15 مدل از بهترین مخلوط کن‌‎های موجود در بازار

15 مدل از بهترین مخلوط کن‌‎های موجود در بازار

اگر به‌دنبال یک وسیله آشپزخانه همه‌کاره، خوش‌دست و بادوام هستید، پیشنهاد ما به شما یک دستگاه مخلوط‌ کن است. همه ما می‌خواهیم تغذیه سالمی داشته‌ باشیم؛ اما اغلب اوقات، قرار دادن مقدار مناسب میوه و سبزیجات تازه در رژیم روزانه، سخت است. این در حالی است که شما با یک مخلوط‌کن، می‌توانید به سرعت همه مواد تازه و سالم را به خوشمزه‌ترین آبمیوه‌ها، سوپ‌ها و پوره‌ها تبدیل کنید و همراه خانواده خود از آن‌ها میل کنید. در ادامه این مطلب به موارد متنوع استفاده از مخلوط‌کن‌ها اشاره‌ای خواهیم داشت و سپس به بررسی بهترین مخلوط کن‌ها می‌پردازیم. پس اگر قصد خرید این دستگاه را دارید تا پایان مقاله همرا ما بمانید.

 

موارد استفاده از دستگاه مخلوط‌کن

امروزه چه در محیط کار، چه در محیط خانه و چه در تابستان و زمستان، همه به‌دنبال نوشیدنی‌های تازه و خوشمزه هستند؛ پس وجود یک مخلوط‌کن به شدت احساس می‌شود. از طرفی، کاربرد این دستگاه محدود به تهیه اسموتی، شیک میلک و آبمیوه‌ نیست؛ بلکه شما می‌توانید برای تهیه انواع سس، سوپ‌، دیپ، پوره میوه‌ها و سبزیجات و غذای کودک هم از این دستگاه به‌راحتی استفاده کنید و در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

 

ویژگی‌های بهترین مخلوط کن‌‌ها چیست؟

امروزه دستگاه‌های مخلوط‌کن مختلفی در بازار وجود دارند که تنوع زیاد آن‌ها، انتخاب را برای خریداران به یک چالش تبدیل می‌کند. برای سهولت در انتخاب در زمان خرید یک دستگاه مخلوط‌کن، حتما به چند نکته دقت کنید:

  • از برندهای معتبر و شناخته شده خرید کنید و محصول حتما دارای گارانتی باشد. محصولات فاقد گارانتی یا برندهای ناشناخته، انتخاب مطمئنی نیستند.

 

  • توان مصرفی( قدرت موتور) دستگاه را با توجه به جمعیت خانواده و تعداد دفعات استفاده از دستگاه طی یک روز یا یک هفته انتخاب کنید. هر چقدر دفعات استفاده بیشتر باشند، به دستگاه فشار بیشتری وارد می‌شود و لازم است که توان بالاتری داشته ‌باشد.

 

  • مخلوط‌کن‌هایی که پارچ پیرکس یا شیشه‌ای دارند، مناسب‌تر هستند؛ چراکه علاوه بر مقاومت در برابر دمای مایعات مختلف، برخلاف انواع پلاستیکی، به مرور زمان کدر یا زردرنگ نمی‌شوند.

 

  • دستگاه‌هایی که تیغه‌هایی در دو جهت بالا و پایین دارند، بهتر مواد داخل پارچ را مخلوط و یکدست می‌کنند؛ چون به خوبی همه حجم داخل پارچ را مخلوط و زیرورو می‌کنند.

 

  • برای ایمنی بیشتر، از دستگاه‌هایی که مجهز به قفل ایمنی و دارای سیستم‌ حفاظت الکتریکی هستند استفاده کنید. ‌

 

بهترین مخلوط کن‌های موجود در بازار

برای سهولت در انتخاب شما در هنگام خرید دستگاه مخلوط‌کن، در این قسمت لیست برخی از بهترین مخلوط کن‌های موجود در بازار گردآوری شده ‌است تا از آن‌ها استفاده کنید و دستگاهی مطابق با نیاز خود را خریداری کنید.

1.     مخلوط‌کن همیلتون مدل  BH-706


از این دستگاه برای تهیه نوشیدنی‌های خنک، انواع سوپ و غذای کودک می‌توانید استفاده کنید. جنس بدنه مخلوط‌کن همیلتون مدل BH-706 از استیل ضد زنگ و پلاستیک ساخته شده است که به آسانی تمیز می‌شود. پارچ این دستگاه از جنس شیشه‌ به صورت مدرج و با ظرفیت یک لیتر ساخته شده‌ است. همراه مخلوط‌کن همیلتون مدل  BH-706یک آسیاب وجود دارد که برای آسیاب کردن مواد خشک مثل گردو، ادویه و برنج کاربرد دارد. تیغه‌های مخلوط‌کن، چهار پره فولادی هستند که به‌ صورت دو پره به سمت بالا و دو پره به سمت پایین برای حداکثر کارایی دستگاه طراحی شده‌اند. قدرت موتور 500  وات است و دستگاه دارای 8 سرعت قابل تنظیم همراه با عملکرد لحظه‌‌ای ((pulse است. در زیر دکمه‌ها، چراغ‌های LED  برای زیبایی بیشتر دستگاه هنگام کار، تعبیه شده‌اند. مخلوط‌ کن همیلتون مدل  BH-706 برای افزایش ایمنی، مجهز به عملکرد قفل داخلی است. این دستگاه دارای 24 ماه ضمانت است.

 

2.     مخلوط‌کن میگل مدل gbl-800

جنس بدنه مخلوط‌کن میگل مدل  gbl-800از ترکیب پلاستیک ABC با استیل ضد زنگ است. پارچ این دستگاه از شیشه باکیفیت با ظرفیت 1.8 لیتر است که یکی از بزرگ‌ترین پارچ‌ها در بین پارچ‌های دستگاه‌های هم‌‌رده خود است. همچنین درب این پارچ، دارای دستگیره و درپوش پیمانه برای اضافه کردن ادویه و شکر حین کار با دستگاه است. تیغه‌های مخلوط کن میگل مدل gbl-800 از استیل ضد زنگ و به‌صورت چهار پره طراحی شده‌اند. کلید مخلوط‌کن میگل مدل gbl-800، دیجیتالی و به ‌صورت ولومی به زیبایی طراحی شده ‌است که برای تنظیم سرعت و چرخش تیغه‌ها در دو سرعت مختلف قابل استفاده است.

موتور این مخلوط‌کن دارای 800  الی 1000 وات قدرت با قابلیت سه تنظیم مختلف برای درست کردن نوشیدنی، یخ‌شکن و سرعت لحظه‌ای است. در این دستگاه مخلوط‌کن، سه سیستم ایمنی برای حفاظت از موتور در برابر داغ شدن و صدمه دیدن، سیستم میکروسوییچ و سیستم حفاظت از جریان بیش از حد در نظر گرفته شده است.

 

3.     مخلوط‌کن آسیاب هاردستون مدل  BL8412B




مخلوط‌کن هاردستون مدل BL8412B با طرحی زیبا با دو رنگ مشکی- استیل و سفید- استیل، بسیاری از نظرها را به خود جلب کرده ‌است. این مخلوط‌کن به همراه یک آسیاب می‌تواند همه مراحل آماده‌سازی انواع اسموتی، آبمیوه و آسیاب کردن مواد مختلف را به‌راحتی انجام دهد. توان مصرفی این دستگاه 600 تا 800 وات است و با این قدرت، تمام مواد داخل پارچ را به سرعت مخلوط می‌کند. پارچ دستگاه از جنس شیشه باکیفیتی با حجم حدودا 1.5 لیتر است. این دستگاه از چهار تیغه استیل ضد زنگ برای مخلوط کردن مواد مختلف استفاده می‌کند. تنظیمات سرعت این دستگاه به پنج سرعت مختلف همراه با عملکرد پالس است که به‌وسیله یک کلید ولومی چرخشی قابل تنظیم است. از دیگر امکانات مخلوط کن هاردستون مدل BL8412B می‌توان به پایه‌های ضد لغزش و سیم یک متری دستگاه برای دسترسی آسان و ایمن اشاره کرد.

 

4.    مخلوط‌کن بوش مدل  MMB21P0R
 

مخلوط‌کن بوش مدل MMB21P0R یکی از محصولات محبوب این برند معتبر تولیدکننده لوازم خانگی است. این دستگاه، بدنه‌ای از جنس پلاستیک دارد. همچنین پارچ مخلوط‌کن از پلاستیک عاری از مواد شیمیایی (BPA FREE)  با ظرفیت 1.5 تا 2 لیتر ساخته شده‌ است. قدرت موتور مخلوط‌کن 400 تا600 وات است و دارای دو تنظیم سرعت مختلف است. از دیگر ویژگی‌های این مخلوط‌کن، می‌توان به صدای کم دستگاه حین کار، تیغه‌های استیل ضد زنگ، دارا بودن سه برنامه مختلف برای خرد کردن یخ، تهیه شیک و اسموتی و عملکرد لحظه‌ای اشاره کرد.

 

5.     مخلوط‌کن فیلیپس مدل HR2106

مخلوط کن فیلیپس مدل HR2106 دارای توان موتور 400 وات با بدنه‌ای از جنس پلاستیک و همراه با یک مینی خردکن، می‌تواند دستیار خوبی برای شما هنگام مخلوط و خرد کردن مواد مختلف در هنگام آشپزی باشد. پارچ دستگاه از جنس شیشه و به‌صورت مدرج با گنجایش 1.5 لیتر است. این دستگاه قابلیت تنظیم روی دو سرعت مختلف را دارد و سیستم عملکرد لحظه‌ای یا پالس هم روی این دستگاه تعبیه شده‌ است. این مخلوط‌کن دارای چهار تیغه خاردار از جنس استیل ضد زنگ، سیستم ضد نشت، نشانگر قفل روی شیشه دستگاه، سیم یک متری و محفظه جمع‌آوری سیم است.

 

6.     مخلوط‌کن پارس خزر مدل omega plus


مخلوط کن پارس خزر مدل omega plus محصولی از گروه تولیدی پارس خزر و داخلی است. توان موتور این دستگاه 780 وات است. بدنه این مخلوط‌کن از جنس استیل است، همچنین پارچ آن از جنس شیشه‌، به ‌صورت مدرج با ظرفیت 1.5 لیتر و همراه با چهار تیغه استیل ضد زنگ ‌است. این دستگاه، دوکاره محسوب می‌شود؛ چون دارای یک خردکن برای خشکبار و گوشت است. عملکرد این مخلوط‌کن با فشار دست روی درپوش پارچ دستگاه شروع شده و با قطع این فشار، دستگاه خاموش می‌شود. همراه این مخلوط‌کن، یک کاردک پلاستیکی هم برای سهولت در جمع‌آوری مایعات از پارچ دستگاه تعبیه شده ‌است.

 

7.     مخلوط‌‌کن تکنو مدل Te-209

مخلوط‌کن تکنو مدل Te-209 دوکاره محسوب می‌شود؛ چراکه به ‌همراه خود یک آسیاب هم دارد. بدنه این دستگاه از جنس استیل و همچنین دارای شش پره پرقدرت و پارچ پیرکس با ظرفیت 1.5 لیتر است. سرعت این دستگاه را می‌توانید در دو حالت مختلف تنظیم کنید. دستگاه  مخلوط ‌‌کن تکنو مدل  Te-209دارای قفل ایمنی است. 

 

8.     مخلوط‌کن گاستروبک مدل 41000

مخلوط کن گاستروبک مدل 41000 دارای موتوری با قدرت 1000 وات، قابلیت تنظیم در پنج سرعت متفاوت و عملکرد لحظه‌ای است. بدنه این دستگاه از جنس استیل و دارای یک پارچ شیشه‌ای با گنجایش 1.5 لیتر است. همچنین این مخلوط‌کن دارای چهار پره استیل پرقدرت و ضد زنگ است که با سرعت و قدرت زیاد، قابلیت آماده‌سازی انواع اسموتی، میلک شیک و خرد کردن میوه و یخ را دارد. برای جلوگیری از صدمه به موتور، این دستگاه مجهز به سنسور قطع‌کننده عملکرد در فشار زیاد شده ‌است.

 

9.     مخلوط‌کن کنوود مدل SB327

مخلوط کن کنوود مدل SB327  با طراحی منحصر‌به‌فرد خود، یکی از زیباترین مدل‌های موجود در بازار است. بدنه این دستگاه از جنس آلومینیوم دایکست بوده و جلوه‌ای خاص به این محصول بخشیده ‌است. موتور این دستگاه دارای قدرت 750 وات با قابلیت تنظیم در دو سرعت متفاوت و عملکرد لحظه‌ای است. این مخلوط‌کن، تیغه‌هایی از استیل ضد زنگ و صفحه کلیدی معمولی دارد. پارچ دستگاه، شیشه‌ای نشکن با ظرفیت 2 لیتر است. روی این پارچ، یک شیر مخصوص برای تخلیه محتویات داخل آن تعبیه شده‎ است تا حین کار، دیگر نیازی به جدا کردن پارچ از دستگاه نداشته ‌باشید.‌

 

10.  مخلوط‌کن مولینکس مدل LM237

مخلوط کن مولینکس مدل LM237یکی از بهترین مدل‌های ساخته شده توسط این شرکت فرانسوی است. این دستگاه با تیغه‌های شش‌گانه Triple Ax توانسته است به یکی از قدرتمندترین مخلوط‌کن‌های موجود در بازار تبدیل شود. قدرت موتور این دستگاه 600 تا 800 وات است و دارای دو سرعت قابل تنظیم و عملکرد لحظه‌ای است. ظرفیت پارچ این مخلوط‌کن 1.6 لیتر است و یک مینی آسیاب هم برای خرد کردن مواد سخت همراه این مدل است.

