خرید اقساطی لوازم آشپزخانه بدون پیش پرداخت | لیروفا

خرید اقساطی لوازم آشپزخانه بدون پیش پرداخت | لیروفا

خرید اقساطی لوازم آشپزخانه امروزه یکی بهترین راهکارهایی است که با وجود گرانی سرسام آور قیمت به مردم این امکان را می دهد تا بتوانند لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنند. پرداخت هزینه خرید به صورت یکجا، برای بسیاری از خانواده ها مقدور نبوده و خرید اقساطی لوازم آشپزخانه را می توان برای آن ها یک فرصت خاص و ویژه در نظر گرفت که امروزه از طرف بسیاری از مراکز فروش لوازم برقی برای مردم مقدور شده است.

خرید اقساطی چیست؟

خرید اقساطی لوازم آشپزخانه موضوع اصلی مبحث ما بوده و به همین دلیل تصمیم گرفتیم ابتدا تعریفی مختصر در رابطه با خرید اقساطی در ابتدا مطالب به خدمت شما عزیزان ارائه بدهیم. خرید اقساطی یک نوع خرید و فروش است که قوانین حاکم بر آن عرف و توافق بین طرفین بوده و در طی آن توافق می شود که خریدار در قبال کالا و محصولی که از فروشنده دریافت می کند یک درصدی را به عنوان پیش پرداخت به او بدهد و سپس مابقی مبلغ را در طی چندین نوبت به فروشنده پرداخت کند. همچنین فروشنده نیز می تواند در قبال جنس و کالایی که به خریدار می فروشد، از او تضمین بگیرد. معمولا امروزه دریافت چک و سفته معادل قیمت کالای که معامله شده جهت تضمین پرداخت اقساط رایج است. البته در برخی موارد نیز فروشنده و خریدار با یکدیگر آشنا بوده و به دلیل اعتمادی که به هم دارند، خرید و فروش اقساطی را بدون پرداخت و دریافت تضمین انجام می دهند.

فواید خرید اقساطی لوازم آشپزخانه

خرید اقساطی لوازم آشپزخانه یکی از شیوه های خرید آسان وسایل مورد نیاز برای آشپزخانه است که مردم می توانند از طریق آن نیازها یشان را بر اساس وسع مالی که دارند مرتفع سازند. از آنجایی که فروشنده در خرید اقساطی، قیمت کالا را درصدی بیشتر از قیمت نقد آن ارائه می دهد بسیاری از مردم ترجیح می دهند به جای خرید اقساطی پول خود را پس انداز کرده و پس از فراهم شدن موجودی مورد نیاز برای خرید اقدام نمایند. با توجه به شرایط نابسامان اقتصادی و افزایش لحظه ای قیمت ها متاسفانه دیگر همچون گذشته هیچ کسی با پس انداز کردن نخواهد توانست خرید کند. زیرا هر ماه برای خرید باید مبلغی بیشتر از ماه قبل بپردازد.

به طور کلی فواید خرید اقساطی به شرح زیر است.

۱- یافتن قدرت خرید:

همانطور که گفتیم امروزه شرایط حاکم بر اقتصاد کشور ما به نحوی است که دیگر هیچ کس با پس انداز کردن قدرت خرید وسایل و لوازم مورد نیازش را نخواهد یافت. زیرا قیمت ها سیر سعودی داشته و هر ماه یک درصدی به قیمت ماه قبل اجناس اضافه می شود. بنابراین بر خلاف گذشته پس انداز کردن پول و سرمایه هیچ سود و فایده ای به حال مردم ندارد. اما با خرید اقساطی لوازم آشپزخانه با پرداخت پیش قسطی در حد وسع مالی، می توان وسیله لازم برای آشپزخانه را به راحتی خریداری کرد. البته در برخی از موارد حتی برای خرید اقساطی حتی به پیش پرداخت هم نیازی نیست.


