۱۰ اصل کلیدی خرید ظروف چینی جهیزیه

۱۰ اصل کلیدی خرید ظروف چینی جهیزیه

سرویس چینی یکی از وسایل مهم در پذیرایی است که عروس خانم‌ها برای خرید جهیزیه به این سرویس اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. از طرفی می‌توانیم بگوییم که برترین برند‌های سرویس چینی، ساخت کشور‌های آلمان یا فرانسه است. حتی اگر در جهان برند‌های دیگری از نظر کیفیت به‌ سطح ظروف چینی فرانسه و آلمان برسد، همچنان قیمت ظروف این دو کشور بالا‌تر از بقیه برند‌ها می‌باشد.
بسیاری از چینی‌های گران‌‌قیمت از مارک‌های مشهور، خاصیتی آنتی باکتریال دارند و با تکنولوژی ساخته شده‌اند که برای شستشوی آن‌ نیازی به مایع ظرفشویی نیست. سطح این‌گونه ظروف از نظر میکروسکوپی صاف است و جرم‌ها به آن نمی‌چسبد.  با این مطلب همراه شوید تا ۱۰ اصل کلیدی خرید ظروف چینی جهیزیه را بررسی کنیم و نکات بیشتری درباره این ظروف یاد بگیریم.

 

نکات مهم در خرید ظروف چینی جهیزیه

توجه به برخی نکات در هنگام خرید ظروف چینی جهیزیه، به شما کمک می‌کنند خرید هوشمندانه‌ و بهتری داشته باشید و از هزینه‌ای که برای خرید این ظروف می‌پردازید، راضی باشید. بنابراین ۱۰ فاکتوری که در ادامه نام می‌بریم را در هنگام خرید، در نظر بگیرید.

 

سرویس چینی از برند ایرانی یا خارجی

برای خرید سرویس چینی، ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید از برند‌های ایرانی خرید کنید یا برند‌های خارجی. سرویس‌های چینی خارجی از نظر طرح و شکل شباهت‌های زیادی با چینی‌های ایرانی دارند.
همان‌‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم زیبا‌ترین و با کیفیت‌ترین چینی در سطح جهان، ساخت کشور‌های آلمان یا فرانسه می‌باشد. بدیهی است که قیمت این ظروف بسیار بالا است و علاوه‌بر کیفیت بالا، این ظروف وارداتی بوده و مشمول هزینه گمرک می‌شود. قیمت چینی‌های خارجی از چند میلیون شروع می‌شود، در نتیجه باید بودجه زیادی برای خرید آن‌ها تخصیص دهید.

 

در عین‌حال از بین برند‌های برتر ایرانی هم می‌توانید سرویس چینی انتخاب کنید. بهتر است بدانید که چینی‌های ایرانی در سطح جهانی مطرح هستند، ولی به‌دلیل اینکه تولید داخلی می‌باشند و مشمول گمرک نمی‌شوند، قیمت کمتری نسبت به انواع خارجی دارند. توصیه می‌کنیم ابتدا کیفیت چینی‌های ایرانی را مشاهده کرده و بعد برای خرید تصمیم بگیرید.

 

سرویس چینی در طرح‌ها و شکل‌های مختلف

سرویس چینی در طرح‌ها و شکل‌های مختلف در بازار وجود دارد که شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود یکی را انتخاب کنید. معمولاً از ظروف چینی چهارگوش برای پذیرایی‌های ساده یا خودمانی استفاده می‌شود، در حالی که ظروف گرد با طرح‌های کلاسیک یا سلطنتی، مناسب مهمانی‌های مجلل و رسمی است. معمولاً عروس خانم‌هایی که قصد خرید ظروف چینی برای جهیزیه دارند، یک سرویس ساده برای استفاده معمول و یک سرویس کلاسیک برای پذیرایی‌های رسمی تهیه می‌کنند.

 

نگهداری از ظروف چینی‌

اگر از جمله افرادی هستید که حوصله نگهداری وسایل گران‌قیمت را ندارید، بهتر است چینی‌های گران‌قیمت و دارای طرح نخرید. همه ظروف چینی (حتی مارک های خارجی)، نیاز به نگهداری دقیقی دارند.

برای مثال نباید ظروف چینی که دارای طرح‌های نقره‌ای یا طلایی هستند در مایکروویو قرار دهید. این طرح‌ها از مواد فلزی تشکیل شده‌است و اگر در مایکروویو قرار بگیرند ممکن است باعث ایجاد جرقه و آتش‌سوزی شوند. همچنین ظروف چینی که طرح دارند نباید در ماشین ظرفشویی قرار بگیرند. دمای حرارت بالا در ماشین ظرفشویی، باعث می‌شود رنگ ظروف چینی تغییر کند.

 

به ­علاوه قرص‌های ماشین ظرفشویی، تمیز کننده‌های قوی و سایشی هستند که به نوعی می‌توانند چینی را کدر کنند. پس اگر حوصله نگهداری دقیق از ظروف چینی ندارید به جای خرید برند‌های خارجی و گران‌قیمت، انواع ظروف ساده چینی را انتخاب کنید.

