فینگر فود چیست

فینگر فود چیست

همانطور که از اسم آن مشخص است، فینگر فود به غذایی گفته می‌شود که مستقیماً به وسیله دست و بدون استفاده از قاشق و چنگال خورده می‌شود، و می‌توان به عنوان پیش غذا یا حتی غذای اصلی در مهمانی‌ها سرو کرد. معمولا برای غذای اصلی از فینگر فود گرم و برای پیش غذا از فینگر فود سرد استفاده می‌شود. از سینی فینگر فود برای پذیرایی در مراسمی مانند: عروسی و نامزدی، تولدها، دورهمی‌های خانوادگی و یا دوستانه و سایر جشن‌ها استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره انواع فینگر فود و انواع سرو با شکل ظاهری گوناگون ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

فینگرفود سرد

یک نوع از فینگر فود به صورت سرد سرو می‌شود، که بخش عمده‌ای از مواد این فینگر فودها وابسته به سبزیجات و لبنیات است. این نوع از فینگر فودها به دلیل ماندگاری بیشتر و خوردن آسان‌تر، پرطرفدارتر و دارای کاربرد بیشتری در مهمانی‌ها، مجالس و جشن تولدها نسبت به فینگر فود گرم است. انواع فینگر فودها را می‌توانید به عنوان پیش غذا یا کنار غذا و یا حتی برای بعد از غذا سرو کنید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی محصولات خانه آشپزخانه بوش


انواع فینگر فودها



 از انواع فینگر فود می‌توان به مینی ساندویچ‌ها، غذاهای تهیه شده با نان تست، مینی سوسیس‌ها و غذاهای لقمه‌ای تهیه شده از خمیر یوفکا و پنیر اشاره کرد که از جذاب‌ترین انواع فینگر فود هستند، و می‌توان گفت از جمله قدیمی‌ترین آنها نیز به شمار می‌آیند. از انواع دیگر فینگر فود می‌توانیم به اسنک پیتزایی، اسنک‌مرغ، اسنک کالباس، اسنک گوشت، فینگر فود الویه، فینگر فود با تارت، فینگر فود انواع ساندویچ خوشمزه و کوچک که در سینی‌های متنوع با تزیینات کنجد و جذاب کف در دسته فینگر فودها قرار گرفته‌اند، اشاره کرد.

 

فینگر فودهای سرد و گرم

از انواع فینگر فودهای سرد می‌توان به رول‌های کوکو سبزی، انواع تارت‌ها و کرپ‌ها، رولت ژامبون، کباب یونانی، کیک مرغ ،کاناپ تن ماهی، رولت الویه، تورتیلای مارپیچی،سبزیجات،پنیر طعم‌دار، رولت مرغ و سیب زمینی و... اشاره کرد.

فینگر فودهای گرم مانند جوجه و بورک گوشت، میگو سوخاری، مینی پیتزا، پیراشکی پیتزایی، کراکت مرغ و پنیر، دلمه قارچ، اسنک گوشت و قارچ، سمبوسه، تارت میرزا قاسمی و یا کشک بادمجان،دلمه برگه مو، میگو سوخاری، کورن داگ خانگی، سوسیس بند انگشتی و ... اشاره کرد.

 

فینگر فودهای رژیمی

ممکن است بخواهید غذای خود را به صورت رژیمی سرو نمایید، بنابراین راتای سبزیجات، بروسکتا پنیری، فینگر فود قارچ و اسفناج، اسپرینگ رول سبزیجات و یا کاناپ لبو، را به عنوان گزینه‌های انتخابی در نظر داشته باشید.

 

دسته بندی سرو فینگر فود بر اساس شکل ظاهر



سرو فینگر فود با سیخ چوبی

شما می‌توانید سیخ چوبی را با تکه‌هایی از گوجه، خیارشور، کالباس و یا تکه‌های قارچ را برای سرور فینگرفود در نظر داشته باشید. در فصل تابستان به دلیل تنوع میوه‌های موجود می‌توانید تکه‌هایی از میوه‌های فصل‌ را با سیخ چوبی در مهمانی‌ها برای پذیرایی استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید از این فینگر فودهای گرم در پذیرایی استفاده کنید می‌توانید از سیخ‌های جوجه کباب و یا کباب حسینی کوچک را در لیست خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید: معرفی محصول خانه و آشپزخانه اخوان


فینگر فود با نان تست

شما می‌توانید تکه‌هایی از نان باگت را برش دهید و با پنیر، خیار ، گوجه گیلاسی و برگ ریحان آن را تزئین کنید. همچنین می‌توانید نان تست را با کشک بادمجان و ریحان تازه برای پذیرایی از مهمانان خود تهیه نمایید، برای راحتی کار نان تست با سالاد الویه بهترین گزینه می‌تواند باشد.

 فینگر فود لیوانی

شما می‌توانید دسرها را مانند انواع ژله کرم کارامل و تیرامیسو را به عنوان یک فینگر فود در مهمانی سرو نمایید. یکی دیگر از ایده ها برای فینگر فود لیوانی می‌تواند نوشیدنی های خانگی مانند آب هندوانه، هویج بستنی، موهیتو و شربت‌های سنتی باشد. شما می‌توانید برای سرور غذاهای آبدار نیز مانند سوپ، آش، شله‌زرد به صورت فینگر فود سرو کنید.

ساندویچ‌های کوچک و لقمه ای

انواع سمبوسه یا پیراشکی گوشت و سیب زمینی و سبزیجات و یا ساندویچ همبرگر می‌تواند به عنوان غذای فینگر فودی در مجالس شما باشد. همچنین می‌توانید ساندویچ های کوچک سالم خانگی مانند کوکو سبزی و فلافل را در لیست غذاهای خود در نظر داشته باشید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع فینگر فود و با دسته بندی شکل ظاهری متفاوت آشنا کنیم. اگر نکته‌ای برای فینگر فود در نظر دارید که ما در بالا به آن اشاره نکرده‌ایم، می‌توانید در قسمت درج نظرات و دیدگاه ارزشمند خود را برای ما ارسال کنید.