است که در این حوزه اعتبار بالایی در بازارهای جهانی دارد. البته ما بیشتر محصولات فیلیپس را در حوزه لوازم شخصی مانند ریش‌تراش می‌شناسیم؛ اما خردکن برقی فیلیپس، از بهترین مارک‌های خردکن برقی است که می‌توانید در بازار ایران پیدا کنید.

 

خردکن همیلتون

خردکن‌های برند آمریکایی همیلتون، کار آماده‌سازی غذا را به یک تفریح تبدیل می‌کنند! نگذارید طراحی فشرده و وزن سبک آن‌ها شما را فریب دهد. این خردکن‌های برقی به اندازه‌ای قدرتمند هستند که پیاز، سبزی، آجیل، سیر و هر آنچه که بخواهید را در کمترین زمان ممکن خرد کنند. حتی می‌توانید از خردکن‌های برقی همیلتون برای تهیه سس و غذای کودک استفاده کنید.

تیغه‌های خردکن برقی همیلتون از جنس فولاد ضد زنگ و بسیار تیز هستند. به‌علاوه، استفاده و تمیز کردن آن‌ها آسان است. کاسه، درب و تیغه خردکن، قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند و سیم مخفی موجود در این دستگاه‌ها، برای کسانی که به نظم اهمیت زیادی می‌دهند، مناسب است. با تمام این اوصاف، آیا می‌توان همیلتون را جزو بهترین مارک‌های خردکن برقی ندانست؟

 

خردکن فکیر

شاید فکر کنید برند فکر (فکیر) مربوط به کشور ترکیه است؛ اما این برند در واقع آلمانی است، توسط هلدینگ ساروهان از آلمان وارد ترکیه شده و از آنجا به دست مصرف‌کنندگان در منطقه خاورمیانه رسیده است. آلمانی‌ها به رعایت استانداردهای بالای اروپا و کیفیت خوب محصولات معروف هستند و فکیر هم از این قاعده مستثنی نیست. خردکن برقی فکیر با داشتن تیغه‌های بسیار تیز از جنس استیل ضد زنگ، بدنه محکم و بادوام و درب و کاسه ساخته شده از باکیفیت‌ترین متریال روز دنیا، یکی از بهترین مارک‌های خردکن برقی موجود در بازار ایران است.

 

خردکن سنکور

خردکن برقی برند سنکور، کاملا توانسته است استانداردها و قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا در زمینه تولید لوازم برقی را رعایت کند و یک محصول باکیفیت و ساخته شده با بهترین متریال روز دنیا را بسازد. این برند در ابتدا یک برند ژاپنی بود؛ اما در حال حاضر، متعلق به کشور جمهوری چک است. خردکن سنکور در انواع مختلف و مدل‌های گوناگون به بازار عرضه می‌شود و با کیفیت بالای خود، توانسته است رضایت خریداران را کاملا جلب کند.

 

خردکن کنوود

کنوود را همه به یک برند انگلیسی می‌شناسند؛ اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید این برند در حال حاضر، متعلق به شرکت ایتالیایی دلونگی است. البته این موضوع، کیفیت محصولات کنوود را زیر سوال نمی‌برد زیرا دلونگی هم یکی از برترین برندهای تولید لوازم کوچک خانگی است. خردکن کنوود مانند دیگر محصولات این برند از بهترین مواد ساخته شده است و کیفیت بسیار بالایی دارد. جنس تیغه‌ها از استیل ضد زنگ است و تمام اجزا از بدنه گرفته تا درب و تیغه‌ها، قابلیت قرار گرفتن در ماشین ظرفشویی را دارند؛ بنابراین خیالتان از بابت سهولت استفاده و تمیز کردن دستگاه راحت باشد. خردکن کنوود از بهترین مارک‌های خردکن برقی در بازار ایران است و قیمت بالای آن، قطعا ارزشش را دارد.

خردکن پارس خزر

پارس خزر برند نام‌آشنای ایرانی است که محصولات آن با داشتن قیمت مناسب و کیفیت خوب، سال‌هاست که در خانه‌های ایرانیان حضور دارند و توانسته‌اند رضایت بسیاری از خریداران را جلب کنند. خردکن پارس خزر قطعا بهترین مارک خردکن برقی ایرانی است. این محصول از مواد باکیفیت و مطابق با آخرین استاندارد روز دنیا ساخته شده است. تیغه‌ها بسیار تیز و از جنس استیل ضد زنگ هستند که بهترین در نوع خود است و بدنه از مواد باکیفیت ساخته شده است. اگر تأکید شما بر خرید جنس ایرانی است، خردکن پارس خزر را فراموش نکنید.

 

خردکن گوسونیک

گوسونیک برند خوب ترکیه‌ای است که در بازار ایران و بین مصرف‌کنندگان ایرانی محبوبیت زیادی دارد. دلیل این امر، کیفیت قابل قبول و قیمت نسبتا مناسب آن است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید محصولات گوسونیک در کشور چین تولید می‌شوند؛ مانند دسینی که یک شرکت ایرانی است؛ اما محصولاتش را در چین تولید می‌کند. خردکن برقی گوسونیک در انواع مدل‌ها و با قیمت‌های گوناگون به بازار عرضه می‌شود. شما می‌توانید این محصولات را با هر رنج قیمتی که بخواهید و با کیفیتی خوب خریداری کنید؛ بنابراین، می‌توان گوسونیک را جزو بهترین مارک‌های خردکن برقی دانست.

 

خردکن میگل

میگل هم یک برند معتبر ایرانی است که کیفیت محصولات بسیار خوبی دارد و با اینکه یک برند قدیمی به حساب نمی‌آید؛ اما توانسته است با تولید محصولات باکیفیت و قیمت مناسب، رضایت بسیاری از خریداران را جلب کند. خردکن میگل از محصولات محبوب این برند است که با قیمت‌های گوناگون و در انواع مختلف به بازار عرضه می‌شود.

 

سخن پایانی

خردکن برقی یکی از لوازم مفید و کاربردی منزل است که با استفاده از آن، می‌توانید انواع مواد غذایی و سبزیجات را در حداقل زمان ممکن و با صرف کمترین نیروی بدنی خرد کنید. در صورتی که یک خردکن برقی باکیفیت و مناسب را انتخاب کنید، می‌توانید سال‌ها از آن استفاده کرده و بیهوده مچ دست خود را فرسوده نکنید. در این مقاله، بهترین مارک‌های خردکن برقی را که می‌توانید در بازار ایران پیدا کنید، به شما معرفی کردیم.

برچسب‌ها