انواع برند ظروف چوبی و مقایسه آن‌ها

انواع برند ظروف چوبی و مقایسه آن‌ها

اگر شما هم این‌روزها مثل بیشتر مردمِ با سلیقه، علاقه‌مند به داشتن ظروف چوبی در وسایل آشپزخانه‌تان هستید، حتما با سوال‌هایی مانند کدام برند خوب است و اجناس با کیفیت‌تری دارد روبه‌رو هستید. البته در این انتخاب فاکتورهایی همچون ایرانی یا خارجی، مقدار بودجه و هزینه، ماندگاری و موارد دیگری را در نظر خواهید گرفت.
در این مطلب ما قصد داریم شما خواننده عزیز سایت لیروفا را با انواع برند ظروف چوبی موجود و ناموجود در بازار ایران، آشنا کنیم. در هر قسمت تلاش شده تا حد ممکن و بر اساس نظرات استفاده کنندگان از این ظروف، مزایا و معایب هرکدام هم گنجانده شود تا شما را در انتخاب بهترین گزینه ممکن یاری کنیم.

در ابتدا با برندهای ایرانی که تعدادشان زیاد هم نیست شروع می‌کنیم.

ظروف چوبی برند فوکا



فوکا یک تولید کننده انواع اکسسوری خانه و آشپزخانه ایرانی است، که علاوه بر آن در تولید ظروف چوبی مخصوص سرو خانگی، هتل، کافی‌شاپ و رستوران فعالیت خوب و چشم‌گیری دارد. این ظروف اکثرا از چوب‌های درختان داخل کشور تولید شده است و از کیفیت خوبی برخوردارند. بر اساس آن‌چه خودِ تولید کننده اذعان داشته است، ظروف چوبی این برند سامل خدمات زیر می‌شود:

ویژگی‌های ظروف چوبی فوکا:

  • ۲ سال گارانتی در برابر ترک خوردگی و پیچش
  • دارای خاصیت آنتی باکتریال و مجوز بهداشت
  • بکار بردن چسب مرغوب گیاهی ضد آب
  • دارای ویژگی نانو واتر پروف و قابل شستشو (خاصیت آب گریزی چوب)
  • سبک کاری تایلندی و اروپایی
  • بدون محدودیت طرح

برند ایرانی بعدی هور است. هور تولید کننده ظروف چوبی خام است و این تولید‌کننده هیچ‌گونه پوشش یا طرحی بر روی ظروف نمی‌گذارد. بیشتر مصرف‌کنندگان ظروف این برند، هنرجویان یا تولید‌کنندگان ظروف جزئی‌تر هستند که بقیه کارها را خودشان بر روی ظرف انجام می‌دهند و احتمالا با نام برند و یا در فروشگاه خودشان می‌فروشند.

و اما برندهای خراجی ظروف چوبی که تعدادشان خیلی بیشتر از برندهای ایرنی است، ولی همه این برندها در بازار ایران موجود نیستند.

ظروف چوبی برند بامبوم "Bambum"

معروف‌ترین ظروف چوبی در ایران برند بامبوم است. این شرکت که در کشور ترکیه فعالیت می‌کند، در زمینه تولید و صادرات ظروف چوبی بامبوم بسیار فعال است و توانسته جایگاه ویژه‌ای در بخش لوازم خانگی سالم و چوبی برای خود ایجاد کند. ظروف چوبی تولید بامبوم بسیار ساده، با‌دوام و به لحاظ قیمتی نسبت به سایر برندهای خارجی به صرفه‌تر‌ و تقریبا برای تمامی اقشار قابل خریداری است.

بیشتر بخوانید: از ظروف چوبی بامبو بیشتر بدانیم

 

ظروف چوبی برند بیلی "Billi"



بعد از ظروف چوبی بامبوم، برند بیلی تایلند از جایگاه بالایی برخوردار است. اما این برند به لحاظ قیمت گران‌تر از بامبوم است. از مشخصه‌های جالب توجه ظروف چوبی بیلی ترکیب فوق‌العاده خاص آن با شیشه است که بر زیبایی آن به طور چشم‌گیری افزوده است. بیلی ظروف خود را از چوب بامبو، آلبالو و اقاقیا تهیه می‌کند که ماندگاری بسیار بالایی دارند و با گذشت زمان زیبایی ظرف بیشتر می‌شود.
ظروف چوبی بیلی با استفاده از چوب صاف و صد در صد طبیعی و با طراحی و کارایی منحصر به فرد ساخته شده‌اند. این ظروف هیچ‌گونه موادی که برای سلامت انسان مضر باشد، ندارند و به راحتی می توانند با مواد غذایی در تماس باشند.

