انواع غذای مناسب دو نفره

انواع غذای مناسب دو نفره

غذای ساده دونفره با کمترین مواد اولیه و در زمان کوتاهی آماده می‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را با چند نوع غذای ساده دونفره آشنا کنیم با ما همراه باشید.

کوکوی گردو و بادام زمینی

این کوکو نوعی غذای ساده دونفره بدون گوشت بوده، که ماده اصلی آن سیب زمینی است و با پنیر، سبزی‌های معطر، ادویه، بادام زمینی و گردو طعم‌دار شده است.

املت اسفناج و پنیر

این املت نوعی غذای ساده دونفره است که از تکه‌های سیب زمینی پخته شده در مخلوط تخم مرغ تهیه شده و داخل آن با پنیر و اسفناج و پر می‌شود.

خوراک کرفس با گردو

این خوراک نوعی غذای ساده دونفره بدون گوشت از ترکیب کرفس و خامه به مغز گردو درست می‌شود و لایه ای از خرده‌های نان روی آن را می‌پوشاند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین خوراک ها و غذاهای فصل بهار


خوراک تند کدو سبز

این خوراک تند و خوشمزه که با عطر تخم ‌شنبلیله عجیبن شده است، این خوراک بدون گوشت بسیار دلچسب است.

گراتن بادمجان

گراتن بادمجان نیز نوعی غذای ساده دونفره است که می‌تواند در کنار غذای گوشتی سرو شده و یا همراه با نان، غذایی کامل باشد.

تورتیلای اسپانیایی

تورتیلا یکی از خوشمزه‌ترین انواع غذا با سیب زمینی است. این غذا شباهت زیادی به املت دارد و از ترکیب تخم‌مرغ، سیب زمینی،  پیاز و سیر یا پیازچه تهیه می‌شود.

خوراک مرغ با سس لذیذ


خوراک مرغ غذای ساده دونفره خامه‌ای و پر کالری است که با گوشت مرغ درست می‌شود، و به تنهایی یا همراه با نان یا انواع پاستای ایتالیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گوشت و سیب زمینی سرخ شده

این غذا، نوعی غذای ساده دونفره است که مخلوطی از گوشت چرخ کرده، همراه با پیاز و هویج و گوجه فرنگی است که روی آن با یک لایه پوره سیب زمینی پوشیده و طلایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: انواع غذاهای آماده‌سازی سریع


کتلت گوشت

کتلت گوشت که از گوشت چرخ کرده، سیب زمینی، پیاز، تخم مرغ، نمک، فلفل، زردچوبه، زعفران و آرد سوخاری تهیه می‌شود و جزو خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین غذای ایرانی محسوب می‌شود.

سمبوسه با خمیر یوفکا


سمبوسه با خمیر یوفکا که از مرغ پخته شده، ذرت پخته شده، پنیر موزارلا، نمک و فلفل و ادویه و خمیر یوفکای مستطیلی تهیه می‌شود. مدت زمان لازم برای پخت این غذا ۱۰ الی ۱۵ دقیقه است.

ورقه کدو

برای تهیه ورقه کدو به تخم مرغ، کره، نمک و فلفل و کدوی سبز نیاز دارید و مدت زمانی که برای پخت آن نیاز دارید تنها ۳۰ دقیقه است.

سوپ اسفناج

سوپ اسفناج از موادی شامل جو پرک، پیازداغ، اسفناج، آب گوشت یا مرغ، نمک و فلفل تهیه می‌شود و مدت زمان پخت آن ۱۵ دقیقه است.

سیب زمینی تنوری معطر

از موادی شامل روغن زیتون، سیر خرد شده و رزماری تازه، سیب زمینی خرد شده تهیه می‌شود و برای پخت آن شما تنها به ۱۳ الی ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارید.

سیب زمینی شکم پر با سس پیاز

 این غذا شامل سیب زمینی، شیر، پنیر خامه‌ای، پنیر چدار رنده شده، نمک درشت و آسیاب شده و پیازچه خرد شده تهیه می‌شود. زمان پخت این غذا حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه است.

خوراک سیب زمینی و سوسیس

برای پخت این غذا به سوسیس آلمانی یا هر سوسیس با گوشت تازه، پیاز، سیب زمینی، رزماری و نمک و فلفل سیاه و روغن زیتون نیاز دارید.

خوراک مرغ و قارچ

برای تهیه این غذا به سینه مرغ با ماست کم چرب و قارچ و سیر نیاز است و مدت زمان آن به صورت حدودی ۳۰ دقیقه است.

شامی مرغ با سیب زمینی

این غذا شامل سینه مرغ، پیاز، تخم مرغ و سیب زمینی متوسط و پودر سوخاری نیاز دارید.

 

مینی ساندویچ مرغ

شما برای تهیه غذا به نان تست، کالباس، گردو، سینه مرغ، خیارشور جعفری و سس مایونز نیاز دارید.

کباب گوشت چرخ کرده با بادمجان

برای تهیه این کباب گوشت به موادی مثل گوشت چرخ کرده، بادمجان، گوجه و پیاز نیاز دارید.

 کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به شما انواع غذای مناسب برای دو نفر را به صورت مختصر معرفی کنیم که امیدواریم، مورد توجه و استفاده شما قرار بگیرد. شما چه غذایی ساده دونفره سراغ دارید؟ لطفاً در قسمت درج نظرات غذای مورد نظر خود را برای ما ارسال کنید.