سوالات متداول خرید چاقوهای رنگی

سوالات متداول خرید چاقوهای رنگی

در این مطلب به جای اینکه سعی کنیم کتاب آموزشی چاقوی رنگی برای شما تهیه کنیم، سعی کرده‌ایم رایج‌ترین سوالاتی که در مورد چاقوهای رنگی در ذهن مردم نقش بسته است را، برای شما جمع‌آوری کنیم. قطعا با مطالعه این سوال و جواب‌ها اطلاعات زیادی در مورد چاقوهای رنگی به دست می‌آورید.

  1. آیا می‌توان چاقوهای رنگی را تیز کرد؟

بله می‌توانید چاقوهای رنگی روکش‌دار را با سنگ تیز کنید. اما باید مراقب باشید که روکش آن از بین نرود. توجه داشته باشید که در زمان تیزکردن چاقوی رنگی روکش آن لایه‌برداری می‌شود که اهمیت چندانی ندارد و می‌توانید با ابزار آب‌بندی دوباره آن را بازسازی کنید.

  1. چاقوی رنگی از چه موادی ساخته می‌شود؟

چاقوهای رنگی از فولاد ضدزنگ و باکیفیت ساخته می‌شوند. این چاقوها دارای پوشش رنگی نچسب برای خردکردن و برش‌دادن آسان‌تر می‌باشند. رنگ‌ چاقوهای رنگی به هیچ عنوان  (حتی زمانی که حرارت ببینند) برای سلامتی خطرآفرین نخواهند بود.




  1. در زمان خرید چاقوی رنگی کدام پارامتر اهمیت دارد؟

زمانی که قصد دارید یک چاقوی رنگی خریداری کنید، باید به دسته و تیغه آن توجه داشته باشید. بهترین جنس دسته برای چاقوهای رنگی، چوب و پلاستیک می‌باشد. از این نکته غافل نباشید که جنس دسته چاقوهای رنگی ممکن است برای کار کردن آزاردهنده باشد. پس حتما قبل از خرید آن‌را در دست بگیرید و راحتی دسته را امتحان کنید.

در مورد تیغه چاقوهای رنگی نیز این نکته را در نظر داشته باشید که بهتر است تیغه‌های سرامیکی و یا فولاد کربنی را انتخاب کنید. همچنین بهتر است تیغه چاقوهای رنگی یک‌تکه باشد. چرا که ممکن است چاقوهایی که به دسته متصل شده‌اند و یا دارای نقطه جوش هستند، بر اثر کوچک‌ترین فشار از محل اتصال شکسته شوند.

  1. آیا چاقوهای رنگی که از جنس سرامیک هستند به تیز کردن نیاز دارند؟

معمولا چاقو رنگی سرامیکی به راحتی کند نمی‌شود. مگر اینکه با این چاقو سرامیک و یا سنگ را برش دهید! اما اگر به هردلیلی نیاز به تیز کردن چاقوهای رنگی سرامیکی داشتید، می‌توانید آن‌ها را با الماسه‌های مخصوص و بسیار ریز تیز کنید.

  1. از میان چاقوهای رنگی، تیغه فلزی بهتر است و یا سرامیکی؟

به طور معمول، تیغه‌های سرامیکی کارایی بهتری نسبت به تیغه‌های فلزی دارند. همچنین تیغه‌های سرامیکی زنگ نمی‌زنند. در طرف مقابل تیغه‌های فلزی در صورتی که در شرایط مناسب نگهداری نشود، زنگ می‌زنند و مرتبا نیاز به تیز کردن دارند. لازم به ذکر است که تیغه‌‌های سرامیکی حدودا 10 برابر نسبت به تیغه‌های فلزی تیزتر هستند!





  1. آیا چاقوهای رنگی را می‌توان در ماشین ظرف‌شویی قرار داد؟

در حالی که از لحاظ فنی شست‌وشو چاقوی رنگی با ماشین ظرف‌شویی امن است، اما این یک ایده نامناسب برای شست‌وشوی این چاقوها می‌باشد. چرا که فشار آب ماشین‌ ظرف‌شویی می‌تواند به جنس تیغه‌‌‌ها آسیب برساند و یا حتی رنگ این چاقوها را از بین ببرد. بهترین روش شست‌وشوی چاقوهای رنگی، شست‌وشو با یک ماده شوینده ملایم و آب گرم می‌باشد.

  1. آیا چاقوهای رنگی به نگهدارنده‎‌‌های مغناطیسی می‌چسبند؟

در مورد چاقوهای رنگی سرامیکی باید به صراحت بگوییم که به سختی به نگهدارنده‌‌های مغناطیسی متصل می‌شوند. اما در مورد چاقوهای رنگی فلزی، همه چیز به تعادل چاقوی انتخابی شما بستگی دارد. در صورتی که بین وزن دسته و تیغه چاقوی انتخابی شما تعادل وجود داشته باشد، بله به راحتی به نگهدارنده مغناطیسی متصل می‌شود.

  1. چاقوهای رنگی هرچند وقت یک‌بار باید تعویض شوند؟

همه چیز به میزان استفاده شما و جنس تیغه انتخابی بستگی دارد. به طور مثال در صورتی که تیغه سرامیکی انتخاب کرده باشید و استفاده زیادی داشته باشید، بهتر است هر 2 سال یک‌بار چاقوی رنگی خود را تعویض کنید. اما اگر تیغه فلزی انتخاب کرده‌اید و استفاده چندان زیادی از آن ندارید، هر 6 ماه یک‌بار تیغه آن‌را با سنگ و یا چاقو تیزکن تیز کنید.



  1. آیا چاقوهای رنگی گران قیمت ارزش خرید دارند؟

قبل از هرچیز، هنگام خرید چاقوی رنگی به هیچ عنوان به برند آن توجه نکنید. در هنگام خرید فقط به جنس تیغه و دسته آن توجه داشته باشید. پس از آن، به این نکته توجه داشته باشید که چاقوی رنگی زمانی ارزش خرید دارد که بدانید می‌توانید خودتان آن‌را در صورت نیاز تیز کنید!

 

 سوال رایج چاقوی رنگی را در این مطلب مطالعه کردید. در صورتی که حتی پس از خواندن این سوالات نیز سوالی داشتید، می‌توانید در انتهای این صفحه برای ما کامنت کنید تا در اولین فرصت به آن‌ها پاسخ دهیم.

برچسب‌ها