ظروف شیشه‌ای به کار رفته در محصولات بیلی عاری از هر گونه سرب،‌ کادمیوم و یا سایر مواد مضرند و از موادی با کیفیت و دوام بالا ساخته شده‌اند.

برندهایی که تا اینجا معرقی کردیم به راحتی در بازار قابل تهیه هستند. اما در ادامه برندهای ظروف چوبی را معرفی می‌کنیم که در سطح بازار جهانی طرف‌داران زیادی دارند، ولی ممکن از در بازار ایران قابل تهیه نباشند.

 

ظروف چوبی برند لیپِر "Lipper"



برند آمریکایی لیپر به طراحی و ساخت ظروف شیک، خاص و سلیقه هنری پسند معروف است و پرطرفدار‌ترین برند ظروف چوبی آمریکایی است. محصولات این برند طوری طراحی شده اند که خودشان تبلیغ هستند و نیاز به تبلیغ اضافه ندارند. اگر این ظروف رو از نزدیک لمس کنید حس واقعی طبیعت و طبیعی‌بودن را در آن‌ها تجربه می‌کنید.
لیپر اکثر ظروف خود را از چوب آلبالو و اقاقیا و در سایز تقریبا بزرگ تهیه می‌کند. این ظروف چوبی ماندگاری فوق‌العاده بالایی دارند و برای شستشو، مثل دیگر ظروف با آب و مایع ظرف‌شویی صابونی به راحتی قابل تمیز‌کردن هستند.

از مزایای استفاده از این برند می‌توان به شیک، خاص، حجیم و جادار بودن و ماندگاری بالا اشاره کرد ولی در مقایسه با برندهای دیگر گران‌تر است.

 

ظروف چوبی برند وینکو "Winco"



وینکو یک برند آمریکایی بسیار معروف و معتبر است که قدمت و تجربه زیادی در تولید تجهیزات و ظروف آشپزخانه دارد. به لحاظ کیفیت، تولیدات این برند از مقاوت، ماندگاری و طراحی خوبی برخودار‌ند. برخلاف سایر ظروف سرامیکی این شرکت، ظروف چوبی بسیار سبکی دارند که به لحاظ قیمتی هم در رده خوبِ نه گران- نه ارزان دسته بندی می‌شوند. یکی از معایب ظروف چوبی وینکو این است که قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیست.

 

ظروف چوبی برند فاکس ران "Fox Run"



فاکس ران تولید کننده ظروف آشپزخانه و اکسسوری خانه است. همه‌ی ظروف چوبی تولیدی این برند آمریکایی از چوب اقاقیا، که به لحاظ ماندگاری و استحکام جای ذره‌ای حرف ندارد، ساخته شده‌اند. ظروف چوبی فاکس ران روی میز، تمامی توجهات را به خود جلب می‌کنند. کیفیت بالای این ظروف باعث شده تا طرف‌داران زیادی برای خود دست و پا کند.
شستشوی این ظروف باید با آب گرم و مایع صابونی باشد و حتما بعد از شستن خشک شود. از آن‌جایی که هر کیفیتی بهایی دارد، این حجم از شیکی و مقاومت، قیمت بالایی دارد و می‌توان گفت ظروف این برند از نظر قیمت به هیچ وجه ارزان و معمولی نیستند.

 

ظروف چوبی برند گیبسون" Gibson"



اگر قصد داشتید برنامه مهمانی داشته باشید و با چیدمان و ظروف خودی نشان دهید، از ظروف چوبی برند گیبسون استفاده کنید. ظروف ساخته شده از چوب اقاقیای این برند، کلاس خاصی به میهمان‌نوازی شما می‌دهند. شیار‌های طبیعی موجود در این ظروف، سایه روشن و تضاد خاصی ایجاد کرده است.
خوشبختانه این برند در تولید ظروف چوبی خود ابتکار ویژه‌ای به خرج داده و تولیدات خود را با با پوششی مخصوص کاملا ضد‌آب کرده است. به دلیل وجود همین پوشش، می‌توانید از آن‌ها برای سرو غذای گرم هم استفاده کنید. شرکت گیبسون این‌همه مزیت را به رایگان ارائه نمی‌کند و ظروف تولیدی‌شان گران‌تر از دیگر برندها است.

 

تا اینجا ظروف چوبی برندهای مختلف را معرفی کردیم. یقینا برندهای دیگری مانند Aidea,Midori Way,Nambe و غیره وجود دارند که هر‌کدام مزایا، کعایب و ویژگی‌های خاص طراحی و کیفیتی خود را دارند. همه‌گی این برندها ممکن است در بازار ایران موجود نباشند، اما اگر امکان خرید از سایت‌هایی مانند آمازون را دارید به راحتی می‌توانید تهیه کنید.

شما چه برندهای دیگری می‌شناسید؟ در بخش نظرات برایمان بنویسید.