همچنین بخوانید : خرید جهیزیه اقساطی

۲- عدم پرداخت هزینه بیشتر برای وسیله مورد نظر:

همانطور که گفتیم در حال حاضر اوضاع اقتصادی کشور ایران به شکلی است که هر بار، حتی به طور روزانه قیمت اجناس را که می گیریم شاهد افزایش قیمت آن هستیم. متاسفانه این معضل بزرگ به دلیل وابسته بودن اقتصادی داخلی به نرخ ارز بوده و سبب شده کنترل قیمت از دست دولتمردان نیز خارج شده و به دست دلال و واسطه بی افتد. در صورت خرید اقساطی لوازم آشپزخانه با آنکه خریدار هزینه خرید را هنوز نپرداخته است اما از شر این افزایش افسار گسیخته دیگر خلاص شده و محصول مورد نظر خود را با پرداخت همان قیمت واقعی خریداری می کند.

۳- تعیین نرخ اقساط بر اساس وسع مالی خریدار:

در خرید اقساطی لوازم آشپزخانه یک توافق دو طرفه بین خریدار و فروشنده اتفاق می‌ افتد که تمام قوانین حاکم بر این توافق مطابق با خواسته دو طرف معامله شکل می گیرد. به عبارت دیگر هیچ قانون خاصی جهت تعیین مبلغ اقساطی که قرار است به صورت ماهانه پرداخت شود وجود ندارد. در واقع این خریدار و فروشنده هستند که مقدار اقساط را تعیین می‌ کنند که معمولا بر اساس وسع مالی خریدار مبلغ اقساط مشخص می گردد. همین عامل باعث می شود که در خرید اقساطی لوازم آشپزخانه فشار مالی بر دوش خریدار حاکم نباشد.

۵-  رونق کسب و کار و فروشنده :

گرانی های سرسام آور و افزایش قیمت کالا و محصولات تنها شامل حال خریدار و مردم عادی نیست. اتفاقا این معضل بیشتر فروشندگان و تولیدکنندگان کالا و خدمات را دچار دردسر کرده است. زیرا کاهش قدرت خرید مردم، سبب رکود بازار شده و در طی آن تولید کنندگان و فروشندگان نیز از رونق کسب و کار خود بازمانده اند. فروش اقساطی لوازم آشپزخانه شرایطی فراهم آورده است که تولیدکنندگان و فروشندگان کالا و خدمات نیز بتوانند به کسب و کار خود رونق ببخشند.


همچنین بخوانید : چرا لوازم خانگی استیل بخریم

۵- رونق اقتصادی کشور:

 به هرحال یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر رونق اقتصاد کل کشور فروش کالاها و محصولاتی است که از جانب تولیدکنندگان داخلی به بازار عرضه می شود. در صورتی که خریدار قدرت خرید نداشته باشد، فروشنده و تولید کننده نیز نمی تواند محصولات خود را به فروش برساند. در نتیجه این عامل موجب ورشکستگی او و رکود اقتصاد کل کشور خواهد شد.

۶- کاهش نرخ بیکاری:

همانطور که در مطالب قبلی نیز عنوان کردیم، نتیجه کاهش قدرت خرید مردم ورشکستگی تولید کنندگان بوده که در پی آن نرخ بیکاری جامعه افزایش خواهد یافت. بنابراین در صورتی که بازار خرید و فروش کالاهای تولید شده داخلی خوب و ایده آل باشد نرخ بیکاری نیز کاهش خواهد یافت.

هنگام خرید اقساطی لوازم آشپزخانه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

همانطور که متوجه شدید خرید اقساطی لوازم آشپزخانه بر پایه اعتماد فروشنده به خریدار رخ می‌دهد. بنابراین فروشنده برای آنکه بتواند حق خود را از خریدار به صورت ماهانه پس بگیرد باید از او تضمین مناسب و قابل اتکا دریافت کنند. همچنین خریدار نیز باید تضمینی را به فروشنده بدهد که فروشنده نتواند با تکیه بر آن چیزی را که بیشتر از حقش است از او دریافت کند.

نتیجه گیری:

خرید اقساطی لوازم آشپزخانه اگر به نحوی انجام شود که در طی آن حقوق هر دو طرف معامله رعایت شود مطمئنا هم برای اقتصاد کشور و هم برای خریدار و فروشنده مفید و مثمر ثمر می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها