انواع گرمکن خانه

انواع گرمکن خانه

ودر این مقاله قصد داریم شما سروران گرامی را بیشتر با انواع گرمکن خانه آشنا کنیم تا در صورت نیاز با آگاهی کامل و دیدی بازتر بتوانید وسیله گرمایشی مناسب خود را انتخاب کنید. به میانه فصل زیبای پاییز که می‌رسیم کم کم باید خود را برای رسیدن سرمای زمستان و هوایی غیر قابل پیش بینی آماده کنیم، در چنین حالتی گرم کردن خانه در اولویت قرار می‌گیرد.

سایل زیادی برای مقابله با سرما طراحی و روانه بازار شده‌اند که می‌توانیم با توجه به فاکتورهایی همانند قیمت، هزینه انرژی و همچنین مساحت فضا هر کدام از آن‌ها را خریداری کنیم. برای آشنایی بیشتر با انواع گرمکن خانه و کاربرد آن‌ها پیشنهاد می کنیم که ادامه این پست را از دست ندهید.

انواع گرمکن خانه بر اساس مصرف انرژی

وسایل گرمایشی بر اساس نوع انرژی که مصرف می‌کنند به دو دسته گازی و برقی تقسیم می‌شوند. گرچه در سال‌های دور وسایل نفت سوز هم تولید می‌شد، اما امروزه به دلیل جایگزینی دو سوختی که به آن‌ها اشاره کردیم از رده تولید خارج شده‌اند.

بخاری


این وسیله به دلیل ارزان بودن و نصب آسان یکی از رایج‌ترین و پرمصرف‌ترین نوع وسایل گرمایشی در کشور است که می‌توان ردپای آن را در هر خانه‌ای جستجو کرد. این نوع از وسایل شعله‌دار از گاز و یا برق برای گرم نگه داشتن فضا استفاده می‌کنند.

1- بخاری گازی: یکی از پرکاربردترین نوع وسایل گرمایشی نه تنها در ایران بلکه در جهان است که نسبت به سایر وسایل میزان انرژی کمتری را مصرف می‌کند. این مدل از بخاری از نظر شکل ظاهری، طراحی و نوع استفاده به صورت شومینه دار، بدون شومینه، زمینی، دیواری، با دودکش و بدون دودکش به بازار عرضه می‌شود. از مهم‌ترین مزایای بخاری گازی می‌توان به هزینه پایین تعمیر در صورت خرابی، هزینه انرژی کمتر، راحتی در نصب، قیمتی مقرون به صرفه و تولید گرمای خوب اشاره کرد.

2- بخاری برقی یا هیتر: این بخاری که ما آن را بیشتر با نام هیتر می‌شناسیم کوچک‌تر از مدل گازسوز است و از انرژی برق برای تولید گرما استفاده می‌کند. در این وسیله با عبور جریان از موادی که مقاومت الکتریکی بالایی دارند گرما تولید می‌شود. هیتر خود به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • هیتر تابشی: همان طور که از نام این هیتر بر می‌آید گرمای تولید شده از المنت، به شیوه تابش در اختیار محیط قرار می‌گیرد. گرچه این هیتر در مقایسه با سایر بخاری‌های برقی راندمان کمتری در گرم کردن دارد اما دارای مصرف برق پایین‌تری است.
  • هیتر فن دار: این بخاری از طریق فن، گرمای تولید شده از المنت را به محیط منتقل می‌کند. از ویژگی‌های جذاب هیتر فن دار برخورداری از سنسور خاموش شدن است که موجب خاموش شدن دستگاه به صورت اتوماتیک در صورت گرمای تولیدی بیش از حد می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این بخاری می‌توان به ضریب ایمنی بالای آن اشاره کرد.
  • هیتر کانوکتور: این بخاری از نظر کارکرد شبیه به هیتر فن دار است با این تفاوت که فاقد فن است و صدای کمتری دارد. همچنین در مقایسه با نوع فن‌دار از ابعاد بزرگ‌تری برخوردار است

از دیگر وسایل گرمکن خانه می‌توان اشاره به شومینه و رادیاتور کرد که هر کدام ویژگی و طرفداران خاص خود را دارند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بخاری گازی



انواع بخاری بر اساس استایل و شکل ظاهری

بخاری بر اساس استایل و شکل ظاهری معمولا به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • زمینی
  • دیواری
  • قزنیزی
  • قابل حمل


بهترین مارک خرید انواع گرمکن خانه

انواع بخاری برقی که به آن‌ها اشاره کردیم در مقایسه با نوع گازی از محبوبیت بالاتری در بین کاربران برخوردارند. این وسایل گرچه انرژی بیشتری را مصرف می‌کنند اما قابلیت کنترل دارند، ایمن‌تر هستند و سریع‌تر فضا را گرم می‌کنند. با توجه به پرمصرف و پرکاربرد بودن این وسیله بسیاری از شرکت‌های خارجی و داخلی اقدام به طراحی و تولید کرده‌اند. از مهم‌ترین برندهای خارجی می‌توان اشاره‌ای به فلر، هاردستون و دلونگی کرد و از نمونه‌های داخلی نیز برند پارس خزر توانسته گوی سبقت را از رقبای خود برباید.

فرایند سفارش انواع گرمکن خانه از فروشگاه لیروفا

فروشگاه آنلاین لیروفا، به منظور رفاه حال شما خریداران عزیز شرایطی را فراهم کرده تا بتوانید وسیله گرمایشی مد نظر خود را مشاهده و پس از بررسی مشخصات فنی، قیمت و سایر ویژگی‌ها در صورت پسند، آن را خریداری کنید.