 

ظروف چینی در حال تولید

بهتر است هنگام خرید مطمئن شوید که سرویس چینی مورد نظر شما همچنان تولید می‌شود، زیرا اگر قصد داشته باشید در آینده به تعداد آن‌ها اضافه کنید، به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. همچنین ممکن است یک یا چند ظرف از سرویس چینی بشکند و نیاز به جایگزینی داشته باشید. اگر طرح ظروف چینی شما در حال تولید باشد، می‌توانید در اسرع وقت، همان طرح را از بازار بخرید.

 

شناسنامه و ضمانت‌نامه ظروف چینی‌

اگر تصمیم گرفتید که از بین برند‌های خارجی و گران‌قیمت یک سرویس چینی انتخاب کنید، حتماً در هنگام خرید، شناسنامه و ضمانت‌نامه ظروف چینی را از فروشنده دریافت نمایید. متاسفانه در حال حاضر انواع مختلفی از ظروف چینی تقلبی در بازار وجود دارند که با قیمت گزافی به فروش می‌رسد.

 

کاربرد ظروف چینی‌

برای خرید هر نوع سرویس چینی، ابتدا تصمیم بگیرید که کاربرد ‌آنها قرار است در خانه شما چه باشد. برای مثال آیا قرار است این ظروف را در بوفه قرار دهید؟ آیا به‌عنوان سرویس معمولی برای زمانی که مهمان ندارید از آن‌ها استفاده می‌کنید؟ آیا قرار است این سرویس چینی، ظروف اصلی پذیرایی برای مهمانی‌های رسمی بزرگ باشد؟ این سوال‌ها را پاسخ دهید و بر اساس آن خرید کنید. برای سرویس چینی معمولی، بهتر است سرویس ۴ یا ۶ نفره را انتخاب کنید. برای سرویس چینی که برای مهمانی در نظر گرفته‌اید، سرویس ۱۸ نفره کافی است.

 

انواع تکه‌های سرویس چینی‌

هر سرویس چینی از هر برندی، تکه‌های خاص خود را دارد. برخی از این سرویس‌ها دارای نمکدان، لیوان، ظرف مخصوص سس، سوپ خوری، فنجان و نعلبکی، کاسه‌ها و بشقاب‌ها در ابعاد مختلف و … می‌باشد. البته همان‌ طور که گفتیم تکه‌های سرویس‌های چینی با هم متفاوت است. پس در هنگام خرید توجه کنید که همه تکه‌های سرویس برای شما کاربردی باشد.

 

تعیین میزان کیفیت چینی‌

تعیین میزان کیفیت چینی برای کسانی که در این زمینه تخصص دارند بسیار آسان است. اما شما هم می‌توانید با چند ترفند، میزان کیفیت چینی را تشخیص دهید. برای مثال چینی که نسبت به اندازه‌اش وزن بیشتری داشته باشد، کیفیت بالا‌تری دارد. در ضمن هنگام خرید توجه داشته باشید که ظروف، دارای خال و لک نباشند. سرویس‌های چینی با کیفیت، هیچ لک و خالی روی طرح خود ندارند و در تمام سطوح یک دست به نظر می‌رسند.

 

فروشگاه‌های معتبر ظروف چینی‌

حتماً برای خرید سرویس چینی جهیزیه به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. فروشگاه‌هایی که نمایندگی برند مورد نظر شما هستند، بهترین انتخاب برای خرید ظروف چینی جهیزیه می‌باشد. وقتی از یک فروشگاه معتبر خرید می‌کنید، حتی اگر اطلاعات کافی در زمینه تشخیص کیفیت سرویس چینی نداشته باشید، می‌توانید بدون دغدغه خرید کنید.

 

بودجه برای خرید سرویس چینی‌

آخرین و مهم‌ترین فاکتور برای خرید، بودجه است که باید بر اساس نیازی که به وسایل دارید، بودجه مناسبی برای خرید تخصیص دهید. اگر قرار است هزینه زیادی برای خرید سرویس چینی بپردازید، دقت کنید که ظروف تقلبی به شما فروخته نشود. همچنین اگر می‌خواهید با قیمت مناسبی خرید کنید، مطمئن باشید که ظروف چینی از برند‌های ایرانی هم می‌توانند زیبا و با کیفیت باشند در حالی که ارزان‌تر تمام می‌شوند.

 

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم نکات مهمی را که در خرید ظروف چینی جهیزیه اهمیت دارد، بررسی نماییم. عواملی مانند انتخاب چینی ایرانی یا خارجی، کاربرد مورد نظر، طرح، شیوه نگهداری و…همگی در انتخاب شما تاثیرگذار خواهد بود. با این حال اگر حس می‌کنید در تشخیص اصل یا تقلبی بودن ظروف چینی دچار مشکل می‌شوید، بهتر است برای خرید به فروشگاهی معتبر مراجعه کنید.

برچسب‌ها