بهترین خوراک ها و غذاهای پاییز

بهترین خوراک ها و غذاهای پاییز

فصل پاییز فصل غذاها و نوشیدنی‌های گرم است. غذاهایی با رنگ‌های گرم که می‌توان آنها را در یک روز بارانی خورد و لذت برد. نکته‌ی دیگری که در غذاهای پاییز باید به آن توجه کنیم، تقویت سیستم ایمنی بدن و دریافت ویتامین‌های مناسب برای مقابله با بیماری‌هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی است.

متخصصان توصیه می‌کنند که در فصل پاییز، بادمجان، کدو حلوایی، انار، تره فرنگی، کلم بروکلی و شلغم بخورید. با هر کدام از این مواد غذایی می‌توان خوراکی‌های خوشمزه درست کرد یا آنها را به ترکیب سالاد و سوپ اضافه کرد. در ادامه‌ی متن بیشتر راجع به بهترین خوراک‌ها و غذاهای پاییز صحبت می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

سوپ کدو حلوایی

سوپ کدو حلوایی را می‌توان جزو خوشمزه‌ترین غذاهای فصل پاییز برشمرد. این سوپ به راحتی درست می‌شود و همه اعضای خانواده هم عاشقش می‌شوند. برای درست‌کردن سوپ کدو حلوایی به کدو حلوایی، هویج، پیاز، سیب زمینی، و آب مرغ احتیاج دارید. همه‌ی مواد را خرد کنید و بگذارید بپزد و بعد کدو را به قطعه‌های مساوی تقسیم کنید و به مواد اضافه کنید. بعد که همه‌ی مواد پخت، باید آنها را با همزن برقی صاف کنید. روی سوپ را می‌توانید با خامه و جعفری تزئین کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین سایت لوازم خانگی و آشپزخانه


کشک بادمجان

همانطور که گفتیم مصرف بادمجان در فصل سرد توصیه می‌شود، پس کشک بادمجان هم یکی از غذاهای فصل پاییز است. کشک بادمجان غذای سختی نیست، می‌توانید خیلی راحت درستش کنید. برای درست‌کردن کشک بادمجان علاوه بر بادمجان به پیاز، کشک، سیر، نعنا، گردو و ادویه‌های لازم احتیاج دارید. البته سیر و گردو اختیاری هستند. ولی با اضافه‌کردن سیر و گردو کشک بادمجان‌تان خوشمزه‌تر می‌شود. این غذا یکی از غذاهای محبوب گیاه‌خواران هم هست.

خورشت بامیه و خورشت قیمه



این دوتا خورشت معمولا در هر فصلی از سال طبخ می‌شوند. برای تهیه خورشت بامیه به گوشت و بامیه احتیاج دارید. اگر می‌خواهید خورشت قیمه درست کنید، می‌توانید بادمجان و بامیه هم به آن اضافه کنید. بعضی‌ها برای ترش‌شدن و مزه‌گرفتن خورشت بامیه به آن تمرهندی هم اضافه می‌کنند. گیاه‌خواران هم می‌توانند به جای گوشت از بادمجان و توفو استفاده کنند. البته خود خورشت بامیه را هم می‌توانید بدون گوشت درست کنید.

سوپ شلغم

فصل پاییز فصل شیوع سرماخوردگی و آنفلولانزا است. با سوپ شلغم می‌توانید به جنگ بیماری‌های فصل پاییز بروید. برای تهیه‌ی سوپ شلغم به مرغ، شلغم، هویج، سیر، جعفری، گشنیز، رشته فرنگی و لیموترش احتیاج دارید. اول از همه مرغ را پیاز و نمک و زدچوبه بگذارید بپزد.

بعد شلغم، هویج و سیر را نگینی خرد کنید و در قابلمه‌ی جداگانه‌ای با آب بگذارید بپزد. بعد که مرغ پخته شد، باید آن را ریش ریش کنید و به بقیه‌ی مواد اضافه کنید. می‌توانید گوجه‌فرنگی و کرفس هم به موادتان اضافه کنید. بعضی‌ها برای خوشمزه‌تر شدن سوپ شلغم به آن زنجبیل و آویشن هم می‌ریزند.

خورشت اناربیج



اناربیج غذای آسانی نیست، ولی به خاطر انار جزو غذاهای فصل پاییز به حساب می‌آید. برای تهیه‌ی اناربیج به مغز گردو، سبزی، گوشت چرخ کرده، پیاز، رب انار ترش یا آب انار ترش و نمک و فلفل و زردچوبه احتیاج دارید. گوشت‌ها را به صورت قلقلی درست کنید و کنار بگذارید. سبزی‌ها رو هم خرد کنید و تفت بدهید. مغز گردوها را بسابید و با آب و کمی زردچوبه حرارت بدهید. بعد می‌توانید سبزی را اضافه کنید.

در آخر هم رب انار یا آب انار را اضافه کنید. سبزی‌های اناربیج تره، جعفری، نعناع و خالواش، نوعی سبزی شمالی، هستند. می‌توانید سبزی مخصوص اناربیج را از مغازه‌هایی که سبزی‌های گیلانی می‌فروشند، تهیه کنید. اگر هم خالواش ندارید، به جایش از نعناع می‌توانید استفاده کنید. آبغوره هم می‌تواند جایگزین آب انار بشود.

بیشتر بخوانید: معرفی محصولات خانه و آشپزخانه اسنوا


سالاد انار

سالاد انار یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای فصل پاییز است. برای درست کردن سالاد انار می‌توانید از میوه‌ها و سبزیجات مختلفی استفاده کنید. یعنی اصلا محدود نیستید. مثلا ترکیب کلم بنفش، انار و گوجه فرنگی یکی از ترکیب‌های فوق‌العاده برای سالاد انار است که در مهمانی‌ها هم استفاده می‌شود. می‌توانید از گل‌کلم، کلم بروکلی، هویج و پیاز هم استفاده کنید.

خلاصه که در سالاد انار می‌توانید خلاقیت به خرج بدهید. مزه‌های مختلف را با هم مخلوط کنید و امتحان کنید. یکی از ترکیب‌های ساده، ترکیب انار، کلم، ماست چکیده، آب نارنج است. می‌توانید آویشن هم اضافه کنید. ترکیب انار، اسفناج، سرکه‌ی بالزامیک و پرتقال هم برای پاییز فوق‌العاده است و رنگ‌های جذابی هم دارد.