 

11.  مخلوط‌کن گوسونیک مدل GSB-422

مخلوط کن گوسونیک مدل GSB-422 دستگاهی با توان موتور 500 وات، با قابلیت تنظیم دو سرعت متفاوت و عملکرد سرعت لحظه‌ای است. بدنه دستگاه از جنس پلاستیک و پارچ آن از شیشه پیرکس با ظرفیت 1.5 لیتر ساخته شده ‌است. از دیگر ویژگی‌های این مخلوط‌کن، می‌توان به تیغه‌های استیل ضد زنگ و کلید ولومی آن اشاره کرد.

 

12.  مخلوط‌کن پاناسونیک مدل MX-KM5070


مخلوط کن پاناسونیک مدل MX-KM5070 همراه با دو آسیاب کوچک و توان 800 وات گزینه مناسبی برای انتخاب یک مخلوط‌کن همه‌کاره در آشپزخانه شماست. این دستگاه دارای یک پارچ شیشه‌ای با ظرفیت 2 لیتر است که 1.5 لیتر آن به‌صورت مدرج نشانه‌گذاری شده است. این دستگاه دارای کلیدهای پالس، یخ‌شکن و تنظیم سرعت است. برای ایمنی بیشتر، در طراحی این مخلوط‌کن، قفل ایمنی دستگاه و همچنین فیوز حرارتی برای جلوگیری از اضافه بار و آسیب به قطعات داخلی در نظر گرفته شده‌ است.

 

13.  مخلوط‌کن بایترون مدل BGS-G700

مخلوط کن بایترون مدل BGS-G700دستگاهی دوکاره و پرقدرت با توان موتور 700 وات است. با استفاده از این دستگاه و آسیاب همراه آن، به‌راحتی و با سرعت می‌توانید انواع مواد غذایی را خرد و با هم مخلوط کنید. جنس بدنه این مخلوط‌کن از استیل و پلاستیک است. این مدل دارای تیغه شش‌شاخه از جنس استیل ضد زنگ و قابلیت کنترل سرعت در پنج حالت متفاوت است.

 

14.  مخلوط‌کن براون مدل JB3060

مخلوط کن براون مدل  JB3060 یکی از بهترین مخلوط کن‌های موجود در بازار است که با پارچ 1.75 لیتری پیرکس و مقاوم در برابر حرارت، گزینه مناسبی برای تهیه انواع سوپ‌های گرم و نوشیدنی‌های خنک و یخی است. موتور این دستگاه 600 تا 800 وات توان دارد و دارای عملکرد پالس و توربو برای خرد و مخلوط کردن انواع مواد سخت است. بدنه این دستگاه از جنس پلاستیک مقاوم در برابر ضربه ساخته شده‌ است.

 

15.  مخلوط‌کن پاناسونیک مدل MX-N800G

مخلوط کن پاناسونیک مدل  MX-N800Gدستگاهی با توان 400 تا 600 وات است. این دستگاه دارای تیغه‌های استیل ضد زنگ است. این محصول یک پارچ شیشه‌ای با ظرفیت 1.5 لیتر همراه با یک آسیاب شیشه‌ای دارد. تنظیمات سرعت این مخلوط‌کن دارای دو سرعت همراه با عملکرد پالس است. برای محافظت از قطعات الکتریکی دستگاه، محصول مجهز به محافظ الکتریکی موتور است. 

کلام آخر

در این مقاله به معرفی و ذکر کاربردهای مختلف دستگاه مخلوط‌کن به‌عنوان یکی از پرکاربردترین وسایل برقی اشاره شد، سپس به بررسی ویژگی‌های تعدادی از بهترین مخلوط کن‌های موجود در بازار پرداختیم. امید است شما مخاطب گرامی پس از مطالعه این مقاله، بتوانید دستگاه مخلوط‌کن مدنظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

برچسب‌ها