نکات دکوراسیون برای افزایش شادابی

نکات دکوراسیون برای افزایش شادابی

اگر می‌خواهید دکوراسیون منزل شما پر از انرژی مثبت باشد و انرژی‌های منفی از آن دور باشد، از تکنیک‌هایی که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم استفاده نمایید.

دکوراسیون خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم نقش زیادی در کاهش استرس و کمک به حس شادابی بیشتر به ما دارد. برای خیلی‌ها حدوداً نیم یا دو سوم فعالیت‌های روزانه در خانه سپری می‌شود، و یک سوم یا نیمی از فعالیت‌های روزانه در بیرون از خانه انجام می‌شود. همانگونه که گفته شد و شما خود می‌دانید، محل زندگی ما که بیشترین زمان را در آن سپری می‌کنیم، نقش بسیار مهمی در سبک زندگی ما، عادات، رفتار و حتی گفتار ما دارد.

در ادامه قصد داریم نکاتی را به شما معرفی کنیم که می‌توانند، بر مراقبت و افزایش انرژی مثبت در محیط خانه و بالعکس در خنثی نمودن انرژی‌های منفی تأثیرگذار باشند با ما همراه باشید.

دکوراسیون زیبا پر از انرژی مثبت

 سعی کنید خانه را طوری تزیین کنید که در نهایت سادگی و شیک مداری، انرژی مثبت را به شما انتقال بدهد، در این‌صورت شانس بیشتری برای موفقیت و دور شدن از استرس و تنش دارید.

ورودی منزل و استقبال از مهمان



وقتی وارد خانه یک غریبه یا یک دوست می‌شویم ، در اغلب مواقع انرژی خاصی وجود دارد که ما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، که با ترکیبی از چیدمان اشیاء به وجود آمده است. برای جذب انرژی مثبت باید در چیدمان و دکوراسیون اقلام و اشیا خود، انتخاب دقیق داشته باشیم. از این رو شما می‌توانید یک آینه را در ورودی خانه قرار دهید که این کار در فضاهای باریک نتیجه بخش است. زیرا آینه‌ها نور را منعکس می‌کنند و فضا را روشن‌تر می‌کند.
این نکته را فراموش نکنید که قرار دادن برخی از گیاهان و گلها و ترکیب آنها در فضای ورودی، به جلوه آراستگی ورودی خانه کمک می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: نکات دکوراسیون خانه کوچک


اشیا شکسته و یا بسیار کهنه را دور بریزید

عمل فنگ شویی معتقد است که اشیای شکسته باید دور انداخته شوند، چرا که آنها برای مهمانان و حتی خودتان دارای انرژی منفی هستند و جریان انرژی مثبت موجود در محیط خانه را خنثی می‌سازند. به طور مثال یک مبل ۱۰ساله، دیگر کارآیی مناسب خود را تقریبا از دست داده است. از این رو زمانی که چهارچوب، حالت ارتجاعی فنرها و یا کوسن‌ها هم تقریباً کهنه یا از بین رفته‌اند، زمان آن است که به فکر خرید یک مبل نو باشید.

از عناصر گرم در طراحی و اجرای دکور منزل استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین عوامل در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده از رنگ‌های سرد و گرم در کنار یکدیگر است. به عنوان مثال دکور مشکی موجب می‌شود، خانه دلگیر شده و دکور سفید نیز خانه را بی روح می‌کند ، اگر رنگ دکوراسیون انتخابی شما سفید است شما می‌توانید، با استفاده از گلدان یا لوازم چوبی اندکی به محیط گرما ببخشید، و یا اگر از رنگ‌های کدر و تیره مانند رنگ سیاه استفاده کردید، می‌توانید رنگ کاناپه یا دیوارها را سفید و یا از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

 

نور خانه را برای زیبایی اجرای دکوراسیون داخلی تنظیم کنید



نوردهی عامل مهمی است که تاثیر بسیار زیادی در شادابی محیط دارد. البته بعضی از افراد ترجیح می‌دهند خانه خود را تاریک و لایت کنند، اما نورانی کردن منزل علاوه بر ایجاد شادابی و روحیه، موجب بهتر دیده شدن منزل و وسیله‌های استفاده شده در دکوراسیون شما می‌شود. هنگامی که شما در اتاق نشیمن خود پنجره‌های بزرگ دارید در واقع به زیباتر شدن منزل کمک زیادی خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در انتخاب رنگ فرش و موکت


استفاده از گلدان را در اجرای دکوراسیون فراموش نکنید

همه ما می‌دانیم که داشتن گل و گیاه در اطرافمان  تا چه حد می‌تواند شادی‌آور و آرامش بخش باشد. چند گلدان زیبا تهیه نموده و با سلیقه شخصی خود آنها را در گوشه و کنار منزل قرار دهید. گلدان تنها چیزی است که افراط در آن نه تنها خانه را زشت نمی‌کند بلکه جلوه خاصی را به خانه می‌بخشد.

 جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به شما نکاتی را برای افزایش شادابی در دکوراسیون منزل معرفی کنیم. اگر برای افزایش شادابی در چیدمان دکوراسیون نکاتی را مد نظر دارید، که ما در بالا به آن اشاره نکرده‌ایم شما می‌توانید در قسمت درج نظرات دیدگاه ارزشمند خود را برای ما ارسال نمایید.