دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع

دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع

لحظه‌ای وقت بگذارید و تجسم کنید که یک شب آرام‌بخش و ایده آل را در خانه تجربه می‌کنید. آیا این شامل یک وعده غذایی خانگی است؟ یا حمامی گرم؟

برای داشتن یک شب ایده‌آل ممکن است شما هر راهی را انتخاب کنید اما من مطمئن هستم روشن کردن شمع اولین قدمی است که شما برای داشتن یک شب آرامش‌بخش، انتخاب می‌کنید.

استفاده از شمع تنها به دلیل نور و عطر آن، مورد توجه مردم قرار نگرفته است. بلکه دلایلی وجود دارد که شما باید حتما از شمع‌ها در دکوراسیون خلاقانه خانه‌تان استفاده کنید.

در این‌جا من به شما از بایدهای استفاده از شمع در دکوراسیون خلاقانه خانه‌تان می‌گویم و در آخر ایده‌هایی از دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع را بررسی خواهیم کرد.

 

فواید دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع




1. دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع تمرکز شما را افزایش می‌دهد

 

اگر تا به حال تنها به دلیل زیبایی از شمع برای دکوراسیون خلاقانه خانه‌تان استفاده می‌کردید، اکنون می‌توانید از شمع با دلایل بیشتری هم بهره ببرید. استفاده از شمع تمرکز و بازدهی کار شما را افزایش داده و باعث بهبود فعالیت‌های شما خواهد شد.

بر اساس تحقیقات انجام شده رایحه‌های خاصی وجود دارند، که می‌توانند ذهن شما را آرام کنند. رایحه‌هایی مانند نعناع، لیمو، پرتقال، رزماری و دارچین می‌توانند حواس شما را تقویت کرده و شرایط مناسبی را برای کار کردن شما فراهم کنند.

 

2. دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع به شما در یادآوری خاطرات کمک می‌کند

 

ممکن است دلایلی وجود داشته باشد که بخواهید خاطرات و اوقات خوش را به یاد آورید. خاطرات و عواطف می‌توانند به راحتی با استفاده از رایحه‌هایی خاص تکرار شوند و در صورتی که شما در رویدادی خاص همان رایحه را استشمام کرده باشید، حس خوب آن لحظه را برای شما تداعی می‌کند.

روان‌شناسان معتقدند، حس بویایی می‌تواند خاطرات شما را زنده کرده و در صورت ناراحتی، روحیه شما را تقویت کند. اگر احساس ناراحتی ‌می‌کنید یا یک روز شلوغ را تجربه کرده‌اید، با روشن کردن شمعی که به شما تکرار اوقات خوش را هدیه دهد، می‌توانید احساس بهتری داشته باشید.

 

3. دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع روحیه شما را بهبود می‌بخشد

 

اگر رایحه‌ها به شما کمک می‌کنند تا خاطرات مثبت زندگی خود را به یاد آورید، به احتمال زیاد همان خصوصیات به افزایش روحیه شما هم کمک خواهد کرد.

یک محقق ژاپنی با مطالعه روی 12 شرکت‌کننده افسرده، اظهار داشت که رایحه لیمو به کاهش دوز داروهای ضد افسردگی کمک کرده، عملکرد ایمنی بدن بیمار را افزایش داده و سطح هورمون‌ها را تنظیم کرده است.

پس در صورتی که احساس ناراحتی یا ضعف کردید با روشن کردن یک شمع معطر، روحیه خود را  بالا ببرید. بهتر است استفاده از شمع‌هایی با رایحه مرکبات یا رزماری را اولویت قرار دهید تا به افزایش تمرکز ذهنتان هم کمکی کرده باشید.

 

4. دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع به شما اجازه می‌دهد زمانی را در حالت معنوی به سر ببرید

 

قرن‌ها است که در مراسمات مذهبی از شمع برای افزایش روحیه معنوی افراد استفاده می‌شود. شما می‌توانید با روشن کردن شمع در ساعتی از شبانه‌روز، ذهنتان را در چارچوب مناسبی قرار داده و آرامش را تجربه کنید.

بهتر است استفاده از شمع برای ایجاد حالت معنوی و پرآرامش را در زمان حمام، نماز، یوگا، مدیتیشن و... انجام دهید. این کار کمک می‌کند تا افکارتان آرام و منظم شده و ادامه روز را به بهترین نحو سپری کنید.

شما حتی می‌توانید هنگام انجام فعالیت‌های مراقبت‌ ازپوست یا هنگام نوشیدن فنجان قهوه صبحانه، یک یا دو شمع روشن کنید.

 

5. دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع، خوابی راحت برای شما فراهم می‌کند

 

استفاده از وسایل الکترونیکی مانند تلفن‌همراه درست قبل از خوابیدن، می‌تواند سلامت خواب شما را به هم بزند و اثرات منفی طولانی مدت بر سلامتی جسم شما ایجاد کند، چراکه شما 7 الی 9 ساعت خواب مناسبی را که توسط پزشکان توصیه شده است، انجام ندادید. نور آبی که از صفحه نمایش تابیده می‌شود، سطح منیزیم شما را کاهش داده و باعث احساس خستگی و اضطراب در شما می‌شود.

برای مقابله با این مسئله، وسایل الکترونیکی را کنار گذاشته و در نور شمع به خواب روید. مطمئنا خوابی آرام و با ریتم طبیعی، تجربه خواهید کرد.

