دستگاه قهوه سازخانگی

دستگاه قهوه سازخانگی

دستگاه قهوه سازخانگی - دستگاه قهوه سازخانگی انواع مختلفی دارد که هر کدام عملکرد خاصی دارد که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

داشتن دستگاه قهوه ساز در آشپزخانه، نمای آشپزخانه را زیبا می کند. قهوه جزء محبوب ‌ترین نوشیدنی های گرم در تمامی جهان است. ولی نوشیدن یک قهوه خوب کار راحتی نیست، زیرا اگر  نتوانید که چطور قهوه را تهیه کنید، هیچ وقت نمی توانید طعم و مزه‌ی واقعی قهوه آن را بچشید. البته این روزها کافه‌‌های متنوعی وجود دارد که انواع مختلف قهوه را  برای مشتریان خود سرو می ‌کنند.

تفاوت قهوه ساز با دستگاه اسپرسوساز 

شما زمانی که تفاوت قهوه ساز با اسپرسو را بدانید در زمان خرید خرید قهوه و اسپرسو ساز دچار تردید نمی شوید و به راحتی می توانید برای خرید اقدام کنید.

 اسپرسوساز مخصوص به قهوه اسپرسو است ولی از دستگاه قهوه ساز می توان برای انواع قهوه‌ها  استفاده کرد.

 دومین تفاوت مربوط به نحوه کار آنها است، دستگاه اسپرسوساز ها آب را به جوش می‌آورند و بعد با فشار دادن از میان قهوه‌ی فشرده شده عبور می‌دهند، اما در دستگاه قهوه ساز‌ها بایستی روی پودر قهوه آب ریخته شود تا طی مراحل قطره‌ای و بعد از عبور از فیلتر، قهوه از دستگاه عبور کند.

دستگاهای اسپرسوساز سریع‌ترهستند و غلظت قهوه موجود در آنها بیشتر است.

قیمت دستگاه اسپرسوساز غالبا از قیمت دستگاه قهوه ساز گران تر است و بعضی از افراد برای مصارف خانگی خود، دستگاه قهوه ساز خانگی را خرید می کنند.

شما برای خرید قهوه و اسپرسو ساز می توانید به فروشگاه های لوازم برقی مراجعه کنید و هر مدل که دوست دارید انتخاب و خرید کنید.

خرید دستگاه قهوه سازخانگی

در زمان خرید خرید قهوه و اسپرسو ساز باید به نکاتی توجه کنید. ما در این مقاله می خواهیم نکات لازم که باید در زمان خرید قهوه ساز به آن توجه کرد بیان می کنیم.

بهتر است اولین مورد برای خرید قهوه ساز خود را اندازه و نوع مخزن آن قرار بدهید، اگر خانواده کم جمعیتی دارید، مشکلی نیست ولی اگر در خانواده پر جمعیتی زندگی می‌کنید و برای صبحانه همگی به نوشیدن قهوه نیاز دارید به شما پیشنهاد می کنیم که مدلی را خرید کنید که مخزن بزرگی داشته باشد.

دومین موردی که بایستی هنگان خرید دستگاه قهوه ساز به آن توجه کرد صفحه گرم نگه‌داراست، این مورد حائز اهمیت است.
اگر مشاهده کردید که تا مدت زمانی گرم مانده است نیازی به درست کردن دوباره قهوه نیست.

سومین مورد در مورد خرید دستگاه قهوه ساز قابلیت تعویض کردن فیتلر است. مطمعناً دستگاه هایی که قابلیت تعویض کردن فیلتر را دارند، بهداشتی‌تر هستند.
برخی از مدل های قهوه ساز توانایی کف سازی برای کاپوچینو هم دارند. اگر شما مدلی را خرید کرده اید که کف ساز است به راحتی می توانید مدل‌های متنوعی ‌ از قهوه را در خانه درست کنید.
اما  همه دستگاهای قهوه ساز در بازار این قابلیت را ندارند و کار آنها فقط دم کردن قهوه است. بعضی از مدل‌های قهوه ساز دارای لوازم جابنی هستند که استفاده از آنها می‌تواند دم کردن قهوه را شیرین‌تر کند.
به صورت دقیق نمی توان گفت که بهترین مارک قهوه ساز کدام است ولی مدل‌های خارجی و ایرانی بسیاری در بازار هست  که هر کدام را که دوست دارید می توانید انتخاب کنید. البته می دانید که قیمت های دستگاه قهوه ساز ایرانی از خارجی پایین تراست.

انواع دستگاه های قهوه ساز خانگی

دستگاه‌ قهوه ساز خانگی انواع گوناگونی دارند که عبارتند از:

دستگاه قهوه ساز وکیوم

 دستگاه قهوه ساز وکیوم از دو قسمت تشکیل شده است و با کمک خلاء قهوه را آماده می‌کند.

 

دستگاه قهوه ساز فیلتر دار

 نام دیگر دستگاه قهوه ساز فیلتر دار، قهوه ساز قطره‌ای است و اکثر دستگاه های قهوه ساز در بازار از این نوع هستند، فیلتر در دستگاه‌های قهوه ساز یا دائمی است یا قابل تعوی.

 روش درست کردن قهوه نیز بدین صورت است که پس از روشن کردن دستگاه و بعد از جوش آمدن  آب درون آن آرام آرام و به شکل قطره‌، به فیلتر قهوه اضافه می گردد.

 

دستگاه قهوه ساز کپسولی

رای درست کردن قهوه با دستگاه قهوه ساز کپسولی به قهوه کپسولی نیاز هست. برای آماده شده قهوه، باید کپسول را در قسمت مخصوص خود قرار داد تا قهوه آماده شود.

 

قهوه ساز دونفره

دستگاه قهوه ساز دونفره می‌تواند همزمان برای 2 نفر قهوه آماده کند.

 

 

 

برچسب‌ها