 

6. دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع، استرس را از شما دور می‌کند


 

در درمان برخی بیماری‌ها مانند اضطراب و افسردگی از رایحه درمانی استفاده می‌شود. شمع‌های معطر خاصی در طول رایحه‌درمانی برای کمک به اضطراب و افسردگی، بهبود کیفیت زندگی و خواب و حتی تسکین برخی از عوارض جانبی درمان‌های سرطانی مانند حالت تهوع و درد استفاده می‌شود.

هنگامی که زندگی بیش از حد طاقت فرسا می‌شود و شرایط دست کشیدن از کار وجود ندارد، شمعی با رایحه بابونه، ترنج، اسوخودوس و کندر روشن کنید تا به ذهنتان آرامش را هدیه دهید.

 

دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع مناسب استفاده در آشپزخانه

 

در دکوراسیون خلاقانه آشپزخانه بهتر از از شمع‌های معطر استفاده کنید تا رنگ‌وبوی شاعرانه و هنرمندانه‌ای به فضای آشپزخانه هدیه دهید.

رایحه‌ی شمع‌های مناسب دکوراسیون خلاقانه با شمع عبارتند از:

 

  • شمع با رایحه لیمو ، پرتقال یا هر نوع مرکبات
  • شمع با رایحه دارچین یا سایر ادویه‌ها
  • شمع با رایحه غذا مانند کلوچه‌های تازه و پای

 

دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع مناسب برای میهمان

 

دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع برای میز غذاخوری و سال نشیمن می‌تواند جلوه زیبایی در استقبال از میهمان داشته باشد. شمع‌های بدون بو برای تزئین میزغذاخوری مناسب‌تر هستند زیرا نمی‌خواهید وقتی شما و مهمانان خود در حال خوردن یک وعده غذایی هستید رایحه‌های متفاوتی را حس کنید.

استفاده از میله های شمع بلند یا نگهدارنده های شمع بلند برای ایجاد ظاهری شیک و با کلاس، دکوراسیون خلاقانه جذابی می‌تواند باشد. همچنین می‌توانید شمع‌ها را با استفاده از یک سینی و یک پایه بلند، در مکان بالاتری قرار دهید.

در صورتی که به تزئینات ساده‌تری علاقه‌مند هستید. می‌توانید میز غذاخوری را با استفده از شمع‌های استوانه‌ای کوتاه تزئین کنید.

 

دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع مناسب استفاده در اتاق نشیمن

 

برای دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع در اتاق نشیمن بهتر است از شمع‌های معطر استفاده شود، تا در زمان استراحت خستگی را از تن شما درآورد.

 

شمع‌های معطر مناسب دکوراسیون اتاق نشیمن عبارتند از:

 

  • شمع با رایحه چوب سدر
  • شمع با رایحه‌های گل
  • شمع با رایحه‌های میوه‌ای
  • شمع با رایحه دارچین

 

اتاق نشیمن باید ترکیبی از احساسات آرامش بخش، اجتماعی و جذاب باشد. شمع‌های معطر تازه، در طول روز می‌توانند انرژی مثبتی را تأمین کنند در حالی که روشن کردن شمع‌ها در اتاق نشیمن در شب می‌تواند محیطی گرم و دنج ایجاد کند.

شمع‌ها را روی یک سینی تزئینی یا در جاشمعی ‌های تزئینی روی میزی با رومیزی زیبا قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا در هنگام نشستن روی کاناپه احساس گرما و آرامش کنید. همچنین می‌توانید برای ایجاد سبک دکوراسیون منحصر به فرد ، شمع ها را بالای کتاب‌خانه قرار دهید.

اگر می‌خواهید در اتاق نشیمن از تزئئینات منحصر به فردی اسفاده کنید، می‌توانید دیوارکوب‌های شمعی را جایگزین چراغ‌ها کنید.

روشی دیگر از دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع، چیدن چندین شمع در شومینه است. با قرار دادن چند شمع در شومینه می‌توانید صحنه‌ی خیره‌کننده‌ و چشم‌نوازی را ایجاد کنید.

 

دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع مناسب استفاده در حمام

 

شمع‌هایی که در حمام قرار دارند باعث می‌شوند در هنگام استحمام احساس آرامش بیشتری داشته باشید. شمع‌ها همچنین می‌توانند عطروبویی، تازه و تمیز به حمام ببخشند.

شمع‌های معطر مناسب استفاده در حمام عبارتند از:

 

  • شمع با رایحه مرکبات
  • شمع با رایحه خیار
  • شمع با رایحه کتان

 

شمع‌ها را در اندازه‌های مختلف در اطراف وان یا در یک سینی در شلف حمام قرار داده تا آرامش را با همه وجود حس کنید. همچنین می‌توانید شمع‌های معطر و تازه را روی قسمت پیشخوان نزدیک سینک ظرفشویی قرار دهید تا ظاهری راحت‌تر داشته باشد.

 

اگر می خواهید آرامش بیشتری ایجاد کنید، بهتر است از از شمع‌های رنگی برای زیباتر شدن استفاده کنید. اگر می‌خواهید شمع‌ها بیشتر با محیط شما همخوانی داشه باشند، سعی کنید آن‌ها را تا حد ممکن با دکوراسیون سرویس بهداشتی خود مطابقت دهید.

 

حرف آخر

برای داشتن دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع بهتر است از وسایل داخل خانه استفاده کنید. برای مثال از لیوان‌ها و سینی‌های غیرقابل استفاده، بهره گیرید. برای داشتن یک دکوراسیون خلاقانه خانه با شمع نیازی به هزینه‌‌ی بالایی نیست، تنها کافیست شمع‌هایی با رایحه عالی و ظاهری زیبا تهیه کرده و آرامش را به خانه‌تان هدیه کنید.